Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie
vrijdag 4 april 2008 om 18:54
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.

donderdag 26 april 2012 om 18:04
quote:mayhem schreef op 26 april 2012 @ 17:28:
@ _flower_:
Ja poolnachten volgens mij.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poolnacht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_nacht
Lijkt me wel erg mooi om een keer te zien!Ja, lijkt mij ook inderdaad wel mooi om een keer te zien.
@ _flower_:
Ja poolnachten volgens mij.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poolnacht
http://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_nacht
Lijkt me wel erg mooi om een keer te zien!Ja, lijkt mij ook inderdaad wel mooi om een keer te zien.
vrijdag 27 april 2012 om 08:34

vrijdag 27 april 2012 om 10:34
De sneeuw en gladheid van de winter vind ik verschrikkelijk. Want dan kan je zo weinig, je komt nergens.
Dat is wel een heel groot nadeel. Want ik vind de winter verder erg fijn omdat het lekker donker is. En een temperatuur van 30 graden is dan ver te zoeken. Maar een verwarming aan moeten vind ik dan ook weer niet fijn. Ik kan niet goed tegen die warmte die daarvan af komt.
Die hoeveelheid licht van nu en in de zomer vind ik helemaal niet fijn. En dan ook nog dat het heel vaak erg warm is in de zomer. (woonde voorheen in Limburg, daar is het vooral erg warm in de zomer).
En wat nog vervelender van de zomer is, is al dat lawaai.
Dat is wel een heel groot nadeel. Want ik vind de winter verder erg fijn omdat het lekker donker is. En een temperatuur van 30 graden is dan ver te zoeken. Maar een verwarming aan moeten vind ik dan ook weer niet fijn. Ik kan niet goed tegen die warmte die daarvan af komt.
Die hoeveelheid licht van nu en in de zomer vind ik helemaal niet fijn. En dan ook nog dat het heel vaak erg warm is in de zomer. (woonde voorheen in Limburg, daar is het vooral erg warm in de zomer).
En wat nog vervelender van de zomer is, is al dat lawaai.
vrijdag 27 april 2012 om 15:37
Ik overdrijf het overigens wel weer, want ik heb vitamine D tekort... Moet eigenlijk nodig de zon in.
Ik vind donkere dagen erg gezellig
Schemer, lichtjes buiten (ik woon erg hoog en heb dus leuk uitzicht), maar ok wakker worden in donker vind ik lekker. Donker of schemer, in fel licht vind ik echt niet fijn. Door mijn werk kom ik soms heel vroeg aan op Schiphol. En in de winter is dat ook zo heerlijk
Ik hoop dan altijd zsm thuis te zijn omdat ik het zo lekker vind om juist dan in het donker mijn bed in te stappen.
Mijn runner up seizoen is de lente, dan de herfst en dan pas de zomer. Dat komt ook dat ik allergisch ben voor muggenen wespen en dat ik snel verbrand, zweet en zonneallergie krijg. In de winter zijn die 5 dingen dus uitgesloten en dat is fijn! Van en wespensteek kan ik zelfs overlijden, dus je snapt hoe ik in de zomer op wen terrasje zit... Continu op mijn hoede en vliegende beesten in de gaten houden.
Ik vind donkere dagen erg gezellig

Mijn runner up seizoen is de lente, dan de herfst en dan pas de zomer. Dat komt ook dat ik allergisch ben voor muggenen wespen en dat ik snel verbrand, zweet en zonneallergie krijg. In de winter zijn die 5 dingen dus uitgesloten en dat is fijn! Van en wespensteek kan ik zelfs overlijden, dus je snapt hoe ik in de zomer op wen terrasje zit... Continu op mijn hoede en vliegende beesten in de gaten houden.
zaterdag 28 april 2012 om 09:16
Ik ben panisch voor wespen en ik blijf ook nooit zitten als ik op een terrasje zit en er vliegt er eentje rond. Het is dus al vrij regelmatig gebeurd dat ik het tafeltje waar onze spullen op stonden (gelukkig nog nooit van een ander) omgegooid heb. Maar als je er allergisch voor bent en zelfs dood kan gaan dat is nog veel erger. Hopelijk zijn er in de winter veel doodgevroren.
Ik zie nu al allerlei meldingen op Facebook, mensen die balen dat het regent en niet weten wat ze moeten gaan doen. Ik heb vandaag een lekker rommeldagje, ff wat dingen ophalen enzo. Begin van de avond vertrekken we naar de camping (gelukkig een stacaravan en geen tentje) en daar blijven we tot maandagmiddag. Ja..en dan regent het. Nou en?? Ik verveel me niet hoor, kan binnen ook genoeg doen. Vraag me toch echt af wat mensen dan in de herfst doen als het geen "mooi" weer is. Er zijn toch genoeg dingen die je kan doen als het regent?
Ik zie nu al allerlei meldingen op Facebook, mensen die balen dat het regent en niet weten wat ze moeten gaan doen. Ik heb vandaag een lekker rommeldagje, ff wat dingen ophalen enzo. Begin van de avond vertrekken we naar de camping (gelukkig een stacaravan en geen tentje) en daar blijven we tot maandagmiddag. Ja..en dan regent het. Nou en?? Ik verveel me niet hoor, kan binnen ook genoeg doen. Vraag me toch echt af wat mensen dan in de herfst doen als het geen "mooi" weer is. Er zijn toch genoeg dingen die je kan doen als het regent?

zaterdag 28 april 2012 om 11:38
zaterdag 28 april 2012 om 12:00
quote:verliefdopiemand schreef op 28 april 2012 @ 11:50:
Hahaha dit menen julllie niet toch, sorry maar vaak zijn het ook dikkere mensen die de zomer haten.
Jawel, muts. Dit menen we wel. En als je wat verder leest dan de topictitel (dus verder lezen dan je neus lang is en zo te zien is die zo kort als van een mopshond), dan kan je ook lezen waarom sommige mensen niet van de zomer houden.
Dat jij bij de massa hoort, betekent niet dat wij last hebben van overgewicht.
Hoe oud ben jij eigenlijk? Alles wat ik tot nu toe van jou gelezen heb, lijkt afkomstig te zijn van iemand die hooguit een jaar of 17 is met een ontzettend nare gezinssituatie.
Hahaha dit menen julllie niet toch, sorry maar vaak zijn het ook dikkere mensen die de zomer haten.
Jawel, muts. Dit menen we wel. En als je wat verder leest dan de topictitel (dus verder lezen dan je neus lang is en zo te zien is die zo kort als van een mopshond), dan kan je ook lezen waarom sommige mensen niet van de zomer houden.
Dat jij bij de massa hoort, betekent niet dat wij last hebben van overgewicht.
Hoe oud ben jij eigenlijk? Alles wat ik tot nu toe van jou gelezen heb, lijkt afkomstig te zijn van iemand die hooguit een jaar of 17 is met een ontzettend nare gezinssituatie.
zaterdag 28 april 2012 om 12:02

zaterdag 28 april 2012 om 12:20
quote:_flower_ schreef op 27 april 2012 @ 10:34:
Die hoeveelheid licht van nu en in de zomer vind ik helemaal niet fijn. Ik weet niet hoor, maar hier is het al de hele dag half donker. Jullie hebben je portie rotweer nu wel gehad (half jaar achter elkaar of zo), laat de zonaanbidders nu maar eens wat lekker weer krijgen.
Die hoeveelheid licht van nu en in de zomer vind ik helemaal niet fijn. Ik weet niet hoor, maar hier is het al de hele dag half donker. Jullie hebben je portie rotweer nu wel gehad (half jaar achter elkaar of zo), laat de zonaanbidders nu maar eens wat lekker weer krijgen.