Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 319 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Liv8 schreef:
02-08-2025 09:47
Wat heerlijk dat jullie zo genieten! Ik heb vakantie en normaliter zou dit echt ideaal vakantie weer voor mij zijn. Maar het heeft de laatste dagen weer zo hard en veel geregend dat het verdomme opnieuw ook binnen regent nu. En de regen houdt voorlopig nog niet op, ik heb er echt behoorlijk buikpijn van, van de voorspellingen.

Ik zal dus ook even iets minder aanwezig zijn hier, want inmiddels verheug ik me gewoon op 28 graden en zon 🙈

Geniet van deze dagen!
Wat rot! :hug:

Vind je droog en max 23 graden ook oké? ;-D
Sterrenstof74 schreef:
02-08-2025 14:36
Wat rot! :hug:

Vind je droog en max 23 graden ook oké? ;-D
Haha ja dat mag ook zeker. Voor mij is 'droog' even de sleutel tot wat rust in mijn hoofd (dat ik dat ooit zou zeggen..)
Maar ik heb het ellendige gevoel enigszins weggeshopt. Dus nu heeft ook mijn bankrekening een ellendige dag vandaag
Mag toch hopen dat de 40 graden die voor 15 augustus in de voorspellingen staat een foutje is???? O_O
Sterrenstof74 schreef:
02-08-2025 18:47
Mag toch hopen dat de 40 graden die voor 15 augustus in de voorspellingen staat een foutje is???? O_O
Is dat mijn karma? Omdat ik zei me te verheugen op warmer weer 😅

Maar nee dat is echt een foutje. Weeronline zegt 27. Ik vind buienradar echt waardeloos de laatste tijd.
ik heb weleens 30 gezien middenin de winter. Dat ik ook even in de stress schoot. Totdat ik dacht, dat kan niet kloppen
Buienradar geeft zelf in een bericht aan dat het een gevolg van een storing is. 40 graden met windkracht 12 😅
Gisterenavond regende het hard toen ik naar bed ging. Heb heerlijk liggen luisteren naar de regen, samen met mijn kat.
Ja, hier ook. Heerlijk :heart: ik denk alleen dat dat het laatste beetje regen is voor de komende tijd :"-(
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Gisteren was het hier ontzettend vochtig en benauwd met 26 graden.
Heel naar. Zeer slecht geslapen ook.

De temperatuur gaat flink stijgen en dertigers staan er voor hier weer in voor het weekend.
Balen balen :cry:
Gisteren vond ik het ook heel warm en benauwd. Stond nog niet eens te boek als een warme dag. Het was rond 24 graden hier. Wat moet dat worden de komende dagen als het echt weer warm wordt? Helemaal geen zin in.
Bij ons NH was ook warmig en benauwd, vandaag voelt al veel beter.
Gisterenavond een heerlijke regenbui over mee heen gehad. Nog maar even van genoten want voorlopig weer zomerweer zonder regen.
12 graden nu.
Zalige koelte. Genieten inderdaad want vanaf straks is het weer afzien de komende tijd.
Nog 3,5 week tot september, hier voorlopig nog geen 30 graden in het vooruitzicht, huis is een beetje afgekoeld. Heldhaftige poging om de moed erin te houden ;-D
Hier is het de laatste tijd periode wel echt lekker afgekoeld in huis gelukkig.

Ik wilde vandaag een dagje uit doen, want nog niet zo warm, maar ik voel me sinds gisteravond niet zo best. Hopelijk knap ik vandaag goed op, en dan alsnog morgen maar een dagje weg. Balen dat het dan al weer een stukje warmer is, maar gelukkig nog geen 30
Hier is de voorspelling voor zaterdag wel 30. De dagen eromheen 28/29.
Hier nu ook. Gatver.
Gaat helaas minstens een week afzien worden. Temperaturen lijken moeilijk te voorspellen. In nog geen 24 uur meerdere keren paar graden verschil. Ni helaas weer naar boven bijgesteld.
De zomerhitte komt terug. Vanmiddag en morgen 27 en daarna stijgt het naar 29/31/32 voor de dagen erna.
Dat wordt weer zoveel mogelijk binnen blijven.
Ondanks dat ik het heel kut vind, vind ik het wel steeds makkelijker te verdragen. Het wordt al eerder donker en het zal niet heel veel meer gebeuren. We gaan langzaam richting de septembermaand. En dat is alweer bijna oktober.
Hier staan ook wel een paar 30'ers in de voorspelling, maar het voelt voor mij toch inderdaad ook iets anders dan wanneer het juni is. Al maakt dat het niet minder heet natuurlijk, dus het wordt nog steeds even afzien en doorbikkelen.

Vandaag is wel anders dan ik had verwacht eerlijk gezegd. Helemaal niet zo gek veel zon en er komt zelfs een buitje aan.
Ik voel me als een zomerliefhebber in april. Nog steeds kut qua weer, maar je weet dat het betere weer eraan komt.
Een pluviofiel met hart en ziel.
Mijn weekje vakantie in Nederland was koud en regenachtig, en normaal vind ik dat helemaal niet erg, maar met een heel actieve dreumes van 1,5 jaar die steeds naar buiten wil baalde ik eerlijk gezegd toch een beetje van de regen. We moesten nu toch wel van alles verzinnen om het kind te entertainen :lol: Wel heel erg genoten van de koele avonden onder de veranda.
Terug in België was het direct weer een stuk warmer en ik vond het ook gewoon meteen weer te warm in de zon.
Ik zie dat bij mij maar om een paar dagen gaat, daarna wordt het weer zoals nu ongeveer, 20-24 graden. Dat overleef ik wel.

Zie wel 2 dagen warm met wolkjes, dat wordt heet en benauwd. Die 2 dagen ga ik sowieso binnen blijven. Dat is dubbel ziekjes worden.
Hier lopen de hogere temperaturen nog wel iets langer door. Maar goed, ik had eigenlijk vanaf afgelopen woensdag al hoog zomer verwacht en dat schuift gelukkig ook steeds verder op. Dus wie weet
De komende dagen worden weer warmen, met bij ons een uitschieter op dinsdag van 33 graden. Nu heb ik het geluk dat ik na vandaag 2,5 week vakantie heb, dus kan het wat rustiger aan doen.

En zo te zien vallen de nachten ook nog mee, hoogste verwachte temperatuur is hooguit 18 graden. Dus hopelijk geen plaknachten.

Sterkte allemaal de komende dagen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven