ik voel me eenzaam..

04-12-2011 22:22 22 berichten
De laatste tijd voel ik me steeds eenzamer worden. Ik ben getrouwd en heb een mooie dochter. Ze was te vroeg geboren, maar na 10 weken ziekenhuis is ze gezond en wel thuis.

Het is begonnen toen ons meisje thuiskwam. Tijdens de zwangerschap en ten tijde dat ze in het ziekenhuis lag kwamen vele verschillende mensen op bezoek of gingen we samen wat doen. Nu ze thuis is komt niemand meer en houden ze ook een beetje afstand om iets af te spreken.

Ik snap het gewoon niet. Ik wil zo graag contact met mensen krijgen. Heb behoefte eraan. Ondanks dat ik het aangeef lukt het gewoon niet.

Vorig jaar ben ik mijn baan kwijtgeraakt, ik was toen ook zwanger, maar dit is heel laat in de zwangerschap mis gegaan. Na het z zwangerschapsverlof vorig jaar kreeg ik te horen dat mijn contract niet verlengd werd.

Op dit moment weet ik niet meer hoe en wat... Ik ben vanwege alle gebeurtenissen onder behandeling bij de psycholoog. En ik ga ook naar de sportschool, maar daar blijft het verder bij.

Misschien heeft iemand van jullie tips om uit deze dip te komen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmnhmm, is het niet zo dat vrouwen zich vaker na een zwangerschap wat depressief voelen? En de mensen die tijdens je zwangerschap en tijdens het ziekenhuis veelvuldig langskwamen, hoe was het contact met die mensen voor die tijd?

Ik weet niet hoe oud je meisje nu is. Maar via het CB of 'n buurthuis eens informeren naar babygroepjes, cursus babymassage, babyzwemmen? Dan ben je er uit, met je meisje, en leer je mensen kennen met wie je alvast één interesse/gesprekspunt gemeen hebt: babies.
x
Ik herken het wel hoor.

Ik zit in een dergelijke situatie, al heb ik me voorlopig een beetje neergelegd bij het feit dat mijn wereldje erg klein is.

Hi,

Ik denk dat de meeste afstand houden om ons nu de tijd thuis samen te gunnen. En ik ben ontzettend gelukkig getrouwd en heel blij met ons gezinnetje.

In het verleden hen ik me er ook bij neergelegd dat mijn wereldje klein is. En ik vond dat nooit erg. Ben ook weer niet iemand die elke avond weg wilt gaan of bezoek wil hebben. Dus ik zit volgens mij een beetje in de knoop met mijzelf
Mensen houden vaak afstand om je wat rust te gunnen met je baby nu je zoveel hebt meegemaakt.

Ik zou aangeven dat je juist wil dat ze wel langskomen.
Waarom zoek jij dan niet eens contact?

Vraag je eens iemand op de koffie, of ga jij eens ergens op de koffie. Je hoeft helemaal niet elke dag met iemand af te spraken, maar gewoon eens 1 of 2 keer in de week. Dat is toch genoeg?

Voel je je gewoon alleen, of bén je ook alleen?

Haast iedereen zal het wel hebben als de baby er een paar weken is. Dat mensen afstand nemen, waarschijnlijk gewoon om jou rust en ruimte te geven om te wennen aan je nieuwe gezinssamenstelling.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Neem je zelf wel eens initiatief om afspraken te maken?

Ben je misschien, net als ik, ook mensen kwijtgeraakt gaandeweg?
Omdat onze dochter gecorrigeerd nog te jong is mag ze nog niet naar babyzwemmen ed. Dat zal ergens in het voorjaar zijn. Daar kom ik inderdaad veel andere mensen tegen. Dus nog even wachten.
Misschien baby massage? Of muziek op schoot?
Huur 'n oppas en spreek weer met je vriendinnen af.
Ik neen zeker initatief nodig mensen uit ed. Heb nog wat moeite om mijzelf bij andere uit te nodigen, dus dan kaat ik ze tot bij mij komen. Probeer zeker contact te houden. Zodat de contacten niet verwateren.

Mijn man vind het wel prima zo, lekker rustig, maar hij werkt ook overdag dus heeft daardoor meer sociale contacteb.
Hoe oud is je dochter dan mopke?
Ze is nu 23 weken, en was 11 wekente vroeg geboren. Dus haar gecorrigeerde leeftijd komt overeen met een baby van 3 maanden.
Ah, dat is inderdaad wel erg jong nog.

Ik denk dat je het ook wat tijd moet geven. Je hebt een heftige periode achter de rug, je bent waarschijnlijk net in een ritme aan het komen.

Geef anders eens bij wat mensen aan hoe je je voelt. Wie weet helpt het en stappen zij ook eens zo bij je binnen.
Ja precies, kaart het eens aan.

Waarschijnlijk zullen vele je herkennen, en heb je er steun aan.

Goed dat je je contacten onderhoud, dat is altijd al een hele stap als je je niet zo lekker voelt.

Wat bij mij goed hielp was; maak het niet te zwaar, maar laat het gewoon gaan zoals het gaat. Contact als jij het wil of het nodig vind, maar maak het niet groter dan het is.

Gaat het nu allemaal goed met je meisje?
Ik, als persoon zonder kind, zou ook een beetje afstand houden nadat iemand in mijn omgeving een baby zou hebben gekregen. Zeker als het niet helemaal gaat zoals gepland. Dat heeft niets met een gebrek aan belangstelling te maken, maar ik kan me voorstellen dat ouders het al druk genoeg hebben en geen zin hebben de hele dag bezoek te ontvangen. Misschien is er in je omgeving ook zoiets aan de hand. In dat geval zou ik het gewoon eens melden, op een luchtige manier: "Ik mis jullie, komen jullie weer eens langs?"

Verder zit je zo te lezen in een vrij zware periode (baan kwijt, baby die veel zorg nodig heeft) dus het is niet zo gek dat je een beetje down bent. Zijn er dingen, buiten sporten, die je leuk vindt om te doen? Misschien kan je (als je daar tijd voor kunt vinden) daar wat mee doen.
Toch even langs huisarts om postnatale depressie uit te sluiten. Niet om je bang te maken maar is een optie en veel aan te doen.
En je man/vriend?

Kan die niet eens een avond met de baby thuis zijn zodat jij een avond naar een vriendin kan gaan?
als je baby gecorrigeerd 3 maanden is, dan kun je toch wel met hem zwemmen? Zo gauw het naveltje dicht is (zal wel na 23 weken) dan kan dat. Check dat ff.

Verder, ga eens langs de huisarts voor een postnatale depressie.

Leven kan soms moeilijk zijn maar je moet ook zelf de slingers ophangen.

Sterkte.
@Rik het bebyzwemmen wordt door de kinderarts afgeraden ivm wat ons meisje kan. Dus vandaar dat ze blijven corrigeren. HEt heeft niks met het naveltje te maken.

Ik wil ook wel met vriendinnen afspreken (heb er niet zo veel) Maar het balletje ligt bij hun bij wijze van spreken. Ik heb gevraagd om af te spreken en ik hoor er gewoon niks van. Wellicht zoals meerdere zeggen om ons gewoon wat rust te gunnen naar deze hectische tijd.

Ik heb op internet het een en ander gezocht over de postnatale depressie, en ik merk toch wel dat er veel overeenkomsten zijn met hoe is me voel. OVer anderhalve week heb ik weer een afspraak bij de psycoloog, dus ik zal het met haar eens bespreken. En dan eens kijken om een afspraak bij de huisarts ervoor te maken.

Bedankt voor alle tips..

Met onze dochter gaat het trouwens prima! Ze ontwikkeld zich heel erg goed, en groeit ook heel erg goed. Dus ondanks haar heftige start heeft ze zich er goed doorheen geslagen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven