Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Die vermoeidheid is alleen erg ehm... vermoeiend Er is prima mee te leven en ik weet dat het uiteindelijk minder zal worden. Ik dacht alleen dat het zou komen dat het de ene dag er niet is en de volgende dag ineens wel, maar het is geleidelijk begonnen. Ik vind het wel grappig dat ik gaandeweg toch wat aan mijn lijf begin te merken!
Bo heb je een beetje kunnen slapen? Hoop dat je minder misselijk bent. Vanmiddag weer een spuit en dat is ook weer afwachten hoe je daar op reageerd, hoop echt zo voor je dat je daar geen last van krijgt. Hoe is het met de storm?

Zoeb heb je de spalk de hele nacht omgehad? Jan mag wel oppassen dat je hem niet als bokshanschoen gebruikt

Jammer dat Sam niet komt vandaag. Ik heb mijn kleinzoon wel vanochtend, we gaan zo zwemmen. Wat een geld he om je haar bij de kapper te laten verven. Ik deed het vroeger ook wel zelf.

Ing als ik je zo lees doe je best wel veel, en dan is moe zijn alles behalve handig.
Bol, heb je een beetje kunnen uitrusten vannacht, wat fijn dat je nu niet meer iedere week hoeft. Wel raar dat je nu afscheid hebt moeten nemen van je vaste oncoloog. Kan me voorstellen dat je hem wel gaat missen

Ingh, bij mij kwam die vermoeidheid ook opeens opzetten. Het trekt ook weer weg

Zoeb, doet je zoon hetzelfde werk als Jan. Ze zeiden vanochtend dat het water niet meer hoger zou komen. Ik ben benieuwd

Ik ga maar eens even wat eten (was om 7 uur uit bed maar ben weer in slaap gevallen) en dan eens kijken wat ik kan doen in huis
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Hier begint het hoge water nu juist Its. Ze verwachten nogal wat regen vanuit de Ardennen. Dat water moet ergens heen en komt in de Maas terecht. En dan loopt Limburg onder. Wij wonen tussen drie kanalen, maar de sluizen houden het water op peil, dus wij houden droge voeten. Langs de Maas is het een ander verhaal. En Limburg is lang en smal en de Maas loopt er helemaal door. Dus dan weet je het wel. Waar het kantoor van Jan is daar staat het ieder jaar wel onder.

Ik heb de spalk niet de hele nacht om gehad hoor. Ik heb hem om zes uur bijna een gooi gegeven. Toen werd het te erg. Was om half acht weer wakker en ben maar opgestaan.
Ben net wakker, ben erg moe.

Vanavond inderdaad Neulasta; ik heb daar meestal alleen wat spierpijn van, is goed te doen. Op de injectieplek wel vaak jeuk en roodheid.

Ik ga vandaag in bed blijven denk ik; voel me helemaal niet goed nog.

Heb jullie allemaal gelezen, reageer later :-)
Oh wat fijn dat je in ieder geval weinig last hebt van de Neulasta.

Vriendin heeft er heel wat pijnstillers voor moeten nemen.

Gelijk heb je dat je lekker in bed blijft Bo. We zien je wel weer een keer. Doe rustig aan. Nou ja dat doe je dus ook.

Ben even de was weg aan het werken voor als ik morgen een weekend weg ben. Fijn dat we nu zoveel leiding hebben bij Scouting. Dan voel ik me niet zo verplicht en kan ik gerust een keertje wegblijven. Nu ga ik morgen dus al vroeg met de trein naar mijn broer in Maassluis en 's avonds naar mijn jarige oudste zus. Ik slaap lekker in mijn appartementje. Zal er eens foto's van maken. Mijn broer vind het weer erg leuk dat ik kom. Die is altijd zo laaiend enthousiast. Nou ja, ik ga ook niet zo vaak hè.
Bo gelijk heb je met een bed dagje, hoop dat je snel weer wat opknapt. Je bent dus bekend met de Neulasta. Ik had er altijd best een paar dagen last van.
Sterkte lieve Bo, rust maar dan ben je het snelst weer mens....

liefs
Zit te wachten tot ik zo de prik krijg; was ik er maar alvast vanaf :-)

Voel me niks lekker; koortsig, zwak, misselijk.

Maar ik herken dit gevoel wel; als het goed is ben ik over drie dagen weer een stuk beter.

Zoeb, hoe was je dag? Heb je Sam toch nog gezien?

En hoe erg is het, met de hoogwaterstand? Ik las dat Limburg en Groningen allebei risico lopen momenteel.

Meepie, wat rot dat jij zo'n last had van de Neulasta. De laatste keer dat ik het kreeg is al even geleden, maar kan me herinneren dat het me meeviel. Ik vond de eerste keren Zometa erger.

Gelukkeling, thanks :-)

Nog een paar dagen en je bent op reis, ben je al aan het voorbereiden?

Its, je bent in de laatste maand nu hè? Voel je je nog goed?

Ing, jammer dat je die vermoeidheid zo voelt, maar wel heel gaaf dat je het aan je lichaam begint te merken, dat je zwanger bent!

Phoehee, de vorige chemo+Avastin werkte niet meer goed, markers omhoog en veel bijwerkingen.

Dus in overleg besloten de behandeling te veranderen.

Ro gaat misschien vanavond naar het chalet ipv morgen en zondag.

Dan komt hij morgen weer thuis, en dan heeft hij nog wat aan zijn weekend.

Ik heb gezegd dat hij moet doen wat hij zelf fijn vindt, maar hij kan duidelijk maar moeilijk beslissen
Geprikt!

Ro vertrekt zo toch, avondje kaarten en gezelligheid met 15 vrienden van ons; morgen is hij weer terug.

Ik ga me lekker installeren met thee en paracetamol op de bank :-)
Fijn dat de prik erin zit, dat heb je weer gehad. Thee en paracetamol, hoort daar geen chocola bij? Ga je lekker lezen?
Ga in therapie!
Thee en paracetamol, wat een combinatie. Thee en chocola klinkt echt beter. Zou Ro uit bezorgdheid om jou geen beslissing kunnen nemen Bo. Kan me voorstellen dat hij jou niet graag alleen laat als je zo ellendig bent. Heb je wel iemand die eventueel kan komen als er iets is?

Ik heb Sam niet gezien. Mijn zoon werd vanmorgen om 8 uur weggeroepen en heeft me wel mobiel gebeld, maar mijn telefoon lag nog boven en ik heb hem niet gehoord. nu is Sam's opa van de andere kant op komen passen voor een uurtje. Zoon heeft niet op de vaste telefoon gebeld, had ie niet aan gedacht omdat hij dacht dat ik nog sliep. Wel lief.

Ik heb vanmorgen de was weggewerkt, beetje gestreken, Sam's bedje opnieuw met schone lakentjes opgemaakt omdat de kat het een heerlijk plekje vond en er heerlijk in lag te slapen Beetje opgeruimd en vanmiddag belde mijn vriendin dat ze Indisch aan het koken was en iets heerlijks voor ons klaar had staan. Dus ik ben naar vriendin geweest die best wel een moeilijke week achter de rug had, omdat mensen zo stom zijn om haar gedetailleerd te gaan vertellen dat er drie mensen zijn die gelijk met haar zijn begonnen met de chemo en die nu alle drie een recidief hebben e. Wat bezield die mensen. Jeetje zeg. Ze is er nu meer over na gaan denken. En ze was altijd zo positief. Is ze nog hoor en ze had het waarschijnlijk toch wel gehoord, maar zo in één keer is het toch slecht nieuws.

Ik ben nu aan het werk en het is niet echt druk, maar ook niet echt rustig.
Fijn dat de prik erin zit Bo, nu kunnen je witte bloedlichaampjes aanvallen op de ontstekingen. Hoop dat ze in zo grote getale aanwezig gaan zijn, dat ze dat ook gaan doen. Zou fijn zijn als je je wat beter zou gaan voelen. Hoe is het met de koorts?
Nou wat lomp inderdaad, Zoeb! Dat zijn nou niet de verhalen die je aan iemand moet vertellen die net van haar chemokuren aan het herstellen is.

Ik hoop dat je vriendin zich eroverheen kan zetten.

Ik heb nog steeds koorts, dus ik hoop dat die prik gaat werken.

Ik ben een zeeeeeeer matige chocolade-eter trouwens, Duub, dus ik neem geen chocolade bij de thee :-) Wel net een appel en een paar kruidnoten (van Zoebie )..

Ro is weg, ik hoop dat hij het leuk heeft.

Zelf ga ik nog even een film kijken en naar bed, ik ben echt kapotmoe.
Jemig Zoebie, hebben die mensen geen verstand om je vriendin zo van slag te maken.

Bo mag je de Neulasta ook zelf prikken? Ik mocht dat wel maar heb het altijd laten doen. Zometa ken ik niet. Hoop dat je nu ook weing last hebt van de Neulasta. Zo zie je maar weer iedereen reageerd anders. Ik kan het me wel voorstellen dat Ro moeilijk kon beslissen, hij wil zijn meissie niet alleen laten maar ook behoefte hebben er even uit te zijn met zijn vrienden. Kun je hem bereiken als je hem nodig hebt?
Haaa lekker kruidnoten. Dat ze nog niet op zijn gegeten door Ro?? Of had je ze verstopt.

Lekker een filmpje, misschien in slaap vallen af en toe en Sam en Joe zijn bij je. Fijn toch die heerlijke beesten. Ik was vanmorgen ook nog even op de bank gaan liggen. Werd ik wakker omdat Saar achter me was gesprongen en die lag met een poot over mijn rug ook lekker te slapen.
Nog even een filmpje kijken, welke ga je opzetten?

Ik had er al zo'n gevoel bij dat Ro maar moeilijk kon beslissen, je bent zo erg ziek geweest en nu met de nieuwe chemo en al, Je bent wel een doorgewinterde nu hè?

Kruidnoten met chocola die zijn pas lekker mmmmmm, ken je speculoos voor op brood? meid daar doe ik een moord voor....

Je kunt natuurlijk ook gewoon speculaasjes nemen, maar dat stroef smeuige haaaaaaa

Ik ben al van alles aan het verzamelen, de kamer ziet er al redelijk ontploft uit en we gaan pas donderdag weg, ach het is pure voorpret!
Geluk ik moet speculoos eten vanwege de vetten die erin zitten en ik vind het zo vies. Heb hier nog een pot staan waar een boterham mee is gesmeerd. Ik vind speculaasjes dan wel weer lekker op brood.
Lieve Bo, heb je een beetje kunnen slapen in je uppie?

Ik hoop het. En ook dat de misselijkheid wat weg gaat trekken.

Ik vertrek over een uur of wat richting Zuid Holland. Heb er zin in.

Ga nu mijn koffertje pakken. Toch maar een koffer met wieltjes want een tas is niet te dragen. Daar heb ik me de vorige keer lelijk op verkeken met die pols. Weer een leer voor nu.
Veel plezier dit weekend Zoeb!

Zo zie je maar dat smaken verschillen, lust je dan ook geen pindakaas? daar vind ik die smeuïgheid heel erg op lijken.

Bo lukt het slapen? dat is je eerste winst om je oogjes dicht te kunnen doen en niks mee te krijgen.
Ik heb heerlijk geslapen; ik had een paracetamol genomen tegen de eventuele spierpijn en ik heb ruim 12 uur als een blok geslapen :-) Heerlijk.

Vandaag rustig aan, ik voel me nog wel slap, maar het ergste is weer voorbij.

Zoeb, heel veel plezier bij je familie! Lekker even eruit, geniet er maar volop van!

Ro is geen kruidnotenfan, hij houdt meer van gevulde speculaas geloof ik.

En deze zak had ik in een koektrommel gedaan en daar kijkt hij nooit

Meepie, ik weet niet of ik de Neulasta zelf zou mogen prikken; het zou wel handig zijn en het is een prik van niks, vergeleken bij de hormoonspuiten.

Ik heb wat roodheid op de plek waar geprikt is, maar verder valt het tot zover mee met de bijwerkingen.

Ro heeft drie telefoonnummers achtergelaten, van het huisje zelf en twee mobiele nummers van vrienden, dus als het moet kan ik 'm te pakken krijgen.

Maar als het goed is komt hij zo alweer thuis.

Gelukkeling, ik vind speculoos ook niet zo heel erg lekker, maar het verkoopt hier in FR als een tierelier! Alle kinderen die ik ken zijn er dol op :-) en de supermarkten hebben het allemaal.

Ik heb gisteravond the Bourne identity gekeken, maar ik viel halverwege in slaap :-)

Nu even rustig wakker worden; het regent hier voor de verandering weer eens heel hard, de honden zijn nu al vies.....
Lekker dan Bo, die modderige honden. Wat fijn dat je zo goed hebt geslapen. Dan voel je je al een heel ander mens.

En dat Ro gek was op gevulde speculaas wist ik. Hoe lang heeft hij erover gedaan die pakken te verorberen?

Ik zit in de trein en ben zo in Dordrecht. Deze trein wiebelt als een tierelier. Moeilijk

schrijven/typen/toetsen op een iPhone.

Ik loop eerst even bij mijn moeder aan voor ik door ga naar mijn broer. Ze zal ook verrast zijn. Ze weet niet dat ik kom. En ze woont dichtbij het station. Dus erg gemakkelijk.

Nee Geluk ik geef ook niet zoveel om

Pindakaas.
Bo wat fijn dat je een goed nacht hebt gehad, dat doet een mens goed. Hier werd de Neulasta altijd per koerier gebracht en ik haald het dan een half uur (geloof ik) voor ik geprik zou worden uit de koelkast. Hoe is het met je gewicht, ik hoop dat je niet bent afgevallen. Ik hoop dat Ro het fijn heeft gehad en dat zijn accu weer een beetje is opgeladen.

Zoebie een heel fijn weekend in ZH. Ook alle anderen natuurlijk een fijn weekend.
12 uur geslapen! Heerlijk. Paracetamol en thee is een prima combi. Paracetamol kan ook best lekker zijn, als je je rot voelt kan het echt opluchting zijn. Niet lekker kwa smaak maar kwa gevoel. Theetje erbij en lekker zitten.
He lekker Bo, flink bijgetrokken dus, op slaapgebied.

Fijn om jullie allemaal te lezen.

It's ik zag of FB dat je al lekker opschiet! Fijn hoor. Ik krijg er zelfs kriebels van.

Liefjes ik lees jullie allemaal hoor elke dag, maar ik ben steeds bang om hier teveel te verklappen, dus kwa posten houd het even niet op.

Hier komen er weer tijden aan. maandag en dinsdag voor alles scans, dan wordt m'n zusje de 18e geopereerd en ik ga zelf de 19e naar m'n onc voor de uitslagen.

Bo je vroeg ooit hoe ik over de OK dacht. Het is een risicovolle OK en ik zie aan mijn ouders dat ze zich zorgen maken en dat mijn zusje ook bang is, ook al wil ze dat niet tonen.

Ze is 22 en dat is jong, maar dat was ik ook. Dus ik weet dat het niet te jong is en dat er eigenlijk ook geen keuze is.

Ik ben bang dat ze naderhand heel veel pijn heb en dat ik over een half jaar eigenlijk niet meer durf. Ik ben zo bang voor pijn. Zo bang dat ik geen volledige reconstructie wilde. Maar de enige optie is de andere borst er ook af en er niets voor terug krijgen. Sinds ik weer intiem ben geweest met een man weet ik dat dat geen optie is. Maar 1 borst kan ik mee leven, geen borsten zal ook vast kunnen, maar ik denk wel dat ik dat veel moeilijker zou vinden.

Los van alles heb ik een beetje ruzie met mijn beste vriendin, dat is minder, maaaaaaaaar groot nieuws. Ik ben inmiddels zeker 13 kilo afgevallen EN die ene leuke jongen heeft me zojuist gesmst of we konden afspreken om het nieuwe jaar te vieren. Helemaal vanuit zichzelf!

Jammer dat mijn jurkje nog steeds niet geleverd is, had ik die mooi aan kunnen doen...

Goed er moeten nog heel wat kilo's af, maar de kilo's van de chemo's zijn bijna weg. Nog 4.5! Als ik het dit jaar gewoon ff fix heb ik nog een heleboel mooie jaren met leuke kleren en fijne mannen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven