Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5
zaterdag 10 mei 2025 om 21:03
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.
Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
dinsdag 11 november 2025 om 23:38
Maisnon, ik weet het. En ik zie ook hoe (positief) groepen op mij corrigeren en ik ben ook behoorlijk mezelf voor de groep (kan ook niet goed een rol spelen). Maar vooraf altijd die zenuwen, grrr.
-Lessen gingen goed (ondanks dat ik vanavond echt enorm zenuwachtig was; sommige leerlingen zeiden ook dat ik gewoon rustig aan kon doen
)
-Ik heb vanavond vóór de les gegeten (soms vergeet ik dat of het is 'opeens' te laat
)
Ik kan verder echt niks bedenken.
Ik erger me kapot aan rooster-/locatiecollega met coördinerende taken. Ik kan echt niks meer goed doen in haar ogen, terwijl ik het echt allemaal goed bedoel en dingen niet expres vergeet etc. Hapto zegt 'kill her with kindness' maar we zitten nu allebei in de fight-stand, wat natuurlijk niet bevorderend is voor de communicatie.
Ik was vergeten haar in een mailtje mee te nemen, dus ze spreekt me daar op aan. Ik zei 'sorry, ik wist dat niet.'. Zegt ze: 'vind je het vervelend dat ik je hier op aanspreek?' Ik: 'Nee, maar *herhaalt riedeltje van het niet weten.* Moest ze nog een keer haar punt maken "De afspraak hierover is al vanaf datum x bladiebladiebla." Ik nogmaals: sorry (...) Het was me na één zin al duidelijk. Ik val niet over de boodschap, maar over de manier van zeggen. En alsof ik alle duizenden afspraken die er zijn allemaal kan onthouden.
Hoe kom ik in godsnaam van fight naar kindness met haar??
-Lessen gingen goed (ondanks dat ik vanavond echt enorm zenuwachtig was; sommige leerlingen zeiden ook dat ik gewoon rustig aan kon doen
-Ik heb vanavond vóór de les gegeten (soms vergeet ik dat of het is 'opeens' te laat
Ik kan verder echt niks bedenken.
Ik erger me kapot aan rooster-/locatiecollega met coördinerende taken. Ik kan echt niks meer goed doen in haar ogen, terwijl ik het echt allemaal goed bedoel en dingen niet expres vergeet etc. Hapto zegt 'kill her with kindness' maar we zitten nu allebei in de fight-stand, wat natuurlijk niet bevorderend is voor de communicatie.
Ik was vergeten haar in een mailtje mee te nemen, dus ze spreekt me daar op aan. Ik zei 'sorry, ik wist dat niet.'. Zegt ze: 'vind je het vervelend dat ik je hier op aanspreek?' Ik: 'Nee, maar *herhaalt riedeltje van het niet weten.* Moest ze nog een keer haar punt maken "De afspraak hierover is al vanaf datum x bladiebladiebla." Ik nogmaals: sorry (...) Het was me na één zin al duidelijk. Ik val niet over de boodschap, maar over de manier van zeggen. En alsof ik alle duizenden afspraken die er zijn allemaal kan onthouden.
Hoe kom ik in godsnaam van fight naar kindness met haar??
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
woensdag 12 november 2025 om 00:07
Door te stoppen met je aangesproken voelen. En in dit geval te zeggen: sorry, je hebt helemaal gelijk. De afspraak is me ontschoten, ik snap dat je je gepasseerd voelt. Ik zal er in het vervolg op letten.
Kill het with kindness betekent dat jij uit de dramadriehoek stapt. Neem cerantwoordelijkheid. En klaar. Glimlach, geef gelijk. En laat los. Want zo enorm belangrijk is het niet.
Voel he eigen irritatie, onderzoek waarom het je irriteert. Waar het eventueel aan linkt. En laat het los.
Zij probeert haar werk te doen. Jjj probeert je werk te doen. En ondertussen gaan jullie allebei uit van een slechte intentie. Terwijl die er aan beide kanten waarschijnlijk niet is. Stop met tegen collega's te klagen over de situatie, dat maakt de sfeer slechter en je creëert er kampen mee. En bedenk dat de ander waarschijnlijk ook slecht in haar vel zit, niet weet hoe ze zaken op moet lossen, niet blij wordt van de situatie, ruzie heeft met haar man, kind of hond en dat niets menselijks je vreemd is.
Gewoon aardig reageren en uitgaan van goede intenties. En bedenken dat niet iedereen je aardig hoeft te vinden en dat je niet met iedereen vriendjes hoeft te zijn.
Kill het with kindness betekent dat jij uit de dramadriehoek stapt. Neem cerantwoordelijkheid. En klaar. Glimlach, geef gelijk. En laat los. Want zo enorm belangrijk is het niet.
Voel he eigen irritatie, onderzoek waarom het je irriteert. Waar het eventueel aan linkt. En laat het los.
Zij probeert haar werk te doen. Jjj probeert je werk te doen. En ondertussen gaan jullie allebei uit van een slechte intentie. Terwijl die er aan beide kanten waarschijnlijk niet is. Stop met tegen collega's te klagen over de situatie, dat maakt de sfeer slechter en je creëert er kampen mee. En bedenk dat de ander waarschijnlijk ook slecht in haar vel zit, niet weet hoe ze zaken op moet lossen, niet blij wordt van de situatie, ruzie heeft met haar man, kind of hond en dat niets menselijks je vreemd is.
Gewoon aardig reageren en uitgaan van goede intenties. En bedenken dat niet iedereen je aardig hoeft te vinden en dat je niet met iedereen vriendjes hoeft te zijn.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
woensdag 12 november 2025 om 06:52
Mee eens. Het meerdere keren je punt maken heeft alleen niets met jou te maken. Kun je dat zien? Ze voelt ook de spanning tussen jullie. Ze voelt zich gepasseerd. En die frustratie moet eruit. En ja: 1x is genoeg. Maar in haar hoofd had ze kennelijk nog niet genoeg haar punt gemaakt, zag ze op tegen het gesprek, voelde ze zich niet gehoord. En jij voelt al frustratie bij haar houding, dus kun je minder van haar hebben. Begrijpelijk. Echt. Maar met liefde vermoorden betekent echt: laat het bij haar. Er zit hoogst waarschijnlijk geen slechte intentie achter. Alleen maar niet gezien voelen.
woensdag 12 november 2025 om 08:03
Diva er gaat misschien bij je collega ook een heleboel onzekerheid achter schuil. Je weet niet wat zij denkt of voelt, net als dat zij dat van jou niet weet. Ik weet niet of het een mail is in de categorie 'vaak verstuurd' zo ja dan zou ik het ergens alvast in concepten zetten met haar erbij, zodat je haar niet meer kunt vergeten. Als dat niet zo is zou ik de mail alsnog naar haar doorsturen en aangeven dat het niet je bedoeling was en ze zo in elk geval alsnog alle informatie heeft.
Ik zou ook niet allerlei strategieën loslaten op jullie contact, maar juist weer gewoon doen wat je altijd deed en doet. Er was een naar situatie, die is voorbij, nu doen we weer normaal tegen elkaar zoals je tegen alle collega's doet. Dan is het het snelst echt weggeebt.
Avo er is heel veel dat ik helemaal niet durf te vermijden. Als ik het niet zie, niet weet, niet volg dan is de kans op onverwachte confrontatie veel groter en wist het nog veel meer een ding. Overigens ook een vorm van vermijding, de controle zo vasthouden.
Ik zou ook niet allerlei strategieën loslaten op jullie contact, maar juist weer gewoon doen wat je altijd deed en doet. Er was een naar situatie, die is voorbij, nu doen we weer normaal tegen elkaar zoals je tegen alle collega's doet. Dan is het het snelst echt weggeebt.
Avo er is heel veel dat ik helemaal niet durf te vermijden. Als ik het niet zie, niet weet, niet volg dan is de kans op onverwachte confrontatie veel groter en wist het nog veel meer een ding. Overigens ook een vorm van vermijding, de controle zo vasthouden.
selune wijzigde dit bericht op 16-11-2025 23:15
26.67% gewijzigd
Forever is a hell of a long time.
woensdag 12 november 2025 om 10:40
Wauw, goed gedaan Selune!
Uit je 'ik moet zo goed mogelijk normaal doen' reflex gebroken om voor jezelf te zorgen.
Was het een bewuste keuze die je maakte, of een onbewuste vlucht?
Hoe dan ook dikke winst voor jezelf boven bevriezen en meewerken.
Hoe kijk je er zelf op terug achteraf?
Ik heb dat geloof ik met mijn ouders, die moet ik zien en te vriend houden, en met skl alleen als hij in de buurt is denk ik.
Tv uit is fijnst, maar aan, dan ook liever erbij.
Intocht in dorp is ook spannend als ik niet ga.
Ook omdat het verkeerd voelt ofzo.
Alleen terwijl iedereen feest viert. Buitengesloten?
Dankjewel voor je eerlijkheid. Ik voel me wat minder stom.
Voel me heen moe en alleen en minderwaardig.
Moet eigenlijk iets doen nu, maar lig nog in bed.
Stom, want ik stel iedereen teleur zo, en ik ga je gewoon beter voelen als ik wel wat doe.
Maar het lukt gewoon vaak niet om de verstandige juiste keuze te maken.
Ik ben zo moe en klaar.
Uit je 'ik moet zo goed mogelijk normaal doen' reflex gebroken om voor jezelf te zorgen.
Was het een bewuste keuze die je maakte, of een onbewuste vlucht?
Hoe dan ook dikke winst voor jezelf boven bevriezen en meewerken.
Hoe kijk je er zelf op terug achteraf?
Ik heb dat geloof ik met mijn ouders, die moet ik zien en te vriend houden, en met skl alleen als hij in de buurt is denk ik.
Tv uit is fijnst, maar aan, dan ook liever erbij.
Intocht in dorp is ook spannend als ik niet ga.
Ook omdat het verkeerd voelt ofzo.
Alleen terwijl iedereen feest viert. Buitengesloten?
Dankjewel voor je eerlijkheid. Ik voel me wat minder stom.
Voel me heen moe en alleen en minderwaardig.
Moet eigenlijk iets doen nu, maar lig nog in bed.
Stom, want ik stel iedereen teleur zo, en ik ga je gewoon beter voelen als ik wel wat doe.
Maar het lukt gewoon vaak niet om de verstandige juiste keuze te maken.
Ik ben zo moe en klaar.
woensdag 12 november 2025 om 11:39
Lucy, ja zoiets zal het wel zijn geweest.
Ze vindt het ongetwijfeld niet fijn dat ik vorige week zo stellig ben geweest mbt mijn rooster. Dat ebt nu nog na. Een paar jaar geleden zat ik ook in zo'n situatie met haar. Toen had ik haar mbt iets bewust gepasseerd en daar was ze toen heel erg over gevallen. We hebben het er toen wel over gehad en toen is ze er nog heel vaak op teruggekomen. Nu was het écht per ongeluk. Ik verstuur nooit dit soort mails en had er echt geen seconde aan gedacht dat dat via haar moest.
Maar: m'n verzwaringsknuffel is bezorgd en hij is echt zwaar! Man: "wow, het lijkt wel een baby." Hij is 2 kg. Ik vind het nu (op de bank) al fijn. Ben ook helemaal kapot na gisteren. Nog even knuffelen
en dan toch naar het werk.
Ze vindt het ongetwijfeld niet fijn dat ik vorige week zo stellig ben geweest mbt mijn rooster. Dat ebt nu nog na. Een paar jaar geleden zat ik ook in zo'n situatie met haar. Toen had ik haar mbt iets bewust gepasseerd en daar was ze toen heel erg over gevallen. We hebben het er toen wel over gehad en toen is ze er nog heel vaak op teruggekomen. Nu was het écht per ongeluk. Ik verstuur nooit dit soort mails en had er echt geen seconde aan gedacht dat dat via haar moest.
Maar: m'n verzwaringsknuffel is bezorgd en hij is echt zwaar! Man: "wow, het lijkt wel een baby." Hij is 2 kg. Ik vind het nu (op de bank) al fijn. Ben ook helemaal kapot na gisteren. Nog even knuffelen
woensdag 12 november 2025 om 12:03
Diva, het is gebeurd, je kan er niets meer aan doen. Je hebt je oprechte excuses aangeboden, meer hoeft niet.
En, wat voor mij ergens helpt: ze hoeft je niet aardig te vinden. Ze mag je zelfs ingewikkeld en vervelend vinden.
Dat is van haar.
Het is alleen niet professioneel van haar als ze daarnaar gaat handelen.
Wat bij mij ook helpt is bedenken hoe iemand die ik heel hoog heb zitten zich zou gedragen in zo'n situatie. Dat maakt dat ik me beter een houding kan geven, en een idee heb hoe ik me zou horen te gedragen nu.
Maar misschien is dat wel totale onzin, omdat je zou moeten navoelen en daarnaar handelen?
Ik weet het eigenlijk niet.
En, wat voor mij ergens helpt: ze hoeft je niet aardig te vinden. Ze mag je zelfs ingewikkeld en vervelend vinden.
Dat is van haar.
Wat bij mij ook helpt is bedenken hoe iemand die ik heel hoog heb zitten zich zou gedragen in zo'n situatie. Dat maakt dat ik me beter een houding kan geven, en een idee heb hoe ik me zou horen te gedragen nu.
Maar misschien is dat wel totale onzin, omdat je zou moeten navoelen en daarnaar handelen?
woensdag 12 november 2025 om 12:03
Wat fijn dat je knuffel nu al goed voelt!Avocadeau schreef: ↑12-11-2025 12:03Diva, het is gebeurd, je kan er niets meer aan doen. Je hebt je oprechte excuses aangeboden, meer hoeft niet.
Dat is van haar.
woensdag 12 november 2025 om 12:34
Ach weet je, we zijn allemaal mens. En je hebt gewoon geen idee wat er bij haar speelt, welke trauma's zij met zich mee draagt, waardoor zij getriggerd wordt. De meeste mensen zijn daar niet open over. Ik probeer vooral met mensen om te gaan zoals ik zou willen dat ze met mij omgaan.
En dit klinkt alsof het bij haar iets triggert. En dat gaat verder dan dat jij haar niet hebt meegenomen, want dat is makkelijk te herstellen en ze kan dat ook op een vriendelijke manier even laten weten. Dus is het gedrag van haar, een trigger van haar, waar jij niets mee hoeft verder. Behalve misschien met compassie reageren.
Loslaten en weer doorgaan.
En dit klinkt alsof het bij haar iets triggert. En dat gaat verder dan dat jij haar niet hebt meegenomen, want dat is makkelijk te herstellen en ze kan dat ook op een vriendelijke manier even laten weten. Dus is het gedrag van haar, een trigger van haar, waar jij niets mee hoeft verder. Behalve misschien met compassie reageren.
Loslaten en weer doorgaan.
woensdag 12 november 2025 om 12:55
Lukt het jou inmiddels om op te staan Avo? Zwaar om zo tegen jezelf te moeten vechten he lieverd!?
Buitengesloten, moe, naar, minderwaardig, nutteloos, onbelangrijk allemaal in het repertoire hier momenteel. Ik vind het zwaar om ertegen te vechten in ieder geval.
Fijn dat je knuffel meteen al bevalt Diva!
Buitengesloten, moe, naar, minderwaardig, nutteloos, onbelangrijk allemaal in het repertoire hier momenteel. Ik vind het zwaar om ertegen te vechten in ieder geval.
Fijn dat je knuffel meteen al bevalt Diva!
selune wijzigde dit bericht op 16-11-2025 23:16
71.26% gewijzigd
woensdag 12 november 2025 om 19:29
Selune: Oh je man op de spoed, hoe gaat het nu met hem? Is hij thuis?
Ik snap wat je schrijft over het contact toch maar aanhouden. Dat dat veiliger voelt.
Ik was helaas niet vrij, alleen vanochtend. Vanmiddag op het werk geweest. Collega's: "kon je niet thuiswerken?" Doe ik soms op woensdag maar nu met de nieuwe periode en opstart is er zoveel werk en ik moest printen en met collega's overleggen. Ook nog even met oud-collega gebeld die op een andere school werkt en gevraagd hoe ze daar werken. Binnenkort ga ik daar een ochtendje meekijken.
Man heeft prednison voorgeschreven gekregen omdat de ontsteking maar niet weggaat. Het is waarschijnlijk jicht en het ging beter, maar sinds gisteren weer dik, rood en pijn. Hij is er na een maand echt klaar mee en ik ook. Hij is nu heel voorzichtig met bepaalde (veel) voeding, dus even snel iets halen op een dag waarop ik helemaal uitgeput ben (zoals vandaag) is er niet meer bij. Het is echt kijken wat hij wel en niet of in zeer beperkte hoeveelheid mag eten. En dan is ook nog maar de vraag of voeding überhaupt invloed heeft op deze aandoening.
Ik snap wat je schrijft over het contact toch maar aanhouden. Dat dat veiliger voelt.
Ik was helaas niet vrij, alleen vanochtend. Vanmiddag op het werk geweest. Collega's: "kon je niet thuiswerken?" Doe ik soms op woensdag maar nu met de nieuwe periode en opstart is er zoveel werk en ik moest printen en met collega's overleggen. Ook nog even met oud-collega gebeld die op een andere school werkt en gevraagd hoe ze daar werken. Binnenkort ga ik daar een ochtendje meekijken.
Man heeft prednison voorgeschreven gekregen omdat de ontsteking maar niet weggaat. Het is waarschijnlijk jicht en het ging beter, maar sinds gisteren weer dik, rood en pijn. Hij is er na een maand echt klaar mee en ik ook. Hij is nu heel voorzichtig met bepaalde (veel) voeding, dus even snel iets halen op een dag waarop ik helemaal uitgeput ben (zoals vandaag) is er niet meer bij. Het is echt kijken wat hij wel en niet of in zeer beperkte hoeveelheid mag eten. En dan is ook nog maar de vraag of voeding überhaupt invloed heeft op deze aandoening.
woensdag 12 november 2025 om 21:13
Wat naar dat je man naar spoed moest Selune.
Wat een schrik joh! En nu dus naar omstandigheden oke, rustig aan weer ooknappen?
Ik vind het niet raar dat je onrustig of van slag bent dan hoor. Je lief in het ziekenhuis, zorgen, machteloosheid. Je kind van slag en ook daarbij machteloosheid. Wat voor jou een enorme trigger is gok ik.
En dan deze tijd gewoon. Je steun thuis die je niet kan steunen maar ondersteund moet.
Alle reden om onrustig te zijn.
Dat vluchten, volgens hapto is dat goed. Die wil graag dat ik vanuit freeze of fawn naar fight of flight ga. Dat betekent dat je aan het verwerken bent, volgens haar.
Dusse: per ongeluk iets heel goeds gedaan?
Ouders: sinds ik kinderen heb, ben ik niet meer zo bang. Voor hen durf ik ineens tegen mijn ouders in te gaan. (Oppakken en weggaan als het over een grens gaat) En sindsdien word ik op handen gedragen en ben ik bijna geweldig.
Dat vertrouw ik van geen kanten, maar ze lijken me niets meer te doen, ook ivm de kleinkinderen die ze aanbidden.
Toch moet ik wel de goede dochter zijn, en regelmatig contact opnemen enzo. En ze te vriend houden. Ik weet het niet.
Ik kan niet met en niet zonder ze.
Ik denk dat zij geen materiaal van vroeger hebben overigens. Ze waren er niet echt bij betrokken ofzo.
Wist jou moeder?
En ja, loodzwaar om tegen te vechten. Vooral dus als ik alleen ben, of niemand heb om een rol voor te spelen.
En jouw vriend wsl jicht Diva. Wat naar en pijnlijk.
Hoop dat de prednison en dieet snel helpt.
Goed dat je gaat kijken op een andere school.
Dan heb je een concreet beeld of het daar nou beter of slechter is, dat lijkt me fijn, gezien je op je huidige werkplek toch wel tegen dingen aanloopt.
Wat een schrik joh! En nu dus naar omstandigheden oke, rustig aan weer ooknappen?
Ik vind het niet raar dat je onrustig of van slag bent dan hoor. Je lief in het ziekenhuis, zorgen, machteloosheid. Je kind van slag en ook daarbij machteloosheid. Wat voor jou een enorme trigger is gok ik.
En dan deze tijd gewoon. Je steun thuis die je niet kan steunen maar ondersteund moet.
Alle reden om onrustig te zijn.
Dat vluchten, volgens hapto is dat goed. Die wil graag dat ik vanuit freeze of fawn naar fight of flight ga. Dat betekent dat je aan het verwerken bent, volgens haar.
Dusse: per ongeluk iets heel goeds gedaan?
Ouders: sinds ik kinderen heb, ben ik niet meer zo bang. Voor hen durf ik ineens tegen mijn ouders in te gaan. (Oppakken en weggaan als het over een grens gaat) En sindsdien word ik op handen gedragen en ben ik bijna geweldig.
Dat vertrouw ik van geen kanten, maar ze lijken me niets meer te doen, ook ivm de kleinkinderen die ze aanbidden.
Toch moet ik wel de goede dochter zijn, en regelmatig contact opnemen enzo. En ze te vriend houden. Ik weet het niet.
Ik kan niet met en niet zonder ze.
Ik denk dat zij geen materiaal van vroeger hebben overigens. Ze waren er niet echt bij betrokken ofzo.
Wist jou moeder?
En ja, loodzwaar om tegen te vechten. Vooral dus als ik alleen ben, of niemand heb om een rol voor te spelen.
En jouw vriend wsl jicht Diva. Wat naar en pijnlijk.
Hoop dat de prednison en dieet snel helpt.
Goed dat je gaat kijken op een andere school.
Dan heb je een concreet beeld of het daar nou beter of slechter is, dat lijkt me fijn, gezien je op je huidige werkplek toch wel tegen dingen aanloopt.
woensdag 12 november 2025 om 23:07
Oh die snap ik zo goed.
Dat is de angst met ouders die ik bij tc onder ogen moest zien.
Dat niet weten niet echt mogelijk was. Dat de ouders van zo'n meisje er een aandeel in gehad moeten hebben. Alleen al door een kind regelmatig met mannen mee te laten gaan.
Ik vind dat nu nog enorm ingewikkeld.
Dat stuk wilde ik zo niet...
Zo bedreigend. Alles omvattend. Alles veranderend.
Wat kut dat jij er ook aan moet. Mag.
Je moeder kwijt aan het raken bent.
En daarmee elke kans op de lieve moeder die je zal troosten ooit. De hoop daarop.
Zo pijnlijk. Onmogelijk.
Hier godenzijdank geen bedreigingen vanuit ouders. Enkel poeslief.
Angst voor bedreiging en materiaal komt bij mij vanuit andere hoek.
Waarvan ik me geen gezichten kan herinneren... Is dat raar? Wel andere details. Maar geen gezichten.
Materiaal van oudste... Mijn hart breekt voor je...
Eigen materiaal is doodsangst. Als in de zin: als dat ooit uitlekt dan stop ik meteen. Dan maar laf.
Het idee dat mensen dat zien, zullen weten... Nee. Dit schrijven is al hartkloppingen en misselijk.
Ben jij wel eens boos op je va? Of o? Of anderen die waren.
Dat is de angst met ouders die ik bij tc onder ogen moest zien.
Dat niet weten niet echt mogelijk was. Dat de ouders van zo'n meisje er een aandeel in gehad moeten hebben. Alleen al door een kind regelmatig met mannen mee te laten gaan.
Ik vind dat nu nog enorm ingewikkeld.
Dat stuk wilde ik zo niet...
Zo bedreigend. Alles omvattend. Alles veranderend.
Wat kut dat jij er ook aan moet. Mag.
Je moeder kwijt aan het raken bent.
En daarmee elke kans op de lieve moeder die je zal troosten ooit. De hoop daarop.
Zo pijnlijk. Onmogelijk.
Hier godenzijdank geen bedreigingen vanuit ouders. Enkel poeslief.
Angst voor bedreiging en materiaal komt bij mij vanuit andere hoek.
Waarvan ik me geen gezichten kan herinneren... Is dat raar? Wel andere details. Maar geen gezichten.
Materiaal van oudste... Mijn hart breekt voor je...
Eigen materiaal is doodsangst. Als in de zin: als dat ooit uitlekt dan stop ik meteen. Dan maar laf.
Het idee dat mensen dat zien, zullen weten... Nee. Dit schrijven is al hartkloppingen en misselijk.
Ben jij wel eens boos op je va? Of o? Of anderen die waren.
donderdag 13 november 2025 om 07:29
Hoe houdt je het vol...
Deze extra zorg en spanning erbij.
Angst rondom man in logisch. Liefde is ook egoïstisch. Je gunt hem beter, maar bent bang hem te moeten missen.
Ik ben ook slechte verpleegster, en heb daar geen goede verklaring voor. Gewoon geen zorgzaam type vrees ik.
Hoe blijf jij overeind?
Hier net ziekengemeld.
Zoveel Herbelevingen vanacht. Angst.
Toen de wekker ging begon alles te trillen en kreeg ik wegtrekkers.
Net als met auto werd ik extreem kalm.
Man gevraagd mee te denken. Die zei ziekmelden. Dus gedaan voor vandaag en morgen.
Zo fout. Zo zo zo fout.
Zorgt ook voor meer angst.
Maar tegelijkertijd ook een piepklein beetje ademruimte. Ik ben zo moe.
donderdag 13 november 2025 om 18:25
Heb je een heel klein beetje bij kunnen komen Avo? Je schuldgevoel erover een beetje los kunnen laten? Echt goed dat je met man overlegd hebt en samen tot een conclusie bent gekomen. Volgens mij zijn dat er al 2 voor het positief lijstje.
selune wijzigde dit bericht op 16-11-2025 23:18
66.22% gewijzigd
donderdag 13 november 2025 om 20:02
Ik denk het wel. Ik weet het niet goed.
Dag gleed voorbij zonder mij.
Ik voel me zo'n loser dat ik weer stil lig ipv iets nuttigs doen.
Van afstand gezien was dit verstandig denk ik.
Ik snap niet hoe je het volhoudt Selune.
Goed dat je vrij geregeld hebt voor volgende week met man..
Goed:
Kind kunnen troosten
Dag gleed voorbij zonder mij.
Ik voel me zo'n loser dat ik weer stil lig ipv iets nuttigs doen.
Van afstand gezien was dit verstandig denk ik.
Ik snap niet hoe je het volhoudt Selune.
Goed dat je vrij geregeld hebt voor volgende week met man..
Goed:
Kind kunnen troosten
donderdag 13 november 2025 om 20:29
Niets nutteloos aan Avo, je bent aan het zorgen voor de moeder van je kinderen. Als je het voor jezelf nutteloos vindt doe het dan voor je kinderen, zij verdienen het jij ook, maar ik snap dat je dat niet kunt voelen 
Heel veel respect dat je het durft en doet!
Heel veel respect dat je het durft en doet!
selune wijzigde dit bericht op 16-11-2025 23:19
44.29% gewijzigd