Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Zo jezelf niet meer zijn en dingen doen waar je normale ik zich kapot voor zou schamen is erg ja.

Gelukkeling je vroeg nog van de tocht der tochten; als ie doorgaat doe ik mee, zeker weten! *gaat vanavond maar weer eens trainen*
Dat klinkt heel heftig, wat je kamergenote allemaal deed en had. Het is dan èn èn, denk ik. Het is sneu voor deze vrouw, dat ze zo ziek is, lijdt in feite. Maar tegelijkertijd is het voor jou óók heel vervelend, want jij ligt er tenslotte ook niet omdat je een wratje weg laat snijden... Knap dat je je toch enigszins kunt verplaatsen!

Nu ben je lekker thuis, in je eigen bed. Kun je bijtanken en knuffelen met Ro en met de honden. Laad jij daar ook altijd zo van op, het knuffelen met je beestjes? Ik kan helemaal opknappen van een knuffelsessie met poes!

Momenteel heb ik even een knuffelsessie nodig. Grrr %**@&%, de tarte au citron is mislukt... Morgen een nieuwe kans, gelukkig, maar ik baal stevig. Ben de hele dag al druk bezig in de keuken en met opruimen en decoreren en als je ziet wat er nog gedaan moet worden... dan word ik niet blij van nóg meer klus. Maargoed, ik wil de gasten wel iets lekkers voorzetten, dus doen we toch maar de herkansing...

Tussen alle bedrijven door heb ik vandaag ook nog mijn nieuwe bril opgehaald. Zie ik alles ineens een heel stuk helderder! Wel wennen, om weer iets op mijn neus te hebben, is alweer een tijdje terug. 'n Heldere kerst... klinkt wel goed!

Nou, ik ga maar eens kijken of ik poes bij me kan lokken (sjurman is nu de terrine aan het maken, is reuze-interessant!), ga ik even knuffelen!

Ro was ook nogal eh... geschokt, na het meemaken van mijn roommate :-) Terwijl ze toen relatief lief en rustig was en alleen maar heel hard door ons heen praatte.

Phoehee, als je écht de elfsteden gaat rijden... dan ben je toch echt de grootste bikkel die ik ken!!!!

Sjur, haal rustig adem en verzin een back-up plan qua toetje.

Stel (in het ergste geval) dat je tarte au citron morgen weer niet goed gaat, zorg dat je dan een alternatief in huis hebt. iets makkelijks en lekkers :-)

Wat ging er mis trouwens? Wilde hij niet opstijven of ging er iets anders mis?
Neej jij bent de grootste bikkel die ik ken!
quote:phoehee schreef op 23 december 2010 @ 19:54:

Neej jij bent de grootste bikkel die ik ken!

Erg hé Bo, dat je zo kunt worden. Daar moet je niet aan denken. Ook met dementie . Ik vond schoonmoeder zo erg op het laatst.

De laptop is nu aan het installeren. We hebben toch weer voor een Acer gekozen. Deze is al vier jaar oud en doet het nog niet al te slecht. Stel je voor, ze vragen 60 euro om hem te installeren, die heb ik snel verdient. Doe ik wel zelf.

Ik was wel blij dat ik thuis was. Ik reed 40/50 en dat vond ik al een behoorlijke snelheid met deze bergen sneeuw op de weg. En iedereen bleef netjes achter me. Tot er een gek kwam die me over een verdrijvingsvlak met 80 in ging halen. Ik hoopte stiekem dat hij in de sloot zou belanden. Wat een mafkees zeg. Ben ik nu erg slecht?
Nee, je bent niet slecht Wel menselijk!

Wij hebben ook een Acer, prima laptopjes, de onze houdt het ook al drie jaar vol.

Wat een afzetteritus, 60 euro, dat kun je inderdaad ook zelf (met een hoop geduld, dat wel )
Lieve Robo,

Ik lees op de achtergrond mee. Wil je laten weten dat je een lieve sterke vrouw bent, bijzonder om te lezen hoe je je door alles heen slaat. Dappere jij!

En wat een lieve meiden heb je hier om je heen verzameld!

Fijne kerst allemaal

en veel liefde in 2011

Liefs Foxymama
Zoebie dus het heeft al flink gesneeuwd bij jullie? Vandaag hier nog niks gevallen, maar ik denk dat er vanavond nog wat komt aan het kaartje van de verwachting te zien.

Sjur wat ging er mis? Ik vind het heel leuk om te doen, al dat kokkerellen, maar als er mensen komen eten krijg ik er de zenuwen van, dan is het net of ik examen moet doen... raar maar waar.

Phoe ik vind het ook al zo stoer dat je dat kunt!

Bo wat zielig inderdaad, weet je ook wat ze heeft, die vrouw? het klinkt net als mijn vader had op het laatst, dat was vreselijk, het kwam door uitzaaiingen in zijn hersenen van de longkanker.
De laptop is al geïnstalleerd. Inclusief office. Nu nog mijn mailaccounts instellen en het is klaar.

Wat snel is zo'n nieuwe weer zeg.
Fijn dat je weer thuis bent, Bo! Jammer van de pijn en jammer van de 'hyperactieve klimaap' maar je bent weer lekker op eigen honk.

Troost uit je beesten halen werkt altijd, ze voelen zó goed aan dat er iets mis is....

Ben vandaag bij Henkie (zoals hij altijd werd genoemd) geweest met zijn moeder en onze 2 honden. Heb nog even een sigaretje met hem gerookt en met hem gepraat en de bloemen bekeken. Ook had zijn jongste dochter een brandend kaarsje, een bloemstukje en een beeldje achter gelaten. Dan breekt je hart toch wel, hoor! Die meiden (hij heeft 3 dochters en 1 zoon - waar hij geen contact mee had) verwijten zichzelf nu natuurlijk van alles.

Hij heeft een veelbewogen leven gehad, maar was bij mij uiteindelijk thuis gekomen en wijzer geworden.

Had het voor hem zo fijn gevonden als het contact met zijn kinderen voor zijn dood hersteld had kunnen worden, dan had hij het misschien niet gedaan....

Sorry voor dit niet zo vrolijke bericht, moest het alleen ff van me afschrijven.

dikke voor jullie allemaal!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Jemig Gelukkeling, dat is inderdaad vreselijk als je je vader zo moet zien.... Echt erg, ik kan me er nu iets bij voorstellen.

Deze vrouw had Parkinson en iets anders, iets met degeneratie van een hersenkwab, maar het fijne weet ik er niet van.

Het blijft ergens vreselijk dat een mens tot zoiets gedegenereerd raakt.....

Zoebie, super! 60 Euro bespaard :-)

Foxymama, dank je voor je lieve berichtje!

Ook voor jou het allerbeste en -mooiste in 2011!
en zoals iedereen al zei gaat het vandaag met mij ff een stuk minder....

ik mis hem.
Oh lieve Netje, je bent zo sterk en zo kalm als ik je lees, ik weet gewoon niet wat ik kan zeggen.

Het verdriet moet enorm zijn.... maar je gaat er zo mooi mee om.

Ik hoop dat Henk rust gevonden heeft en vooral, vooral dat jij je weer gelukkig kan voelen ooit, zo snel als mogelijk is.
Lieve Netje, wat ben ik blij dat je wel hier over je verdriet schrijft, dat je ons toelaat met je mee te leven, in plaats van je terug te trekken zoals je eerst schreef. Nu de begrafenis achter de rug is, komt het besef des te harder binnen, dat jouw Henkie er niet meer is... En dat doet pijn, heel veel pijn.
anoniem_23161 wijzigde dit bericht op 23-12-2010 23:08
Reden: ff helemaal niet relevant
% gewijzigd
Dat lijkt me logisch Netje, woonden jullie al lang samen? Wat moeilijk ook dat hij geen contact met zijn kinderen had. Dat je niet weet hoe het zou zijn geweest als hij dat wel had gehad, het is helaas zo onomkeerbaar. Ik wens je veel sterkte, kun je iemand bellen als je wat gezelschap nodig hebt?
Netje eerst leef je naar de begrafenis toe maar nu? Heb je veel mensen om je heen die je steunen? Het is een moeilijk onderwerp voor mensen om over te praten.

Vandaag was de dag alweer langer dan gister! En morgen weer langer dan vandaag. En..
Jeetje Netje, Wat jammer inderdaad dat dat niet eerder is gebeurt. Jammer is nog te voorzichtig uitgedrukt. 't Is ronduit vreselijk en ik kan me voorstellen dat je had gehoopt dat het eerder goed was gekomen. Ik merk dat je nu opeens met heel veel vragen komt te zitten. De "als" vragen. Het komt me zo bekend voor. Ik heb dat ook gehad. Maar ga jezelf geen schuldgevoel aanpraten. Denk er maar aan dat jij de goede factor in zijn leven was. Dat hij met jou zeker nog een fijne tijd heeft gehad. En naar het kerkhof gaan geeft heel veel troost. Met Henk praten ook. Ik doe dat nu nog steeds met Nienke. Morgen ga ik de kerstspulletjes op haar grafje zetten en dan praat ik ook met haar. Het interesseert me geen bal dat mensen het zien of horen. Het geeft mij een goed gevoel. Het is wat je zegt. Ik vind het nog steeds fijn dan Nienke is begraven. Dat ik een plek heb waar zij nog steeds is. Een plek waar ik alles kan neerzetten en alles tegen kan zeggen. En een plek waarvan ik wil dat het mooi is. Dat je dat nog kunt doen geeft al heel veel troost. Ik ben er het eerste jaar ook echt iedere dag even geweest. Al was het maar om even gedag te zeggen. En als jij daar behoefte aan hebt moet je het ook zeker doen. Want het helpt je.

Ik vind het wel fijn dat je hier over je verdriet schrijft. Dan kunnen wij je een hart onder de riem steken.

ik denk aan je.

Liefs Zoeb
Lieve netje, ik weet helemaal niet wat te zeggen, en dat komt bij mijn niet vaak voor... Ik wilde je graag een echte knuffel geven...

Weet in ieder geval dat je je verdriet en ook je mooie herinneringen hier kwijt kunt. Volgens mij is dat het belangrijkste... Al met al kun jij je waarschijnlijk ook goed in de topictitel vinden.

Zoeb, wat een prachtige post!
Netje, ik weet niet wat te zeggen maar ik ben erg goed in knuffelen , iemand verliezen waar je van houd doet gewoon verrekte veel zeer. Dus huil, schreeuw, lach en zet het hier neer als je dat wilt. Ik zal je altijd lezen

Bo, hoe is het nou met jou. Nog steeds veel pijn

Zoeb, wat ben je toch een prachtmens

phoehee, als jij de tocht de tochten gaat schaatsen ben je best wel een bikkel hoor

Mijn kerst is begonnen. Waarschijnlijk een wat aangepaste kerst want als het zo blijft sneeuwen gaan we morgen niet naar mijn ouders
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Lieve meiden. Het is hoe ik het zelf ervaren heb. En dat wil ik graag met Netje (en jullie natuurlijk) delen. Niet de geijkte opmerkingen van het leven gaat door en meer van die onzinnige dingen waar je niets aan hebt en waar je ook niets mee kunt. (buiten boos worden misschien).

De nieuwe laptop is supersnel. Ik merk nu pas hoe langzaam de andere was. Maar die slibte ook stilaan dicht.

De wieg gaat niet door. Het blijkt een familiestuk te zijn. Dus had ie uberhaupt niet op MP mogen komen. Jammer maar dat snap ik dan wel weer. Ik heb twee mails verstuurd op dezelfde. Stonden ook op MP. En ook in de buurt.

Vanmiddag kwam iemand op mijn werk met de Ronald Mc Donaldnieuwsbrief aan. Er stond een klein stukje in over mijn interview met de vermelding naar de site. Had iemand van hogerhand gevraagd of ik dat was!! (Dus niet op internet gekeken. De oen) Ja hoeveel Zoebie's uit die plaats zijn er nu helemaal. Tuurlijk was Zoeb dat. Wist ie niks van mijn verhaal af. Grmmmf.

Er komt blijkbaar een project over het Ronald Mc Donaldhuis op mijn werk en nu willen ze dat ik eraan meewerk. Eerst maar eens horen wat het is.
Vind het fijn om hier over Henk te praten, zie momenteel alleen even de toetsen niet zo goed van de tranen.

Ik kan iedereen bellen, al is het midden in de nacht, maar dat doe ik niet. Wil het liefste alleen zijn.

Ik ga nu lekker naar bed samen met mijn hondjes (wat zeg ik: die liggen al) en probeer wat te slapen.

voor de lieve woorden.
Ik hoop dat het slapen een beetje is gelukt Netje.

Bo is dat bij jou ook nog gelukt? Zonder medekamergenoot die je wakker heeft gehouden.

Er is hier gisteren en vannacht een dik pak sneeuw gevallen. En er komt nog meer aan. Ik moet straks nog boodschappen gaan doen. Blugh. Ze zeggen dat je thuis moet blijven. Dan heb ik morgen dus een dik probleem. Ik ga er dus maar doorheen zo.

En dan nu koffie.
gooeeeiiijemorguh

Netje :hugs:

vind het fijn dat je hier ook je verhaal kunt en wil delen.

Roob! Haaai goed om je te lezen.

Ik hou het kort want ik moet zo filmen.

Het gaat helaas nog steeds niet zo goed.

Zoeb ik ben bang dat ik 12:00 niet haal want ik moet eerst even naar het ziekenhuis om 09:00. Even prikken enzo.

Denk dus dat ik pas tegen 13:00 ga halen...
13.00u is ook goed hoor Luont. Ik wist al dat jij dat niet ging halen.

Ik ben door de sneeuw naar de bakker geploeterd.

En ik ga maar meteen door naar de supermarkt. Duim maar dat ik er heelhuids doorheen kom. Er ligt me hier een berg sneeuw. Absurd gewoon en er komt nog 20 cm aan. Die halve meter komen wij vandaag ook aan Bo. En Saar vind het helemaal geweldig. Die rent door de bergen sneeuw die er liggen en komt helemaal wit weer binnen. Het is wel verschrikkelijk mooi om te zien. Straks als ik terug ben kan ik er van gaan genieten.

Het zal dinsdag toch wel beter zijn? Ja hé.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven