Ik hou van donker en heb last van een zomerdepressie

04-04-2008 18:54 3381 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou ontzettend van de winter. Lekker vroeg donker, en (soms) koud en guur weer. Nu het weer langer licht blijft 's avonds en de zomer in aantocht is, begin ik me weer depressief te voelen. Ik vind het heerlijk om op de bank een boek te lezen, maar in de zomer heb ik het gevoel dat dit abnormaal is. Ik heb steeds het gevoel dat ik iets leuks moet gaan doen, want het is zomer! Ik ervaar dit als heel vervelend, maar weet niet waarom.

Zijn er nog meer mensen die zich happier in de winter voelen dan in de zomer? Ik ben benieuwd. Want iedereen lijkt de zon te aanbidden.
Lotte35 schreef op 24 mei 2012 @ 11:45:

[...]

Klopt, maar ik word gequote.

Terwijl ik het eens ben met jullie, en ook niet tot de meerderheid behoor die lyrisch is over de warmte.
Ja...want jij bent over de meerderheid. Ik heb niet geschreven dat jij het gezegd hebt.
Melodie74 schreef op 24 mei 2012 @ 13:19:

Als iedereen airco in huis had en een zwembad in de tuin zoals de meeste warme landen dit hebben was het toch wel aangenaam dit weer!
Ja hoor...als je dan je huis niet hoeft wel. Maar ik moet ook wel eens weg.
flip123456789 schreef op 24 mei 2012 @ 13:28:

[...]

Ik hoor ook alweer veel mensen zeuren over de hitte, het is ook nooit goed. Ik vind het héérlijk nu! Van mij mag het het hele jaar zo zijn, wat zou ik gelukkig zijn als ik ergens zou wonen waar het altijd zomers warm is. Alleen zou ik dan wel een airco aanschaffen, want 's nachts is het niet zo heel lekker.
Dan ga je toch gewoon ergens anders wonen!!!
Daantje1970 schreef op 24 mei 2012 @ 14:28:

[...]

Dan ga je toch gewoon ergens anders wonen!!!
Hoezo? Ik ben blij met dit weer! Niet zo sjaggie doen hoor.
Trouwens, denk je dat iedereen zo maar even kan gaan emigreren? Als ik het kon, zou ik het doen!
Het is meer dat we, zoals op dit topic veelvuldig te lezen is, niet zo blij worden van al die mensen die dit weer oh zo heerlijk vinden, daar worden we een beetje moe van. Wij houden niet van dit weer en daarom is dit topic er.
Daantje1970 schreef op 24 mei 2012 @ 14:26:

Ja...want jij bent over de meerderheid. Ik heb niet geschreven dat jij het gezegd hebt.

Nee, want ik zei juist dat wij niet tot die meerderheid behoren, en dat dat prima is.

flip123456789 schreef op 24 mei 2012 @ 13:30:

Ik moet toegeven dat wij wel een zwembad in de tuin hebben en veel schaduw, dus ik heb ook geen reden tot klagen...

:-$

Oh ja, da's waar ook. Wanneer kan ik komen zwemmen? ;-)

Hier (ik woon aan de kust) valt het trouwens onwijs mee met de warmte. Ben net met de auto weggeweest (zonder airco), en dat ging eigenlijk prima. De zon is ook regelmatig even weg. Goed te doen zo.
-
-
mayhem schreef op 24 mei 2012 @ 16:12:

[...]

Met herfst- en winterweer hoor je mij nooit klagen X-D

Het is dus niet zo dat het helemaal nooit goed is :)
Haha +1
X-D
Waarom ik dit post weet ik eigenlijk niet, meer dat ik jullie wel kan begrijpen dat het zonnige weer echt niet beter is dan regen of storm. De meerderheid van de mensen houd van zonnig weer en daarom word zonnig weer bestempeld als 'goed weer' terwijl het voor een ander slecht weer is.

Ik hou juist van dit weer. Het heeft wel iets vind ik. De wereld ziet er voor mij gezelliger uit.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand kan houden van koude tempraturen en regen, maar dat is andersom voor julllie ook.

Het is trouwens echt niet zo dat ik de zon altjd aanbid hoor.Terwijl ik best tevreden ben met mijn sociale leventje kan ik me ook weleens eenzaam voelen als vriendinnen me niet bellen voor een terrasje op het strand met zonnig weer.

Ieder heeft zo'n zijn voorkeur voor het weer. Je kunt niemand dwingen om te genieten van de zon als je het niet kunt, evenmin van koude tempraturen of regen.
Bah, voel me echt waardeloos :'-(

Heel de winter voel ik me lichamelijk kiplekker, en ik merk het meteen weer met dit weer, ik voel me gewoon minder gezond.

Stak net even m'n hoofd uit het raam, maar ik begrijp ECHT niet dat mensen dit weer prefereren boven 10 graden ofzo. Je kunt dan tenminste lekker fris ademen, nu heb je het idee dat je amper lucht krijgt, hoe kan dat prettig zijn?
-
mayhem schreef op 24 mei 2012 @ 18:36:

Ik ben ook helemaal uit mijn doen.

Snap ook niet dat mensen dit helemaal geweldig vinden, ja, tenzij je de hele dag in het zwembad ligt dan kan ik me er nog iets bij voorstellen. Het is benauwd en warm. Ik ben het nu al helemaal zat, en dan is die ***zomer nog niet eens echt begonnen, kun je nagaan.

Met 10 graden voel ik me ook prima!
Ach, het zou me niks verbazen als over een paar weken weer wat kouder is in Nederland.
mayhem schreef op 24 mei 2012 @ 16:12:

[...]

Met herfst- en winterweer hoor je mij nooit klagen X-D

Het is dus niet zo dat het helemaal nooit goed is :)

Dit dus. En dan moet je het niet wagen om te zeggen dat men lekker MOET genieten van de regen, hagel en storm. Want dat is dna hondeweer, en dat moet idereen begrijpen.

Dat mensen dit warme pokke weer niet lekker vinden, dat schijnt heel lastig te begrijpen zijn. Voor sommige mensen.
wcpapiertje schreef op 25 mei 2012 @ 00:24:

[...]

Ach, het zou me niks verbazen als over een paar weken weer wat kouder is in Nederland.

Lijkt me heerlijk :)

Ik kan me idd ook echt niet voorstellen dat mensen genieten van dit weer :)

Je doet 4 stappen en het zweet loopt uit je bilnaad over je knieholtes je enkels in. Getverderrie. Al dat geplak en gepuf.

Als het koud is, heb ik energie. Loop ik met gemak met de hond 10+km. Nu mag hij blij zijn met een rondje park. Met pauze.

Bah.
flip123456789 schreef op 24 mei 2012 @ 14:35:

Trouwens, denk je dat iedereen zo maar even kan gaan emigreren? Als ik het kon, zou ik het doen!
Weet je waarom ik dit zeg? Omdat zoiets heel vaak tegen mij gezegd wordt. "Dan ga je toch ergens anders wonen!". Gek word ik ervan, dus zeg ik dat ook tegen anderen!
Lotte35 schreef op 24 mei 2012 @ 14:48:

[...]

Nee, want ik zei juist dat wij niet tot die meerderheid behoren, en dat dat prima is.

[...]

Oh ja, da's waar ook. Wanneer kan ik komen zwemmen? ;-)

Hier (ik woon aan de kust) valt het trouwens onwijs mee met de warmte. Ben net met de auto weggeweest (zonder airco), en dat ging eigenlijk prima. De zon is ook regelmatig even weg. Goed te doen zo.
Sorry, ik bedoelde "jij had het over die meerderheid".
Snapte ik wel hoor Daantje.
Ik hou van alle seizoenen, van warm én koud. Het enige nadeel in de zomer is voor mij mijn extreme hooikoorts. Ik ken niemand die zo veel last heeft van hooikoorts als ik. Er is ook niks dat helpt. :(
Hoe uit zich die hooikoorts, undereternalstars?

Lijken de symptomen een beetje op die van een verkoudheid?

Lijkt me onwijs vervelend!
-
Ik ook, ik ook! :)
En, trekken jullie het nog een beetje?

Ik wilde jullie even dit goede nieuws laten lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven