Ik ben zo bang.... deel 10
zondag 11 december 2011 om 18:12
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht 
Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.
Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.
Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.
Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.
Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.
Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.
Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.
Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.
Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
donderdag 5 januari 2012 om 08:04
Fijn dat je beter geslapen hebt! Goede reis en voorspoedige dag. Hoop dat je weer snel thuis bent.
Zoebie ik ben ook benieuwd hoe het slapen ging met spalk en het strekken daarna.
Wat een storm en regen hier! Ik vraag me af of we onze ochtendwandeling naar de supermarkt wel kunnen doen. En ik heb nog wel een nieuwe doek! (niet nieuw, geruild)
Zoebie ik ben ook benieuwd hoe het slapen ging met spalk en het strekken daarna.
Wat een storm en regen hier! Ik vraag me af of we onze ochtendwandeling naar de supermarkt wel kunnen doen. En ik heb nog wel een nieuwe doek! (niet nieuw, geruild)
donderdag 5 januari 2012 om 09:18
Hier is het droog, al waait het aan de bomen te zien wel.
Sterkte Bo, je bent al weg natuurlijk, ik hoop dat het afscheid met je arts je niet te zwaar valt, krijg je vandaag de nieuwe?
Kon je slapen met dat ding Zoeb, of heb je hem er af gegooid vannacht?
Ik heb nu ongeveer 50 pagina's gelezen in het negerboek van Lawrence Hill en het is een prachtig boek, dus als je nog nergens in begonnen bent Zoebie, dit is een aanrader! Weet niet of het er bij jou al in staat, ik hoor het wel..
Sterkte Bo, je bent al weg natuurlijk, ik hoop dat het afscheid met je arts je niet te zwaar valt, krijg je vandaag de nieuwe?
Kon je slapen met dat ding Zoeb, of heb je hem er af gegooid vannacht?
Ik heb nu ongeveer 50 pagina's gelezen in het negerboek van Lawrence Hill en het is een prachtig boek, dus als je nog nergens in begonnen bent Zoebie, dit is een aanrader! Weet niet of het er bij jou al in staat, ik hoor het wel..
donderdag 5 januari 2012 om 09:33
Ik heb de spalk een uur omgedaan en toen kreeg ik een zweethand. Brr. Heb toen een handschoen aangedaan en daar nog een uur meer kunnen slapen en toen heb ik hem afgedaan. Moet dit ook opbouwen, maar het is wel raar dat je hand wil krampen en het nu niet kan. Dat merk ik en het is een rot gevoel.
Moet wel wennen aan dat lelijke spaakding. Maar dat zeiden ze al. Volgende week woensdag moet ik ermee terug en als er iets dringends is kan het maandag tussendoor. Hij knelt wel op een punt maar met handschoen had ik er geen last van.
Het is lekker rustig nu. Krijg meest zakelijke klanten. Fijn.
Wat een storm zeg.Hier ligt de weg al vol takken en ik zag bijna niets met autorijden door de stortregen die eruit viel.
Geluk dank voor de tip. Zal straks kijken of ik hem heb.
Moet wel wennen aan dat lelijke spaakding. Maar dat zeiden ze al. Volgende week woensdag moet ik ermee terug en als er iets dringends is kan het maandag tussendoor. Hij knelt wel op een punt maar met handschoen had ik er geen last van.
Het is lekker rustig nu. Krijg meest zakelijke klanten. Fijn.
Wat een storm zeg.Hier ligt de weg al vol takken en ik zag bijna niets met autorijden door de stortregen die eruit viel.
Geluk dank voor de tip. Zal straks kijken of ik hem heb.
donderdag 5 januari 2012 om 09:43
Goedemorgen
Succes Bo (al ben ik weer te laat)
Geluk, zo een bevalling wil ik ook wel
Phoehee, leuk zo een doekenruil
Ingh werkse ze weer vandaag
Zoeb, het is inderdaad opbouwen, ik hoop dat die spalk je goed gaat helpen
Ik ga weer eens lekker wat aanlummelen vandaag en voor itsman koken
Succes Bo (al ben ik weer te laat)
Geluk, zo een bevalling wil ik ook wel
Phoehee, leuk zo een doekenruil
Ingh werkse ze weer vandaag
Zoeb, het is inderdaad opbouwen, ik hoop dat die spalk je goed gaat helpen
Ik ga weer eens lekker wat aanlummelen vandaag en voor itsman koken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 5 januari 2012 om 12:42
Bo hoe was het bij de oncoloog, was dit de laatste keer dat je hem zag? Wat kun je je hechten aan zo iemand en dan bedroeft zijn als het contact stopt. Hoop dat de opvolger ook echt je vertrouwen kan winnen.
Zoeb hou je wel die drukplek in de gaten. Hebben ze bij de fysio tips die je kunt gebruiken voor het zweten van je hand. Ik zou denk ik een katoenen handschoen aandoen, of een uitwasbare hoes over de spalk. Ik hoop dat hij snel gaat helpen.
Ik heb goed geslapen, heb vandaag nog geen pijnstilling gebruikt. Wang is wel wat dik en het tandvlees ook.
Voel me niet helemaal fit maar dat zal nog wel van de AB en de ingreep komen. Ga maar extra veel water drinken vandaag.
Praten gaat dus niet echt soepel. Ik moet voorzichtig doen met eten ivm het weinige kaakbot. Dus voorlopig maar even zacht voedsel en de appels maar niet meer afhappen.
Allememaggiesch wat een weer. Doen jullie voorzichtig als je de staat op gaat?
Zoeb hou je wel die drukplek in de gaten. Hebben ze bij de fysio tips die je kunt gebruiken voor het zweten van je hand. Ik zou denk ik een katoenen handschoen aandoen, of een uitwasbare hoes over de spalk. Ik hoop dat hij snel gaat helpen.
Ik heb goed geslapen, heb vandaag nog geen pijnstilling gebruikt. Wang is wel wat dik en het tandvlees ook.
Voel me niet helemaal fit maar dat zal nog wel van de AB en de ingreep komen. Ga maar extra veel water drinken vandaag.
Praten gaat dus niet echt soepel. Ik moet voorzichtig doen met eten ivm het weinige kaakbot. Dus voorlopig maar even zacht voedsel en de appels maar niet meer afhappen.
Allememaggiesch wat een weer. Doen jullie voorzichtig als je de staat op gaat?
donderdag 5 januari 2012 om 14:14
Bo ben ook benieuwd wat de oncoloog zei. Heb je al kennis gemaakt met de andere? Hoop dat je snel weer thuis bent, niet al te slecht nieuws hebt en dan lekker kan gaan rusten.
Je bent er nog niet dus de chemo is denk ik dan wel doorgegaan.
Fijn Meep dat je goed hebt geslapen. Dat is tenminste iets.
Voor jou hoop ik ook dat de dikke wang enzo snel wegtrekt.
Zodat je weer normaal kunt eten.
('t Is wel goed voor je kilootjes).
Ergo gaf wel tips voor het zweten hoor. Daar waarschuwden ze al voor. Niet gek want het is plastic met klittenband. Ik ga er wel iets omheen maken. En de drukplek houdt ik ook in de gaten.
Wat een onhandig ding is het. Ik lag al in bed en moest mijn GSM wekker nog instellen en opladen. Nou mooi dat het niet lukte. Dus dat ding weer af en daarna weer om.
Toen ik zei dat het rustig was, werd het natuurlijk heel erg druk.
Maar allemaal niet echt moeilijke dingen dus dat was meegenomen.
Je bent er nog niet dus de chemo is denk ik dan wel doorgegaan.
Fijn Meep dat je goed hebt geslapen. Dat is tenminste iets.
Voor jou hoop ik ook dat de dikke wang enzo snel wegtrekt.
Zodat je weer normaal kunt eten.
('t Is wel goed voor je kilootjes).
Ergo gaf wel tips voor het zweten hoor. Daar waarschuwden ze al voor. Niet gek want het is plastic met klittenband. Ik ga er wel iets omheen maken. En de drukplek houdt ik ook in de gaten.
Wat een onhandig ding is het. Ik lag al in bed en moest mijn GSM wekker nog instellen en opladen. Nou mooi dat het niet lukte. Dus dat ding weer af en daarna weer om.
Toen ik zei dat het rustig was, werd het natuurlijk heel erg druk.
Maar allemaal niet echt moeilijke dingen dus dat was meegenomen.
donderdag 5 januari 2012 om 16:54
Ben er weer, enorm lange dag.
Emotioneel om afscheid te nemen van de oncoloog; we hebben op de valreep nog een verandering in de behandeling samen beslist, dus ik heb vandaag de eerste van een nbieuwe chemo gehad.
Nou ja, nieuw, één middel heb ik ooit al eens gehad.
Ik zat er lang en ik voel me niet fijn, maar ik hoef tenminste nu maar eens per drie weken én ik ben van die rot-Avastin af.
Wat vond ik dat rotspul zeg!
Morgenavond een injectie met een spulletje dat mijn witte bloedcellen moet oppeppen, en dan is het voor even klaar.
En toen ik thuiskwam bleken we een heuse storm gehad te hebben hier; hopen met hagel op de weg, takken, omgewaaide bomen; bij ons huis ook van alles omgewaaid en de honden doorweekt.
Dat dus eerst opgeruimd en nu ga ik op de bank storten.
Emotioneel om afscheid te nemen van de oncoloog; we hebben op de valreep nog een verandering in de behandeling samen beslist, dus ik heb vandaag de eerste van een nbieuwe chemo gehad.
Nou ja, nieuw, één middel heb ik ooit al eens gehad.
Ik zat er lang en ik voel me niet fijn, maar ik hoef tenminste nu maar eens per drie weken én ik ben van die rot-Avastin af.
Wat vond ik dat rotspul zeg!
Morgenavond een injectie met een spulletje dat mijn witte bloedcellen moet oppeppen, en dan is het voor even klaar.
En toen ik thuiskwam bleken we een heuse storm gehad te hebben hier; hopen met hagel op de weg, takken, omgewaaide bomen; bij ons huis ook van alles omgewaaid en de honden doorweekt.
Dat dus eerst opgeruimd en nu ga ik op de bank storten.
donderdag 5 januari 2012 om 17:27
Wat een goed besluit, tenminste dat voelt in eerste instantie voor mij zo, alleen al het feit al dat je maar eens in de drie weken chemo hoeft....
Eerst natuurlijk maar eens afwachten hoe beroerd je van deze chemo bent voordat er gejuicht kan worden, nou ja is ook een beetje al te positief gezegd, ga lekker uitrusten dan horen we het later wel hoe je je voelt enzo.
Eerst natuurlijk maar eens afwachten hoe beroerd je van deze chemo bent voordat er gejuicht kan worden, nou ja is ook een beetje al te positief gezegd, ga lekker uitrusten dan horen we het later wel hoe je je voelt enzo.
donderdag 5 januari 2012 om 17:35
Gelukkig Bo, de avastin de deur uit.
En eens in de drie weken maakt ook veel uit. Dat gereis en gerij van jou leek mij ook zo slopend.
Hier aan de Nederlandse kust heeft het heerlijk gestormd.Sommige paviljoens stonden met hun poten in het water en het halve dorp eromheen om te kijken.
Heerlijk voor Ro, een weekendje weg met de jongens. Gaat hij skieen ?
En eens in de drie weken maakt ook veel uit. Dat gereis en gerij van jou leek mij ook zo slopend.
Hier aan de Nederlandse kust heeft het heerlijk gestormd.Sommige paviljoens stonden met hun poten in het water en het halve dorp eromheen om te kijken.
Heerlijk voor Ro, een weekendje weg met de jongens. Gaat hij skieen ?
donderdag 5 januari 2012 om 18:21
donderdag 5 januari 2012 om 18:31
Morrigana, Ro weet nu ineens niet zeker of hij wil gaan. Het is geen ski-weekend, maar een chalet hier niet zo heel ver vandaan.
Ik merk het wel, of hij gaat.
Zoeb, van één van de twee chemo's werd ik flink misselijk, nu ook weer.
Ik voel sowieso goed dat ik chemo gehad heb.
Sterkte vannacht weer met je spalk, ik hoop dat het goed gaat!
Gelukkeling, als ik een beetje snel opknap heb ik in ieder geval drie weken tot de volgende keer, dat scheelt echt.
Nu ga ik naar bed, ben heel erg moe en naar.
Tot morgen!
Ik merk het wel, of hij gaat.
Zoeb, van één van de twee chemo's werd ik flink misselijk, nu ook weer.
Ik voel sowieso goed dat ik chemo gehad heb.
Sterkte vannacht weer met je spalk, ik hoop dat het goed gaat!
Gelukkeling, als ik een beetje snel opknap heb ik in ieder geval drie weken tot de volgende keer, dat scheelt echt.
Nu ga ik naar bed, ben heel erg moe en naar.
Tot morgen!
donderdag 5 januari 2012 om 18:35
donderdag 5 januari 2012 om 19:03
Bootje, die spalk is niets vergeleken bij die misselijkheid van jou.
Wat rot dat je dat als bijverschijnsel hebt. Hoe lang houdt dit aan?
Als het een paar dagen is, dan is het te overzien, maar veel langer moet het niet duren. Fijn dat je witte bloedcellen een boost krijgen. Maar de bijverschijnselen van Neulasta zijn ook niet mis. De eerste paar dagen tenminste.
Ik ga mijn haar verven. Ben een beetje erg grijs aan het worden. Alweer.
Wat rot dat je dat als bijverschijnsel hebt. Hoe lang houdt dit aan?
Als het een paar dagen is, dan is het te overzien, maar veel langer moet het niet duren. Fijn dat je witte bloedcellen een boost krijgen. Maar de bijverschijnselen van Neulasta zijn ook niet mis. De eerste paar dagen tenminste.
Ik ga mijn haar verven. Ben een beetje erg grijs aan het worden. Alweer.
donderdag 5 januari 2012 om 20:46
Verf je het zelf Zoebie? lijkt mij goed te doen met jouw korte haar en de verf van tegenwoordig, ik ben nog steeds zonder, alleen twee plekjes aan mijn slapen doe ik met ''just for men'' geweldig spul als je nog niet echt grijs bent.
Bo je zult wel meer een dip hebben na de chemo, maar als daar tegenover een langere periode ''goede tijd'' staat, dan is dat het misschien wel waard. Je mag toch weer veranderen als dit niet bevalt? misselijk is erg naar........Welterusten, ik hoop dat je van deze chemo wel kunt slapen.
Bo je zult wel meer een dip hebben na de chemo, maar als daar tegenover een langere periode ''goede tijd'' staat, dan is dat het misschien wel waard. Je mag toch weer veranderen als dit niet bevalt? misselijk is erg naar........Welterusten, ik hoop dat je van deze chemo wel kunt slapen.
vrijdag 6 januari 2012 om 07:46
Oh, wat fijn dat je nu minder naar het ziekenhuis hoeft en ook langer kunt bijkomen van de bijwerkingen van dat rotspul. Eigenlijk een soort afscheidscadeautje van je oncoloog. Ik hoop dat het wel een bevredigend eind van je behandeling door hem geeft, jullie zijn samen zo'n lange weg gegaan! Houd je nog contact met hem, of is dat voor zo'n man (die misschien wel met veel patiënten zo'n goede band heeft) eigenlijk niet te doen?
Ik hoop dat je een goede nacht hebt kunnen maken ondanks de chemo en de storm en dat je vandaag een beetje kunt bijkomen. Begrijp uit de post van zoebie dat het witte bloedcellen spul ook niet prettig is. Ben benieuwd waar je je nu weer doorheen moet slaan...
Ik heb gisteren langer door gewerkt en daarna nog naar yoga geweest (omdat ik de pilates les niet haalde) terug op de bank in slaap gevallen, de vermoeidheid is nu echt toegeslagen. Raar idee hoor, je kunt tot half vier nergens last van hebben en dan kweek je ineens rode konen en gapen, concentratie is weg... Nog een dagje maar. Mijn directe collega is wat traag, dus het project loopt niet lekker met als gevolg dat we een ontevreden baas hebben. Maar ik man er niks aan doen! Nou ja, nog even bikkelen. Maar vandaag ga ik niet langer door hoor!
Ik ben er bijna. Zal vandaag wat meer checken. Fijne dag!
Ik hoop dat je een goede nacht hebt kunnen maken ondanks de chemo en de storm en dat je vandaag een beetje kunt bijkomen. Begrijp uit de post van zoebie dat het witte bloedcellen spul ook niet prettig is. Ben benieuwd waar je je nu weer doorheen moet slaan...
Ik heb gisteren langer door gewerkt en daarna nog naar yoga geweest (omdat ik de pilates les niet haalde) terug op de bank in slaap gevallen, de vermoeidheid is nu echt toegeslagen. Raar idee hoor, je kunt tot half vier nergens last van hebben en dan kweek je ineens rode konen en gapen, concentratie is weg... Nog een dagje maar. Mijn directe collega is wat traag, dus het project loopt niet lekker met als gevolg dat we een ontevreden baas hebben. Maar ik man er niks aan doen! Nou ja, nog even bikkelen. Maar vandaag ga ik niet langer door hoor!
Ik ben er bijna. Zal vandaag wat meer checken. Fijne dag!
vrijdag 6 januari 2012 om 09:10
Bo hoe was je nacht? Veel last van misselijkheid?
Ing lastig dat de vermoeidheid eind van de middag al toeslaat. Ik hoop echt voor je dat het alleen wennen is en dat het overgaat. Bijna weekend.
Geluk ik verf mijn haar zelf. Eerder liet ik het doen, maar het kost ¤ 40.- en voor dat geld doe ik het liever zelf. Hoewel het een geklieder is door die hand. Maar het is weer gelukt. Ik kan er weer vijf weken tegen.
De storm is zo te zien gaan liggen, maar wat is het donker en nat buiten zeg. Niets aan.
Jan was vannacht om half twee pas weer thuis en om half acht alweer weg. Het zijn drukke dagen met al die regen. Een gebied in R waar ook mensen wonen liep al bijna onder.
Het slapen met die spalk is niet heel makkelijk en ik merk dat het lastig is. Als mijn hand wil krampen en het niet kan, trekt het door mijn hele arm. Maar mijn hand is 's morgens open en daar doe ik het voor. Scheelt me een hoop pijn. Het zal bets wel wennen.
Ing lastig dat de vermoeidheid eind van de middag al toeslaat. Ik hoop echt voor je dat het alleen wennen is en dat het overgaat. Bijna weekend.
Geluk ik verf mijn haar zelf. Eerder liet ik het doen, maar het kost ¤ 40.- en voor dat geld doe ik het liever zelf. Hoewel het een geklieder is door die hand. Maar het is weer gelukt. Ik kan er weer vijf weken tegen.
De storm is zo te zien gaan liggen, maar wat is het donker en nat buiten zeg. Niets aan.
Jan was vannacht om half twee pas weer thuis en om half acht alweer weg. Het zijn drukke dagen met al die regen. Een gebied in R waar ook mensen wonen liep al bijna onder.
Het slapen met die spalk is niet heel makkelijk en ik merk dat het lastig is. Als mijn hand wil krampen en het niet kan, trekt het door mijn hele arm. Maar mijn hand is 's morgens open en daar doe ik het voor. Scheelt me een hoop pijn. Het zal bets wel wennen.
vrijdag 6 januari 2012 om 09:30
Vind je het nu jammer Zoebie geen Sam? ga maar lekker rustig in huis keutelen, heel goed dat je hand niet verkrampt is vanmorgen! Ik zie het zo voor me dat dan de rest van je lijf in de kramp schiet en je hand heel ontspannen in de ''spaak'' ligt............
Die neulasta daar heb ik ook wel eens wat van gehoord, het schijnt dat je er botpijn van krijgt en dat je vast paracetamol in moet nemen van te voren.
Sterkte vandaag Ing, het valt niet mee voor jou de laatste tijd, wat dat betreft ben ik erg blij dat ik nu bij een groter bedrijf werk, bij de tandarts was het wel eens ergernis dat we zo laat door moesten omdat er gewoon teveel patienten geholpen moesten worden. Mans dochter werkt ook voor een ZZPer met 2 man in dienst, een ontzettende bullebak, je moet het maar kunnen handelen als die een rotbui heeft.
Die neulasta daar heb ik ook wel eens wat van gehoord, het schijnt dat je er botpijn van krijgt en dat je vast paracetamol in moet nemen van te voren.
Sterkte vandaag Ing, het valt niet mee voor jou de laatste tijd, wat dat betreft ben ik erg blij dat ik nu bij een groter bedrijf werk, bij de tandarts was het wel eens ergernis dat we zo laat door moesten omdat er gewoon teveel patienten geholpen moesten worden. Mans dochter werkt ook voor een ZZPer met 2 man in dienst, een ontzettende bullebak, je moet het maar kunnen handelen als die een rotbui heeft.