Het psychologisch effect van de avatar

09-12-2013 21:38 1357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer ik bezig ben met het schrijven van een reactie vraag ik mij soms af, wie zich achter een bepaalde avatar schuilhoudt ......

Ik vind sommige avatars bloedmooi, andere vreselijk irritant en onbewust ga ik de link zoeken tussen de avatar en de persoon die het gebruikt. En ik denk niet de enige te zijn.

Soms wordt de link vrij snel gemaakt en soms duurt het langer maar op de ene of andere manier heb ik het idee dat de avatar altijd één van de karaktertrekjes van de persoon verradt en dat die avatar niet helemaal toeval is .......

Ook denk ik te hebben gemerkt dat mannen die als avatar het beeld hebben van een aantrekkelijke man, onbewust leukere reacties krijgen.

Wat vinden jullie ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Murdoch schreef op 17 december 2013 @ 13:03:

Impala, ik kan echt niks meer goed doen bij jou hè? Wat wil je met zó'n coming out?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 17 december 2013 @ 13:05:

[...]

Wat wil je met zo'n coming out?Die heb ik anders aan mevrouw Impala te danken, die heeft me met grof geweld uit de vrouwelijke kast getrokken.
quote:lionlily schreef op 17 december 2013 @ 13:00:

Ik weet niet wat mijn avatar over mij zegt. Ik had ooit een opengesperde mond met tanden, maar die vond iedereen eng...

Toen heb ik deze maar genomen.Dat je van het sterrenbeeld leeuw bent !?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding ... Mijn persoonlijkheid is wie ik ben, en mijn houding hangt af van wie jij bent.
quote:Murdoch schreef op 17 december 2013 @ 13:03:

Impala, ik kan echt niks meer goed doen bij jou hè? Droog je tranen nou maar en doe 'ns lief, dan ben ik alles zó weer vergeten.
.
Dank voor je barmhartigheid dartel geval. Ik zal nooit meer iets over hoedjes van een bepaalde substantie zeggen.
quote:Nouschi schreef op 17 december 2013 @ 13:05:

[...]

Wat wil je met zó'n coming out?
quote:Murdoch schreef op 17 december 2013 @ 13:12:

Dank voor je barmhartigheid dartel geval. Ik zal nooit meer iets over hoedjes van een bepaalde substantie zeggen. Ik gok erop die drang sterker is dan jijzelf.
.
quote:Murdoch schreef op 17 december 2013 @ 13:06:

[...]

Die heb ik anders aan mevrouw Impala te danken, die heeft me met grof geweld uit de vrouwelijke kast getrokken.O ja is ook zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Gelukkig ben je totaal niet achterdochtig.
quote:impala schreef op 17 december 2013 @ 13:03:

en het uilenoog het tegenovergestelde.Echt? Ik zie daar toch het oog in van een katachtige hoor, waarschijnlijk een tijger. Zou jij als bushmeat toch mogen weten. Lionlily is iemand wiens nick begint met lion en daar een tijgeroog bij zoekt, dus die neemt het niet zo nauw met details.
quote:Murdoch schreef op 17 december 2013 @ 13:16:

Gelukkig ben je totaal niet achterdochtig.Bewijs me maar dat dat niet terecht is.
.
quote:geve schreef op 17 december 2013 @ 13:18:

[...]

Echt? Ik zie daar toch het oog in van een katachtige hoor, waarschijnlijk een tijger. Zou jij als bushmeat toch mogen weten. Dus lionlily is iemand wiens nick begint met lion en daar een tijgeroog bij zoekt, dus die neemt het niet zo nauw met details. Jij zal wel gelijk hebben, ik zie in jouw tenen ook een beer, dus...
.
quote:impala schreef op 17 december 2013 @ 13:19:

[...]

Bewijs me maar dat dat niet terecht is.Zal ik de stand bijhouden?
quote:Nouschi schreef op 17 december 2013 @ 13:20:

[...]

Zal ik de stand bijhouden?

Doe je dat dan wel eerlijk ?

.
quote:impala schreef op 17 december 2013 @ 13:19:

[...]

Bewijs me maar dat dat niet terecht is.Ik ben veranderd, een ander

En dit is pas het begin

Hoe kan ik nou bewijzen dat ik je geen aluhoedje meer ga noemen? Dat toch alleen de tijd uitwijzen?
Ik ben een geduldige type en heb tijd zat.
.
quote:impala schreef op 17 december 2013 @ 13:21:

[...]

Doe je dat dan wel eerlijk ?

Gaat ze weer. Ik heb nog nooit zo'n achterdochtig persoon ontmoet.

I won't let you down.
quote:Murdoch schreef op 17 december 2013 @ 13:26:

[...]

I won't let you down.Gelukkig maar, dat houdt het forumleven een beetje overzichtelijk.
.
1-1
Zijn wij nu klaar ?
Scorpid, ik wen vanzelf aan je avatar; ik weet in ieder geval wie erachter zit en dan kan ik die cartoonavatar al beter hebben

Churro, dat was zo'n vleiende analyse van mijn persoon naar aanleiding van mijn avatar, hoe kan ik het daar nou mee oneens zijn

Lionlily, mooie avatar, ik vind 'm bij je passen.
Your luck's about to change, cher.
Aan de meeste avatars link ik toch gezelligheid en specifieke gesprekken. Vaak hebben de fictieve figuren en dieren wel de voorkeur, zoals avatar van leo, LV, bgb, rosanne, mylene,... Komt ook vooral door de indruk die ze op mij hebben gelaten. Hulde aan het wakkeren topic en topic parodie . Ik heb dus een voorkeur voor een bepaald type avatar ontwikkeld omwille van mijn ervaringen met personen met dat type avatar.

Ik vraag me wel af hoe mensen mij zien met deze avatar. Kreeg laatste wel te horen dat ik de cavias beledigde door mijn overleden cavia (waar dat ene topic over ging) als avatar te hebben :-o
quote:LadyDarbanville schreef op 17 december 2013 @ 13:40:

Churro, dat was zo'n vleiende analyse van mijn persoon naar aanleiding van mijn avatar, hoe kan ik het daar nou mee oneens zijn Lady, zo voel ik het echt bij jou, ik zocht niet om jou te vleien. Maar klopt mijn beeld echt ook ? Eerlijk zijn, he ?......
En op mijn associatie met onderdanigheid heb je ook nooit gereageerd
.
Neeeeeeee .......... Maar, ik heb mij nooit geprofileerd als helderziend, impala ! Wel ? Of heb ik iets gemist ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven