Hoe gelukkig zijn?

24-01-2013 23:58 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve allemaal,

Ik zit met een gecompliceerde situatie. Ik voel me op dit moment heel erg down, vandaar dat het misschien een beetje zwaarmoedig overkomt hoor!

Mijn vriend is een tijd geleden naar het buitenland vertrokken voor zijn werk. Hij werkt in Zuid-Afrika, en heeft een contract aangeboden gekregen voor minstens 10 jaar. Het is heel fijn voor hem dat hij daar kan werken, maar ik moet hem missen. Ik baal enorm. Het is inmiddels al twee jaar geleden dat hij is vertrokken daar heen, maar toch vreet het nog aan me. Ik heb overwogen om mee te gaan, maar ik wil mijn leven hier niet achterlaten. Na heel veel dubben in de afgelopen tijd heb ik besloten niet mee te gaan naar Afrika. Hij is dus daar, en ik hier. Ik word er gek van.

Wat adviseren jullie. Moet ik zo doorgaan of de relatie verbreken. Ik houd van hem, maar kan zo niet door. Wat te doen? Ik wil verder maar kan niet met een lange afstands relatie dealen...
Ook al zeurt iedereen aan je kop, geef nooit op!

... Er is geen \"of\", louter
Als hij niet leuk genoeg is om hem naar het einde van de wereld te volgen, kun je hem beter laten gaan. Hoe rot ook, je kunt geen 10 jaar op hem gaan wachten. Als hij echt de ware was geweest was je achter hem aan gegaan.
Nog een topic ja? Waarom reageer je niet gewoon in je eerste topic?

Maareh.. Jullie zien elkaar wel in de tussentijd? Heen en weer vliegen enzo?
Je zult moeten kiezen, met hem mee of de relatie verbreken, want het is een te lange afstand om serieus door te gaan, in zulke lange tijd.

Wat Razzle zegt dus, als je hem echt leuk genoeg vond, was je wel met hem meegegaan en had je je leventje hier opgezegd.
Hij zit er al twee jaar nu? Hoe is dat tot nu toe gegaan?

Dit is bijna emigreren, een contract voor 10 jaar.
Inderdaad, na tien jaar kom je niet zomaar meer terug naar Nederland.
Jouw plan is dus wachten totdat hij over 10 jaar terug komt. Wie zegt dat hij dan terug komt? Misschien heeft hij daar wel zijn leven op gebouwd en wil hij nog 5 jaar blijven.

Ik zou echt geen 10 jaar wachten. De afstand is echt enorm! Of daarheen gaan of ophouden.
Als hij voor 10 jaar weggaat, weet je waar je staat. Dan ben je geen prioriteit voor hem en is hij het niet waard om je leven voor on hold te zetten. Bovendien zal hij daar vast ook nieuwe mensen leren kennen en ik kan me niet voorstellen dat 'n man daar 10 jaar monogaam zit te wachten op 'n vroeger vriendinnetje uit Nederland.
En als ik je andere topic lees, word je toch ook niet heel gelukkig van je leven en vrienden hier. Ik zou de sprong wagen!
Een contract voor 10 jaar? Bijzonder.

Maar jullie relatie gaat natuurlijk niet werken, hij 10 jaar daar en jij hier.

Hoe zijn de afgelopen 2 jaar geweest? Ben je heel regelmatig daar geweest en hij hier? En praten jullie regelmatig over je relatie?

Kan en wil hij snel hierheen komen als jij in het ziekenhuis raaktnof als er iets ernstigs met he familie is?

Hoe vaak hebben jullie contact?

En wat EN al schrijft, hij bouwt daar een keven op, ik kan me niet voorstellen dat daar al 2 en de komende 8 jaar een vriendin in Nederland bij past. Als jullie nog niet uit elkaar gegroeid zijn zal dat wel gaan gebeuren.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:elninjoo schreef op 25 januari 2013 @ 08:30:

Als hij voor 10 jaar weggaat, weet je waar je staat. Dan ben je geen prioriteit voor hem en is hij het niet waard om je leven voor on hold te zetten. Bovendien zal hij daar vast ook nieuwe mensen leren kennen en ik kan me niet voorstellen dat 'n man daar 10 jaar monogaam zit te wachten op 'n vroeger vriendinnetje uit Nederland.

Mee eens. In 10 jaar tijd bouw je gewoon een heel nieuw leven op. Je verandert/groeit zelf ook als persoon dus tenzij je elkaar regelmatig ziet en de "ware" bent voor elkaar kan zoiets misschien slagen.

Maar zoals iemand anders al zei. Dit is gewoon verkapt emigreren.

Als jij je echt alleen ongelukkig voelt om zijn afwezigheid en hij je ware is dan als een wiedeweerga alles regelen om alsnog bij hem te kunnen wonen. Wil je dit niet dan loslaten en verder gaan met je leven hier. Hoe moeilijk het ook is maar je wilt toch niet 10 jaar van je leven zo voortzetten?

Bij the way, een contract van 10 jaar???
Is hij de ware ga er gewoon achteraan. Je kan het toch gewoon proberen?

En bevalt het niet, weer naar huis.

Ik weet dat het niet zo makkelijk is als ik nu stel.

Maar angst om je leven te veranderen is een slechte raadgever.

Ik hield ook sterk vast aan mijn familie en vrienden en liep daardoor de kans mis om naar Australië te gaan.

En wat is er gebeurt? Vrienden verhuizen, familie emigreert.

Angst verlamt en je kan maar beter 10 keer op je bek gaan dan stilstaan.
Het is inderdaad een moeilijke situatie.

Hij heeft gekozen voor een contract in plaats van voor jou. Dat is een hard maar duidelijk feit waar je nu misschien nog flink mee worstelt. Hoeveel wil je nog investeren in een dergelijke relatie?

Ik zou er ook bedroefd om zijn maar geluk kun je niet van een ander af laten hangen. Heb je eens even goed nagevraagd wat hij nu eigenlijk verwacht van de komende 10 jaar, en nagedacht wat je zelf wilt. Je kunt in die tijd zelf een hele toekomst opbouwen. En daarnaast zullen jullie trouwens in 10 jaar flink uit elkaar gaan groeien denk ik. Ik denk dat je vasthoudt aan een zinkend schip. Ik weet dat het geen troostende woorden zijn. Je hebt denk ik al eens goed nagedacht wat je daar voor leven aan zult treffen. Als je daar niet volledig voor gaat zal jullie leven samen daar ook niet echt veel leuker van worden. En misschien komt hij na een paar maanden wel terug als hij merkt dat het anders voorbij is tussen jullie. Misschien ziet hij zelf de realiteit van de situatie nog niet in (een contract van 10 jaar??? beetje vaag).

Misschien kun je hem eens vragen hoe hij jullie relatie ziet. Als hij zegt ik weet het niet, dan is hij er denk ik niet meer echt mee bezig.
Weet je zeker dat hij niet van je af wil? Klinkt of hij je hart niet wil breken en op deze wijze toch een statement wil maken: ik ben voor 10 jaar weg, dus ga verder meid.

Weet je ook zeker dat hij daar niemand op het oog heeft?

Volgens mij is deze man niet echt serieus hoor en hoopt hij na 10 jaar niet bij je terug te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven