Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Ik ga zo slapen; morgen vroeg op en ik hoop een beetje fris te zijn.

Slaap lekker allemaal!
In het Frans toch niet te doen helaas, ik snap niet zo goed waar ze het over hebben. Maar die kuikentjes door die machine en die enorme hal met kippen. Plofkippen want ze willen alleen maar liggen en eten.

Slaap lekker, morgen drukke dag. Ik ben benieuwd of je chemo krijgt of niet.
Ik ben net als Sjur en steek mijn kop in het zand. Ik heb er genoeg van gezien toen. En dat terwijl je juist zou denken dat de regels strenger zijn geworden dan 45-50 jaar geleden. Als ik Bo zo hoor lijkt het daar niet op. Blugh ik heb sindsdien genoeg van slachthuizen. Ik geloof trouwens dat mijn ouders er pas maanden later achter kwamen dat ik geen vlees meer at. Mijn oudere broers vonden het best, die hadden een extra stukje vlees, waar om gevochten werd.

Mijn jongere broer heeft vorig jaar een biggetje voor zijn verjaardag gekregen. Het is nu een dik scharrelvarken geworden en niemand die het kan slachten. Want Kliko (zo heet het beest) wordt niet opgegeten. Haha, ik hoor mijn broer nog zeggen dat hij daar lekkere speklappen aan ging kweken.

Hij was vroeger slager van beroep. Als ze nu buiten komen en "Kliko" roepen, begint het varken meteen te knorren. Ik lach me rot als ik daar ben en dat beest steeds dikker is geworden.

Bo ik was ook al aan het denken of de chemo morgen door zou gaan.Veel succes met het gesprek morgen. Ik hoop dat het klikt.

Ik ga vroeg naar bed. ik was vanmorgen weer om vijf uur wakker, ben om 7 uur opgestaan, heb hier en daar wat ramen gewassen, spinrag geveegd, gestofzuigd en van 12 tot 6 moeten werken. Het was druk en ik was gaar om 6 uur. Toen frietjes gegeten en vanavond een vergadering van Scouting gehad. Nu even rust dus.
Die docu heb ik geloof ik wel eens gezien, je flipt er echt van als je ziet hoe dat gaat.Al die kippen aan hun poten opgehangen. Ik kan het niet zien. Ik vind het al heel wat dat Ro het een goed idee vindt, de Fransen zijn nooit zo fijngevoelig wat dat betreft, ik weet nog dat de buurvrouw aan zoon (3,5 jaar) vroeg; Houd je van konijn? en mijn zoon zei, ja die vind ik heel lief! toen liet ze de pan zien met een in stukken gesneden konijn, zoon huilen en zij lachte zich rot! Allez cést la nature..........

Sterkte voor morgen Bo, ik hoop dat alles vlot gaat en dat je geen chemo hoeft.

Welterusten allemaal tot morgen.
Bo toi toit toi vandaag. Geen idee of je al weg bent. Maar ik denk aan je. en
Bo, succes weer vandaagb
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Succes Bo. Hopelijk in ieder geval de oncoloog zelf. Zijn vrouw, tsssk...
Goedemorgen,

nog even snel douchen en de taxi staat alweer voor de deur!

Die docu is het allerergst tegen het einde, als ze gaan kijken bij de slachthuizen voor koeien en varkens... heb weer tranen in mijn ogen als ik daaraan denk. Het begint relatief "lief", met de kippen en vogels, maar aan het einde zie je echt vreselijke, vreselijke beelden van de slacht van koeien, varkens en schapen.

Als ik voor de lunch weer thuis ben heb ik geen chemo, als ik wél chemo krijg zal het wel een latertje worden :-)

Ik wens jullie allemaal een fijjne dag en tot later!
quote:ingmagh schreef op 29 maart 2012 @ 07:03:

Succes Bo. Hopelijk in ieder geval de oncoloog zelf. Zijn vrouw, tsssk...

Zijn vrouw is ook oncoloog hoor, dus dat is op zich niet erg :-)

Maar ik heb toch liever degene met wie ik de afspraak gemaakt heb en niet een vervanger.
Goede reis Bo.

Het moet wel een vreselijke documentaire zijn geweest zoals jij het zegt. Ik kijk dus echt niet hè.

Ik ben weer gitaar aan het spelen en ik heb nu pijn in mijn vingertoppen. Heb voor het begin nog maar de Spaanse gitaar gepakt met de plastic snaren. Als ik weer gewend ben pak ik de andere met de ijzeren snaren. Lastig met typen.
Bo ik weet niet of ik het einde ga kijken, ik bond het (lieve) begin al moeilijk. Maar ik snapte eigenlijk totaal niet wat ze vertelde.

Goede reis!

Zoebie ik vind Kliko een geweldige naam. Hij blijft daar dus gewoon wonen? Hier op de boerderij hebben ze ook varkens, die rennen en stoeien zo leuk. Of liggen in de modder te maffen.
mijn zoon gaat naar een zorgboerderij, daar hebben ze ook koeien maar dat zijn speciale italiaanse vlees koeien, die melken niet, en de kalfjes gaan met moeder de wei in en worde pas na 1,5 a 2 jaar verkocht aan de slager. Daar loopt zelfs een echte stier rond die het klusje op mag knappen :-)

Daarnaast is er een slager in de buurt die hooglander vlees verkoopt uit het lauwersmeer gebied, deze hebben nog nooit een stal gezien voor ze als worstje zijn verandert, dus er zijn wel mogelijkheden hoor om vlees te eten van dieren die een dierwaardig bestaan hebben gehad.

Maar de beslasting voor het milieu daar was ik zo verbaast over, dat iedere dag vlees eten, milieu vervuilender is dan autorijden bijvoorbeeld.

maar als iemand met 2 oude diesels voor de deur en een ongeissoleerd huis heb ik daarover natuurlijk geen recht van spreken.
Veel sterks Bo, ik ben te laat ik weet het........

Au Zoebie dat doet zeer hè? ik heb het vroeger ook geprobeerd, ik mocht een gitaar van mijn broer lenen, maar het duurde me veel te lang voor ik iets vlot kon spelen en heb het toen niet doorgezet. 't is niet voor mij weggelegd denk ik dan maar.

Mijn hele familie maakt muziek daardoor hebben we erg gezellige avonden gehad vroeger op vakantie in een huisje in Heeg maakten we de mooiste liedjes met elkaar o.a. "Hij was een kolenboer, zij was een naaistertje, ze hielden van elkaahaaaaar"! enz enz

Ja die documentaire is het, ik ben er maanden naar van geweest, ik kijk geen tweede keer meer, ik lig er wakker van.
De discussie over vlees is zo lastig! Ik heb de documentaire ook in het Nederlands gezien denk ik, een stukje dan. Dat van die kipjes op zijn kop met de nekjes door zo'n v-vormig mes, dat ken ik wel. En tóch eet ik nog gewoon vlees... Eigenlijk is het vreemd he, dat blijkbaar mijn geweten dat aan kan. Want ik ben wel eens op de markt in zuid-Frankrijk geweest, waar de paling in een bak zwom en je er eentje uitkoos en *pok* met een klap op het koppie werd dood gemaakt. Of waar de kippen in hokjes zaten en je de bruine met dat schattige kammetje uitkoos en *krak* het nekje werd omgedraaid. Dát kan ik niet aan. Maar als het gewoon al verwerkt in de supermarkt ligt...

We eten niet elke dag vlees en dat lijkt mij ook goed. Kiloknallers en diepvries zakken met van die vierkante stukken zalm, dat eet ik niet. Ik wil wel lekker vlees. En dat is dan soms wel duurder, in de hoop dat mijn koetje of kipje in ieder geval nog een soort van leven heeft gehad.

Allebei oncoloog Bo, waar zullen die het tijdens het ontbijt nou over hebben...
Rvzb de ecologische melkkoe kalveren hebben het slechter dan ecogische vlees kalveren. Maar toch drink ik wel melk maar eet geen vlees. Soms is het eigenlijk maar moeilijk rijmen.
Ik denk dat Kliko sterft van ouderdom en dan niet meer eetbaar is.

Het gekke beest maakt ook gekke sprongen en rolt zich heerlijk in de modder. Het is ook een Kliko want hij vreet werkelijk alles.

Ik dacht nog steeds een leuk biggetje tegen te komen toen ik na de zomer weer daar was, maar die beesten worden echt heel snel groot en dik.

We hebben vreselijk gelachen toen mijn broer het beestje kreeg op zijn vijftigste verjaardag. Schoonzus was er al helemaal niet blij mee en ging 's morgens kijken hoe het met het biggetje was. Zij (het biggetje is een zij) had zich helemaal onder het hooi verstopt in een klein stalletje en schoonzus dacht dat het dood was. Dus zij piekt met haar vinger heel voorzichtig in de buik van het beestje en die begint opeens te gillen als een mager speenvarken. Schoonzus schrok zich kapot en kukelde achterover het stalletje uit midden in de modder. We hebben dubbel gelegen van het lachen. Zooo jammer dat we toen geen camera hadden om dat op te nemen.
Phoehee, toch vind ik dat wel een verschil hoor... Melk of vlees. Misschien hebben de melkkoeien het wel "slechter" maar aan de andere kant hoeven die ook niet na een paar maanden al naar de slacht. Ik denk dat dat nogal een verschil maakt.

Hetzelfde geldt voor schapen: misschien hebben die schapen het wel helemaal niet onwijs goed ofzo, maar als ze twee keer per jaar worden geschoren voor de wol, is dat wat anders dan binnen een jaar geslacht te worden voor het lamsvlees.

Ik kijk wel eens "de wilde keuken" van Wouter Klootwijk op de VPRO. Best een interessant programma, over waar lamsvlees vandaan komt, hoe de zeeuwse mosselen eigenlijk Franse mosselen zijn die minimaal 6 weken in het zeeuwse water moeten zijn geweest. En zo voort. Wij eten rare dingen en ze komen ook altijd met een omweg. Niet alleen voor de beesten zelf strontirritant, maar ook voor de natuur heel slecht ivm vervoer enzo.
Bo je bent er nog niet dus denk ik dat de chemo is doorgegaan.
Bo nog niet terug, dus dan zou ze de chemo wel hebben gekregen. Ben al de hele tijd aan het kijken maar geen tijd om te reageren. 't Is druk hier. Gaat de tijd wel snel.
Meep we waren bijna tegelijk.
Ben er weer, chemo is inderdaad doorgegaan; markers weer omhoog en ik word opgeroepen voor een PETscan (dat wil ik graag).

Aan de hand daarvan wil ik kijken of de hele chemo zin heeft, als het aan de artsen ligt word ik letterlijk doodgechemo'd en ik wil ook nog een beetje kwaliteit van leven overhouden.

Nu lekker uitrusten, Ro had als verrassing het hele balkon volgehangen met plantenbakken voor kruiden, en naast de deur staat een olijfboompje in een mooie pot :-) Lief hè, ik ga er morgen extra van genieten, nu even liggen.
He Bo wat een rot bericht. Chemo tegen de klippen op is ook geen optie natuurlijk. Hoop dat je snel terecht kan voor de Petscan. Hoe was de oncoloog?

Wat lief van Ro. Dat was dan tenminste een erg leuke verrassing toen je thuiskwam. Kun je er vanuit binnen naar kijken Bo? Want het weer is de komende dagen niet al te best.
Wat een fijne verrassing Bo, na een zware dag is dat je wel gegund. Was je eigen oncoloog er vandaag wel? (ik moest bij "zijn vrouw" denken aan de huisarts bij mijn schoonouders in het dorp.

Zijn vrouw was de assistente en als er griepprikken moesten worden uitgedeeld zaten zijn dochters de injecties voor te bereiden. Een soort familiebedrijf )

Wat een lastige keuze zal dat zijn, naar aanleiding van de PETscan. Maar wel fijn dat het gaat gebeuren. Als je zelf invloed hebt op het proces is dat misschien ook een fijne houvast?

Sterkte vanavond en vannacht. Hoop niet dat je nu meteen weer een enorme terugslag krijgt, want je was al niet helemaal opgeknapt.
Dat ze dat doen, opnieuw chemo op zo'n kwetsbaar lijf. Goed dat je er zelf een beslissing over gaat nemen, al lijkt het me wel heel confronterend om precies te weten hoe en wat.

Lieverd rust lekker uit, ik hoop dat het bij jullie morgen nog wel lekker weer is, hier is het afgelopen voorlopig, de wintertruien kunnen weer uit de kast.

Ik heb een prima proefrit gemaakt en de auto is besteld. Er is een boot onderweg, 8 tot 10 weken levertijd dus ik heb gelukkig nog even de tijd om eraan te wennen
Pfoe Bo, chemo in je niet al te fitte lijf. Goed dat ze je hebben opgegeven voor een scan, krijg je voorrang?

Lief van Ro!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven