ik weet het niet meer

24-06-2012 16:10 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is allemaal een half jaar geleden begonnen.

Relatie stuk gelopen, ik werd druk van m'n eigen en uiteindelijk depressief. Ik heb aan de sertraline gezeten wat niet al te best uitpakte en waar ik nog drukker en meerdere stemminswisselingen van kreeg. Uiteindelijk ben ik een dag opgenomen geweest waar ik anti psychotica voor geschreven heb gekregen.

Daarna ging het allemaal wel weer. Ik loop op het moment bij het ggz, afdeling stemmingsstoornissen (groep bipolair) maar heb verder niet de indicatie bipolair gekregen. Ik ben uiteindelijk gestopt met de (al +/- 2 maanden)medicatie omdat ik niet het idee had dat het hielp.

Ik was voorheen iemand met flink wat gedachtes. Ondanks dat kon ik wel mijn rust vinden, ontspannen van dingen zoals uit gaan, drinken, seks, sport, werk.

Nu zit ik met een aantal dingen waar ik niks mee kan en al van alles voor geprobeerd heb.

Zo heb ik soms nog wel last van stemmingswisselingen zeker als ik moe ben dan kan ik het niet goed handhaven. Meestal uit zich dit dan in heel druk gedrag (ik probeer dan ook wel wat beweging te zoeken) of heel rustig tot in het onzekere toe.

vind iemand de volgende dingen herkenbaar of weten jullie iets wat helpt?

- slecht in slaap kunnen komen, soms lig ik echt wel uren wakker zonder iets te denken. ik heb al heel wat geprobeerd om in slaap te komen drugs, alcohol, medicatie, seks,ontspanningsoefeningen. maar niks helpt behalve melatonine en dan ben ik nog na 5 a 6 uurtjes weer wakker. normaal kon ik de klok rond slapen. en ook weer terug in slaap vallen maar het lijkt net als of ik dan te alert weer ben om door te gaan met slapen.

- af en toe stemmingswisselingen, van een aantal dagen heel druk en een aantal dagen waarop ik echt geen zin heb om iets te doen. ik verlies dan ook al mijn creativiteit.

- gedachte stop, sinds 2 maanden heb ik echt het idee dat ik niet goed meer na kan denken. alsof alles in mijn hoofd stil staat en maar niet op gang wil komen.

- er zijn maar weinig dingen waar ik op dit moment plezier in heb.

- ik heb ook heel erg het idee dat ik ergens naar kijk maar de dingen om me heen en mezelf niet goed herken. alsof de herinneringen er wel zijn maar ik ze niet goed kan plaatsen. en het voorstellen van bepaalde dingen bijvoorbeeld fantasieen ging altijd goed maar nu dus niet. Mijn visualisatie vermogen ligt echt laag.

- het terug halen van herinneringen of gesprekken het lijkt allemaal zo blanco. ik was altijd heel goed in het herinneren en terug halen van gesprekken of gebeurtenissen.

- geen gevoel hebben, ik merk wel dat ik verdrietig ben om de hele situatie waar ik in zit en zeker dat ik zo veel moeite moet doen om dingen te herinneren vind ik lastig en maakt mij ook wel bang.

- het door elkaar heen halen van woorden. zo zei ik vandaag ( ik had ook wel slecht geslapen (3 uurtjes) de bloer voenen ipv de vloer boenen.

- slecht eten

- M'n psychiater wil me graag aan de seroquel zetten. Dit wil ik alleen echt niet. Zeker na de slechte ervaring met sertraline en hoe ik mij nu voel ben ik bang het weer te verliezen. Dat ik weer gedachte krijg over zelfmoord of wanen.

Ik had nog wel 1 seroquel liggen die heb ik vorige week in genomen, ik sliep als een blok maar de dagen er na waren een hel om doorheen te gaan. zo veel wisselingen in stemming. het enige wat ik wil is gewoon weer normaal kunnen denken, mijn gevoelens terug krijgen, en kunnen slapen zoals eerst.

Ik neem nu meestal 1,5mg melatonine om in slaap te komen en dat helpt wel iets maar echt vast slaap ik niet en ik word wakker van het minste of geringste.

ik weet het gewoon niet meer, ik voel me verdwaald in mijn eigen en verloren zonder gedachtes.

ik ben ik niet
Beste Rockit,

Wat je omschrijft vind ik best heftig. Het lijkt erop dat je op alle prikkels in je omgeving, vooral stress, heel heftig reageert. Ik raad je in ieder geval af om aan zelfmedicatie te doen d.m.v. drugs of alcohol, beter niet doen.

Ik zou je ook aan raden indien je iets probeert om met je handelaar te overleggen. Iets onschuldigs als melisse thee zou je (voor het slapen) kunnen proberen, ook alle elektrische apparatuur, tv/telefoon/pc 30 min voor je gaat slapen uit zetten.

Verder raad ik je aan om vooral de adviezen van je behandelaar op te volgen. Ik denk dat je echt advies van een arts nodig hebt (psychiater). Wij leken (niet artsen) kunnen je maar beperkt adviseren.

Veel sterkte! Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dat is ook iets wat ik de laatste tijd bij mezelf merk. Ik moet continue bezig zijn met iets. Hoe meer ik in rust stand sta, des te erger mijn waarneming is van de realiteit. En dat is soms best angstig moet ik zeggen. Soms gaat dit dan over in een stand van paniek omdat ik er niks aan kan doen(of zo voelt het in ieder geval).

@amber ik zou graag willen luisteren naar m'n psychiater maar ik ben heel bang dat het weer een ritje word naar verblijf met behandeling en dat wil ik juist niet. ik loop er nu dus al 6 maanden bij de psychologen en psychiaters maar ik ben nog nergens. Ja dat ligt misschien ook wel deels aan mijn eigen omdat ik geen medicatie wens. Er moeten toch meerdere manieren zijn om geholpen te kunnen worden ipv medicatie?

zonder geluiden om me heen kan ik al helemaal niet slapen. dat zorgt nog voor een stukje afleiding.
Slapen is anders wel heel belangrijk, anders raak je steeds verder ontregeld. Geen temazepam oid om te slapen gehad? Of wil je dat ook niet?
geprobeerd, zelfs daar kom ik niet door in slaap. Ik moet echt uit geput zijn om normaal in slaap te komen. en zelfs dan heb ik melatonine nodig. van Temazepam word ik druk. zelfde als oxazepam of xanax.
Lieve rockit01,

wat een nare situatie waar je nu in zit zeg, zeker nu even niets lijkt te helpen. Als je dan ook nog eens weinig slaapt krijgt, ligt het gewicht van de wereld even op je schouders.

Het is al gezegd maar ik denk echt dat het allerbeste advies is om naar de behandelaars te luisteren en over je heen laten komen wat er moet gebeuren om jou weer een beetje beter in je vel te laten voelen Dat is immers hetgene (het enige?) wat je nu wil. En de dingen die tot nu toe worden geprobeerd, helpen niet. Dat lijkt alvast zeker?

Ik lees dat je het hebt over middelen om in slaap te komen (ook alcohol en drugs) en ik weet niet of je dit als actuele maatregelen bedoelt, maar ik denk dat dit alles een grote (negatieve) invloed zal hebben op je stemming. Deze verschillende middelen (zeker in combinatie) kunnen zulke soms gekke dingen met je hoofd uithalen en vooral de volgende dag zal je je misschien nóg verder in de put voelen. Ook alcohol, al wordt dit soms onderschat. Zeker als je neiging hebt tot depressiviteit, hebben deze middelen veel effect op je stemming, je gevoelens en daarmee zelfs je gedachten.

Ik hoop dat je snel iets vindt waarmee je wat geholpen bent. Het is lastig om dit als het ware in de handen van iemand anders te leggen, maar praat er open en eerlijk over met je psycholoog en probeer precies voor te leggen hoe zwaar alles je nu valt. Er aan overgeven kan misschien wel een goede stap zijn in de juiste richting

In ieder geval veel sterkte gewenst meid
Hoe gaat nu met je?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven