Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Haha een opvang tja.............we wonen nu al klein dus dat doe ik maar niet, wat vreselijk naar dat het nog steeds niet wil beteren met Ok, altijd in het weekend zoiets hè?

Jammer van de regen Bo en Sjur is zelfs solidair met ons, binnenzitters! Hier is het ook vies weer hoor, maar goed nu heb ik vanmorgen de matrassen gestofzuigd en omgedraaid, dat was ook wel weer eens tijd en een leuke spiegel opgehangen in de slaapkamer.

Ing ik snap het, maar om het uitgelegd te krijgen..........ik ga eens een plaatje zoeken waardoor je het ziet.
och phoehee, die arme okkie
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
http://sommeke.wordpress. ... de-afwerkbies-de-hoekjes/

Hier zie je hoe ze de bies aan een quiltdeken zetten, zie je nu beter wat er bedoeld wordt Ing?
Nee, want wat doen ze nou met al die extra stof? Knippen ze die eraf? Heb wel wat gevonden in mijn naaitechnieken boek, maar dan had ik niet rondom mijn bieslapje een naad van 1,5cm moeten aanknippen. Dat zei ik al, maar ons juffie vond dat het toch moest. Ik merk het morgen wel.

Arme okkie... Drie weken ziek is toch veel te veel? Hebben ze wel uitgebreide onderzoeken gedaan in het ziekenhuis? Of alleen een longontsteking uitgesloten?
beschrijvend uitleggen gaat ook zo moeilijk, als je weet hoe biasband er uitziet snap je dat de stof die aan twee kanten over is naar binnen gevouwen moet worden.

http://www.farbenmix.de/n ... f-een-schuine-strook.html
Zo zeg, is het hier even bijgedraaid met het weer! De zon schijnt uitbundig, en ik

heb zelfs even in de oceaan (getijdepoel) gezwommen! Vond mezelf toen wel èrg dapper

Qua bruin worden doen we een kleine eindsprint, ik geloof dat het iets wordt met verbranden en op blaten zitten. Figuurlijk dan
Hmm, gaat nog steeds niet geweldig, posten vanaf mobiel. Morgenavond weer vanaf de laptop!

Ing, ik begrijp helemaal dat je niets snapt van hoe dat nou moet met in elkaar zetten van je lapjes. Sjur en naaimachine zijn nog nooit een goede combi geweest. Veel succes met oefenen, hoop dat t naar je zin wordt!

Ik ga zo langzamerhand de dingen die ik echt niet meer nodig heb in een koffer stoppen.
Sjur, neeeee, vakantie alweer bijna voorbij! Wat gaat dat hard hè, jemig! Ik hoop zo dat jullie van de zon en de zee helemaal zijn uitgerust en opgeknapt (en ik vind je ook een held hoor, in de oceaan zwemmen ).

Ing, de plaatjes van Gelukkeling leggen het duidelijk uit vind ik; en inderdaad, de stof die je overhebt vouw je weg naar binnen; als je het eenmaal aan het doen bent is dat echt logisch, maar als je het leest word je van die letters op papier inderdaad niet veel wijzer!

Leuk dat je van die projecten aan het naaien bent; stoer vind ik dat, ik ben ooit begonnen met veel simpeler dingen dan wat jij nu al doet!

Its, wat fijn te lezen dat het met jou en je mooie meisje zo goed gaat; ik hoop ook dat je snel lekker naar buiten kan met haar. Kun je al een beetje met de kinderwagen overweg? Ik vind dat altijd zulke ondingen :-)

Phoehee, ik vind het zo naar voor jou en Okkie wat een zware tijden zijn dit

Die zorgen om je kleine mannetje, heel naar dat het maar niet over wil gaan. Veel beterschap voor Ok en jij een dikke kus.

Gelukkeling,lekker, de slaapkamer opgefrist! Heb je die spiegel nieuw, of had je 'm al?

Wij hebben ook laatst een passpiegel gekocht, heel simpel, maar ik vind 'm prachtig.

Zoeb, Ro ligt in een deuk om je geurende hondendekentjes Ik hoop dat je een leuke dag hebt met Sam, en dat je zoon ondanks de regen toch een gezellige middag heeft gehad.

Meepie, fijne dag gehad, met alle drukte?

Ik ga eens wat koken, heb geen inspiratie, maar Ro heeft honger geloof ik :-)
Hallo....

sorry dat ik even kom inbreken maar ik kom naar Bootje zwaaien. Die zag ik eerst regelmatig op een andere plek maar nu niet meer.

Bootje....joehoehoe!!!!

Ik denk aan je hoor!

Dikke kus
Zoeb, pommel is wel makkelijk hoor. Hoewel ze ook een temparementvolle huil heeft

Bo, wij hebben een heel lichte kinderwagen en dat stuurt heerlijk. Ik wil nog wel eens wat raken omdat ik de ruimte nier helemaal inschat en de kruidvat ga ik niet meer in. Die maken van hun looppaden een soort van hindernisbaan

Ik kruip lekker mijn bed in, morgen heb ik ochtenddienst
Weet je wat het is? Volgens mij moet er helemaal geen bies gemaakt worden zoals bij een biaisband (auto correct doet die tweede i, klopt dat?) gebeurt maar moet ik een verstevigde zoom maken. Ik zou niet weten waarom ik met eenzelfde stukje stof een bies zou maken, toch? Maar ik heb het vanmiddag al opgegeven hoor, ik zie het morgen wel

Ik ga jullie een goeie nacht wensen. Vriend staat zijn tanden al te poetsen en gaat straks roepen waar ik blijf. Welterusten!
Slaap lekker, Ing!

Its, jij ook lekker slapen; heb je morgen ochtenddienst thuis, of moet je echt werken?

Hiltje terug!

Ik ga ook lekker naar bed, ben erg moe. Slaap lekker allemaal!
Vroege vogels allemaal, slaap lekker!

Die spiegel heb ik verleden week gekocht voor in de slaapkamer, de schilderijtjes waren al een aantal keer van de muur gevallen omdat ze met van die betonspijkertjes vastzaten die helemaal niet bleven zitten en het zag er niet meer uit met al die spijkergaten, er moest iets groters voor gehangen worden aan degelijke schroeven en dat hangt er nu.

Meepie was het gezellig met de eter? zijn er nog verdere ontwikkelingen of is het gewoon gezellig en verder niks?

Ochtenddienst tja dat heb je nog wel even, zelfs op vrije dagen hè Its. Ik ben best blij dat ik me nog eens om kan draaien 's morgens en dat ik die periode gehad heb, maar ja ik ben ook geen dertig meer, dat is dan weer de andere kant van de medaille. iedere tijd heeft zijn voors en tegens, maar ik vond het toen best moeilijk als nachtmens zijnde.

Biaisband is goed gespeld Ing ik had een i te weinig, ik ben benieuwd wat ze dan bedoelen, moest je schuin op de stof knippen?

Sjur goede reis vast voor morgen, tot op de laptop maar weer.
Slaap lekker Bo.

De honden liggen ook in diepe slaap op hun lekker geurende hondenslaaphoezenbank.

Ing ik ben zelfs niet goed met biaisband. Dus ik begin er niet eens aan. Ik maak zelf een naad van stof zoals jij. Maar hoe dat moet is heel moeilijk uit te leggen. Dus morgen krijg jij vast uitleg hoe dat moet en dan ben ik benieuwd hoe jij dat gaat omschrijven.

Gelukkeling, ik moest wel nadenken over het stofzuigen van de matrassen. Ik heb dat nog nooit gehoord en dus ook nog nooit gedaan. Ben ik nu een vieze huisvrouw??

Ik heb er molton matrashoezen om die eens in de zoveel tijd de was ingaan. Ik heb natuurlijk ook geen goed voorbeeld gehad, want ik zie/zag mijn moeder niet even 16 bedden stofzuigen.

Sam was moe en kon niet slapen door het hoesten. Vanmiddag een uurtje vanaf vanmorgen 7 uur, dus hij was echt lastig van moeheid. Zelfs bij mij viel hij niet in slaap terwijl dat toch altijd lukt. Uiteindelijk een rondje gaan wandelen en toen werd hij rustig. Weer thuis heb ik hem in de wandelwagen laten zitten en toen was hij opeens weer de lieve Sam en zat hij lekker te brabbelen en te spelen. Weet ik dus voor de volgende keer.

Ik heb hem vanavond om 8 uur thuis gebracht en hij lag meteen bij zijn papa op schoot te schateren van het lachen. Nou ja zeg.
Zij die zo weer naar Nederland vliegt groet jullie! Het is even belachelijk vroeg (hier zelfs nog een uur eerder dan in NL), maar dan zijn we zo weer op een redelijke tijd thuis. We moeten in NL nog een stukje rijden, vanaf Eindhoven naar de kust, want ondanks dat we Schiphol bijna in de achtertuin jebben,was vliegen met ryanair een stuk voordeliger. En ja, we zijn toch Hollanders hè

Ik zwaai naar allemaal, tot later!
Sjur, vlieg ze

Zoeb, zielig he als ze zo verkouden zijn

Bo ik heb hier ochtenddienst, ik heb nog ruim een maand vakantie. Strakjes even voor de nacontrole naar de verloskundige
Sjur hele goede reis, al zit je nu natuurlijk al in het vliegtuig. Zou zeggen, kom een bakkie doen, maar dan moet je nog 25 minuten de andere kant uit.

Je komt in ieder geval in de zon terug dus de overgang is niet zo heel groot.

Its lekker vroeg op voor Pommeltje dus. Dacht echt even dat je al aan het werk moest en vond het al erg snel.

Bo weer een beetje kunnen slapen?

Ik mocht uitslapen, maar het is niet gelukt.

Ik ga verder met de kelder. En dan de zolder.

Ik moet nu toch echt mijn zaakjes klaar hebben voor zondag.
Ja, ik moest schuin op draad knippen. Ik hoop dat ik het vanavond kan uitleggen! Zal trouwens wel morgen worden.

Ochtenddienst, haha, ik ben benieuwd of ik het ook zo ga noemen

Werk ze vandaag allemaal, of het nou thuis of buiten is!
Goedemorgen,

wij zitten nog steeds in de regen, bah!

Nou ja, trekt wel weer weg, maar toch is het leuker wakker worden in het zonnetje :-)

Ing, vanavond weer naales, begrijp ik? Ik ben benieuwd, ergens heel grappig dat iedereen moeite heeft met het goed omschrijven van zulk soort dingen; net als breien is naaien iets dat je al doende moet leren blijkbaar.

Zoeb, dat klinkt niet als een rustig dagje; succes met al dat opruimen en uitruimen!

Its, lekker zeg, nog een hele maand vrij! Kun je vandaag de deur uit met je baby, of is het bij jullie ook vies weer?

Sjur, kom maar veilig thuis weer; goede reis!

Gelukkeling, dat probleem hadden wij ook in de gang; slechte muur met gaten, dus nu hebben we er heel veel foto's opgehangen en het ziet er beter uit :-)

Ro is naar ons oude huis; ik zit lekker rustig wakker te worden; geen idee wat ik ga doen vandaag. Weinig zin om in actie te komen eigenlijk
Nou dan lekker eerst eens relaxed wakker worden hoor Bo! moest je alweer geprikt worden vandaag?

De matrassen stofzuigen moest ik altijd van de dokters in het astmacentrum doen, omdat ik zo allergisch ben voor huisstofmijt (moest het een ander laten doen eigenlijk) en daar zitten er een hoop van in je matras op den duur. Dus eens in de zoveel jaar doe ik het als de matrashoezen in de was gaan.

Zoebie ruim ze! wat is er zondag heb ik iets gemist?

Ik wens je een goed vlucht Sjur, moet je bij Ryan Air dan ook apart voor je koffers betalen? dan nog blijft het een stuk voordeliger hè?

Ing aan het biaisband hoef je geen extra zoom aan te knippen dat zal het euvel zijn. Dan eerst de vouw er in strijken, eerst dubbel en dan de beide kanten naar binnen. Met de goeder kant op de goede kant van de hals vastnaaien in die vouw en daarna omvouwen naar achteren.

Alle mamma's sterkte met vroeg opstaan en met je zieke Okkie Phoehee, ik hoop dat het beter met hem gaat vandaag.

Gistermiddag heb ik Slumdog Millionaire gekeken, wat een indrukwekkende film, het is een hard leven in die landen, we zijn een paar keer in Sri Lanka geweest en ik voelde het daar ook, dat harde

Ik ga zo sporten, tot later.
Goedemorgen Bo.

Dus je hebt weer even het huis voor jezelf. Wat jammer dat het regent.

Geluk, ik ben op aan het ruimen omdat ik zondag op een kofferbakverkoop ga staan met schoondochter.

Ik heb nu twee planken van de kelder leeg en twee dozen rommel wat ik mee kan nemen. Ben benieuwd wat ik er allemaal voor krijg. :-) Het is gewoon meegenomen.

Als ik het goed begrijp land Sjur op dit moment.
Gelukkeling, morgen ga ik weer bloed laten prikken.

Ik heb Slumdog Millionaire ook gezien, inderdaad een film die indruk maakt!

Zoeb, alles wat je verkoopt is meegenomen natuurlijk; dat is het leuke van die kofferbakverkopen :-)

Ik ga de honden even ontmodderen, ze zijn nu al zooooo vies! Dat is eigenlijk mijn grootste probleem met de regen, dat de honden zulke modderbalen worden
Al dat zand in huis met die modderbalen. Je wordt er crazy van hè.

En het ontmodderen helpt maar voor even. Als ze weer naar buiten gaan dan zijn ze weer dezelfde modderfiguren.

Succes ermee Bo.
Sjur welkom terug in ons landje. Ik hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en een heerlijke vakantie.

Geluk met de "eter" is het nog steeds erg gezellig en we genieten er gewoon van We laten het komen zoals het komt. Maar het is best wel weer leuk zo samen en dat vind ik al heel wat.

Vanmiddag even naar mijn oude werk een collegatje, die na mij bk kreeg, neemt afscheid. Zij kon haar werk in de zorg ook niet meer blijven doen. Heb een mooi bossie blommen voor haar gekocht waar ik een persoonlijke tekst bij doe. Ik heb de deur lekker open staan en hoor de vogels heerlijk fluiten.
Leuk Meep, dat het gezellig is met je eter.

Dat van je collegaatje is erg. Vorige week ook gehoord dat een collega bk heeft. Ben er weer erg van geschrokken.

Denk dat ik als secretaresse van de pv, binnenkort maar een bloemetje ga brengen.

Ik ben bijna klaar met de kelder. Zooo fijn dat er weer plek is.

Nu alleen nog even alle plastick bakjes uitzoeken en in een grote bak doen, zodat ik niet weer de hele kelder na moet zoeken naar een bakje met de goede deksel. Alles wat dekselloos is gaat nu weg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven