Ik ben dik

25-09-2011 16:17 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dik.

Ik ben me er natuurlijk al langer van bewust.

Gisterenavond werd ik, terwijl ik op een terrasje zat, door een paar gastjes uitgescholden voor "dikke". Ik kan niet verklaren waarom het me opeens zo'n pijn deed. Het leek net of ik kleiner werd en me bewuster van mijn omvang.

Naderhand durfde ik mezelf niet te laten gaan in de kroeg omdat die opmerking me onzeker gemaakt had.

Waarom maakte die ene opmerking zo'n indruk?
die ene opmerking is een bevestiging van de negativiteit die je al over jezelf hebt
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Ben je onzeker door je gewicht?
Ja ja, nu weet ik het wel!
Wat Rosanna zegt dus.
Tja dan heb je 3 oplossingen: afvallen(los je uiteindelijk niks mee op want dan word je voor iets anders uitgescholden), werken aan je onzekerheid of de allerbeste: Allebei!
Omdat niet alleen jijzelf, maar dus ook anderen het zien. Zolang je het niet hardop zegt en anderen er niks van zeggen, kun je het nog een soort van negeren. Maar het valt anderen dus ook op en das confronterend...:-( (tenminste, zo werkt dat bij mij dus...)
Als het je kleiner maakt en onzeker,waarom probeer je dan niet om af te gaan vallen?Mij helpt het heel erg om me zekerder te voelen,je kunt weer leuke kleren aan ,je beweegt veel gemakkelijker en je voelt je sexier.Zomaar ff wat voordelen op een rijtje en niet te vergeten je gezondheid.
Omdat je hem niet verwachtte? En omdat je onbewust al een vervelend gevoel over je dik zijn had, wat nu bevestigd werd door buitenstaanders?
quote:rosanna08 schreef op 25 september 2011 @ 16:19:

die ene opmerking is een bevestiging van de negativiteit die je al over jezelf hebt Dit dus. Topic kan dicht.
Liever elitair dan een pauper!
quote:muizenvrouwtje schreef op 25 september 2011 @ 16:23:

Als het je kleiner maakt en onzeker,waarom probeer je dan niet om af te gaan vallen?Mij helpt het heel erg om me zekerder te voelen,je kunt weer leuke kleren aan ,je beweegt veel gemakkelijker en je voelt je sexier.Zomaar ff wat voordelen op een rijtje en niet te vergeten je gezondheid.Beetje kort door de bocht. Natuurlijk moet TO afvallen. Maar dan is er wel weer wat anders(je zult hoe je er ook uit ziet altijd wel eens een negatieve opmerking van iemand krijgen) dus met alleen afvallen is ze er nog niet.
Eens met Moeki en Rosanna. Maar hoe dan ook is het een ontzettende klote opmerking om te horen. Dus een voor jou!
quote:Ruza schreef op 25 september 2011 @ 16:26:

[...]

Beetje kort door de bocht. Natuurlijk moet TO afvallen. Maar dan is er wel weer wat anders(je zult hoe je er ook uit ziet altijd wel eens een negatieve opmerking van iemand krijgen) dus met alleen afvallen is ze er nog niet.Mwah, dat weet ik niet. Ik heb zelf ook overgewicht en ben daar enorm onzeker over. Als iemand mij daar op aan zou spreken of mij zelfs zou uitschelden zou ik me dat enorm aantrekken. Verder ben ik onwijs zelfverzekerd en interesseert het me niet wat anderen zeggen of roepen. Dus in mijn geval zou het ook alleen een kwestie van afvallen zijn.
Niet goed gelezen
quote:Cici25 schreef op 25 september 2011 @ 16:29:

[...]

Mwah, dat weet ik niet. Ik heb zelf ook overgewicht en ben daar enorm onzeker over. Als iemand mij daar op aan zou spreken of mij zelfs zou uitschelden zou ik me dat enorm aantrekken. Verder ben ik onwijs zelfverzekerd en interesseert het me niet wat anderen zeggen of roepen. Dus in mijn geval zou het ook alleen een kwestie van afvallen zijn.Blijkbaar wel dus.
quote:Ruza schreef op 25 september 2011 @ 16:30:

[...]

Blijkbaar wel dus.Blijkbaar niet dus. Want als je goed leest staat er: verder interesseert het me niet wat anderen denken of roepen. Het is dus slechts dat ene punt waar ik zelf onzeker over ben, waar anderen me mee kunnen raken. Ik blijf dus bij m'n vorige post, dat jouw opmerking niet voor iedereen hoeft op te gaan.
Als mensen dat tegen je zeggen weet je in ieder geval dat je echt te dik bent. Ik zou afvallen als je er niet blij mee bent.
quote:ikbenlief schreef op 25 september 2011 @ 16:45:

Als mensen dat tegen je zeggen weet je in ieder geval dat je echt te dik bent. Ik zou afvallen als je er niet blij mee bent.Wat een onzin! Als iemand je (te) dik vindt is dat nog steeds een mening en geen feit.
Ikbenlief wat een onzin! Ik heb mensen wel eens horen zeggen "die is dik terwijl mijn vriendinnen en ik dat niet vonden"

Ik snap nooit waar mensen het lef vandaan halen om dat tegen een vreemde te roepen / zeggen!

Wat een klote opmerking! Ik herken het gevoel heel goed!

Ik ben ook dik en veel aangekomen doir medicatie! Er werd ook wel eens gezegd dat ik dik was! Ik werd er erg onzeker door! Mensen zien alleen het dik zijn en niet de reden!

Ben nu zelf aan het afvallen en 22 kilo kwijt! Ben nog steeds te dik maar wel steeds minder dik!
Knap hoor, Chiqiuta!

Ik moet er in totaal 20 vaqnaf, maar krijg het maar niet voor elkaar. Die dropjes lachen gewoon TE lief naar me in de supermarkt, haha.
quote:Cici25 schreef op 25 september 2011 @ 16:37:

[...]

Blijkbaar niet dus. Want als je goed leest staat er: verder interesseert het me niet wat anderen denken of roepen. Het is dus slechts dat ene punt waar ik zelf onzeker over ben, waar anderen me mee kunnen raken. Ik blijf dus bij m'n vorige post, dat jouw opmerking niet voor iedereen hoeft op te gaan.Uit ervaring weet ik dat zelfs na afvallen het lastig is om je eigen lichaam in de juiste propotie te zien. Ik heb nog steeds een vertekend beeld en erg veel moeite met mijn 'dik zijn'.
Thanks danyala haha herkenbaar! Hard doorlopen in de supermarkt

Zoeter, heel herkenbaar!
ik snap dat het een vervelende opmerking is. mensen oordelen zo snel. natuurlijk kun je afvallen, (dat is ook beter voor je gezondheid maar dat weet je zelf ook wel denk ik)

maar ik zou dat enkel doen als je dat zelf wil. zoiets lukt namelijk alleen maar als je het voor jezelf doet.

mocht je het toch willen proberen wil ik wel ff zeggen dat crashdieten a la sonja bakker, dokter frank enz vooral op korte termijn effect hebben.

als je het moeilijk vind ga lekker naar een dietiste. die maakt een menu op maat. dat gaat niet super snel maar is wel blijvend.

Als mensen dat tegen je zeggen weet je in ieder geval dat je echt te dik bent. Ik zou afvallen als je er niet blij mee bent.Wat een nare opmerking.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 25 september 2011 @ 17:25:

[...]

Wat een nare opmerking.Net als dat enkele mensen op het forum zeggen dat jij dom bent (zie haar andere topic)

Als mensen dat tegen je zeggen weet je in ieder geval dat je echt te dik bent. Ik zou afvallen als je er niet blij mee bent.

Dus ik ben ineens 2.10 meter als andere mensen zeggen dat ze me zo lang vinden? Of ik heb groen haar als anderen dat zeggen?

Wat ongelooflijk oppervlakkig, deze opmerking. Wat een ander zegt of vindt, zegt àlles over die ander en níks over mij.
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven