Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Lekker weer oke....dat is mijn ogen dan rond de 22 graden en niet warmer. Probleem in dit land is alleen dat als het warm is het meteen ook bloedheet is. Dus geen 22, maar tegen de 30 graden aan. En als het dan ook echt heet is, en benauwd, dan blijven de nachten ook zo warm.
quote:Lotte35 schreef op 28 april 2012 @ 12:23:

flip, in Limburg schijnt het heel mooi weer te zijn!Oh, in het midden van het land jammer genoeg niet... maar goed, mijn tijd komt nog wel, het zal toch wel een keer warm en zonnig worden? (sorry dames...)
quote:Daantje1970 schreef op 28 april 2012 @ 12:24:

Lekker weer oke....dat is mijn ogen dan rond de 22 graden en niet warmer. Probleem in dit land is alleen dat als het warm is het meteen ook bloedheet is. Dus geen 22, maar tegen de 30 graden aan. En als het dan ook echt heet is, en benauwd, dan blijven de nachten ook zo warm.

Dat ben ik wel met je eens, ook al is het warm, het is hier nooit zo lekker als in echt warme landen. Je hebt óf die benauwdheid, óf het is warm met een enorme wind, waardoor je nog niks kunt doen, of het is één dagje warm en dan krijg je weer onweer. Vorig jaar was ik op vakantie aan de Middellandse Zee en dan is het veel lekkerder, ook al is het heter. Helaas zit emigreren er niet in...

We hebben trouwens sinds een paar jaar een zwembad in de tuin en sindsdien valt me pas op hoe weinig echt warme dagen we hier hebben. Vorig jaar hebben we echt amper in het zwembad gekund en het jaar daarvoor was het voor mijn gevoel een hete zomer, maar ook toen was het maar een paar weken echt zwembadweer. Wat jij zegt over die 30 graden klopt echt niet, anders had ik wel meer in mijn zwembad gelegen. Er zijn juist heel veel dagen waar het wel begin 20 graden is, maar nog niet warm genoeg om in je bikini te lopen. Dus zo heel veel te klagen hebben jullie hier nou ook eigenlijk weer niet...
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 12:31:

We hebben trouwens sinds een paar jaar een zwembad in de tuin en sindsdien valt me pas op hoe weinig echt warme dagen we hier hebben. Vorig jaar hebben we echt amper in het zwembad gekund en het jaar daarvoor was het voor mijn gevoel een hete zomer, maar ook toen was het maar een paar weken echt zwembadweer. Dus zo heel veel te klagen hebben jullie hier nou ook eigenlijk weer niet...

Nee hoor, dat is ook zo.

Ik heb trouwens geen hekel aan de zon hoor, maar voel me gewoon lekkerder bij koeler weer.

Trouwens, zwémmen met warm weer vind ik dan WEL weer heel erg lekker! Met andere woorden: wanneer kan ik langskomen?
quote:Lotte35 schreef op 28 april 2012 @ 12:34:

[...]

Nee hoor, dat is ook zo.

Ik heb trouwens geen hekel aan de zon hoor, maar voel me gewoon lekkerder bij koeler weer.

Trouwens, zwémmen met warm weer vind ik dan WEL weer heel erg lekker! Met andere woorden: wanneer kan ik langskomen? Haha, eerst maar eens afwachten of dat warme weer nog komt Maar ik moet wel zeggen dat ik erg veel geluk heb met waar ik woon. Als de mussen dood van het dak vallen, hebben we altijd wel plekken met veel schaduw in de tuin, er waait altijd een lekker windje omdat we heel vrij wonen en dus dat zwembad (niet zo groot hoor, maar wel lekker om af te koelen). Bij ons hoef je het dus nooit heet te hebben, in tegenstelling tot ons vorige huis. Alleen binnen is het heel snel heet, dus 's nachts vervloek ik de warmte wel.
quote:flip123456789 schreef op 28 april 2012 @ 12:31:

[...]

We hebben trouwens sinds een paar jaar een zwembad in de tuin en sindsdien valt me pas op hoe weinig echt warme dagen we hier hebben. Vorig jaar hebben we echt amper in het zwembad gekund en het jaar daarvoor was het voor mijn gevoel een hete zomer, maar ook toen was het maar een paar weken echt zwembadweer. Wat jij zegt over die 30 graden klopt echt niet, anders had ik wel meer in mijn zwembad gelegen. Er zijn juist heel veel dagen waar het wel begin 20 graden is, maar nog niet warm genoeg om in je bikini te lopen. Dus zo heel veel te klagen hebben jullie hier nou ook eigenlijk weer niet...

Goh....toch raar dat ik de afgelopen jaren diverse keren ziek in bed heb gelegen vanwege de warmte. En ja..ook vorig jaar. Kan me nog een dag herinneren dat mijn zwager en zijn vrouw kwamen bbq-en bij ons op de camping. Nou...veel gegeten heb ik niet en de rest van de avond heb ik op bed gelegen omdat ik hoofdpijn, koorts en last van benauwdheid was.

Oke..vorig is dat gelukkig niet vaak voor gekomen, maar de jaren ervoor heb ik helaas veel te vaak in bed gelegen vanwege de klachten die ik krijg als het te warm is.
Overigens nogmaals: mijn favoriete vakantieland is Portugal. Vorig jaar nog geweest en op 1 dag na totaal geen last van de warmte gehad. Sterker nog: heb zelfs een paar keer heerlijk op een zonnebed bij het zwembad gelegen, in het zonnetje. Geen greintje last!!
Mijn favoriete landen zijn Zweden, Noorwegen, Japan, Canada en de VS :-)

Ik heb ooit in een boomhut geslapen, in de jungle in Thailand Mijn gestoorde ex vond dat vakantie.... Ik kan me de verschrikkelijke nachten nog goed herinneren. Geen airco, dus het zweet liep in straaltjes van m'n lichaam en hoofd. Echt om te janken... En die idioot sliep gewoon alsof het niets was, slapen in de 35 graden met een luchtvochtigheid van weet ik veel hoe hoog... (99% )
Oohh..god, daar zou ik dus echt nooit naar toe gaan. Canada staat bovenaan op ons lijstje, maar daar moet eerst flink voor gespaard worden. Volgend jaar wordt het misschien Malta, maar dat is alleen om te zwemmen met dolfijnen. En dan gaan we in oktober hoor, niet hartje zomer. Naar Portugal zijn we ook in september geweest, ga echt niet in juli of augustus.
-
-
Deze zomer word extreem warm met hittegolf is voorspeld door het knmi. Heb er super veel zin in.
Wat doe je dan hier? Wordt. Deze zomer wordT.
Ik denk trouwens dat ik wel weet waarom ik niet zo gek ben op de hete zomers hier. Vroeger mocht ik in de zomervakantie altijd twee weken met familie mee naar Terschelling. Dat was lief van ze, ware het niet, dat ik helemaal niet wílde. Ik had ontzettende last van heimwee, en telde de dagen tot ik weer naar huis mocht. Hoewel dat inmiddels meer dan 25 jaar geleden is, komt dat gevoel bij warm weer feilloos naar boven.

Ook ben ik tijdens die vakanties een paar keer gruwelijk verbrand (want vroeger waren de zomers vrijwel altijd mooi). Mijn neef en nichtjes hadden een hele andere huid dan ik. Beetje getint, waardoor ze veel beter tegen de zon konden. Ik was een witte melkfles, maar werd óók niet ingesmeerd. Ik zie (en voel) nog steeds hoe ik 's nachts door mijn tante werd ingesmeerd met Nivea, de blaren op m'n schouders en rug. En dan daarna weer dat snikhete bed in, waar ook zand in lag. Brrrrr!

Ook waren mijn neef en nichtjes enorme buitenkinderen, dus de godganse dag moest er worden gebadmintond, gevolleybald, gefietst, gerend en gedaan. Terwijl ik me veel gelukkiger voelde met een boek in de schaduw.

Als ik weer thuiskwam na twee lange weken, kuste ik nog net niet de grond
-
Mayhem, hoe heet denk je dat het in het zuiden van de VS wel niet is? :-S
Maar als jullie nou het idee loslaten dat je iets leuks ''moet'' doen, en wat voor sociale leuke dingen anderen allemaal aan het doen zijn op het moment, en gewoon lekker zelf met een boek/muziekje in de tuin gaat zitten, luisteren naar de vogels die fluiten, naar de vliegtuigen die overvliegen, lekker liggend in het gras...

Heb je dan nog steeds een hekel aan de zomer?

Denk dat de meesten van jullie de zomer voor zichzelf onaangenaam maken met allerlei gedachten..
quote:adriane23 schreef op 29 april 2012 @ 10:20:

Maar als jullie nou het idee loslaten dat je iets leuks ''moet'' doen, en wat voor sociale leuke dingen anderen allemaal aan het doen zijn op het moment, en gewoon lekker zelf met een boek/muziekje in de tuin gaat zitten, luisteren naar de vogels die fluiten, naar de vliegtuigen die overvliegen, lekker liggend in het gras...

Heb je dan nog steeds een hekel aan de zomer?

Denk dat de meesten van jullie de zomer voor zichzelf onaangenaam maken met allerlei gedachten..

Daar ben ik het mee eens. Ik kan me best voorstellen dat mensen echt letterlijk ziek kunnen worden van de hitte, ik voel me immers zelf echt helemaal niet lekker als het koud en nat is. Maar sommigen van jullie hebben het over de vrolijkheid van mensen in de zomer waar je niet tegen kan, of dat je dan minder kleding aan moet, of dat je de verplichting voelt om naar buiten te gaan. Maar in de winter gaan jullie ook lekker binnen rommelen of lezen, dat kan in de zomer ook gewoon binnen hoor (je kan altijd wel zorgen voor verkoeling, zelfs als je huis snel warm wordt). Ik heb juist graag de keuze of ik binnen of buiten iets ga doen en in de zomer kan het allebei. Dat is toch juist fijn?! En als je niet tegen de vrolijke mensen kan in de zomer, dan heb je denk ik een ander probleem dan niet van het zomerweer houden. Ik word altijd blij van vrolijke mensen, of dat nou met stralend zomerweer is of met miezerig herfstweer.

Maar goed, tot nu toe kunnen jullie je lol op. Ik heb meer dan 3 weken geleden een loungeset gekocht voor in de tuin en heb er nog niet één keer gebruik van kunnen maken. Sterker nog, hij staat in de garage omdat het constant regent. Bleeegh.
-
-
-
Ik heb helemaal niet het idee dat ik iets leuks moet doen als het zomers weer is. Ik doe wat ik wil, wanneer mij dat uitkomt. Maar ik sla sommige activiteiten graag over als het erg warm is. In de zomer boodschappen doen, doe ik bij voorkeur rond acht uur, hooguit negen uur in de ochtend.

Liggen in het gras. Dat is voor mij onmogelijk. Zo ook liggen op het stand met mijn ogen gesloten, tukkie doen in een hangmat, op een terrasje zitten met blote benen en voeten onder het tafeltje, bepaalde voedingswaren eten of drinken, geurende deo of andere luchtjes dragen... Allemaal risico om gestoken te worden en in shock (+ eventuele dood) te gaan.

Misschien zou ik het anders ervaren als ik niet allergisch zou zijn. Maar dan nog... Feit blijft dat ik actiever ben en beter slaap als het fris is.
In limburg is het warm maar wel bewolkt.
Ik vind het wel onwijs leuk dat het vandaag zulk mooi weer is. Koninginnedag is gewoon gezelliger met een zonnetje!

Zoals het vandaag is, zou het van mij de hele zomer mogen blijven. Zonnig, maar niet klef heet. Heerlijk.
Mee eens, Lotte. Dit trek ik ook prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven