Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)







Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.



Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.



Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.



Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Alle reacties Link kopieren
Bo succes vandaag met alles. Ik ben werken. Straks meer. Als het lukt tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Bo, heel veel succes vandaag. Dat het er maar snel in mag zitten en je niet meteen zonder aankondiging drie dagen moet blijven (hoewel een snelle behandeling ook wel heel fijn zou zijn!)



Sjur, wat een uitgebreid kerstmenu! Ik heb nog geen idee wat het bij ons wordt. Eerste kerstdag bij ons thuis... Ik heb op dit moment totaal geen behoefte om na te denken over grote hoeveelheden eten. Laat staan het klaar te moeten maken. Ik denk dat het redelijk simpel wordt, met al die eetregels in de schoonfamilie en alle producten die mij nu worden afgeraden, wordt het er niet gemakkelijker op...



Vannacht echt een baggernacht gehad. Twee keer lang op het toilet gezeten met enorme kramp (1 keer voelde ik me precies zo als vlak voordat ik flauw viel twee jaar geleden). Ik had het gisteren op het werk ook al een keer en heb echt geen idee wat het zou kunnen zijn. Mijn stoelgang is naar mijn idee prima! Als het nog een keer gebeurt maar eens kijken of ik iemand bel die er verstand van heeft.



Iedereen een fijne dag en snel weer allemaal thuis!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Moet even opschieten dus vlug-vlug: als ik er vanavond nog niet ben, betekent dat dus dat ik in het ziekenhuis zit met het infuus :-)



Anders hoop ik er ergens in de middag weer te zijn.



Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Zoals altijd te laat......Sterks Bo, ik hoop je toch straks weer te lezen, maar als het infuus beter is dan moet het wel natuurlijk. Die smerige pillen langdurig slikken is slechter voor je lijf , is Ro nog thuis?
Alle reacties Link kopieren
Bo, ik was ook te laat maar ik was al druk vanochtend. Succes weer en hopen dat je meteen naar huis mag en niet drie dagen aan de AB moet
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Alle reacties Link kopieren
Je zit nu aan de chemo vermoedelijk, ben benieuwd wat de oncoloog zei. Hoop dat de Spokken onder controle blijven met de gewone AB.



Zoebie het zit ook steeds tegen hè met die rare lui. Het lijkt wel een complot bijna, je treft ze steeds wel. Mag je geen second opinion bij een AA of een gesprek met een andere?

En inderdaad eerst de kerst door. Is 'op de sluis' heel saai werk voor Jan? En als hij wegmoet zit er dus niemand meer mèt diploma? Rare zaak, lijkt wel als bij Ro.



Its je hoeft niet te gaan waggelen hoor, hooguit een iets ander loopje. Ik heb echt niet gewaggeld, liep gewoon nog goed door toen.



Okkie is weer beter gelukkig, geen AB nodig gehad. En het is geen allergie hoor, ik had vroeger ook heel vaak bronchitis maar ben er overheen gegroeid. Komt vaak ook door de doorkomende tandjes. (nog 8 en we zijn er vanaf)
Alle reacties Link kopieren
Van mij een virtuele knuffel voor Robo, en alle anderen



Ik hoop dat je straks weer lekker thuis bent, en niet in het ziekenhuis hoeft te blijven.



Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Alle reacties Link kopieren
Ben er weer, chemo zit er weer in en ik mag thuis aan de AB met het infuus!!



De infuusnaald zit er dus nog in; de wijkverpleging komt zo met een pomp, de infuuspaal heb ik nog en dan kan ik thuis aan de AB.



Veel fijnere oplossing!
Alle reacties Link kopieren
Ach wat fijn! dat is tenminste meedenken Bo! geweldig.
Alle reacties Link kopieren
Zitten er wieltjes onder die paal? of moet je samen met Ro gaan plassen? haha ik zie het alweer voor me...........
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk zitten er wieltjes onder :-)



En als ik naar boven wil draag ik het infuuszakje zelf en laat ik Ro de paal dragen.



Ik heb ervaring, genoeg thuisinfuzen gehad al.



De wijkverpleging komt om 15u!
Alle reacties Link kopieren
Wat een geluk Bo, helemaal niet in het ziekenhuis! Wat fijn dat dat kan. En blijkbaar lukt forummen-met-infuus ook. Gezellig
Alle reacties Link kopieren
quote:ingmagh schreef op 15 december 2011 @ 14:01:

Wat een geluk Bo, helemaal niet in het ziekenhuis! Wat fijn dat dat kan. En blijkbaar lukt forummen-met-infuus ook. Gezellig



Het infuus zit er nog niet in Ing, alleen de naald zit nog in de site van de chemo net.



Maar dat terzijde moet forummen met een infuus prima lukken hoor :-)
Alle reacties Link kopieren
Oooh... Ik zat aan een infuus-infuus te denken. Zo-eentje in je hand. Maar dit kan gelukkig ook via de site. Toch fijn dat dat ding niet zoveel kuren meer heeft!
Alle reacties Link kopieren
Ha wat een fijne oplossing Bo. Heerlijk dat het thuis kan. Lekker op de bank met thee, een boek en de modderbalen aan je voeten.

En als het Ro een beetje lukt, je lekker laten verwennen.



Ik heb net het kerstcadeau voor Sam gekocht. Een slee met rugleuning. Haha, hij is er nog te klein voor, maar dan heeft ie die maar alvast. Schoondochter opperde zelf het idee en ik vond hem leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Saar net op haar kop gegeven omdat ze gromde op de voerbak. Moet ze echt niet gaan doen. Nu heb ik de voerbak weggezet.

Alleen is Saar nu zielig, want nu zit ze onder mijn bureau met haar kop op mijn schoot. Achossie. Moet ik nu boos blijven??

Alle reacties Link kopieren
infuus-infuus, ook lekker duidelijk he... Ik zit mijn tijd uit te zingen tot ik naar het werk van mijn vriend mag waar vanavond mijn eerst-was-het-een-voorgerecht-en-nu-ineens-een-amuse soep wordt gegeten. Een pompoensoep als amuse, ik ben het er nog steeds niet mee eens. Zoiets heeft helemaal niet genoeg smaak voor een amuse. Maar goed, hadden ze het niet moeten veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Zoebie, je kunt ook een maxicosi in de slee zetten hoor. Dat zag ik bij mijn ouders in het bos heel vaak.
Alle reacties Link kopieren
Bo wat fijn dat het infuus gewoon thuis kan. Fijn klinkt natuurlijk best raar, maar alles beter dan in het ziekenhuis. En dat deze AB mag aanslaan. Hang een paar ballen en slingers in de paal zou ik zeggen en je hebt een leuke infuuspaal



Zoeb leuk een slee voor Sam, nu nog even wachten op sneeuw. Ik hoorde dat we geen witte kerst gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Zoeb, je hoeft niet làng boos te blijven, als je maar meteen corrigeert bij het vergrijp.

Dus geef Saar maar weer een knuffel



Meepie, goed idee; ik hang wat linten met versieringen aan de paal.



Ing, inderdaad, raar verhaal van die pompoensoep als amuse!

Pompoensoep is heerlijk, maar als amuse slecht gekozen vrees ik.
Alle reacties Link kopieren
Als er twee grote bruine ogen zo schuldig naar me opkijken, terwijl er een kop op mijn schoot ligt, kan ik ook niet lang boos blijven. Trouwens met zo'n lieve kop op schoot ga je automatisch aan de oren zitten friemelen omdat ze dat zo lekker vind. Maar als Saar dat doet weet ze al dat ze heel erg fout is geweest, omdat ze bij mij zelden komt knuffelen. Doet ze wel bij Jan. En ik kan Jan honderd keer zeggen dat de voerbak weg moet als Saar hem niet leeg eet, maar Jan vind dat zielig want dan heeft ze de hele dag honger. Tsja dan moet ze maar meteen alles opeten. Het is ook een beetje macho gedrag hoor, want het is hààr bak en daar mag Sedi dan niet eens in de buurt komen, terwijl Siep dat wel mag. Die kat zit er wel eens bijna in en dan hondenbrokken te eten. (Wie is hier dan de baas).
Alle reacties Link kopieren
Yes! Goed nieuws. Een paal met slingers en een zakkie spokkenbestrijders gewoon thuis. Heb dan nog wel een tip. Als je die ballen bovenin hangt naast het zakkie, kan je in het onderste gedeelte paaldansen. Wel opletten dat de slang niet in de knoop gaat zitten. En o ja, als je een paar leuke moves kan, plaats even een foto hier!



Wat een takkeweer! Niet normaal zeg. Wilde een kerstboom halen, maar ik wacht nog wel even. Norzoon zit nu op de fiets. Dus ik zit hier stand-by met een droge joggingbroek.



Zoeb, door mijn afwezigheid heb ik er misschien overheen gelezen. Maar is de pijnpoli niets voor jou? Bij mij helpt het soms om een tijdje pijnvrij te zijn, zodat je weer normaal kan bewegen. Je loopt er nu toch al bijna een jaar mee.



Ik ga zo ook nog lootjes maken. We gaan voor het eerst lootjes trekken en cadeautjes met een gedicht doen voor onder de kerstboom. Norzoon is inmiddels ook oud genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Loopt het infuus inmiddels Bo? Zo geweldig "fijn" dat het thuis kan. Jij bent nergens beter op je plek dan thuis. Al zie ik dat paaldansen van Nor nog niet helemaal zitten. Misschien kan Ro een poging wagen.



Nor ik loop al vanaf mei bij de pijnpoli in het AZM. Volgende week donderdag mag ik er weer eens heen.
Alle reacties Link kopieren




Wat is Ro lekker bruin he?
Alle reacties Link kopieren
Het infuus zit!

Ze is gebleven tijdens de spoeling, toen de AB netjes liep is ze weggegaan.

Morgenochtend rond 6.30 is ze er weer.



Nu even rusten, dat paaldansen bewaar ik voor een andere dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven