herkenbare pers. stoornis?
donderdag 8 maart 2012 om 20:01
Ik vraag me af of iemand in de volgende eigenschappen een persoonlijkheids.stoornis herkent. Ik heb iemand gekend en ben er niet uit wat diegene nou zo 'vreemd' maakte. Het zou mij helpen om te begrijpen. Het leken bijna 2 verschillende personen.
Diegene kwam over als:
vriendelijk
empatisch
vrolijk
zelfverzekerd
competent
maar ook als:
snel wisselende stemmingen
in zichzelf gekeerd
geremd
seksistische grapjes maken (wat totaal niet bij hem paste)
onzeker
koud/ koel
manipuleren
de ander op het verkeerde been zetten, zodat diegene aan zichzelf gaat twijfelen
+ aantrekken en weer terugtrekken, onvoorspelbaar
Nou ja, geen idee of daar een specifiek label op te plakken is, maar ik wil het graag begrijpen, want het is verwarrend om met zo iemand om te gaan.
Diegene kwam over als:
vriendelijk
empatisch
vrolijk
zelfverzekerd
competent
maar ook als:
snel wisselende stemmingen
in zichzelf gekeerd
geremd
seksistische grapjes maken (wat totaal niet bij hem paste)
onzeker
koud/ koel
manipuleren
de ander op het verkeerde been zetten, zodat diegene aan zichzelf gaat twijfelen
+ aantrekken en weer terugtrekken, onvoorspelbaar
Nou ja, geen idee of daar een specifiek label op te plakken is, maar ik wil het graag begrijpen, want het is verwarrend om met zo iemand om te gaan.
donderdag 8 maart 2012 om 21:44
quote:Yvonne77 schreef op 08 maart 2012 @ 21:38:
[...]
Noem ik altijd het elastiekjes-effect. Wordt heel goed omschreven in 'Mannen van Mars/Vrouwen van Venus'. Het hoort bij mannen, heeft niks met een stoornis te maken.
Het hoort bij mannen?
Ik ken anders zowel mannen als vrouwen die dat doen. En ook genoeg mensen (M/V) die zich niet met dat spelletje bezighouden.
[...]
Noem ik altijd het elastiekjes-effect. Wordt heel goed omschreven in 'Mannen van Mars/Vrouwen van Venus'. Het hoort bij mannen, heeft niks met een stoornis te maken.
Het hoort bij mannen?
Ik ken anders zowel mannen als vrouwen die dat doen. En ook genoeg mensen (M/V) die zich niet met dat spelletje bezighouden.