Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Bo wat jammer dat het snertweer is. En zeker omdat nu opeens de zon schijnt. Ze zeggen dat we 15 graden krijgen dit weekend. Wat heerlijk zou dat zijn.

Waarom hebben ze de prikken opeens hoger gezet? Lijkt me heel erg pijnlijk Bo. Die moeheid lijkt me erg frustrerend Bo. Vooral omdat jij niet echt een stilzitter bent.

Ik ben aan het werk en moet een lange dag. Van negen tot drie uur. (Voor mij dan hé. Ik heb het niet over de fulltimers. )

't Is wel even wennen na meer dan een jaar,maar het gaat goed en ik heb er zin in.
Bo wat heerlijk dat je lekker heb kunnen slapen.

Ik lag vanochtend ook nog heerlijk in mijn bed, had al wel de radio aan, schrik ik me helemaal suf omdat er ineens een man in mijn slaapkamer staat. Het was mijn zoon die was naar de tandarts geweest en wilde even een koppie thee bij zijn moeder drinken. Hij hoorde de radio en dacht dat ik al wakker was. Nou ja toch wel weer even gezellig zo samen de dag beginnen met een bakkie thee.

Zoeb krijgen we echt 15 graden dit weekend, jippy ik hoop het. Succes met werken.
Heel erg fijn dat je nu een goede nacht hebt gemaakt, al ben je er nog lang niet, geestelijk scheelt dat toch al een hoop. Je kunt je soms zo ''wanhopig'' moe voelen, dat je gewoon niet meer weet wat je moet. Hopelijk trekken die spieren ook weer snel wat bij.

Jammer van het weer maar dat kun je niet sturen, jullie hebben elkaar weer gezien dat is toch ook heerlijk.

Overal staan de krokussen en de sneeuwklokjes al langs de weg, heerlijk dat we weer op de mooie tijd al gaan!
Ja Meep dat zeggen ze. Zeker heerlijk.

Mijn eerste dag van 6 uur werken viel me helemaal niet tegen.

Vond het erg fijn en het gaat goed. Klinkt raar maar het is zo.

Morgen tussen de middag ga ik met twee vriendinnen Hight Tea-en. Gezellig.
Morgen tussen de middag high tea-en zoeb? Dat "hoort" toch om een uur of drie/vier?

Fijn dat je zo lekker hebt geslapen Bo. Dat mag ook wel na zo'n druk weekend! Heb je gedroomd van al het lekkers van Jamie? Ik heb zijn laatste boek nog niet, zal eens kijken wat het te bieden heeft. Heb wel van het weekend de coleslaw gemaakt uit "kook" van JO. Met zelfgemaakte mayo. Ik verpeste het twee keer, maar de derde keer ben ik gewoon eerder gestopt met zonnebloemolie toe te voegen. Dan maar wat dikker en minder. Met olijfolie lukt het me trouwens helemaal niet!

Zit bij de la place, heb net wat gegeten en ga zo even mijn boek lezen. Om half zeven met Luonto afgesproken voor weer een les naaien. Vorige week heb ik mijn proeflap gemaakt en dit keer ga ik stof knippen. Ik ben benieuwd hoe ver ik kom. In tegenstelling tot Luonto heb ik maar twee patroondelen (waarvan ik er eentje twee keer nodig heb.). Mag hopen dat ik daar niet de hele les voor nodig heb!
Leuk Ing, weer een lesje naaien met Luont.

Oei dat klinkt eigenlijk heel erg raar. Nou ja jullie begrijpen me wel.

Bo heb je een rustig dagje gehad? Hoop toch van wel. En heb je nog een beetje van het mooie weer kunnen genieten?

Saar en Sedi hebben gezwommen. Nou ja dat doen ze iedere keer wel als Jan met ze gaat fietsen duiken ze altijd wel ergens de Noordervaart in. Zelfs Saar vind het nu leuk.

Mijn lange dag is goed gegaan. Was leuk om weer eens lang daar te zijn. Volgende week sta ik bijna op mijn contracturen. Scheelt een uur dus eigenlijk had ik dan wel volledig aan de slag gekund, maar die AA gaat weg en die wil ik er geen invloed meer op uit laten oefenen dus we doen het nog een paar weekjes langzaam. De vorige keer wou die oetlul (excuses) me nog drie maanden 10% ziek houden terwijl ik al lang weer 100% aan de slag was. Daar ben ik dus niet ingetrapt.

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik afgelopen dinsdag wakker ben geworden met een verkrampte hand. Dat was Nienkes sterfdag en ik denk dat ik er toch veel meer mee bezig ben geweest 's nachts dan ik wil toegeven. Raar zit een mens toch in elkaar. Want het betekend ook dat het nog niet weg is. Het gaat nu wel goed, maar soms heb ik er echt nog wel pijn aan alleen geef ik er niet aan toe en dat helpt best wel.

Nu ga ik naar een vergadering van Scouting. Ik moet notuleren, dus ik mag niet te laat komen.
Hier toch nog een drukke dag; boodschappen, opruimen, de honden ontmodderen (wat waren ze vies!) en koken.

Nu lekker op de bank met Ro.

Zoeb, de zuster heeft de prikken hoger gedaan omdat ze het gebied waar die prikken steeds in gingen een beetje wilde ontzien. Op zich is dat een goed idee, maar als ik ook maar één centimeter scheef ga zitten vanwege een gek pijntje, dan schieten meteen die wervels scheef en dat doet zo'n pijn. Twee nachten terug lag ik gewoon te huilen van de pijn 's nachts, ondanks een morfinepil, kun je nagaan. Rugpijn is echt geen feest.

Succes vanavond bij de Scouting, ik hoop dat het notuleren goed gaat :-)

Ing, ik ken hier in FR alleen maar recepten met zonnebloemolie voor de mayo, dus ik kan me wel voorstellen dat het met olijfolie niet helemaal hetzelfde gaat.

Het boek van Jamie heeft veel erg lekkere recepten; morgen ga ik de spreziebonensalade maken denk ik. Er staan ook veel overheerlijke broodjes en pannenkoeken met beleg in, miam!

Veel plezier op naailes en liefs ook voor Luonto!

Gelukkeling, hier hadden we in januari, vlak voor de grote vrieskou, ook al sneeuwklokjes :-) Nu nog geen nieuwe gezien eigenlijk.

Meepie, schrok je je geen hoedje, toen ineens je zoon in je kamer stond?

Alleen bij het lezen al schrok ik me dood Serieus, dàt is pas wakker worden, met zo'n schrik.

Hier is het nu prachtig weer; ik heb echt genoten van het zonnetje. Warm is het nog lang niet, maar het ziet er allemaal zo veel mooier uit als het zonnig is!
Ik had vanavond een echo gehad maar het is mis. Veel te klein en geen hartje. Weer een miskraam dus. Gelukkig hebben we Okkie, het bewijs dat het goed kan gaan.
Och Phoehee wat een vreselijk bericht
Oh lieverd wat een supernaar bericht...

Hoe nu verder? Moet je wachten tot het vanzelf wordt afgedreven, of gebeurt er iets anders?

Ik stuur je alle liefs toe
Hè wat naar phoehee...

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat te zehgen, ik gooi mijn motto er maar even in... potjandoppe zeg!
Lieve Phoehee, wat een vreselijk naar bericht.
Phoehee, via deze weg ook nog even een dikke ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterks komende weken.
Hé Phoehee wat een rot bericht. Getverderrie zeg, het hakt er toch wel in. Gelukkig dat Okkie er is en dat je inderdaad weet dat het kan, misschien kun je je een beetje aan Ok optrekken, maar dan nog is en blijft het shit zeg. Had je een controle echo of had je ergens in de gaten dat het niet goed zat? Moet je nu afwachten of hoe gaat het verder? Hè vind dit heel naar voor jullie.
Phoehee, nee toch? Wat een ontzettend verdrietig bericht!
Ga in therapie!
Ik kijk op de Belgische zender altijd naar het programma: " Dagelijkse kost" van Jeroen Meus. Leuke kok met lekkere en vaak simpele gerechten. Vandaag was er een heerlijke

spinaziesalade met geitenkaas, quinoa en gebakken shiitakes.

Dat zag er echt heel lekker uit en ga ik eens proberen.

Hier de link naar de site met echt heerlijke recepten en filmpjes erbij. Veel succes.

Dagelijks kost
Het was een gewone vroege echo, doen ze bij veel verloskundigen tegenwoordig. Ik had er vanaf het begin geen hoe gevoel bij, het was té ideaal. Of gewoon onderbuikgevoel.

Het vruchtje is dus al ruim 2 weken dood, of heeft nooit echt geleefd. Ik heb er geen vertrouwen in dat het loskomt en wil niet meer, wil verder. Ik ga straks het ziekenhuis bellen voor een curettage. Dat is onder narcose en daar zie ik wel tegenop.

Het komt wel goed, ik heb Okkie en daar voel ik me al heel rijk mee. Vandaag lekker met hem knuffelen.
Mamma's en onderbuikgevoel. Raar maar waar, dan is er iets. Ik snap best dat je niet meer wilt Phoehee, lijkt me ook een naar idee. En met een curettage ben je ook van die bloedingen af toch. Oh dat heb je me zelf verteld. Schoondochter heeft er lang last van gehad. Die wilde het niet door de narcose.
Getsie Phoehee, dat zijn geen zaken waar je je nu mee bezig hoort te houden. Ik heb vannacht gedroomd van je MvM kratjes

Ik hoop dat je snel terecht kunt en dat je het daardoor snel een plekje kunt gaan geven. Je hebt dan Okkie wel, maar je had ook de hoop op een tweede, net zo leuk exemplaar. Ik weet dat je best nuchter bent, maar stap daar ook niet overheen
Lieve Phoehee, vandaag dus bellen voor een curettage, ik snap dat je er niet nog veel langer mee wil rondlopen zo.

Ik vind het zo erg voor je; je schrijft zo nuchter en natuurlijk heb je je prachtige Okkie, maar toch... het is en blijft verdrietig, vind ik.

Hoe is het met je vriend? Is hij lief voor je?

Hier een lange nacht geslapen; vandaag rustig aan en verder met het huishouden. morgen bloedprikken en donderdag weer chemo, dus ik wil alles daarvoor nog klaar hebben.

Zoeb, het recept ziet er heerlijk uit!
Nee vriend is helaas niet lief, vanmorgen om 7 uur was Okkie echt klaar met slapen en vriend vond het normaal om daarna zonder overleg uit te slapen. En dan na 1,5 uur beneden komen en eerst zonder iets ts zeggen 15 minuten op de wc gaan zitten.

Misschien kan ik gewoon weinig hebben nu hoor, maar dat lijkt me normaal.

Donderdag 8.45 afspraak met gyn en dan dezelfde dag curettage als ik daarvoor kies maar denk het wel.
Lieve Phoehee, gelukkig hebben jullie Okkie, dat is ook zo, maar het blijft verdrietig, het voorgevoel klopte dus. Ik hoop dat je snel terecht kunt, dan kun je dóór inderdaad.

Ik heb van jou gedroomd Bo en van Ro, hij kwam helemaal onverwacht iets langs brengen en bleef eten voor hij terug moest. Ze zaten (man en Ro) samen aan tafel te kletsen en wijn te drinken, terwijl ik in de keuken een beetje paniekerig aan het bedenken wat ik zo gauw zou kunnen maken, ik was in ochtendjas dat vond ik best vervelend, maar toen kwam jij ineens de keuken in, ook in ochtendjas want je was toch meegekomen en toen was alles goed............Haaaaaaaahaaaa

Die rollercoaster van de chemo gaat ook maar door, heb je nu het gevoel dat er iets meer adempauze tussen zit als je eens in de drie weken gaat, of is deze chemo zoveel heftiger dat het weinig verschil maakt?
Nou inderdaad Phoehee, dat kun je er dan gewoon even niet bij hebben, dat je er dan 's ochtends alleen voor staat met Okkie terwijl je vriend in bed blijft.

Donderdag is al snel, gelukkig ergens.... dezelfde dag curettage dus, als je dat zou willen. Wel een prettig idee dat er spijkers met koppen geslagen kunnen worden, mocht je daarvoor kiezen.

Maar jemig zeg, wat is dit vreselijk naar voor je

Gelukkeling, wat een geinige droom

Was best gezellig geweest, samen in de ochtendjas een beetje kokkerellen!

Ik vind het beter te doen, niet elke week meer chemo, in ieder geval omdat het heel vaak bloedprikken en op en neer reizen scheelt.

Maar de chemo zelf vind ik zwaar.
He bah Phoehee, dat kun je nu net niet hebben. Mannen soms...

Die doen er zo nuchter over. Soms kun je ze rammelen.

Fijn dat je al zo snel terecht kunt.

Ik heb net mijn klerenkast leeggehaald. En zes bananendozen vol gegooid. Jeetje wat een zooi kleren had ik toch. Alles maat 46 of XXL. Zaterdag broeken gekocht maat 38. Dus jullie snappen wel dat ik niets meer pas.

Ik heb nu nog twee dozen voor schoenen , laarzen, riemen enz. Die krijg ik ook nog wel vol. Alles wat ik niet verkoop gaat naar het leger des Heils. Die hebben een tweedehands kledingloods. Opgeruimd staat netjes. Hoewel... mijn bed enz. ligt nu vol met alles wat ik niet weg (kan) doen. Dus dat moet ik nog even snel terug de kast in doen.
Bo mijn iPhone zegt dat het donderdag bij jou 16 graden wordt en zon! Zou dat kloppen?

Goed Zoebie, maat 38. Zo gooi je nog eens wat weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven