Hoe overleef ik de nacht?

09-11-2015 00:37 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

pfff, m'n 3e topic al. Ik probeer m'n problemen over verschillende topics te verdelen zodat het verhaal overzichtelijk blijft. Dit is m'n volgende 'probleem':

Ik ben 18 jaar oud en ik heb nu een halfjaar een vriend. We zijn onafscheidelijk, we slapen namelijk al zeker 5 maanden elke dag met elkaar. Sommigen denken nu misschien: dat is toch normaal als je een relatie hebt? Voor de mensen die m'n andere topics niet gelezen hebben. Ik heb angst problemen (vooral 's avonds), ik heb t soms enorm moeilijk om mezelf in m'n hoofd bij elkaar te rapen en ik slaap slecht. Ik woon nog gwn bij m'n ouders en ik zit nog op school dus volwassen en zelfstandig ben ik nog niet echt.

M'n vriend is alles voor me en ik hou meer van hem dan dat ik van mezelf houd. Ik weet niet wat ik zonder hem zou moeten en we slapen dan ook elke nacht met elkaar. Naast alle verliefdheid heb ik toch nog een klein beetje gezond verstand dat me vertelt dat zo afhankelijk van iemand zijn niet goed is... Hij woont samen met z'n beste vriend en ik slaap daar dan ook regelmatig (als we geen zin hebben om bij mij thuis te slapen).

De afgelopen dagen sliepen we veel bij mij en de beste vriend van m'n vriend stuurde een berichtje dat ie niet meer samen wil wonen op deze manier. En dat ie een nieuw huis wil zoeken of eventueel zelfs terug bij z'n ouders wil gaan wonen. M'n vriend was daar helemaal van streek van omdat ie beseft dat ie z'n beste vriend heeft verwaarloosd en wil nu dus vaker alleen thuis gaan slapen met z'n beste vriend. En ik dan? Ik heb hem nu gewoon nodig. Ik lig nu alleen in bed (de eerste keer in een halfjaar) en het voelt zo raar, alleen in zo'n groot bed. Aan de ene kant moet ik het leren om alleen te slapen maar aan de andere kant ga ik er kapot aan. Wat nu als ik 's nachts opeens doodsbang wakker word en er niemand naast me ligt? Ik durf het licht gwn niet uit te doen en te gaan slapen. Ik kijk zo erg op tegen deze nacht, ik word er gwn misselijk van. Kan iemand me helpen of iets?

XXXXXX
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 01:17:

[...]

Lees m'n andere topics, vooral als je bij het lezen van m'n topic onbegrip voeltEn als ik irritatie voel, wat dan?
Angst voor de angst is een bekend verschijnsel, ik heb er zelf ook veel te vaak last van gehad.

Kom op meid, als 18-jarige moet je enige vorm van zelfstandigheid laten zien. Bel morgen gelijk je psycholoog en leg het probleem bij hem voor, daarna bel je je vriend om te vragen of je langs mag komen voor een gesprekje en biedt je je excuses aan aan hem en zijn beste vriend.

Mensen die leven in angst laten hun hele leven leiden door die angst, maar breek daar doorheen! Dat kun je best, zet je er voor in.
Die geluiden die je hoort bij het in slaap vallen is normaal, google maar eens op slaapverlamming daar lijkt het op. Ik heb het bij wakker worden. Gewoon denken: "hou op!" Kan genoeg zijn. Realiseer je dat dat enkel hallucinaties zijn en ontspan.

Verder: ik gebruik melatonine en slaap daarmee makkelijk in. Kun je gewoon bij kruidvat halen!
Herkenbaar, precies hetzelfde verhaald toen ik 17 was, 11 jaar terug. Woonde ook thuis en vriend bleef Door mijn paniekaanvallen elke avond slapen. Naar een paar weken besefte ik dat dit eigenlijk niet gezond was, de reden waarom hij bleef slapen.

Ik woonde ook nog thuis en als ik snachts paniek zou krijgen dan was er ook iemand anders thuis. Bovendien gingen de sociale contacten van vriend eraan. Ik zou het slapen wat gaan afbouwen.. Je klinkt erg onafhankelijk.. Als vriend er straks een keer klaar mee is, moet je het ook alleen doen..

Neemt niet weg dat dit natuurlijk een vervelend iets is..
Het is enorm ongezond waar je mee bezig bent. 18 Jaar en dan nu al elke dag samen willen slapen. Snap best dat die huisgenoot van je vriend het zat is. En jij bent veel te afhankelijk. Je hebt alle jaren voor je dat vriendje had ook gewoon alleen geslapen, dus het is gewoon aanstelleritus dat je nu niet meer zonder kunt. Je zult je eigen sociaal leven waarschijnlijk ook flink verwaarlozen als dagelijks met je vriend zit, dus ga gewoon naar 'n normaal patroon en slaap 2 of hooguit 3 nachtjes per week samen. Snap ook niet dat je ouders dit gedrag faciliteren zolang je nog thuis woont.
Shoot first, ask questions later!
.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 00:47:

[...]

Momenteel om dingen te horen die er niet zijn, dat heb ik namelijk vaker als ik bijna in slaap val. Soms is dat heel eng....

Google eens op slaapverlamming en de auditieve hallucinaties. Het is inderdaad heel angstig. Huisarts, psycholoog, slaapkliniek.

Verder ben je 18 en dan lijkt alles erger. You'll live.
Reality-check. Hoe ben je in leven gebleven voor je je vriendje kende?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Hij is je therapeut niet. Zoek er een.
Je vriend is niet je hulpverlener. Wat jij van hem vraagt, is heel veel. Hij heeft ook nog een eigen leven. Hij is er niet om jouw angstproblematiek op te lossen, daarvoor volg je therapie.

Als je hem zo veel blijft belasten, dan gaat zijn grens ooit een keer bereikt zijn en is het einde relatie.

Sterkte, en ik hoop dat je lekker geslapen hebt.
Ik herken het en ik vind de reacties als 'prinsesje' vrij hard. Ik heb jaren moeite gehad met alleen slapen. Voor mij was het ook letterlijk 'hoe overleef ik dit?'. Ik was in totale paniek, hysterisch. Oh en ik woonde wel op mezelf (met anderen). Mijn vriend sliep zo'n 3x per week bij me. Dan ging het redelijk. De andere nachten waren een hel. En soms heb ik dat nog wel eens. Bang zijn in je eigen bed is zo ongelofelijk naar, het hoort je veilige plek te zijn. Dat is het niet voor TO. Dat is heftig. Goed dat je er hulp bij zoekt TO!
Het is ook een heftig en naar probleem alleen zoekt to de oplossing in de verkeerde hoek: namelijk bij haar vriendje. Ze zal de angst aan moeten pakken en daarvoor gerichte hulp moeten zoeken.
quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 00:58:

En ik dan? Ik heb hem nu gewoon nodig.

En je hebt niet het idee dat je een beetje egoïstisch bent ? Hoe doe je dit de rest van je leven dan ?

quote:Hopeloosss schreef op 09 november 2015 @ 00:58:

K vraag enkel om helpend commentaar....

Mensen die jou een spiegel voorhouden, wakker proberen te schudden, geven ook helpend commentaar.Alleen, jij ziet dat niet zo.

Ik heb ook een vriendin gehad die zo enorm claimde, jij mag raden waarom het nu mijn ex is.
Niet geschoten is altijd mis
Een gezonde jonge gast laat zich niet claimen. Die is je binnen de kortste keren spuugzat, zodra ie er achter komt dat er niet claimende meiden bestaan waar ie ook vaak genoeg seks mee kan hebben.
Shoot first, ask questions later!
Zoek professionele hulp. Ga zo snel mogelijk langs je huisarts en laat je doorverwijzen. Van je vriend eisen dat hij bij je slaapt is geen oplossing, het zal er alleen maar voor zorgen dat je hem afstoot. Vraag een van je ouders om mee te gaan als je het eng vindt om alleen je verhaal te doen.

Verder: zoals ik in een eerder topic al schreef, hallucineren voordat of nadat je geslapen hebt is doodnormaal. Het is niets om je zorgen over te maken. Het kan beangstigend zijn (ik zie zelf geregeld spinnen over mijn plafond kruipen, of monsters naast mijn bed zitten) maar het betekent niet dat je gek bent. Laat een lampje branden als je het echt niet trekt. Koop een knuffelbeest. Maar zoek vooral hulp want je maakt de situatie steeds erger op deze manier.
Hoe ga je dat dan doen als

Het uit is ? Hoe oud zijn jullie ? Voelt

Hij zich niet totaal geclaimd

Zo

?
ik doe: extra kussen vasthouden als 'vriendje', zembla aan op mijn laptop, ogen dicht en ik zak weg
Goedemorgen Hopeloosssss. Heb je nog wat kunnen slapen?
Volgens mij ben je goed de nacht doorgekomen anders hadden we het wel gehoord
quote:cerulli schreef op 09 november 2015 @ 09:12:

Verder: zoals ik in een eerder topic al schreef, hallucineren voordat of nadat je geslapen hebt is doodnormaal. Het is niets om je zorgen over te maken.

Inderdaad.

Wanneer ik savonds in bed stap denk ik ook iedere avond dat er een lekker jong geil dametje naast me ligt, en iedere avond wordt ik weer teleurgesteld.
Niet geschoten is altijd mis
.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 07-12-2017 17:23
98.33% gewijzigd
hoe gaat het nu met je ?
Wees jezelf....
.
Ook ik schrok even van de titel. Dacht er is iets ernstigs aan de hand. Ik zelf weet hoe moeilijk het kan zijn om een nacht door te moeten komen, maar daar heb ik een soort van protocol voor, een lijstje waarop staat wat ik dan moet doen. Zo'n lijstje kan je ook maken, alleen of met behulp van iemand.

Mijn probleem van de nachten zijn nachtmerries die ik elke nacht wel heb, dan valt me bek spontaan open als ik lees dat het gewoon is om dat je vriendje niet bij je slaapt.

Zoek hulp, of doe iets met de adviezen die al zijn gegeven.
Nu het weer licht is en je paniek een beetje voorbij: over die situatie met die vriend: wil je echt het meisje zijn dat een vriendschap verpest?

Wil je echt zo rucksichtloos alleen maar voor jezelf gaan en wat voor jou belangrijk is? Zet je jezelf echt zo in het middelpunt van de wereld?

En dan Eleonora beschuldigen van een gebrek aan empathie..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven