Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
Bo en Zoebie wat een heerlijke foto`s. En modder Bo waar?

Ik zie niks en heb nog wel mijn leesbril op. Zijn de electromannen er al?

Hier schijnt heerlijk de zon, dan ziet de wereld er toch wel weer anders uit.
Lichtelijke paniek hier. De stroom viel uit en omdat iedereen in de straat uit het raam stond te kijken was het hele dorp dus stroomloos. En ik moest nog strijken en douchen. Haha.

Stel je voor dat het uren zou gaan duren. Zou niet de eerste keer zijn.

Gelukkig deed alles het na een kwartier weer. Dus gestreken heb ik al. Nu maar meteen douchen voor ik in het donker sta en het rolluik open moet. Dan kan de hele straat meegenieten.

Ach wat een lieve hondjes *smelt* ik vind die wenkbrauwtjes van Sam zo leuk, het geeft zoveel meer uitdrukking aan dat snoetje.

Sjur je courgette/kaas/ei ding staat te bakken en het ruikt al heerlijk!
Ben benieuwd, gelukkeling, hoe je t vindt!

Ik heb over anderhalf uur een overleg op t werk waarin ik ga aangeven dat wat mij betreft de rek eruit is. Dat de werkdruk nu te lang te hoog is en dat als ik zo doorga, ik in no time weer met een burnout thuis zit. En dat ik dat wil voorkomen maar dat er dan dus wat druk ban de ketel moet. Structureel. En dat dat niet betekent dat ik dan maar minder moet gaan werken, want dan gaat de domino alleen maar harder om. Mijn collega's krijgen mijn portie er dan ook nog bij, dus wanneer vallen zij dan om? Oftewel, sjur is het een beetje zat, het pappen en nathouden ten koste van de medewerkers. Zo, ik heb gezegd.
Oh, en jullie foto's zijn leuheuk! Heerlijk, om dierenvriendjes te hebben. Ons poezenbeest wordt ook vaak op de foto gezet, die ik dan weer aan wie het maar wil laat zien.
Sjur een goed besluit lijkt mij. Ik hoop dat het wat oplevert. Ik wens je sterkte.

Zoebie vervelend geen stroom. Maar gelukkig wel weer snel hersteld.
Sjur you go girl!
Bo ging het prikken nog een beetje? Ik hoop het. Kun je dan in je eigen dorp of moet je verder weg, naar St. Diè of zo?

Sjur succes. Ik hoop dat ze luisteren. Is er wel een oplossing? Het lijkt me niet zo één, twee, drie anders gaan.

Ik ben met de fiets naar de pedicure geweest. En ik heb de boodschappen binnen. Het was net droog en nu schijnt de zon. Wat heerlijk is dat toch.

Phoehee het lucht niet op hoor. Ik huil al bij " Spoorloos". Ben gewoon een jankerd. (Huilie vind ik zo vreselijk rotwoord. Alsof je om alles jankt. En dat is helemaal niet zo).
Ik had naar St Dié gemoeten, maar omdat het hele electriciteitsgebeuren zo debiel lang duurde moet ik nu morgenochtend héél vroeg

Ik heb twee uur geen stroom gehad, het is dus wel de dag van de stroomstoringen hè Zoeb :-)

Superfoto's van Saartje! Wat een poepie is zij ook... en toch zie ik duidelijk verschil tussen haar en joe.

Maar ze heeft een even dikke vacht rond haar nek, dat heeft joe ook zo erg!

Sjur, heel goed plan om te zeggen waar het op staat, op je werk!

Ik hoop echt dat er actie op wordt ondernomen en dat je werkomgeving minder overbelast wordt.

Dubio, ik ga niet beginnen aan opdrachten thuis als ik niet kan garanderen dat ik ze ook af kan maken binnen een redelijke tijd. Dus dat is voor mij gewoon geen optie, met hoe het nu gaat.

Daarom vermaak ik mezelf maar op andere wijze :-)

Phoehee, op déze foto zie je de modderpoten wel op de vloer staan :

Misschien wil je hier komen dweilen op je vrije dag?

Gelukkeling, echt heel mooi om te lezen hoe jij denkt over je schoondochter en de band die jullie hebben... meen ik echt, wat een geluk heeft zij met een schoonfamilie zoals jullie!

Ik vergeet een heleboel lieve mensen maar ik moet nu even naar de buren!

Tot later.
Oké, er ligt een beetje zand. Maar bij modder heb ik toch nog andere ideeën. Ik zal vanavond een foto plaatsen van echte modder die ik laatst maakte.

Zoebie ik vind huilie juist liever dan jankerd.
Zo, terug van de vergadering. Hoe stoer ik net hier klonk, zoveel tranen waren er op t werk. En hoewel ik de komende tijd wat uit de wind gehouden word, hoef ik van "bovenaf" weinig verandering te verwachten. Het is dus echt zaak om de komende tijd heel duidelijk te zijn over waar mijn grens is, en dat betekent vooral veel nee zeggen. Even niet meer flexibel zijn maar voor sjur zorgen. Ik heb dit al eens eerder op mijn bordje gehad, het is lang goed gegaan maar het is een hardnekkige valkuil. Waar ik, vind ik, ondanks signaleren en aangeven door het werk met alle hectiek ingekukeld ben. Nu voel ik me vooral leeg. Ik ga vanavond gebruiken om bij te tanken en het hoofd leeg te maken. Ik blijf (zolang het lukt) wel aan het werk, zie het niet zitten im hele dagen thuis te blijven. Naar de invulling van de dagen moet ik nog gaan kijken. Even wat minder verantwoordelijkheid en moeilijke (lees: crisis-)cliënten. Even kabbelen...

Hoe was de courgettekoek, gelukkeling? Ik maak 'm vaak in de zomer, tijdens tuinfeestjes ofzo. Ik hoop dat t je gesmaakt heeft!

Lieve Bo, is het bloedprikken goed gegaan? En zijn alle stroomzaken afgehandeld? Nu weer even ruimte voor fijne dingen hoor! !
Nou ja dan ben ik een huilie.

Zoek de verschillen tussen Joe en Saar.

Bo wat heb je lang zonder stroom gezeten. Het zal dan wel koud worden bij jou.

De stroomstoring vanmorgen was in de hele regio,.

Hier op het werk vielen alle computers uit. Dat gebeurt nu nooit als ik aan het werk ben hé.

De autoradio van onze Peugeot was kapot. Bij het Kruidvat hadden ze er voor ¤ 25.- met Bleutooth en USB aansluiting. Die heb ik in de Renault ook zitten en die werkt goed. Dus vandaag een bijgehaald. Kostte hij maar ¤ 18.-. Het is daar drie halen één betalen actie dus ik kreeg die tip van een verkoopster dat ik er twee artikelen van 50 cent bij moest zoeken dan tellen ze de bedragen bij elkaar op en de kassa telt dan 1/3 van het bedrag. Mooie actie dus.

Ik ben nu dus aan het werk en er is niets te doen.
Goed zo Sjur, dan maar gewoon héél goed op jezelf passen! Als de leiding niet meewerkt moet je voor jezelf zorgen: een burn-out is geen optie.

Daar vinden we je allemaal veel te lief voor!

Bloedprikken morgenochtend heel vroeg; Ro brengt me om 7.30 naar St Dié en ik ben rond het middaguur weer thuis.

Ik ga even uitverkoopshoppen denk ik :-)

Door die stomme EDF-mensen kon ik vandaag niet op tijd weg.

Phoehee, ik heb inderdaad gemerkt dat als ik de modder op laat drogen ik het zand gewoon kan wegvegen!

Scheelt weer dweilen

Hoewel, dat is wel frisser. Nu met de sneeuw en de regen en die modder is er geen houden aan.

Heeft Okkie weer fruit gegeten vandaag? Of mag hij dat nog niet iedere dag?

Ingmagh, wat goed dat je gaat hometrainen!!!

Ik vind het fijn, thuis sporten; maar je moet jezelf er wel toe zetten.

Om tijdens een vast TV-programma te kijken is een goeie volgens mij, dan wordt het een ritme.

Luonto, heb je genoten van je vrije dag?

Hoe is het nu trouwens met je zusje, als ik dat mag vragen tenminste? Is ze door de eerste schrik heen?
Getver Sjur, wat een onbevredigend gesprek........dat ze zo onwrikbaar zijn he? ik heb ook al eens zitten huilen om iets soortgelijks, zo balen dat je dan van het onrechtvaardige gevoel moet huilen he, we hadden toen ook zieken door de veel te hoge werkdruk, van diegenen die nog wel werkten werd toen nog eens zoveel gevraagd, maar iets veranderen ho maar, daar zijn geen middelen voor. Pas op jezelf en probeer het toch wat kalmer aan te doen, als dat je lukt tenminste. Meestal word je geleefd, dus echt langzamer aandoen is dan haast geen optie toch? Je moet het in de soep kunnen laten lopen dan merken ze dat het menens is, maar er zijn wel mensen bij betrokken dus dat doe je niet zo snel.

Proberen je hoofd leeg te maken en afstand nemen helpt wel. Trouwens die kaaskoek was erg lekker, zeker qua structuur, zacht en romig van binnen met een krokant korstje. Ik had er twee lenteuitjes door gesneden en ik denk, dat dat het een iets bittere smaak gaf, (of was het toch de courgette?) dat laat ik er volgende keer uit.

Dat is een mazzeltje Zoeb, is dat bij alle Kruitvaten in Nederland? want dan ga ik van de week ook eens koopjes halen.

Wat heb je een mooie kleur vloer Bo, ik zie ook een klein stukje van je hamsterkooi
Ja Gelukkeling volgens mij is het landelijk.

Ik wist ook niet dat het zo ging. Ik had laatst al drie elektrische tandenborstels gekocht. Dus ik kan vooruit.

Alle groene stickers is drie halen één betalen.
Sjur wat balen dat het zo is gegaan. let goed op jezelf hé.

Misschien wel een idee van Ing om tijdens een leuk programma te gaan fietsen. Het ding staat bij ons boven op de logeerkamer te verstoffen.
Welterusten voor straks en sterkte bij het vroege opstaan, ik weet wat voor hekel je eraan hebt
Bah Sjur. Lekker dan, ben je zo moedig om erover te beginnen, zijn ze zó koppig! Ik durf dat niet hoor. Ik zou mijn baas ook best eens willen vertellen wat ik voel, maar ik weet dat ik dan mijn baan wel op mijn buik kan schrijven. Dus ik wacht er nog maar even mee

Ik heb vanavond weer hardgelopen. Het gaat met bewegen langzaam, maar wel weer omhoog. Het is al heel wat dat we het ondanks de kou elke keer weer gaan doen. Dus nou dat fietsen weer vol gaan houden en dan ben ik straks topfit

Overigens is het best lekker hoor, dat hardlopen. Het is alleen nogal een tegenvaller dat ik de 4minuten net aan volhou en dat ik anderhalf jaar terug 20km rende in 2.28uur en dat gewoon helemaal rennend deed. Maar goed, dat komt wel weer!

Bo, leuk, uitverkoopshoppen. Heb je al een idee wat je wilt hebben?

IK ga snel douchen en naar bed. Ik heb het koud gekregen na het lopen...

tot morgen!
Sjur jammer dat het zo is gegaan. Let goed op je grenzen.

Ik ga ook maar eens kijken bij het Kruitvat.

Bo veel plezier met shoppen.

Morgen de uitslag en `s avonds condoleance van een plotseling overleden vriendin en donderdag de crematie.
Sterkte, Meepie!

Bo: jij ook heel veel sterkte morgen, zeker als je ook zo vroeg op moet nooit leuk...

Zoebie: gaat het een beetje met werken? Ook als het dan zo rustig is? Hoe is het met je nierstenen?

Ik ben vandaag een stuk wezen rijden (ruim 150 km) om een tv-kastje op te halen. Had vorige week al een dressoir gescoord op Marktplaats voor ¤ 50.- en ze had in dezelfde serie ook een tv-kastje. Toen niet meegenomen, maar nu spijt natuurlijk.... Ze had hem gelukkig nog en mocht hem voor ¤ 25.- komen halen. Dus ik zit nu goed in mijn koloniale meubeltjes! Op z'n tijd nog een mooie computerkast en dan ben ik weer ff klaar.

Op de terugweg nog ff bij mijn nichtjes aangegaan, die momenteel ook het nodige meemaken met hun moeder. Die heeft 4 dagen naakt op de badkamervloer gelegen en ligt nu in het ziekenhuis, heeft flink last van doorligwonden, is geestelijk helemaal in de war en heeft een urineweg-infectie (onder controle) en nu weer een longontsteking erbij. Ze moet geopereerd worden aan die wonden, maar dat kan nu niet vanwege die longontsteking. Ze zijn er nog niet uit waarom ze zo verward is, of het van de shock komt of omdat ze dement wordt....

Pffff.... mijn moeder zit er dus ook een beetje doorheen (is haar zus). Haar broer heeft niet lang meer te leven (leverkanker) en haar zus gaat zeer snel achteruit. Het lijkt wel of alles nu tegelijk komt....

Met mij gaat het momenteel redelijk. Doordeweeks gaat het meestal wel, alleen de weekenden vind ik verschrikkelijk. Dan kom ik bijna mijn pyjama niet uit en draait alles om Henk. Alsof het dan sterker binnenkomt ofzo, ik weet het niet. Ik laat het allemaal maar gebeuren, kan er toch niets aan veranderen.

Het heeft tijd nodig, hé?

Meiden, ik ga lekker naar mijn bedje toe, vanmorgen sliep ik pas om half 4, dus nu ben ik bekaf.

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Trouwens, Dubio: ik kan goed koken, hoor! Maar ik vind het meestal te veel moeite voor mij alleen...

En daarbij was ik altijd laat thuis (rond half 8 's avonds) dus dan kookte Henk altijd. Hij vond het heerlijk om te kokkerellen... Ik heb dat dus stukken minder!
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Pfffffff wat vroeg.....

Niks voor mij inderdaad Gelukkeling!

Nou, snel douchen en aankleden en dan alweer weg. En het sneeuwt ook nog, bah.

Tot later allemaal (en goeiemorgen )
Succes vandaag Bo
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Bo toi, toi, toi met bloed prikken. En op jacht naar mooie koopjes. Ik heb nog niets kunnen vinden in de uitverkoop.

Oh ja, de autoradio natuurlijk. Maar ik ga nu nog even snuffelen in een leuke kledingwinkel en daarna bij mijn vriendin op de koffie.
Goedemorgen allemaal,

Hier lekker geslapen, ik hoop jij nu ook Netje!

Sterkte met het prikken Bo, ik hoop dat ze meteen goed zaten. Hebben ze een overdekte winkelgalerij in St Die of is het een te klein stadje daarvoor? Want dan is het best koud om veel te winkelen met sneeuw ook nog. Lekker warm ergens binnen iets leuks kopen hoor, voor de troost

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven