Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Hij is bij zijn ouders op een eiland héél ver weg... Ik zou eerlijk gezegd niet weten wie nog meer een sleutel heeft. Het is maar goed dat we de bonsaïboom al hier in huis hebben staan. Als die dood was gegaan... Misschien is het wel een voordeel dat we de sleutel in ieder geval ver van hun huis zijn verloren, misschien scheelt dat een boel nieuwe cilinders en sleutels... Maar ik baal er wel behoorlijk van!

Spula, fijn dat je er weer bent. Hoe gaat het met je? Zit je laatste chemo er alweer in, of had je die pas in januari? Heb je je haar allemaal nog? Je was toch bang dat je dat kwijt zou raken? Ik hoop dat je je (relatief) goed voelt! Ook leuke dagen voor de boeg?
O Ingmagh wat een tegenvaller, dat zoiets je overkomt, als je juist iets voor een ander doet. Ik hoop dat je vriend ze vindt!

Spuka fijn iets van je te horen, hoe gaat het nu?
Vriend heeft ze niet gevonden helaas...
Wat een pech Ingmagh!!!

Echt balen, ik zou niet weten hoe je dit kan oplossen....

Spuka, en fijn je weer even te lezen!

Heb je je haar inderdaad nog?
Ik stuur ze zo een mailtje en morgen gaat vriend een nieuwe sleutel en slot maken. Beetje jammer, maar het is niet onoverkomelijk.
Bonsaï is in ieder geval gered Ingmagh. Al blijft het balen. :(

Ik heb van de week de op één na laatste chemo gehad en rol er nu voor het eerst een beetje prettig doorheen. Ben wel hangerig en heb mijn specifieke eet behoeftes, maar verder gaat goed. Ik heb inderdaad al mijn haar nog als is het enorm statisch en pluizerig, maar het is er nog Gevolg is ook dat het echt niemand opvalt dat ik een chemo heb, dat vind ik prettig, want zo kan ik mijn leven toch een beetje blijven leven.
Ha, een nieuw topic! Bo, ik wens je weer veel, heel veel mooie woorden, postings en fijne gebeurtenissen toe, de komende pakweg 3000 stukjes tekst.

Ingmagh, wat erg van die sleutel!

O, wat voel je je dan stom zeg, kan ik me zo indenken.

Gelukkig dat de bonsaï in ieder geval save is.....Dat is een schrale troost voor je.

Spuka, fijn je weer te zien lieve meid

Soms heb je genoeg aan jezelf, helemaal te begrijpen. Ik zit zelf nog half in zo'n modus. Probeer sociaal te zijn maar dat gaat het ene moment beter dan het andere. Je hebt alle reden om met jezelf bezig te zijn schat.

Mocht je zin hebben dan is er een soort BEO feuilleton bezig op overige.

Wat een treurigheid het Itsme, met die snowboots? Nérgens te krijgen ook hier! Ik kon nog nét een paar maat 31 scoren voor Fien in de besmettelijke kleur wit laatst.

Hoe was het in de sneeuw Poehee?

Nor, is je oprijlaan sneeuwvrij inmiddels?

Gelukkeling, dikke knuffel voor jou, bedankt voor je lieve mails, ik vind je erg lief.

Bo, ik denk aan je. Misschien lijkt het alsof ik niet erg meeleef, is wél zo hoor!

Ik heb gehaktballen opstaan, had ik zin in :-)

Lé, ik denk ook aan jou hoor! En dank voor je lieve berichtje :-)

Ingmagh, da's dan nog best een duur grapje, al met al! Sloten zijn niet goedkoop.

Spuuk, echt super dat je je haar nog hebt!

En nog veel superderder dat je de laatste chemo een beetje normaal bent doorgekomen.

Phoehee, heb je lekker gewandeld in de sneeuw?
Als er een huisdier binnen had gezeten, had ik een raampje ingetikt hoor! Ze vinden het niet modig, nieuwe sloten. Ik ben die sleutel ook best ver bij hun huis kwijtgeraakt.

Ik dacht het al, dubio, dat je je garage niet uit zou komen. Dat wordt lopen

Lekker bo, gehaktballen. Op zijn Hollands, of kennen ze sowieso geen gehaktballen in Frankrijk? Ik heb vandaag zelf pasta gemaakt en marsepein gekleurd. Voor kerst maak ik mini-cupcakes met botercreme en met marsepein versierd. Die laatste had ik nog nooit gedaan, dus even oefenen.
Hier is ook het kerstmenu vastgesteld. Het was best een zware bevalling, maar we zijn eruit. We hebben sinds we elkaar kennen de traditie dat we voor de wederzijdse ouders en sjurmans zusje met man en kind koken. Uitgebreid koken... Denk aan minimaal 4 gangen. Dit jaar worden het inclusief kaas en koffie met truffels (chocola uiteraard ) 6 gangen. Hoewel ik kaas geen gang mag noemen van sjurman... Laat ik het zo zeggen, we gaan niet met honger van tafel.

Ok, nu kan ik er eigenlijk niet onderuit het menu te melden hè? Nu maar hopen dat geen van de gasten meeleest

* terrine van eend, kip en raapjes

* soep van tuinerwtjes met muntcrostini's

* wildzwijnkotelet, rode kool met appeltjes en pomme duchesse

*kaas

* grand dessert met tarte au citron, chocolepel met fruitgelei, zoete omelet met kastanjevulling

* koffie met witte chocoladetruffel

Krijgen jullie al trek? Wij duiken vanaf woensdag onder in de keuken!
Du, Bo, allen, het is een avond met een gat hier!

Vriendin kwam langs, met man en kind, barre tocht van drie uur door de sneeuw e.d. eindelijk hier, kind eten, poept 3 luiers vol, wat niet normaal is, ze heeft haar eten op, kotst een heel potje en een fles er in één keer uit, alles op de bank, over haar arme moeder, over zichzelf, ik aan het redderen, kind in de keuken met moeder, bank gelapt voor de boel er in zou zakken, kind afgelapt, moeder afgelapt en uit de kleren geholpen en in mijn kleren gestopt, baby doodziek, huilen dat het een lieve lust was, ouders in paniek, midden in die paniek stond er een kerststuk in de fik, echt in lichterlaaie! Wé als een ware held de boel geblust. Vriendin met man en kind als een haas vertrokken, zo snel mogelijk naar huis of naar een dokter.

Fien heeft een vriendin te logeren, beide meisjes helemaal van de rel en nu doet tot overmaat van ramp de TV, het digitale gebeuren het niet!

Wát een avond!

Dú, bellen dus graag morgen, ik ben opperdepop!

Zo zeg Lé, dat is wat je noemt een enerverende avond! Doe je tussendoor wel even adem in adem uit?
Zo sjur, kan ik niet bij jou komen eten met kerst? Het is bij ons een crime om iets te verzinnen, het wordt weer een allegaartje. Maar goed, we zullen niet doodgaan van de honger zeg maar.

Jij had met recht een bewogen avond Leo! Wat zielig voor dat kindje ook... Krijg je de brandlucht nog uit je huis? De geur van mijn verbrande broodjes zit nog steeds in het hout van de keukenkastje
Haha Leeeeeeeee wat een ellende *veegt een traan weg* van het lachen, sorry maar het klinkt hilarisch, gelukkig zitten er geen luchtjes bij je verhaal

Sjur het klinkt heerlijk, ik heb mijn buik nog vol van het eten vanavond, maar ik krijg alweer trek, vooral bij dat grand dessert mmmm en truffels ook mmmmm, 'k heb een beetje zin in zoetigheid.

Ik ben er nog niet helemaal uit, wat het kerstdiner wordt, vooraf heb ik een kopje kreeftensoep met croutons en rouille , dan een gepaneerd zalmrolletje met dillevulling uit de oven.

Nu nog vlees bedenken voor het hoofdgerecht en groente met w.s. gratin dauphinois. Toe een heel lekker toetje, warme appeltaartvulling met roomijs, ik heb het al eens gemaakt voor andere eters en het viel erg in de smaak. http://keukenhelden.nl/th ... el_en_rozijnen/?item=4423
Klinkt ook heel lekker Gelukkeling! Ha, we kunnen elkaar de hele week lekker gaan zitten maken met allerlei ideeën over wat we met kerst allemaal gaan kokkerellen. Trek jij dat, Bo, of wordt het je teveel, in aanloop naar je operatie? Met een narcose zal je op de dag zelf nuchter moeten blijven vooraf, denk ik, en ik weet niet in hoeverre je na afloop trek hebt of wat mag hebben. Ik hoor het wel als ik op moet houden over alle lekkers. Nu even niet eten met je verstand maar met alle smaakpapillen die je hebt !

Ik zit nu in badjas op de bank, nog even een kopje thee en dan naar bed. Morgen is het weer vroeg dag, ik moet werken. Deze week drie dagen achter elkaar en da volgende week maandag nog. Dan heb ik het weer gehad voor dit jaar. Want hoe fijn ik het werk ook vind, een paar dagen vrij zijn ook best even welkom. Nog maar 2 nachtjes slapen, dan orden de dagen weer langer! Jullie moesten eens weten hoezeer ik daar naar uitkijk...

Voor nu alvast een warm welterusten, slaap lekker allemaal!
Zo, ik weet niet wat het is met dit forum, maar ik kan er soms gewoon helemaal niet op!

Nu wel geloof ik. Zou ik af en toe geband zijn? :-)

Jullie kerstmenu's klinken allemaal goddelijk, heerlijk hoor, die voorpret!

Ik ben verliefd op één van de theesoorten die in mijn kerstpakket ui NL zaten: de cactus vanille green bio.

Zooooo lekker, zeker met een speculaasje erbij uit mijn Sinterklaaspakket!

Vandaag een hoop te doen, dus snel aan de slag.

Leo, heb je kunnen slapen na die hectiek gisteravond? Wat een klucht zeg, met het brandende kerststuk!
Goedemorgen lieve meisjes, Kil op deze vroege morgen, het duurt even voor de verwarming het huis op temperatuur heeft.

Straks mag ik naar de kaakchirurg, hij haalt vandaag de hechtingen eruit, heerlijk want van die touwtjes word je iebel

Daarna sporten met mijn zusjes, allemaal vast een fijne dag gewenst, tot vanmiddag

Sterkte Netje voor jou vandaag een extra stevige houd je goed
Ha Bo, je bent er al vroeg bij vanmorgen,

Denk je er wel aan om op tijd je rust te nemen?
Ik waai aan per mobiel, internet doet het hier thuis niet

Niet te hard werken hoor Bo

Leo, wat kun je toch geweldig schrijven

Sjur, lekkere hoor die dagen vrij

Ik ga eens ontbijten en dan rustig aanklooien straks weer werken
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Ben er weer. Nog niet helemaal lekker, maar beter als gisteren. 'k Heb weer de hele dag op bed gelegen. Bah wat erg is dat. Heb me ziek gemeld op mijn werk.

Lekker Bo nog speculaas.

Vandaag maar zorgen dat de kerstkaarten de deur uitgaan. Anders komen ze niet eens meer op tijd aan.
Wacht even Zoeb, je bent zo ziek als een hond, maar je vindt speculaas wel lekker?

Bo, moet je nog een hoop regelen voor morgen, of is het een kwestie van je tas pakken en afwachten? Zie je er nog erg tegenop, of valt het wel mee?
Mag je decemberzegels op een kaart naar het buitenland plakken? Nee zeker?
Als er maar genoeg op zit, volgens mij.

Ik bedoel, naar Binnen europe is het 77 cent (priority dan) en naar buiten europa 95. Dat betekent dat er best op een buiten europa een priority van 77 + 39 cent decemberzegel kan. Ik heb het vorig jaar bij het postkantoor tijdens het halen van de decemberzegels nog gevraagd en toen zei de beambte dat het gewoon zaak is dat er voldoende porto op zit. Je mag niet iets naar het buitenland sturen voor 1 decemberzegel.
En zo is het precies, dat klopt als een bus!

Jammer dat je zo ziekies bent Zoeb, ik hoop dat je nu snel opknapt, ik vraag het maar weer eens; is het die verkoudheid waarbij je zo verschrikkelijk moet hoesten? want dan heb je nog wel even te gaan, we hebben dat hier gehad en Norre weet er ook alles van denk ik.

Lekker de draadjes zijn eruit, nu rustig laten helen en over 5 weken terugkomen om de opbouwen te plaatsen in gezond tandvlees.
Moet straks toch even een priorityzegel halen.

Ja Gelukkeling ik hoest wat af. Maar het lijkt minder te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven