het leven

28-08-2011 15:28 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij vertellen wat is nu zo mooi aan om te leven?

ik zie nut niet van in, je werkt om je rekenigen te betalen soms wat te gaan met vrienden.

maar wat is nut van langzaamoud worden en dan dood gaan.

leven geeft een mens zoveel verdriet je word zo vaak gekwets dus wat is nut om te leven?

denk nu tja... heb een hond kan haar niet alleen laten...
quote:Splinter02 schreef op 28 augustus 2011 @ 18:09:

Veel mensen die uit het leven stappen willen niet persé dood, maar willen gewoon niet het leven dat ze op dat moment hebben. Alleen zien ze niet hoe ze dat kunnen veranderen.

In je eentje is dat ook niet makkelijk en het hóeft ook niet in je eentje. Ga naar je huisarts, vraag een verwijzing voor een psycholoog.

Je bent gekwetst, dat kan alleen als je een gevoelig mens bent. Gevoeligheid maakt je, naast kwetsbaar, ook juist een mooi mens.

Helaas zijn er dan altijd mensen die daar misbruik van maken en daar moet je boven leren staan.Helemaal mee eens.
quote:idalee schreef op 28 augustus 2011 @ 18:03:

Cateautje, zelfmoord wordt vooral veroorzaakt door psychiatrische aandoeningen, dat is niet te behandelen met het aanpassen van gedachtengangen o.i.d. meer een chemisch defectDat is wel wat te simpel gedacht. Feit is dat je gedachtengang ook weer je chemische huishouding beïnvloedt en ook sommige psychiatrische aandoeningen kan veroorzaken. Het is dus een beetje 'n kip-of-ei verhaal.
quote:norma_jeane schreef op 28 augustus 2011 @ 16:54:

zit ik heel veel moeite te doen om me tekst te schrijven, reageert niemand

Sorry. Ik heb je tekst wel gelezen. Maar als ik ga reageren betrek ik het op mijn eigen situatie en dat is misschien voor TO niet relevant.

Wel mooi hoe je er in staat. Had jij niet borderline of ben ik nu in de war met iemand anders?

(Of doet het niet ter zake? Dan haal ik het weer weg)
juist me kwetsbaar heid en dat ik gevoelig bent is mede rede breuk ik relatie is

hij kon niet hebben emotioneel werd als woorden wisseling was

terwijl die weet wta voor kut tijd ik heb gehad

een vriend die me bedreigte me huis kort en klein geslagen heb

en vader die me in elkaar geslagen heb en moeder die zegt moet met hem verder leven bemoei niet mee

heb me zus opgevangen in huis met kind, betaalde alles

en toen ik is door misverstand niet bij me geld kon

en wist zag ik op haar kamer veel boodschappen staan die ze niet wou delen

terwijl ze me auto me huis alles gebruikte internet boodschappen kocht zelf sjaq voor haar

en honden voer had ook honden

en toen wat van zei was niet zo allemaal en heeft ze toen weg was spullen gepakt een raam stuk gemaakt me kamer goor achter gelaten vertrokken

en zo word gewoon misbruikt gemaakt en kwalijk genomen als ik is emotioneel word werd
Pollepolke, jouw leven is nu waardevol door wat je deelt met je hond. Daar kun je vast nog een heleboel wezens/mensen aan vast koppelen; je ouders, broers/zusters, vrienden, geliefdes en straks eventueel kinderen.

Waar mensen met elkaar leven, kwetsen mensen elkaar. Dat is onderdeel van het leven. Het is aan jou om je daarboven te stellen en te proberen om blij te zijn met jezelf!
Pollepolke, het is wat lastig te lezen, maar wat ik hieruit opmaak is dat jij echt hele rare mensen om je heen hebt (gehad?).

Zoek de schuld niet bij jezelf, het is niet raar om emotioneel te worden. Het is wel raar als anderen daar zo op reageren. Maar dat zegt meer over die anderen dan over jou.

Gevoeligheid is een hele mooie eigenschap. Het is alleen wel handig als je daar ook een zekere stevigheid tegenover kunt zetten, zodat je beter voor jezelf kunt opkomen als anderen er misbruik van willen maken.

Heb je wel eens nagedacht om met een psycholoog of huisarts te gaan praten?
Polleke, ik denk dat je een boel voor anderen gedaan hebt en dat je daar niet altijd voor terug hebt gekregen wat je hoopte of verdiende.

Het wordt nu tijd om eens lekker aan jezelf te denken.

Wie weet kom je nog eens een man tegen die wel lief is en die er tegen kan als jij eens emotioneel bent.

Maar dat is nu nog niet aan de orde, dat komt later.

Eerst zorgen voor jezelf zodat je weer een beetje plezier in je leven krijgt.
En je hoeft niet boos te zijn op jezelf omdat anderen gemeen tegen je geweest zijn.

Wees maar flink boos op hen.
quote:Cateautje schreef op 28 augustus 2011 @ 18:08:

[...]

De zelfmoorden in mijn omgeving vertellen mij een ander verhaal.

Ieder het zijne.

Maar nog afgezien daarvan. Het gaat niet om wie er gelijk heeft, het gaat om TO.Eens, mijn post was meer bedoelt omdat ik het idee had dat het verkeerd begrepen werd, het is idd niet het topic voor een discussie
Polle, je hebt een hoop meegemaakt, dan is het leven inderdaad niet leuk. Maar dat kan nog komen! Logisch dat je nu geen hoop meer hebt, na al die tegenslag. Nu moet je met je laatste beetje kracht weer hoop zien te vinden en een leven opbouwen dat wel leuk is. Door het hier op te schrijven heb je al een eerste stap gemaakt.

Je bent ontzettend lief geweest voor je zus, en dan maakt zij zo'n misbruik van je. Wat een trut zou je denken, maar het blijft je zus waar je ook van houdt. Dat maakt het natuurlijk extra moeilijk. Misschien ben je een beetje te lief en lopen daardoor mensen soms over je heen. Die maken dan misbruik van jou goede eigenschap.

Een aantal hebben hier al gezegd dat therapie je misschien zou kunnen helpen. Lijkt je dat iets? Zelf ben ik ook in therapie en ik kan het je echt aanraden.

Het gesprek over wat een mens gelukkig maakt vond ik wel interessant, maar denk dat TO daar niet veel aan heeft nu. Is er animo om dat op een ander topic door te zetten?
quote:Moonlight82 schreef op 28 augustus 2011 @ 18:36:

[...]

Sorry. Ik heb je tekst wel gelezen. Maar als ik ga reageren betrek ik het op mijn eigen situatie en dat is misschien voor TO niet relevant.

Wel mooi hoe je er in staat. Had jij niet borderline of ben ik nu in de war met iemand anders?

(Of doet het niet ter zake? Dan haal ik het weer weg)Ik had het niet, ik heb het wel. Maar doet dat te rzake dan?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Spring op je paard en ga met je paard de duinen in.Rij door de zee heen en voel de wind op je huid.

Trek een galopje door het water en voel hoe het water opspat,vóel dat je leeft!!

Kijk naar de golven en iedere golf die zich terugtrekt in de zee neemt een stukje van jouw zorgen mee....

Zo heerlijk om op deze manier je hoofd leeg te maken!!Zorg voor jezelf en niet voor alle anderen om je heen.Maak tijd om te genieten!!

Als je hier echt niet van kunt genieten is er meer mis dan een tijdelijke dip,zorg dat je professionele hulp krijgt.

Loop zelf ook bij de psycholoog...en zij kan je echt helpen om de dingen van het leven weer op een rijtje te krijgen,maar je moet er wel zelf mee aan de slag willen.
heb al bij maatschappelijk werkster gelopen en ook psycholoog ga ik wel is heen.

en zodra iemand me zo kwets heb ik zo zwaar en kan me psycholoog zeggen wat die wil en tips geven maar voel me zo klote dan echt niet zie zitten

gaat nu wel weer iets beter probeer als ik die enorme dip heb kan niks, maar zodra iest beter voel kunnen me hersens wel iets werken en ga ik snel naar vrienden zodat ik niet thuis ga malen als ik alleen ben.

heb ik net ook even gedaan komt ook dooor lieve woorden van jullie heeft me wel goed gedaan even zo van me afschrijven.

ga zo slaap medicatie nemen zodat ik nu kan slapen ben vanaf gister 4 uur op tot nu heb tussen door 1.5 uur geslapen

en heb ook te weinig gegeten en gedronken dus ga dat wel even nu nog doen maar.

maar bedankt heeft wel even geholpen, weet me bericht erg onduidelijk was waar problemen in staan maar zat er echt door heen
Sterkte met alles Pollepolke! En voor straks alvast welterusten.
Gelukkig dat het iets beter gaat Polle, en als het weer minder gaat gewoon hier schrijven he.

Welterusten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven