Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Oh bo, wat heb je gegeten dan? Na zo'n dagje zou ik alleen zin hebben in een maaltijdsalade. Of ik laat vriend koken

Ik mag komende donderdag op het werk trakteren voor mijn verjaardag. Ik ga cupcakes maken, twee soorten; chocolade met een kokostopping en framboos met een vanilletopping. Ik ben benieuwd wat ze er van gaan vinden!

En nu we het toch over koken hebben en jullie allemaal een enorme staat van dienst hebben... Volgende week zondag ben ik echt jarig en komen de ouders met de broers en zussen weer eten. Aangezien mijn opa's en oma's laat in de ochtend of vroeg in de middag al komen heb ik niet heel veel voorbereidingstijd. Wat zal ik doen? Ik heb minimaal 2 soorten vlees nodig en dan nog groente en aardappels. Iets uit de oven? Hmmmm...

Bo, slaap lekker hè! En als je zoveel rust hebt gehad dat je door je boeken heen bent, laat je het weten hè!

Sjur, lekker hoor, een dagje naar de sauna!

Fijne avond allemaal!
grote schotel hachis parmentier met losse groente, salade en gebraden kippepootjes?
Een roast van aardappel, wortel, ui en varkensvlees? Kwestie van alles klein snijden, beetje olie, kruiden en een teentje knof erbij en 1,5 uur in de oven. Ook erg lekker met pompoen erin!
komt probleem 1 al sjur: twee mogen geen varkensvlees, 1 lust en 1 mag geen kippenvlees, een mag geen rundvlees. Vandaar twee vleessoorten. Ik zat meer te denken aan coq au vin ofzo en een rundvlees achtig iets, gegrilde groenten en aardappels uit de oven? En dan vooraf een soepje en na een toetje. Maar man, wat is het moelijk! Ik wil ook niet iets maken wat ik al eens heb gedaan. Dus laatst aziatisch, ik heb al een keer verschillende tajinegerechten gemaakt, al een keer drie verschillende stamppotten... Ik vind het lastig en toch wil ik imponeren... Wat een streber ben ik!

Ik ga naar bed. Ik zie jullie morgen!

Liefs!
Ehm, een tapasbuffetje? Kun je de dag ervoor al lekkere dingen klaarmaken (kipkluifjes met knof, loads of it)... je kan dan denken aan tortilla, gegrilde visjes, geroosterde groente, kleine worstjes, gevulde champignons, aioli, manchego (schapenkaas). Je bent misschien iets langer bezig met boodschappen doen, maar succes verzekerd!

Een heel eenvoudig recept dat ik je niet wil onthouden:

* rasp 1 courgette grof

* rasp 150 gr kaas (pittige boeren of geit is erg lekker!)

* Roer door elkaar en voeg 1 ei en 2 eetlepels bloem toe

* breng op smaak met peper en zout

Leg op een bakplaat, smeer uit tot een plak van ca 1 cm dik en bak dit in de oven, op 175 graden. Bakken tot de bovenkant bruin is. Kan warm of koud gegeten worden. Smakelijk!

Truste!
Lusten ze wel vis?
Klinkt heerlijk Sjur, ik ga het deze week meteen eens maken!
Goedemorgen,

weer een lange nacht achter de rug en het zonnetje schijnt.

Het vriest dat het kraakt, maar ik word wel vrolijk van de zon :-)

Ro gaat zo naar zijn moeder en ik blijf hier; ik denk dat ik lekker met de hondjes even het bos in loop.

Er wordt enorm veel gejaagd de laatste tijd, dus ik hou ze aan de lijn, maar dan kunnen we allemaal even uitwaaien.

Ing, waarom maak je niet één goulash met rundvlees en één stoofpot met kip?

Dan komt iedereen aan zijn trekken.

Serveer er rijst en gekookte aardappeltjes bij, een lekkere groenteschotel en je bent klaar.
Goedemorgen

Ik ben een beetje moe geloof ik, gisteren wezen stappen op een echt 90tiger jaren feestje. Alleen Mental Theo met zijn happy hardcore heb ik aan me voorbij laten gaan

Ingh, zou je anders geen twee soepen kunnen maken? En dan met verschillende soorten brood erbij en een toetje voor erna
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo ik heb lang niet gehoord dat je met de honden het bos in bent geweest. Wat goeoed dat je dat gaat doen. Lekker in het zonnetje. Het weer klinkt heerlijk. Hier is het druilerig en koud maar ik ga Jan ook overhalen tot een boswandeling. Heb er ook zin in.
Bo wel fijn voor Ro's moeder dat ze niet alleen is, maar jij bent het wel Gelukkig zijn de honden er. Vinden ze dat ook wel oké, lopen aan de lijn?

Gelukkeling die foto van dat busje, heel fout maar toch grappig.

Ingmagh dan kook je lekker vegetarisch! Lusten en mogen ze allemaal.

It's wilde je niet even lekker hakken? Ben je meteen je energie kwijt.

Zoebie is Jan niet zo'n wandelaar?

Ik ga zo Okkie zijn 2e banaan geven, hij zat helemaal onder gister.
Zoeb, ik ging af en toe wel even het bos in, maar kort. Ze moeten toch kunnen rennen af en toe :-) Maar vandaag wordt het weer een echte wandeling, lekker.

Jij ook veel wandelplezier!

Phoehee, Joe vindt het niks, aan de lijn, maar Sam is heel braaf. Die blijft keurig naast me lopen tegenwoordig, dus dat is mooi!

Its, oh wat leuk, een '90s-feest!!

Wat had je aan?
Bo wat fijn dat je een lange nacht heb gemaakt. Hier vriest het niet en de zon heeft er ook geen zin in, die schijnt dus bij jou voor jou.

Ik wacht tot mijn vriendin eens benenden komt de slaapdoos. Ze is een weekend hier om bij te tanken ze heeft een gezin met 3 jonge kinderen dus erg druk. Ik ken haar van de chemo`s. Verder vandaag gaan we dvd kijken dus gewoon een luie zondag.
Gelukkig Bo, dat er weer een klein beetje blijheid in je hart is! Het is goed dat Ro nu veel bij zijn familie is, die tijd met elkaar hebben ze nodig om te verwerken wat er is gebeurd en te rouwen om wat is geweest.

Jij bent nu beter af, alleen thuis, het blijft zijn vader en daar ben je als aangetrouwde familie toch nog een soort van buitenstaander tussen, of je moet er al dertig jaar bij horen en dan nog....

Als Ro weer thuis komt, kan hij zijn ei bij jou kwijt, dat gaat hij ook vast weer doen als de grootste schok is weggetrokken.

Wandel ze, ik hoop dat het je goed doet!
Haha Phoehee, wat een mijlpaal! ik had door de laatste posts (die allemaal zo'n beetje tegelijk kwamen) helemaal niet gelezen dat Ok banaan eet! hoe doet hij het? wil hij wel van een lepeltje eten?
Nee we geven gewoon de banaan zo, à la Rapley, een voedingsmethode die uitgaat van de kauw en ontdek mogelijkheden van een kind.

Foto's op Hyves.

Okkie heeft vandaag echt wat gegeten, hij vindt het wel lekker!

Bo je loopt dus achter een trekkende Joe aan, die neemt je op sleeptouw.
Phoehee, ik heb de foto's gezien. Kan me niet voorstellen dat er die eerste keer echt veel in is gegaan. Maar het ziet er wel schattig uit. Heeft hij een hele regenjas aan, of doe je gewoon zijn kleren daarna in de was? Hij lijkt er wel veel plezier in te hebben gelukkig!

Ik ga het maar op de pasta's gooien. Ik heb een heel lekker pastagerecht gevonden dat vegetarisch is, dus dat moet goedkomen. Dat is voor 6 personen, dus moet er nog wel wat bij komen. We zijn immers met zijn 10-en of zelfs met zijn 12-en als mijn zusje met d'r vriendje het eten gaan redden. Misschien maak ik het wel dubbel en dan nog een goed gevulde vegetarische salade erbij. Dan hoef ik ook geen drie verschillende dingen te maken.

Het is de rotolo van Jamie Oliver (volgens dit recept http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=314406, het ziet er zo uit). Ik haal bij schoonmoeder twee grote pannen (want mijn grootste is denk ik niet voldoende) en koken maar. Vooraf een mooie tomatensoep, achteraf een lekker toetje en klaar is kees. Moet alleen de ricotta door jonge zachte geitenkaas vervangen en de parmezaan door pecorino en ik ben voorzien. Komt goed! (en als ze zeuren over het missen van het vlees, eten ze het maar dubbel de dag erna

Bo, fijn dat je weer lekker gaat wandelen. Hier is het 6 graden en verder baggerweer (maar om met mijn broer te spreken: lekker zuurstofrijk door de motregen). Heb net wel hardgelopen, dus ik heb mijn portie buitenlucht wel gehad.

Ik ga jullie een hele fijne middag wensen. Ik krijg over drie uur mijn lees en eetclubje op bezoek. We eten stamppotjes, maar ik moet nog even mijn griesmeelpudding maken als toetje. We kijken vanavond ook boer zoekt vrouw, dus ik vond het wel toepasselijk

Geniet van het wandelen, het werken, de regen, de kinderen en de honden!

Liefs
O pasta dat is ook heel lekker Ingh

Ik heb een poging gedaan tot hakken, maar na 5 minuten wist ik weer dat ik er nooit zo van gehouden heb

Ik was heel hip Bo, maar het publiek bestond dan ook vooral uit boeren
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Haha Its dan ben je al snel hip ja!

Lijkt me een mooi/lekker gerecht Ing, wat betreft imponeren helemaal goed, de voorbereiding kun je al 's morgens doen en in de rol laten liggen tot een uur voor etenstijd.

Kijk jij ook altijd naar Masterchef? die australische versie , ik vind dat echt leuk!
Wat leuk dat Okkie al banaan eet, straks even de foto's kijken.

We hebben de hele dag visite gehad. Gezellig. de vlaai is nu tenminste bijna op.

Niet gaan wandelen dus. Jan is met de honden gaan fietsen. Bo was het lekker om in de zon te wandelen?

Lijkt me heerlijk. We gaan nu toch wel hard op de lente aan. Gelukkig zeg. Ben dit weer helemaal zat. En zeg nu niet dat er in februari nog een elfstedentocht komt.

Morgen werken. Ben benieuwd hoe het gaat. In ieder geval maar een halve dag. (of nog niet eens).
Ik was een weekend dansen. 10 uur les en 10 uur bal.

Het was super!

Vrijdag ben ik naar de oncoloog gegaan. Ik was ingedeeld bij een andere oncoloog en naderhand vroegen we aan de assistente of mijn dokter met vakantie was en die vertelde dat ze gestopt is!

Nouja ze geeft nog les maar heeft geen patienten meer.

Ik moest wel even slikken. De oncoloog die ik nu heb is ook heel kundig hoor. Maar toch, het is wennen.

Ik had het er laatste nog over dat ik opzag als dokter B. met pensioen zou gaan over een x aantal jaar, waardoor ik van arts zou moeten wisselen. En nu is het dus al zo ver.

De oncoloog die ik nu heb is er ook een met bakken ervaring hoor. Net zo kundig.

oh alles was goed verder, goede mammo ook, maar dat wisten jullie geloof ik al ;)
Fijn Luont dat de mammo goed was. Weer een hele zorg minder hé. Want je denkt toch altijd...als....

Ik vind het ook altijd naar als mijn oude vertrouwde arts weg gaat. Mijn HA was al langer gedeeltelijk aan het werk en als je snel een afspraak moest kwam je er niet tussen.

Ik vond dat altijd vervelend, want hij was de enige die er nog zat die Nienke heeft gekend. Nu moet je het steeds opnieuw vertellen omdat andere artsen het niet weten.

Ik heb voor mijn nierstenen wel een schat van een meisje dat Huisarts in opleiding is. Echt een lief ding en ze heeft alle tijd. Nog wel. Als zij in de praktijk blijft wil ik best overstappen.

Wat leuk dat dansen, maar 10 + 10 is 20 uur. ik vind het nogal wat in één weekend. Heb je het goed vol kunnen houden of was je wel bekaf op een gegeven moment. Het lijkt me erg vermoeiend. Je zegt dat het super was. Dus zal het moe zijn wel zijn meegevallen.
Welterusten lieve dames, kon je niet meer op het forum vandaag Bo? of ben je lekker in slaap gevallen? wij zijn gezellig op visite geweest bij zoon en schoondochter. Het gaat gelukkig nog steeds erg goed met haar. Ze gaan als alles zo blijft in november trouwen, dus dat is erg leuk nieuws! zoon heeft het er niet zo op maar gaat het voor haar toch doen, cool vind ik dat.

Luonto wat zal jij je dan lekker voldaan voelen, kon je het goed volhouden?

Jammer een andere arts, je hecht je aan zo iemand. Maar verandering brengt soms ook nieuwe inzichten, laten we maar denken. Ik vroeg vorige keer aan mijn internist of hij er bij de volgende controle nog wel was, omdat ik weet dat hij al bijna 65 is. Vraagt hij hoezo? Hij is de enige die zijn leeftijd niet bij zijn naam heeft staan in het boekje met alle artsen die in het ziekenhuis werken, hij klonk een beetje beledigd toen ik zei, nou ja u gaat toch ook een keer met pensioen?
Goedemorgen!

Stilletjes hier, ik hoop dat jullie allemaal lekker geslapen hebben, sterkte met werken (Zoebie en Ing) ik ga sporten tot later
Goedemorgen!

Wat leuk om weer eens wat fijne berichten te lezen van iedereen! We hebben onze portie ongeluk en gedoe wel weer gehad hè?

Luonto, klinkt als een heerlijk inspannend en tegelijkertijd ontspannend weekend! Dansen is zo fijn, kan me goed voorstellen dat je er een weekend mee zoet kan zijn.

Wat je arts betreft: ik weet wat het is, eind 2009 ging mijn oorspronkelijke oncoloog ook weg en dat vond ik ook erg moeilijk. Ik ben nu weer terug, maar zoals je weet heeft dat nogal wat voeten in de aarde gehad

Zolang je de nieuwe kunt vertrouwen en een prettige klik voelt komt het wel weer goed, maar het is altijd wennen.

Zoeb, heel veel sterkte met het teruggaan naar je werk! Lijkt me zo makkelijk nog niet; je kunt je rechterhand niet gebruiken en die heb je voor je werk denk ik echt nodig. Of krijg je een assistente die alles voor jou in de computer zet?

Ik heb gisteren inderdaad lekker gelopen met de honden; mijn conditie is niet top maar het ging prima. Ondanks de zon was het erg koud, dus de lente is hier helaas nog niet in aantocht hoor! We zitten nog in de negatieve temperaturen.

Gelukkeling, wat gaaf, een huwelijk dit jaar!!! Erg lief van je zoon dat hij het toch gaat bezegelen, ondanks dat het voor hem persoonlijk niet per se hoeft. Je hebt een lief kind op de wereld gezet!

Was het sporten lekker?

Ingmagh, ik heb je recept bekeken en het ziet er heerlijk uit. Veel sterke smaken, lekker! Ik denk dat je er goed aan doet, zo hoef je niet met al die voorkeuren rekening te houden en kun je gewoon één gerecht maken, veel handiger.

Ik schrok alleen van die griesmeelpudding die je voor gisteravond ging maken Ik vind dat zo ontzettend eh... niet-lekker! Zal vast komen omdat ik dat vroeger vaak kreeg, en dan was de pudding soms niet helemaal goed gelukt *ieuw* maar moesten we het toch opeten.

Phoehee, ik kan niet op de hyves, maar zie het zo voor me, Okkie met overal gele banaan :-)

Wat goed dat je Rapley doet, dat is hier in FR helemaal in, maar volgens mijn oude buurvrouw ging het vroeger ook al zo: je kind van alles aanbieden en dan eet hij vanzelf wat hij lekker vindt.

Het klinkt voor mij als een fijne methode, omdat je niks forceert.

Its, wat goed dat je hip was! En hakken, mén, dat is lang geleden! Ik weet niet eens of ik dat nog kan *gaat meteen proberen*

Hier vandaag een regeldag, ik zit al even te bellen en moet nog veel meer telefoontjes plegen.

Daarna weer met de hondjes weg en een beetje huishouden nu ik weer wat fitter ben.

De badkamer roept me al het hele weekend: maak me schoon, mùaak me schoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven