Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 3156 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Je mag om ze huilen, Selune. Net zoals je om jezelf mag huilen.

Er is jou en zoon zo ontzettend veel aangedaan.
Je voelt. En dat is kut en pijnlijk en overweldigend en angstig en toch oke.
Het is oke. Jouw verdriet mag er zijn.
Het was niet jouw schuld.

Als het blijft: bel je psych en neem een bijtankdag.

Ik lig wakker ondanks slaappillen.
Wel omgevallen tegen 24.00, maar dat duurde al lang. Na anderhalf uur wakker.
Nog wel een uurtje geslapen tussendoor, maar al tijd weer wakker.

Tussen de angst en herbelevingen door bedacht dat ik misschien bij de ha moet overleggen over ander soort (nu mag ik niet autorijden of werken erna. Waardoor ik het misschien te laat/weinig inzet. En blijkbaar werkt deze dosis nu niet meer ofzo.)
Maar de ha die ik vertrouw werkt pas dinsdag weer. Mijn pillen zijn nu op (paniek).
De poh vroeg laatste keer of mijn antidepri ophogen nog een idee was... Dat moet ik misschien ook bespreken.
Maar durf ik bij deze ha.
Aan de andere kant is zaterdag knock out wel nodig denk ik... Deadline... Knock out zorgt voor snachts niet handelen...
Zucht.
Ik vertrouw hem niet. Hij is eng.
Vorig jaar belde hij nadat ik lieve ha een bericht gestuurd had over suïcidaliteit. Ze had mij al gebeld daarna. Zijn telefoontje was toen het extra zetje, extra paniek.
Dat heb ik nooit uitgesproken, ik vermijd hem.

Nu dus dilemma:
Afspraak fixen voor nieuwe pillen, of lieve ha een berichtje sturen en wachten tot dinsdag op nieuwe pillen...

Ik heb nu al de neiging om mijn hoofd met zo lang tegen de muur te rammen tot ik knock out ben... Ik word gek. Voor zover ik dat nog niet ben.
Erg dankbaar dat ik morgen al afgemeld ben...
Lieve selune

22 november staat ook bij mij genoteerd.
Zi knap dat je wilt delen.
En ik ben het ook eens met de rest het is niet oké. Het al willen komen als je nee zegt is al niet oké maar de rest al helemaal niet.
advo werkt POH vandaag ?

Want anders stuur haar een berichtje met het berichtje van hier mischien wil zij je helpen met de enge HA
Ze werkt wel geloof ik, maar wat kan zij doen?
De angst is dat hij vraagt. Lomp doet.
Direct is.
Mijn gedrag onzin vindt. Mij een aansteller vindt...
Avo is dit iets dat je man kunt laten regelen? Hem laten bellen, laten aangeven dat jullie nu echt geen weekend in kunnen zonder de veiligheid die je medicatie je geeft (en zeker niet dit weekend). Dat genoeg hebben t/m woensdag prima is. Dat je een afspraak met de fijne ha nodig hebt dinsdag. Mag deze ha vinden wat ie wil dat zegt ie dan maar tegen je man en diens enige missie: dit regelen wat ha er ook van vindt.
En anders idd poh. Die kan zelf niet uitschrijven, maar wel naar jou luisteren en aan ha (zijn collega) aangeven dat het nodig is, maar dat je de klik nu eenmaal met de andere ha hebt. Dat er een afspraak gemaakt wordt voor dinsdag (kan poh mss ook wel regelen meteen) en dat nu alleen meducatie nodig is om het weekend door te komen, maar dat je nu niet zit te wachten op meningen of wat dan ook.

Dat ik wordt gek gevoel ken ik. Ik ben ergens vannacht al huilend out gegaan. Niet echt slaap, gewoon er niet meer bij zijn. Alleen maar herbelevingen, verdriet en pijn. Mijn lijf voelt stuk, alles doet pijn, vreselijk misselijk. Later vandaag afspraak met therapeute. Moet me eerst uit bed naar de badkamer slepen. Ben normaal al bijna op werk maar het lukt me niet. Vandaag thuiswerkdag, dan ben ik normaal al een uur bezig, maar ik hang nog in dezelfde houding als vannacht.
Forever is a hell of a long time.
Tijd om jezelf en je lijf even wat rust te gunnen Selune?
Wat lukt lukt, en de rest niet.
Misschien een keer mildheid, ipv een schop?
Die heb je al zoveel gehad?

Man belasten wil k niet. Ik denk ook niet dat hij het zou doen of de huisartsen het zouden accepteren.
Ik moet gewoon straks de praktijk bellen en kijken of er überhaupt plek is vandaag.
En hem danv onder ogen komen.

Zag net op de website dat fijne ha wel werkt vandaag, maar daar is meestal geen last moment plek bij te krijgen, die zit weken van tevoren vol...

Ik ga kijken wat lukt.
Vorig jaar zou ik sowieso niet overwogen hebben om te bellen.
Ik weet niet goed of dit dan vooruitgang is of juist aanstellerij.
Gevoel uit en gaan straks maar
Echt heel goed bezig, Avo. Lastig zeg, met die huisartsen. Hoop dat de lieve toch een plekje heeft. Met de juiste arts praten kan zo'n verschil maken.
Er lukt niet echt iets momenteel.

Ik denk dat je heel veel vooruitgang maakt. En vraag maar of je bij de fijne ha kunt. Dat dat je echt zou helpen. Zoveel respect voor hoe je het doet Avo!
Avo er zijn heel vaak wel spoedplekken. Maar san moet je dat wel durven. Via poh lan helpen: hij weet een beetje wat speelt, en kan misschien bij assistentes aangeven hoe belangrijk het is (en ook hoe belangrijk juiste huisarts en houding is).

Ik ga duimen voor juiste huisarts vandaag!
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Avo, ja dat is zeker vooruitgang! Vraag maar of fijne HA er is. En als je haar spreekt (hopenlijk vandaag, is er dan misschien met haar een afspraak te maken over medicatie in deze tijd van het jaar?
Bv dat je alleen maar hoeft te bellen vanaf half november tot begin januari voor een herhaling? Als ze dat in het systeem zetten maakt dat de drempel misschien lager? Misschien wel met een max aantal per keer, zodat het risico om te echt te veel te nemen wat minder is?
Selune :hug:
Ik snap dat het niet ok voelt, maar misschien mag je je lijf even rust gunnen vandaag.
Misschien wel fijn als je therapeut ziet vandaag, dan kan je even in het echte laven aangeven hoe moeilijk je het hebt.

Wil het kleine meisje misschien ook onder een dekentje komen zitten? Is er een koekje wat ze lekker vind? Houdt ze van kleuren, een boekje lezen of muziek luisteren? Als ze het fijn vind kunnen we wat leuks doen samen. Gewoon met zijn tweeën, met niemand anders. Even kleine meisjesdingen doen, waarbij ze niet bang hoeft te zijn.
Bellen was al drempel genoeg.
Was niet zo heel duidelijk geloof ik, dus de enge ha gaat me bellen.

Pillen maar bij lief inleveren voorlopig.
Avo, dat is ook een stap. Goed gedaan. Mocht het gesprek stokken of een akelige wending nemen, dan is het gesprek beëindigen en overgaan tot stap 2 (alsnog vragen naar fijne huisarts) ook nog altijd een optie.
Ik heb het zelf even heel moeilijk. Werk (of het verdwijnen ervan) blijft een stiekeme bron van aanhoudende stress, kind gaat niet zo goed op de middelbare school (in sociaal opzicht wel, maar laat nog niet zien het niveau aan te kunnen) en mijn sibling blijkt suïcidaal, iets wat ik al wel vermoedde maar nog niet eerder zo uitgesproken had gehoord.

Allemaal dingen waar ik controle over wil hebben, allemaal dingen waar ik uiteindelijk geen controle over heb.

En toe werd ik dus angstig en sliep ik bijna niet meer.

Gisteren een teamdag georganiseerd. Ik was bijna niet gegaan. Zou ook een oefening, een praatje en een lezing geven. Bevriende collega gebeld en mijn hart uitgestort. Uiteindelijk wel gegaan. Angstig. Tot mensen vroegen hoe het ging en ik naar waarheid zei dat het niet goed ging.

Dat bleek de sleutel. Ik ben zo geneigd om als het beroerd gaat naar de buitenwereld extra te stralen. Energie te geven die ik helemaal niet heb. Deze keer niet. Opmerkelijk genoeg bleek de wereld niet te vergaan, maar kreeg ik juist heel fijne reacties. Daar ben ik wel trots op.
Ik wil heel graag verstoppen Maisnon. En kleuren, alsof er niets engs meer is. Onder de deken heel graag.

Avo ik vind je al een heldin dat je gebeld hebt. Ik hoop dat het gesprek mee gaat vallen en dat je krijgt wat je nodig hebt. En inderdaad als je er niet uitkomt meer deze ha vraag om doe de andere gebeld te worden. Dit is niet het juiste weekend voor deze stress.

Griebus :hug:
Ik kan me je angsten en het slecht slapen en niet ok gaan heel goed voorstellen. Hier ook liever het masker op maar de wereld wordt ook wel iets fijner van en stukje openheid. Ik weet het niet zo goed te zeggen geloof ik. Maar goed gedaan :hug:
..........................
elmervrouw wijzigde dit bericht op 15-11-2025 09:36
95.72% gewijzigd
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Griebus, wat fijn dat delen hielp. Dat je voelt dat je het niet alleen hoeft te dragen. :hug:
Wat een zorgen draag je mee. Werk al echt heel lang. Nu met de andere dingen er zo bij.
Wil je er meer onder vertellen?

Ik lig -dag twee- in bed en het lukt niet om eruit te komen.
Ik lig maar.
Soms slaap ik, soms besta ik niet, soms is alles toen, soms foon ik.
Het niet bestaan is het fijnst.
De angst verlammend.
Ik zou iets moeten doen. Dingen moeten doen.
Dan gaat het vast beter.
Kutzooi. De brief van tcnl blijkt wel doorgestuurd naar hapraktijk.
Ik kan wel janken. Paniek.
Natuurlijk niet uitgesproken.

Ik krijg voor 2 keer slaappillen, mag hogere dosis.
Vannacht proberen.
Griebus, wat goed dat je iets gedeeld hebt en dat je gemerkt hebt dat de wereld niet verging. Jij hebt ook veel op je bordje! Sterkte voor jou! En voel je vrij hier ook te delen (en evt weer te wissen). :hug:

Avo, goed dat je gebeld hebt! Misschien kun je heel kort voor jezelf opschrijven wat je wilt zeggen als hij terugbelt? Kort en to-the-point? Edit: Oh crosspost, zie ik.

En een beddagje (of 2) is toch niet zo erg? Zolang man alles draaiende houdt. Ik snap dat het nu, zo dicht op, helemaal niet gaat. En kan je morgen de boel ook niet aan man overlaten? Suf van de slaappillen lijkt me een goede reden om thuis te blijven hoor.

Ik had een hele slechte nacht. Eerst op de bank in slaap gevallen en daarna naar bed verhuisd, maar toen lag ik daar wakker. Uiteindelijk nog wel iets geslapen, maar te weinig. Gelukkig ben ik vrij en hoef ik ook helemaal niks vandaag.
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Het is in die zin erg dat het niet helpend is, maar vermijden en wegzakken.
Overdag actief en niet slapen is ook beter voor snachts. Overdag afleiding en in het hier en nu zou het draaglijker maken.
Zelfzorg, douchen, eten, verbinding aangaan met anderen, iets bijdragen.
Allemaal gezonde dingen die helpen.

Balen van jouw slechte nacht! Vandaag maar bijkomen. Fijn dat het kan.
Hier ook een niksige dag; het weer helpt ook niet echt mee om tot actie te komen. Gelukkig hoef ik ook niets.

Griebus, dat klinkt zwaar. Natuurlijk heb je last van wat er op werk speelt, dat hoeft niet stiekem toch? Het is verdrietig dat het stopt en stressvol dat je iets anders moet vinden. Zijn er ontwikkelingen een bepaalde kant op, of meer een voortdurende stilstand?
Ik deed met mijn therapeut laatst een omgekeerde piekeroefening. Oftewel in plaats van het rampscenario visualiseren, het omgekeerde doen. Dat klinkt misschien heel duf maar ik kikkerde er echt van op, vooral omdat het optimistische scenario uiteindelijk realistischer leek dan de catastrofeversie. Misschien voelt het nu veel te wankel en onzeker om je daaraan te wagen, dat kan ik ook goed snappen.
Heeft je kind last van hoe het gaat op school?
En wat naar van je sibling. Machteloos hè als iemand anders zich zo voelt.

Goed dat je open bent geweest. Fijn als mensen zich van hun empathische kant kunnen laten zien en het verlicht al dat je de schijn niet hoeft op te houden.
This is an unacceptable timeline
Is die brief eng omdat het info over jou is avo, of omdat het iets wel/niet in werking zet?
Is er een soort afleiding die nu haalbaar is?
This is an unacceptable timeline
Info over mij.
Als afleiding ging ik schade afhandelen, maar dat lukt gewoon niet. Ik krijg niet eens duidelijk waar ik het heen moet sturen, mezelf niet online ingelogd... Kan wel janken

Dan moet ik zo naar apotheek en boodschap doen en eten maken.
Man is met kinderen weg, ik met een kind thuis.

Ik word gek.
Ik ga dit kunnen. Het moet.
Niemand behalve jij en de huisarts kan in je dossier. En je kunt verzoeken bij de huisarts het document te vernietigen. Zou dat helpen?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven