iedere dag leven met angst

17-06-2014 05:12 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
September 2012 heeft amk en bjz mijn dochtertje van toen 6 weken oud uit huis geplaatst... de manier waarop dat is gegaan was niet normaal... nu leef ik iedere dag in angst mijn dochtertje weer kwijt te raken... want ondanks de uitspraken van de rechter heeft bjz overal schijt aan en blijven ze redene zoeken om haar toch bij me weg te halen... ookal zeggen ze van niet maar merk het aan de werken die ze doen... al meer dan anderhalf jaar werk ik aan alles mee en toch blijven ze dreigen met uit huisplaatsingen... ik ben op en heb nog zo een lange weg te gaan met hun...
Waar baseert jeugdzorg die (aankomende?) uithuisplaatsing op dan?

Dat doen ze neem ik aan niet als er niets aan de hand is toch en gezien je andere topic dat je EMDR gaat volgen denk ik maar zo dat het misschien allemaal wel niet zo lekker gaat thuis dan jij zegt.
In je topic van februari 2012 was je nog zwanger en hier schrijf je dat je dochtertje in september 2012 uit huis geplaatst is.

Dat betekent dus dat je kind nauwelijks geboren was en jeugdzorg kwam het al ophalen..

Daar zal jeugdzorg een hele goed reden voor gehad hebben neem ik aan om zich eigenlijk al tijdens de zwangerschap met jullie te hebben moeten bemoeien.
Neej dat heeft juist daarmee te maken waarom ik emdr ga volgen en waarom bjz dreigt met een nieuwe uithuisplaatsing blijft voor mij een raadsel want ik werk overal aan mee want mijn dochtertje moet nu naar een kinder medisch verblijf ben ik mee ingestemd omdat het altijd meteen is als je niet mee werkt gaan we over tot uithuisplaatsing... ze geven haar 2x weg gehaald en 2x ongelijk gekregen van de rechter
Spreekt BJZ die dreiging dan ook uit? Zo ja, wat zeggen ze dan precies?
En wat was hun reden de eerste keer dan dat ze jullie dochter kwamen halen?

Jeugdzorg komt over het algemeen niet bij kersverse moeders op kraambezoek om de baby mee te nemen,dan hebben ze toch echt meldingen etc van mensen gehad omdat die zich zorgen maken over het welzijn van het kind.
Ik moet alles terug lezen via een brief ik heb alles zwart op wit staan
Mijn ex heeft me mishandeld tijdens mijn zwangerschap en me de straat op gegooid toen mijn dochter 5 weken was.
quote:stampertje1987 schreef op 17 juni 2014 @ 05:41:

Ik moet alles terug lezen via een brief ik heb alles zwart op wit staan

Maar wat is de reden van jeugdzorg dan?

Over het algemeen komt jeugdzorg niet zomaar langs.
Bedoel je dat je een gezinsvoogd hebt (OTS)?
Jah er is bij de uit huisplaatsing ook ots aan gevraagd
Wat de rede was van die eerste uithuisplaatsing dat ik geen vaste woon of verblijfplaats had volgens hun terwijl ik alles had geregeld waar mijn dochter en ik konden blijven tot ik een eigen woning had
Maar wat is dan deze 2e keer de reden van jeugdzorg om met uit huisplaatsing te 'dreigen'?

Je werkt overal aan mee zeg je,je gaat zelfs EMDR volgen,gaat het misschien toch niet helemaal zo lekker als jij zelf denkt?
quote:stampertje1987 schreef op 17 juni 2014 @ 05:50:

Wat de rede was van die eerste uithuisplaatsing dat ik geen vaste woon of verblijfplaats had volgens hun terwijl ik alles had geregeld waar mijn dochter en ik konden blijven tot ik een eigen woning had

Maar hoe kwam jeugdzorg bij jou terecht dan?

Heeft je omgeving of de politie melding bij ze gedaan dan?
Dat heb ik zelf aangegeven bij de rechter en zelf aangevraagd via huisarts want als je die topic had gelezen had je gezien dat het om traumaverwerking gaat
Neej ziekenhuis had een amk melding gemaakt prat ik onder de blauwe plekken zat van mn ex wat ik net al zei mn ex heeft me mishandeld toen ik nog zwanger was town kwam amk in beeld en daarna heeft ie me o straat gezet met mb dochtertje die toen 5 weken was en daarop heet die uithuisplaatsing plaats gevonden
quote:stampertje1987 schreef op 17 juni 2014 @ 05:54:

Dat heb ik zelf aangegeven bij de rechter en zelf aangevraagd via huisarts want als je die topic had gelezen had je gezien dat het om traumaverwerking gaatJa dat je zelfs die EMDR hebt geregeld dat snap ik maar over het algemeen is dat geen reden voor jeugdzorg om kinderen uit huis te plaatsen dan is er toch meestal wel iets meer aan de hand dan een moeder die in therapie gaat.
quote:stampertje1987 schreef op 17 juni 2014 @ 05:57:

Neej ziekenhuis had een amk melding gemaakt prat ik onder de blauwe plekken zat van mn ex wat ik net al zei mn ex heeft me mishandeld toen ik nog zwanger was town kwam amk in beeld en daarna heeft ie me o straat gezet met mb dochtertje die toen 5 weken was en daarop heet die uithuisplaatsing plaats gevondenEn is de vader van je kindje nog in beeld en is dat misschien een reden dat jeugdzorg opnieuw je kind uit huis wil plaatsen?
Effe vor alle duidelijkheid die emdr staat los van die uithuisplaatsing het is juist door die uithuisplaatsing en mij verleden waarom i emdr wil gaan volgen
neej vader is niet meer in beeld die heeft bij bjz aan gegeven hoe van zn dochter te willen weten
Het enige waarom ze nu met een nieuwe uithuisplaatsing dreigen is omdat ziekenhuis moeilijk doet oer de lengte van mn dochtertje aar mijn dochtertje is een prematuur kindje en cb zegt dat het prima gaat met haar
quote:stampertje1987 schreef op 17 juni 2014 @ 06:05:

Het enige waarom ze nu met een nieuwe uithuisplaatsing dreigen is omdat ziekenhuis moeilijk doet oer de lengte van mn dochtertje aar mijn dochtertje is een prematuur kindje en cb zegt dat het prima gaat met haar

En verslag van het CB heb je op papier toch?

Dit zal denk ik echt niet de reden zijn om zomaar over te gaan tot (dreigen tot) UHP.
Nu hebben ze me 2 opties gegeven opname in het azm of na medisch kinderdag verblijf ik heb voor et 2de gekozen en nog met ij i een brief terug lezen dat als ik niet mee werk ze alsnog over van tot uit huisplaatsing terwijl ik allang had ingestemd
Maar als je helemaal op bent, en dat schrijf je, kan dat een lastige combinatie worden met een kleine in huis. Kan goed zijn dat de voogd dat opmerkt, en vandaar zorgen uit. En vat jij dit niet op als een dreiging tot een nieuwe UHP?

Het is begrijpelijk dat je bang bent na twee uit huisplaatsingen, maar probeer beter met de voogd te communiceren. Wellicht verheldert dat de zaak. Probeer ook te snappen dat de voogd o.a. een signalerende functie heeft, en handelt naar wat hij/zij observeert in jouw thuissituatie.
Ik zal proberen de brieven in te scannen dan kan je het met site ken zie dat et wel degelijk daarom draaid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven