Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
quote:verliefdopiemand schreef op 28 april 2012 @ 17:56:

Deze zomer word extreem warm met hittegolf is voorspeld door het knmi. Heb er super veel zin in.Hahaaha....ja hoor...zeiden ze voor vorig jaar ook. Trouwens....ze kunnen nog niet eens 'voorspellen' (het is helemaal geen voorspelling, het is een verwachting) voor de volgende dag, laat staan voor over een paar maanden.
quote:adriane23 schreef op 29 april 2012 @ 10:20:

Maar als jullie nou het idee loslaten dat je iets leuks ''moet'' doen, en wat voor sociale leuke dingen anderen allemaal aan het doen zijn op het moment, en gewoon lekker zelf met een boek/muziekje in de tuin gaat zitten, luisteren naar de vogels die fluiten, naar de vliegtuigen die overvliegen, lekker liggend in het gras...

Heb je dan nog steeds een hekel aan de zomer?

Denk dat de meesten van jullie de zomer voor zichzelf onaangenaam maken met allerlei gedachten..Ik word er echt ziek van: benauwdheid, hoofdpijn, soms zelfs koorts. Ook lekker buiten zitten gaat dan niet. Het enige wat ik dan kan is in bed liggen met een ventilator op mijn hoofd gericht en een nat washandje op mijn hoofd. Mijn lichaam moet dan weer wel onder het dekbed vanwege de koorts.
quote:Lotte35 schreef op 30 april 2012 @ 12:46:

Ik vind het wel onwijs leuk dat het vandaag zulk mooi weer is. Koninginnedag is gewoon gezelliger met een zonnetje!

Zoals het vandaag is, zou het van mij de hele zomer mogen blijven. Zonnig, maar niet klef heet. Heerlijk.

Dit vind ik inderdaad ook nog wel te doen, al ben ik na 10 minuten in de zon te hebben gezeten al snel naar de schaduw verhuisd. In huis is het nog niet warm en dat betekent in ieder geval normaal slapen.

De mensen die vandaag Koninginnedag vieren gun ik dit weer vandaag wel. Toch een stuk leuker dan met regen. En als het van de zomer dit weer is, ben ik ook tevreden, maar ja..helaas is dat vaak niet zo. Of het is heel nat en fris of heel erg warm.

Ik heb geen hekel aan de vrolijke mensen in de zomer, wel vind ik het gezeik over het weer, ja...ook het positieve vervelend. 'Hoe was je weekend?' 'Ja..lekker, mooi weer dus dan is goed". Het overdreven gedoe als de de zon schijnt, dat vind ik vreselijk.
Ik vind dat niet overdreven. Ik word gewoon heel erg gelukkig van dit weer en dat mogen anderen best weten. Daar kan geen drug tegenop!
En ik kan me dus niet voorstellen dat mensen alleen goed weekend hebben of gelukkig zijn als het warm weer is. En als het regent chagrijnig zijn en zich vervelen.

En dat praten over het weer is gewoon small talk. Praten om het praten, daar heb ik al helemaal niks mee.
quote:Daantje1970 schreef op 30 april 2012 @ 16:47:

En ik kan me dus niet voorstellen dat mensen alleen goed weekend hebben of gelukkig zijn als het warm weer is. En als het regent chagrijnig zijn en zich vervelen.

En dat praten over het weer is gewoon small talk. Praten om het praten, daar heb ik al helemaal niks mee.Nou geloof me ze zijn er echt. Het weer is van die gezichten af te lezen. Overdreven vrolijk als "het zonnetje schijnt" en een kin op de knieën als het regent. Heb een paar van die collega's zo. Het zijn net barometers. Eigenlijk wel zielig als je stemming zo van het weer af moet hangen.
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 12:20:

[...]

Ik weet niet hoor, maar hier is het al de hele dag half donker. Jullie hebben je portie rotweer nu wel gehad (half jaar achter elkaar of zo), laat de zonaanbidders nu maar eens wat lekker weer krijgen.

Als het bewokt is is het ook nog gewoon licht.

Ik hoef niet perse storm en regen, want dat is ook niet altijd super.

Maar van die zon krijg ik erge hoofdpijn, pijn aan mijn ogen, verbrand snel, bruin worden heb ik geen interesse in want ben blank geboren.
quote:adriane23 schreef op 29 april 2012 @ 10:20:

Maar als jullie nou het idee loslaten dat je iets leuks ''moet'' doen, en wat voor sociale leuke dingen anderen allemaal aan het doen zijn op het moment, en gewoon lekker zelf met een boek/muziekje in de tuin gaat zitten, luisteren naar de vogels die fluiten, naar de vliegtuigen die overvliegen, lekker liggend in het gras...

Heb je dan nog steeds een hekel aan de zomer?

Denk dat de meesten van jullie de zomer voor zichzelf onaangenaam maken met allerlei gedachten..

Bij mij heeft het niet te maken met het gevoel dat ik verplicht dingen moet doen. Ik heb het niet op verplichtingen. Ik zit nu ook al heel de dag gewoon binnen en heb helemaal niet de behoefte om naar buiten te gaan. Ik heb enkel de was even buiten gehangen (die houd namelijk wel van de warme en de zon, dan droogt ie sneller)

Zodra ik een parasol heb en een hoedje ofzo ga ik misschien sneller buiten zitten/lopen. Ik krijg echt hoofdpijn van de zon.

En het geeft echt een raar gevoel dat het om half 9 nog gewoon licht is. Dan denkt mijn lichaam dat het overdag is.
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 12:26:

[...]

Oh, in het midden van het land jammer genoeg niet... maar goed, mijn tijd komt nog wel, het zal toch wel een keer warm en zonnig worden? (sorry dames...)In Limburg zijn de zomers meestal veel zonniger en warmer. Dus als je daar van houd is het te overwegen om daar te gaan wonen. haha.
quote:_flower_ schreef op 02 mei 2012 @ 14:46:

[...]

In Limburg zijn de zomers meestal veel zonniger en warmer. Dus als je daar van houd is het te overwegen om daar te gaan wonen. haha.

Ik woon in Limburg

Heerlijk weer vandaag, hoop dat het zo blijft.
quote:_flower_ schreef op 02 mei 2012 @ 14:46:

[...]

In Limburg zijn de zomers meestal veel zonniger en warmer. Dus als je daar van houd is het te overwegen om daar te gaan wonen. haha. Dubbel.
Het word 25 graden in Noord Limburg pffff.
Heerlijk weer vandaag.
Ik snap dit topic echt niet. Ik hoop zo op een hittegolf.
quote:verliefdopiemand schreef op 15 mei 2012 @ 22:24:

Ik snap dit topic echt niet.Apart, dat je hier dan toch weer te vinden bent.
quote:verliefdopiemand schreef op 15 mei 2012 @ 22:24:

Ik snap dit topic echt niet. Ik hoop zo op een hittegolf.Ga dan lekker naar een warm land toe en laat ons lekker!!
We gaan weer naar hogere temperaturen. Aan de ene kant zie er weer als een berg tegenop. Aan de andere kant ben ik ook wel een klein beetje blij. De week van pinksteren zijn we namelijk vrij en zitten we op de camping. Het is dan toch niet iets leuker als het zonnetje een beetje schijnt en we buiten kunnen zitten. Jammer dat het in Nederland dan vaak weer zo de andere kant uitslaat en het meteen weer zo vies warm is.
Wat fijn dat dit topic er is, ik voelde me echt een alien altijd., niemand snapt dat ik uitkijk naar de herfst. Maar hoera, er zijn meer mensen zoals ik
heavy
quote:eveline13579 schreef op 19 mei 2012 @ 12:45:

Wat fijn dat dit topic er is, ik voelde me echt een alien altijd., niemand snapt dat ik uitkijk naar de herfst. Maar hoera, er zijn meer mensen zoals ik In de ogen van veel mensen ben je ook een alien! Je bent raar als je niet van hitte houdt. Tenminste dat vinden veel mensen. Onzin natuurlijk, iedereen is anders. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen zitten te wachten op een hittegolf, maar om die mensen nou raar te noemen...nee. Maar blijkbaar is het normaal om de mensen die niet van hitte houden wel raar te noemen.
Inderdaad! Ik vind hitte behalve niet fijn ook erg onpraktisch; ik slaap een stuk minder prettig, je wordt er zo loom van en bijkomende beestjes zoals wespen en muggen... Geef mij maar donker, koud, kaarsen en open haard, heerlijk
-
Ik ben tot nu toe zeer tevreden. Het is bijna eind mei, en ik heb nog geen last gehad van overdreven warmte.

Maar met juni in zicht wordt het warme weer onvermijdelijk.... Helaas.
quote:Daantje1970 schreef op 19 mei 2012 @ 09:54:

We gaan weer naar hogere temperaturen. Aan de ene kant zie er weer als een berg tegenop. Aan de andere kant ben ik ook wel een klein beetje blij. De week van pinksteren zijn we namelijk vrij en zitten we op de camping. Het is dan toch niet iets leuker als het zonnetje een beetje schijnt en we buiten kunnen zitten. Jammer dat het in Nederland dan vaak weer zo de andere kant uitslaat en het meteen weer zo vies warm is.Ik vind dat eigenlijk wel meevallen. Het lijkt alleen maar zo omdat de temperatuurverschillen tussen dagen best wel enorm kunnen zijn.
Komende 14 dagen boven de 20 graden tot de 25 graden hier in Noord Limburg. Pfff zie er nu al zwaar tegenop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven