Het Motivatie topic

07-01-2020 15:21 111 berichten
Naar aanleiding van een deal met forummer Cateautje (in "Wat je niet hardop wilt zeggen")heb ik besloten dit topic aan te maken. Voor iedereen die een extra zetje nodig heeft om een taak te gaan doen. Hoe klein ook, als is het maar de kattenbak verschonen of de wasmachine aanzetten, soms krijg je het gewoon niet voor elkaar. Een link hierover is door Cateautje in hetzelfde topic gedeeld:
overig/wat-je-niet-hardop-wilt-zeggen-d ... 449273/117.

Dus heb je iets wat moet gebeuren maar je hebt er de energie niet voor? En het wordt alleen maar moeilijker omdat je het voor je blijft uitschuiven? Vertel hier wat het is, en misschien is er op dat moment iemand anders met wie je een tijd kunt afspreken. Op die tijd gaan jullie dan allebei je eigen ding doen. Zo ben je elkaars stok achter de deur en kun je naderhand elkaar weer feliciteren met het behaalde resultaat!
:cheer: :cheer2: :)
Cateautje schreef:
07-01-2020 20:25
Wat?
Ik heb zaterdag boodschappen gedaan bij de ene super en vandaag bij de ander
Zaterdag zou je toch iets terug gaan brengen , dacht ik me te herinneren uit het zaterdagtopic.
Gekopbloemen schreef:
07-01-2020 20:30
Zaterdag zou je toch iets terug gaan brengen , dacht ik me te herinneren uit het zaterdagtopic.
Dat heb ik dus vandaag gedaan.
Cateautje schreef:
07-01-2020 20:32
Dat heb ik dus vandaag gedaan.
Ok, fijn. Altijd lekker als je er weer vanaf bent.
Gekopbloemen schreef:
07-01-2020 20:38
Ok, fijn. Altijd lekker als je er weer vanaf bent.
Je motiveert me niet om in mijn zaterdagmorgentopics mijn dagplanning te plaatsen.
Die bezigheden samen hebben me veel energie gegeven, weet alleen niet wat ik ermee aanmoet. Hoop dat er morgen nog wat van over is, dan kan ik er wel wat mee.
Cateautje schreef:
07-01-2020 21:04
Je motiveert me niet om in mijn zaterdagmorgentopics mijn dagplanning te plaatsen.
Oh, ik bedoel er niks lelijks mee.
Ik had gewoon onthouden wat je schreef.
;)
Die FLY lady heeft gelijk. Met schoenen of laarzen aan ben ik veel actiever dan op m'n sloffen, zodra ik die aanheb plof ik neer en doe niets meer.
Typisch hoe dat werkt.
Cateautje schreef:
07-01-2020 16:59
Liefdewerk. :heart:

Balin is de enige die ervoor kan zorgen dat ik me schaam.
Échte liefde ;-D
Cateautje: ik volg het plan van Flylady zelf al jaren. Ik ben er niet elke periode even actief mee, maar het werkt inderdaad erg goed. Als je alleen al de routines opbouwt die zij aanraadt, dan scheelt dat enorm :)

Dit is mijn ochtenroutine:
Vaatwasser uitruimen
2 minuten hotspot
Tafel dekken
Was uit droger

Was opvouwen
Douchen
Aankleden
Ontbijten

Tafel afruimen incl. vaatwasser inruimen
Roomrescue
Missie van de dag
Declutter
Was in de droger
Was in de wasmachine

Wandeling maken

Dikgedrukt heb ik al gedaan, de rest moet ik nog doen. En wat zijn jullie plannen voor vandaag?
anoniem_644a441f18f50 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 09:16
0.58% gewijzigd
Gisteren de biobak en de kerstboom weggebracht. Ook de tegels opgeruimd en de muren aangestipt met verf. Die moeten vandaag eigenlijk nog een keer want het dekt niet in 1 keer.

Verder moet vandaag de biobak ook weer terug, moet ik met de baas bellen, de badkamer opnieuw indelen, de financiën op orde brengen, de vaatwasser uitruimen en vanavond ook nog een proefsportles. Zie er een beetje tegenop omdat het iets nieuws is, maar het is wel belangrijk om in mijn nieuwe woonplaats mensen te leren kennen.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 08-01-2020 09:25
6.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gebeld met een instantie, iets wat ik al een tijdje aan het uitstellen was want ik hou helemaal niet van bellen. Maar eindelijk gedaan en dat voelt goed! Heb mezelf letterlijk een schouderklopje gegeven haha.

Kokoro, wat goed dat je een proefles gaat doen, ik herken dat er tegenop zien zeker maar achteraf voelt hij eigenlijk altijd goed.
Goedemorgen!
Flylady? Dat ga ik eens opzoeken!
Heb vanochtend de kinderen weggebracht en al de boodschappen gedaan. Nu eerst koffie en dan koken, de bovenverdieping doen, was wegwerken (daar komt echt nooit een eind aan), stofzuigen en vanmiddag/vanavond werken!

Benieuwd hoever ik kom :P
Succes allemaal :cheer2:
Cateautje schreef:
07-01-2020 21:33
Die bezigheden samen hebben me veel energie gegeven, weet alleen niet wat ik ermee aanmoet. Hoop dat er morgen nog wat van over is, dan kan ik er wel wat mee.

Ik was gisteren helemaal hyper en kon er niet van slapen :facepalm: Nu is natuurlijk de energie op. Tegenvaller ook vanmorgen: ik hoef op woensdag pas later weg om te gaan werken en wilde daarom om 8 uur naar buiten gaan om een beetje te joggen. Maar het ging regenen en dan krijg ik mezelf toch echt niet zover. Dus maar onder de douche gestapt en nu zit ik te wachten tot ik weg moet.
Motivatie voor werk is ver te zoeken, maar ik ga natuurlijk altijd. Verantwoordelijkheidsgevoel is namelijk wel aanwezig. :proud:
Sommigen hier hebben wel een hele lange to do lijst :O
stokbootje schreef:
08-01-2020 09:07
Ik heb net gebeld met een instantie, iets wat ik al een tijdje aan het uitstellen was want ik hou helemaal niet van bellen. Maar eindelijk gedaan en dat voelt goed! Heb mezelf letterlijk een schouderklopje gegeven haha.

Kokoro, wat goed dat je een proefles gaat doen, ik herken dat er tegenop zien zeker maar achteraf voelt hij eigenlijk altijd goed.
Wat goed! Ik heb dat ook, die afkeer van bellen. Goed dat je het achter de rug hebt :yes: !

Ja, de les wordt vast prima, maar gewoon even spannend haha. En omdat ik gisteren zoveel heb gedaan pas heel laat op bed gegaan en maar 5u geslapen. Dus hoop dat k mezelf er op koffie doorheen krijg!
ñuca schreef:
08-01-2020 09:09
Ik was gisteren helemaal hyper en kon er niet van slapen :facepalm: Nu is natuurlijk de energie op. Tegenvaller ook vanmorgen: ik hoef op woensdag pas later weg om te gaan werken en wilde daarom om 8 uur naar buiten gaan om een beetje te joggen. Maar het ging regenen en dan krijg ik mezelf toch echt niet zover. Dus maar onder de douche gestapt en nu zit ik te wachten tot ik weg moet.
Motivatie voor werk is ver te zoeken, maar ik ga natuurlijk altijd. Verantwoordelijkheidsgevoel is namelijk wel aanwezig. :proud:
Ohhh jeee... Ach, intentie is het halve werk, toch?
Er is nog niks van mijn lijstje af. Ik blijf maar plakken op het forum :facepalm:
:cheer2:
Gister geklaagd in het andere topic, dat ik me nergens toe zetten kon thuis.
Cateautje zei even 1 vierkante meter te doen.

Maar ik ben nu al bezig in huis vanaf 8 uur!
Het gaat lekker en ben er straks héél erg blij mee. Ga nog even verder en dan mag ik lekker douchen en tutten van mezelf.

Fijne dag allemaal!
De financien zijn gedaan, de afwas is weg. T'is iets.
Kokoro schreef:
08-01-2020 09:28
Ohhh jeee... Ach, intentie is het halve werk, toch?

Ja nou ja, ben de rest van de dag bezig geweest met werk dus ik heb niet geluierd. Morgen ben ik weer de middag vrij, hopelijk is het dan droog en kan ik alsnog gaan.
mindervanmij schreef:
08-01-2020 10:13
Er is nog niks van mijn lijstje af. Ik blijf maar plakken op het forum :facepalm:

Hoe ging de rest van je dag? Ik vind dat vaak ook zo moeilijk, van het forum afkomen. Nog even dit lezen, nog even kijken of daar nog een reactie op is, oh waar gaat dat over? En dan is er zo weer een uur om. :facepalm:
ñuca schreef:
08-01-2020 17:10
Hoe ging de rest van je dag? Ik vind dat vaak ook zo moeilijk, van het forum afkomen. Nog even dit lezen, nog even kijken of daar nog een reactie op is, oh waar gaat dat over? En dan is er zo weer een uur om. :facepalm:

Ik heb weinig van mijn lijstje gedaan maar ik ben wel naar de bieb geweest en heb mijn zoons fiets bij de fietsenmaker afgeleverd. Dus wat dat betreft toch wel redelijk productief geweest :)

Die andere taakjes kan nu ook nog.

En ja, hoe je dat omschrijft, zo gaat dat hier dus ook. Stom eigenlijk dat het zoveel afleid he?
Moest vandaag met spoed met Balin naar de dierenarts, dus had geen ruimte om me bezig te houden met het onmogelijke van de taak, dus zo zie je maar weer, als de nood aan de man komt, gaat het ineens als een speer.
ñuca schreef:
08-01-2020 09:09
Ik herken je, kon ook niet slapen, had energie voor tien.

Werk is wel een fijne stok achter de deur en als je eenmaal in het ritme zit dan gaat het toch wel goed?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven