Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 3156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Avo, ik heb afgelopen tijd meegelezen en ik sluit me echt bij de andere aan. Nergens nog geen seconde veroordeel ik het kleine meisje maar wel de betrokken volwassenen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Avo, of je nu wel of niet een verkeerd beeld hebt geschetst, een ding staat vast. Jouw lieve kleine buurmeisje had beschermd moeten worden. Nergens is het haar schuld geweest wat haar overkomen is. Zelfs, zelfs als ze wat overdreven zou hebben. Of het haar eigen kant op heeft gepraat. Zelfs dan, is het zo immers oneerlijk wat haar is overkomen

Kun je medeleven met haar hebben? Ik weet dat alles ni zo zwaar aanvoelt, de tijd te snel gaat. Je mag terug naar je 6. Maar je hebt afgelopen weken even mee kunnen gluren bij onze 9...
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Lucy niet meewerkende apparatuur is ook bloedje irritant, zeker als het zo belangrijk is. Fijn dat het wel gelukt is. Dat heb je goed gedaan!
selune wijzigde dit bericht op 10-11-2025 21:31
Reden: Niet relevant
76.17% gewijzigd
Forever is a hell of a long time.
Ibi, ik heb de beer besteld, van lotgenootje inderdaad. Als het goed is, krijg ik hem morgen. Wat fijn dat jij er zo'n goede ervaringen mee hebt! Ik slaap wel vaker met een klein knuffeltje, maar dat helpt niet tegen prikkelverwerking. Ik ben wel benieuwd wat man ervan vindt, zo'n toch wel grote knuffel erbij in bed :hihi:

Ik was helaas net te vroeg voor de blackfriday-korting, waarbij je een gratis mini-knuffel krijgt.

Vandaag ben ik dankbaar:
-dat ik vanavond niet hoef te werken, want ik ben na een intensieve middag met nieuwe groepssamenstellingen en veel opstartwerk al helemaal afgepeigerd
-voor de lichtjeskerstboom in de tuin van de buren (ik hou niet van het donker in deze maanden, dus lichtjes zijn altijd goed)
-boodschappen gedaan en gekookt

Verder kom ik niet. Sorry, ik lig er helemaal af.
imaginary_diva wijzigde dit bericht op 10-11-2025 22:55
Reden: aanvulling 3 punten
2.07% gewijzigd
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
:hug: Diva
Hier ook nieuwe periode, nieuw rooster, nieuwe klassen, veel personeel gedoe, achterlijke hoeveelheid taken en na een dag al helemaal afgedraaid.

Positieve dingen vandaag: geen idee
Wel relevant Selune.
Idem.
Thx Avo. Ik gebruik even de blikkentelefoon van Olle (dank je Olle!) om te zeggen dat ik het begrijp en ook zo voel. En dan verstop ik mezelf wel weer.
Lieverds, ik denk dat werken en hier even je gezicht komen laten zien al hele goede dingen zijn van deze dag toch?

Mijn positieve dingen van de dag:
- mijn kind heeft een winterjas
- we hebben relatief rustig gegeten met elkaar
- ik kon een collega helpen
Was vergeten dat het Journaal al een week tevoren begint.
Meisje in paniek. 'ze zijn er al'
Avo :hug:
Mag ik het meisje geruststellen? Ze zijn er nog niet hoor! Het is maar tv. Zullen we lekker in de boomhut gaan zitten? Daar is geen tv, dan zie en hoor je ze niet. Als je wil kom ik erbij, met een lekkere zachte deken. En dan lees ik een verhaaltje voor, of gaan we samen lekker knutselen.
Als je liever veilig alleen wil zijn ga ik met een boek in de tuin zitten, op wacht.
Ik denk dat je gelijk hebt Maisnon. Geen idee. Het weegt even niet op tegen het negatieve; ik zie het even niet.

Wat fijn dat kind een winterjas heeft, dat scheelt heel veel gedoe. Yeah voor kind (maar ook voor jou)!

Ik weiger te kijken, maar ontkomen is nu al lastig.
Is het te laat om alsnog geadopteerd te worden?
Ze wil graag bij jou, maar geloofd er geen pier van dat er nog geen luisterpieten vooruit zijn..
Ik weet het. Ik ben geen kind meer. Ik weet beter.
Maar de angst is zo echt.

Fijn dat kind een winterjas gekozen heeft!!
Nu hopen dat ie langer dan een weekje inde gratie blijft...

Goed:
- gewerkt
- gewandeld
- gekookt
Me, myself and the darkness
Darkness within
Darkness inside out
It’s eating and protecting me
Killing and saving me
It is everything I am,
I was
I ever will be
Maybe I am the darkness inside out,
Always was and always will be,
The darkness everyone avoids
Empty darkness nobody has to see,
Because closing your eyes to the darkness is exactly as it should be.
Ik zie je.
En het vreselijke
Wat was
Wat in jou
Altijd is
Het heeft je
Ziel gevangen
Je gedachten
Je wereld
Jou
Ik zie je
En het vreselijke
Je bent het niet
Het is je
Gegeven
Als cadeau
Ik moet nog beginnen en ik ben al helemaal in de stress. Ik ga zo slecht op nieuwe groepen. Voor vanmiddag is er niks veranderd ten opzichte van vorige week, maar vanavond heb ik een ander niveau (wat ik graag wil, maar niet vaak heb). En ik maak me zorgen om niks hoor, want ik ken de helft van groep al en ik heb vanmiddag nog tijd om even naar de les te kijken, maar toch ben ik zenuwachtig dat ik het niet kan of het fout doe, terwijl het hoogstens anders is dan mijn collega en dat is prima. Hoezo is vertrouwen op mezelf zo moeilijk!:frusty:
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Diva, denk nog even terug aan aan tevreden groepen van afgelopen periodes. En aan dat je vooraf steeds veel stress hebt, maar dat het na een paar weken dan toch wel mee valt gelukkig. Je kan dit vrouw!

Avo, ja, het meisje mag altijd bij mij! Lekker schuilen onder de deken.
Zal ik haar een geheimpje verklappen? Luister Pieten bestaan helemaal niet. Dat waren vroeger verhaaltjes om kleine kinderen bang te maken. Eigenlijk zijn het de grote mensen die dingen doorgeven aan die man. En weet je, ik beloof haar dat ik niets doorgeef. We blijven gewoon in de boomhut met het luik dicht, en dan is er niemand die ons hoort of ziet.

Selune :hug:
Ik weet het. De angst is alleen weet het alleen niet.
En het helpt niet dat vanochtend eerst emdr had, en toen met de auto zo in een andere auto reed.
Oh lieverd wat naar!! Ben je zelf ok? En de ander?
O Avo, dat helpt van geen kanten... is iedereen okee? Ben jij okee?
Ja hoor.
Ik schoot in de 'doorgaan' in de rol van hoe ik dacht dat het moest.
Begin nu pas de bibbers te krijgen en te voelen hoe kut ik het vind.
Hiervoor was het onecht.
Ik was onderweg naar coach, die probeerde me er wel meer stil bij te laten staan enzo, maar ik stond schrap voor boos/straf/ik heb iets heel ergs gedaan. Ik hoorde wel wat ze zei over 'kan gebeuren' maar dacht alleen maar 'jaja. Maar het bewijst weer wat voor sukkel ik ben, hoeveel overlast ik oplever, dat ik er beter niet kan zijn'.
Maar goed.
Bezig met regelzaken dus.
Ondertussen keken de kinderen net sklaasjrnl, en bonken de beelden en shizzle van de emdr door mn kop, en moet ik het goede voorbeeld geven hoe je omgaat met zoiets, en heb ik t bij de poh ook niet goed gedaan, want had crisisplan niet af, en moet ik nu op de fiets weg. 🤪

Maar alles is op zich oke. De koppijn en spierpijn is niet van de aanrijding iig.
Kan he niet tenminste met man afspreken dat hij journaal doet en jij dan gaat sporten/badkamer schoonmaken/onder je dekbed schuilen? Dat dat even niet doorbijten hoeft te zijn? Iets concreets wat hij kan doen nu?

Ik snap je hoor. 2x schade gereden. Elke keer verwachtte ik dat man uit zijn slof zou schieten. Twee keer was hij volledig relaxed. Kon ik niet rijmen. En dat was zonder alle triggers en kindstukken waar jij nu ook nog in zit...
Ik wil gewoon niet raar zijn doen voor de kinderen.
Stond te koken.
En ergens is weten dat het opstaat al.. ik weet niet. Dan maar in de gaten houden ofzo. Ik weet het niet. Ik mag er ook totaal geen moeite mee hebben ofzo, ik weet het niet.
Het is maar tv.
Het is niet dezelfde man.

Goed:
Iets met/voor kind geregeld vanmiddag.
Wezen sporten
Alles geregeld om mijn eigen stomme fout te herstellen/laten maken.
Positief:
- weggegaan uit een enorm triggerende situatie
- ondanks enorm getriggerd mezelf veilig gehouden
- studenten en collega's verder kunnen helpen

In de gaten houden; check Avo.
Hopelijk valt het regelen en beetje te overzien :hug:
Wil je dr iets over vertellen Selune, of probeer je het zo snel mogelijk weer te vergeten?

Oh, 'fijn' dat jij dat ook hebt. Ik voel me zo stom dat ik blijkbaar niet volgens het boekje koste wat kost vermijd.
'Dan zal het dus allemaal wel meevallen, aansteller'
Nee, dan valt het niet mee en stel je je niet aan. Dan heb je een zeer goed ontwikkeld criticus in je hoofd. Die ook nog eens vindt dat je je anders aanstelt.

Ik vind het vandaag moeilijk om trots-dingen te bedenken.

- collegialiteit

Dat was hem wel, denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven