Hier mag alles zijn en weer verdwijnen - 5

10-05-2025 21:03 1955 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Een gedeelde plek om verder te kunnen schrijven en ook weer te kunnen wissen. Voel je welkom in dit topic: Hier delen we zielenroerselen die je IRL niet op tafel gooit.
In de eerdere edities werd duidelijk dat de zwaarste thema's respectvol en empathisch besproken kunnen worden. Een oproep aan iedere schrijver om daar aan mee te werken.

Wissen mag altijd en daarom geldt hier de regel: 'NIET QUOOTEN' zodat elke schrijver zelf kan bepalen wat er wel of niet blijft staan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
Ik snap je wel denk ik, maar voel me ook een soort achterlijke clown.

Vandaag ontzettend getriggerd en dat compleet weggelachen en dat vond ik zelf op dat moment al veel te ver gaan, maar ik kon het ook niet stoppen.
En relativeren kan ik momenteel ook niet.

Sorry ik ben een beetje en humorloos kreeg momenteel denk ik.
Forever is a hell of a long time.
Sorrie dan, dan is het totaal op hetverkeerde moment het verkeerde bericht.

Wat ontzettend naar dat je je zo voelt. Dat was absoluut helemaal niet de bedoeling.
Wil je erover vertellen?
Ik beloof dat ik niets zal relativeren of lachen.
Dag lieve meiden. Even laten weten dat ik nog steeds met jullie meelees en meeleef maar vaak geen woorden weet te geven waar jullie iets aan hébben.
Selune wat fijn dat je er weer bent. Heel raar, maar ik mis je avatar.
Avo, bij het douchebeeld dat je schetst, moet ik slikken én krijg ik moordlustige neigingen. Hoe oud die oetl@llen dan tegenwoordig ook zijn.
Lucy, hoe gaat het nu? Indertijd toen die GT je met zijn woorden zo onderuit wist te halen dacht ik steeds: het is (maar) 1 persoon, 1 mening. Dat betekent nog niet dat dat de waarheid is. En je klinkt nu anders, sterker, meer bij jezelf (denk ik dan).
Voor iedereen die wil een knuffel op afstand. Ik blijf patrouillerondjes om de tuin lopen :hamer: en mep indien nodig iedereen hartstikke plat!
Je bent lief Sakura.
Sorrie, ikhad dat niet moeten schrijven.

Hoe gaat het met jou?
Kan het niet echt uitleggen, want als een collega het zou lezen is alles out in the open. Maar het was heel raar. Op zich was het gewoon een vraag van een collega, waar ik iets over moest beslissen, samen met een aantal andere collega's en binnen die ene vraag werd ik meerdere keren zo getriggerd dat ik er iets totaal belachelijks van maakte en iedereen uiteindelijk in een deuk lag. Maar het was gewoon niet grappig, eigenlijk vooral pijnlijk. Beslissen is ook niemand meer gelukt, dus we moeten het er nog een keer over gaan hebben en dat kan ik niet, want veel te glad ijs.

En ik snap dat je het helemaal niet verkeerd bedoeld. Ligt echt aan mij. Ben heel bang voor morgen, schaam me gewoon dood voor de enorme lijst triggers en voel me stom om zoveel verschillende triggers in een week. Voel me een enorme aanstelster ook vooral. Denk ik. Sorry ik weet het ook niet. Heel naar, stom, overschot aan zelfhaat in alles ofzo.
selune wijzigde dit bericht op 02-10-2025 22:21
0.05% gewijzigd
Lief van je Sakura. Thx voor je opmerking over m'n avatar. Ik had het geprobeerd, maar hij deed het niet toen ik net terug was. En was het daarna vergeten te proberen. Nu wel gedaan en nu doet ie het wel weer :heart:
selune wijzigde dit bericht op 02-10-2025 22:20
0.46% gewijzigd
Avo, geen sorry zeggen. Gooi het eruit, wis naar believen. Dit topic is voor jou/jullie!

Hier gaat het mwah. Barst van de lichamelijke klachten die steeds sterker worden.
De spoken uit het verleden steken af en toe de kop op. Soms word ik er verdrietig van, maar meestal varieert het van boos naar kwaad. En dan zakt het weer weg. Gelukkig.
Aah Selune! Nu ben je weer compleet. Ik vind je avatar zo bij je passen. Fijn om te zien dit :yes:
Dank je wel :heart:
Ha jak Sakura, wat stom!
Als je er wat over kwijt wil...
Kan er nog wat gedaan worden aan die klachten, of moet je ermee leren leven? 🙁

Selune, klinkt ontzettend eenzaam, en niet om je voor te schamen!!! Ik gun je zo wat steun.
Hoop dat psych je dat morgen kan geven.
Dat je t opgeschreven hebt is al ontzettend dapper.
Je werk klinkt helemaal gruwelijk eenzaam en bijna onverdraaglijk. :hug:
Lieve Selune, ik kan nu wel zeggen dat die lange lijst vooral heel erg verdrietig is en niets om he voor te schamen, maar vrees dat dat niet binnen gaat komen he?

Avo, ik heb de meeste van je posts gemist. Hoop dat het okee is met je. Helpt het slapen, kom je er tot rust van?

Sakura: lief van je. Toevallig is het vandaag mis. Maar over het algemeen voel ik me inderdaad sterker. De laatste sessie bij psych heeft me ruimte gegeven in dat meis haar problematiek misschien niet állemaal mijn schuld is. Er is adem gekomen.

Maar Selune's gevoel dat het nooit echt beter gaat worden, dat je zo hard werkt maar het in de marge lijkt en er nooit een eind gaat komen herken ik wel. En het maakt me soms zo godsgruwelijk boos op mijzelf en ik word er soms zo verdrietig van. Ik ken de theorie, heb alles weg ge-emdr-ed. Mag het ook gewoon een keer klaar zijn?

Wat naar om te horen dat het niet goed gaat met je gezondheid. Wil je vertellen wat er aan de hand is?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Sorry van het misverstand gisteren Avo, was niet zo bedoeld allemaal.
Jullie zijn fijne en lieve mensen.

Vandaag gewerkt, psych (ze was heel begripvol enz, heel professioneel, allemaal), tandarts geweest (wat een horror). Nieuws komt hier als een mokerslag binnen en kan er niet, niets van meekrijgen.

Wat naar Sakura, kan er iets van verlichting in je klachten komen?

:hug: Lucy
Hoe is het vandaag?
Ohjee, nieuws gemist... Zal zo kijken.
Hoe was het voor jou, psych?
Was het te doen om alle triggers te noemen?

Geen misverstand gister, je voelde je gewoon kut, en ik zat op het verkeerde moment opgewekt te doen.
Kan ik zelf ook totaal niet tegen andersom.
Nieuws missen is waarschijnlijk gezonder. Hier zijdelings betrokken bij dit nieuws dus kon er niet omheen helaas.
Psych de lijst gegeven, erover praten was moeilijk. Ook door het nieuws en tandarts. Alles zit hoog.
Knap dat je t wel gegeven hebt dan.
Dag vol triggers weer begrijp ik. Blegh!
Is het weekend een opluchting, of gebrek aan afleiding?
Weekend; geen idee. Eigenlijk moet ik nog werken, maar ik wil niet meer. Lukt niet goed en kan me niet concentreren. Hormonaal ook gewoon ongelukkig. Het is alles bij elkaar. Wil gewoon een deken over m'n hoofd trekken geloof ik.

Hoe gaat het bij jou? Weekendplannen?
Ik weet niet op welk nieuws je doelt (ook gemist kennelijk), maar wat naar dat het zo triggert en zo dichtbij is.

Kun je dit weekend ook gewoon even uitzoomen en niet werken? Of is werken ook wel weer afleiding?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Nieuws: verloop rechtzaak pleegmeisje Vlaardingen.

Werken is ook afleiding, maar alles dubbel doen heeft ook weinig nut. Heb net even met collegavriendin geappt. Even de allerergste druk uit m'n hoofd.
Ik ga kippensoep maken morgen; (veilig) troostvoer.
Ik kook en bak me ook helemaal suf afgelopen weken.
Morgen paar kilo appels en stoofperen wegwerken.

Als het niet gaat, ga dan ook gewoon met je kop onder de dekens.
Ze redden zich thuis wel. En met wat mazzel maken ze kippensoep voor jou. 😁

Die zaak is ook vreselijk trouwens.
zoveel fouten. Arme kinderen.
*Komt weer even om het hoekje kijken*

Sorry, de reacties vielen inderdaad even niet zo lekker. Voel me nu wel weer oké. Dat is het ook, het gaat heel erg op en af.

Positieve dingen van afgelopen week:
-ik heb in een bepaalde groep uitgesproken toen het toevallig ter sprake kwam dat ik vroeger gepest ben en daar nog wel veel last van heb, vooral in groepen. Het floepte gewoon mijn mond uit en ik hoopte maar dat ik er niet bij zou gaan huilen. Niemand zei 'ben je daar niet inmiddels een keer overheen' of iets anders bagatelliserend. Eerder nog 'wat knap dat je dan toch voor de klas durft te staan.' (Ja, wel aan volwassenen.)

-Ik merk dat ik wat gematigder wordt mbt de moeilijke groep. Dat ik denk: 'ik doe het verre van perfect of hoe ik zou willen doen, maar ik loop er niet voor weg en ik doe het zo goed als het op dit moment gaat.' En het zijn nog maar 3 lesweken waarvan 1 toetsweek.

-Ik heb een cadeautje voor de dag van de leerkracht gekregen van een oud-leerling (die vorige periode helemaal met mij weg liep en nu een niveau hoger zit.)

Negatieve punten:
- de slapeloze nachten.
- m'n huiswerk van hapto waar ik niet genoeg tijd aan heb besteed waardoor ik nu liever de afspraak zou afzeggen.

Selune: ik werk al niet zoveel en er zijn op dit moment geen andere taken. Bij onze afdeling zijn die er sowieso niet zoveel als op het mbo. Ik zou het liefst wel één dagdeel minder willen lesgeven, maar niet ten koste van de uren en het salaris.

Hanke: thx voor je begrip. Ik loop nu vooral tegen de te grote, enorm gedifferentieerde groep aan. De groepsgrootte zou vanaf periode 2 minder worden, maar in de avondgroepen worden niveaus al snel gecombineerd, dus blijft dit probleem waarschijnlijk. Maar volgende periode wil ik er sowieso één avond af en krijg ik er hopelijk een daggroep voor terug die beter te doen is. Mijn verzoek om een ander rooster ligt nu bij de manager, die het serieus heeft opgepakt n.a.v. mijn uitleg dat ik het gewoon echt niet trek zo.

Morgenmiddag naar het theater en ik ben echt enorm verkouden. Dus keelsnoepjes en zakdoekjes mee. Hopelijk valt mijn gesnotter mee.

Fijn weekend allemaal!
Je kunt niet meer worden dan jezelf.
Je kunt wel meer jezelf worden.
Heel begrijpelijk Diva, soms komt iets gewoon niet goed binnen (been there 😞). Fijn dat je wel weer om de hoek komt, je wordt gemist als je er niet bent :hug:

Het is ook knap dat je met je verleden voor de klas durft te staan. En ook, zelfs soms juist, volwassenen kunnen naar tegen elkaar zijn in groepen. Volwassenonderwijs is niet 'makkelijker' of pestvrijer ofzo. Voelt het achteraf fijn dat je het vertelde?

Zo goed als het gaat is soms ook het enige wat erin zit. Ik ren momenteel enorm achter de feiten aan. Ben met heel veel dingen te laat, hebben studenten (en collega's) soms last van. Heel naar, maar het moet maar even zoals het gaat, want het is dit of niet. En dat voel ik bij jou ook. Meer dan je nu doet, meer dan je best kun je niet doen. En hoeft ook niet; je best is echt goed genoeg.

Fijn dat je roosterwens wel serieus is opgepakt, zo hoort het ook! Ik hoop dat je fijne groepen krijgt!
Hier nog twee weken tot de herfstvakantie, dan toetsweken en dan ook een nieuw rooster. Ik ga de komende twee periodes een dag minder werken. Kijken of dat de echte herfst-/winterperiode dragelijker maakt.

Lastig dat er bij jullie weinig andere taken zijn, bij ons zijn die er juist in overvloed en dat maakt dat fulltime werken me nog lukt. Ik zou niet meer een volledige weektaak voor de klas kunnen staan. Terwijl ik lesgeven echt het leukste vind wat er is en nog steeds het leukste onderdeel van mijn baan vindt. Deze periode geef ik veel les voor mijn takenpakket, omdat we op deze vakken een groot tekort hebben, en dat vergt zoveel energie van me. Ondanks dat ik effectief maar 2,5- 3 dagen voor de klas sta. Normaal sta ik 1,5-2 dagen voor de klas. Maar ik snap dus wel dat dat heel veel energie vraagt, vooral mijn mentale energie is gewoon uiterlijk op woensdag op en dan moet ik nog 2 dagen.

Dat niet lekker slapen helpt ook niet he. Ook niet in je weerstand (mentaal en fysiek). Ik denk dat de hapto dat ik begrijpt. Sterker nog ik denk dat er weinig clienten zijn die altijd hun huiswerk goed doen. Psych gisteren was onder de indruk van mijn lijst, maar accepteerde ook dat ik niet verder kan dan wat zielig gepiep en dat ik er verder nu niet over kon praten. Huiswerk op zich uitgevoerd, maar daar hield het dan ook op. Ook in therapie kun je alleen je best doen en ja ik snap ik dat dat vreselijk naar voelt, want ik zit over mezelf ook vol oordelen over gisteren (en de afgelopen dagen) :hug:

Ik hoop dat het theater morgen leuk/goed/gezellig is. Keelsnoepjes doen vaak wonderen en anders het is het seizoen; je bent vast niet de enige die snottert. Veel plezier!
Koken helpt hier ook voor afleiding. Vooral als het dingen zijn die veilig voelen en (daardoor) troostend. Heb man naar de supermarkt gestuurd, boodschappen doen ging hem echt niet worden na deze week *schaam*. Wel vanalles mee laten nemen waarmee ik fijn eten kan maken. Kippensoep, maar ook brood om met kruiden te roosteren voor erbij en spullen voor tosti's. Geen culinaire hoogstandjes, maar wel eten dat fijn (triggervrij) is. Hele weekmenu opgebouwd rond fijn eten: kippen-/groentesoep met geroosterd brood of een tosti erbij, zelfgemaakte nasi, versgebakken aardappeltjes, gehaktballetjes, veel rauwkost.
Het lijkt me ontzettend ingewikkeld als veel eten zo onveilig is en triggert.
Goed dat je dan nu voor jezelf een veilig menu gemaakt hebt. Ik hoop dat dat een beetje helpt.
En fijn toch dat man de boodschappen doet.
Je hoeft triggers niet op te zoeken he? :)

Diva, wat naar dat je nog steeds zo slecht slaapt.
Dat heeft zoveel invloed!
Ik hoop dat het je lukt wel naar hapto te gaan, en bespreekbaar te maken dat het niet lukt om veel te oefenen.
Het is interessant om te kijken wat daar achter zit. Is het te intensief, is het vermijding, zit er weerstand en waar komt die vandaan?
Of heb jij een ander idee van wat 'genoeg oefenen' is dan zij?
Fijn dat het lukt om wat meer los te laten bij je moeilijke groep.
En wat knap dat je je pestverleden benoemd hebt zeg.
Avo, je avatar! :D
This is an unacceptable timeline
:heart: voor je avatar!

Veilig menu helpt heel veel, want anders eet ik alleen maar zooi omdat ik weet wat ik sowieso durf te eten zeg maar. En nu kan ik gewoon normaal en (redelijk) gezond eten.

De balans tussen triggers niet opzoeken en ook niet te vluchten in vermijding vind ik moeilijk. Ergens is er toch altijd die stem, niet zeuren iedereen doet boodschappen, reist heen en weer, komt alleen buiten, nou ja enz enz. Sommige dingen moeten nu eenmaal gewoon.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven