Ik weet niet wat ik met mijzelf moet

08-02-2023 08:51 9 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het goed. Dat is het allerbelangrijkste.
Ik heb een leuke baan, ik verdien goed, ik heb een leuke partner, leuke kinderen.

Maar dan komt de ellende. Afgelopen jaren waren zwaar. Mijn ex was chronisch ziek. Hij was een chronische vreemdganger. Mijn oudste heeft al sinds haar 12e een angststoornis. Mijn laatste ouder is een half jaar geleden gestorven, ik ben een jaar geleden gescheiden. Ik ben fulltime alleenstaande ouder.
Ik heb financiële zorgen gehad, die zijn nu gelukkig door een erfenis voorbij. Mijn jongste heeft het moeilijk op school.

Ik probeer steeds te denken aan de leuke denken, aan de goede dingen. Echter heeft mijn oudste afgelopen week een dip gehad, ze had het heel zwaar. Alle angsten van haar suïcidale periode kwamen weer naar boven. En nu zit ik er doorheen. Gisteren zat ik te huilen op mijn werk. Ik ben naar huis gegaan, effe bij mijn kinderen zijn maar ik slaap slecht. Ik ben dus doopop. Ik ben niet ongelukkig stom genoeg. Ik denk ook niet van wat is mijn leven kut. Ik ben gewoon moe.
Collega’s zeiden al blijf deze week lekker thuis maar dat vind ik ook zo dom want er is in feite niks. Ik heb alleen het idee dat ik wallen tot mijn enkels heb.

Niet echt een vraag dus eigenlijk, meer een wat ben ik moe topic.
Moet er een reden zijn om een paar dagen vrij te kunnen nemen dan? Het is juist fijn om dat te doen zonder dat je wat moet. Dat is de gemakkelijkste manier of even bij te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve TO, ik wil je geen probleem aanpraten, maar er is niet 'niks'. Je hebt een zware tijd achter de rug met verlies, geldzorgen, scheiding, zorgen om de kinderen. Dat zijn nogal wat gebeurtenissen in korte tijd.

Fijn dat het meeste daarvan weer in rustiger vaarwater is maar je hebt nog steeds een zware taak (het grootbrengen van je kinderen, die ook hun eigen worsteling doormaken nu). Ga er maar aanstaan! Natuurlijk ben je doodop. Je bent waarschijnlijk een hele periode sterk geweest (al voelde dat misschien niet altijd zo) en hebt denk ik niet altijd naar je eigen grenzen kunnen luisteren.

Neem het advies van je collega's ter harte. Neem even tijd om wat uit te rusten, op adem te komen en de zaken op een rijtje te zetten. Misschien kun je daarna weer vrolijk aan het werk, misschien kom je tot nieuwe inzichten over je situatie of tot hulpvragen die je ergens kunt stellen. Maar ga niet op deze voet door. Je hebt het goed gedaan, maar het is nu ook tijd voor iets meer tijd voor jou.
vergeetachtigejan wijzigde dit bericht op 08-02-2023 09:05
Reden: Leesbaarheid
2.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je collega's je aansporen om rust te nemen! Neem die rust dan ook echt, om bij te slapen, te ontspannen, dingen te verwerken en aanwezig te zijn voor je kinderen.

Liever op dit moment, 'nu het nog wel gaat', dan op een moment dat je er echt helemaal doorheen zit en je langdurig thuis moet blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Neem nu die rust! Echt, als je nu doorgaat beland je straks in een burnout en ben je verder van huis. Geloof me, ik heb het meegemaakt, alleen maar doorgaan, deels omdat het moest. Ik ben ook een fulltime alleenstaande moeder van 2, heftige scheiding etc. Na bijna 3jaar is alles geresulteerd in een burnout. Achteraf begon dat zoals jij beschrijft, gewoon altijd zo ontzettend moe maar ik was niet down of neerslachtig, ik was juist tevreden met hoe ik het deed als alleen moeder, trots en dankbaar voor m'n kinderen en hoe goed we het hadden. Maar daar kwam de man met de hamer en haalde me volledig onderuit.

Veel sterkte, neem je rust en leer zo weer je grenzen aan te geven. Het mag, echt! Wees lief voor jezelf
Je richting is belangrijker dan je snelheid
Alle reacties Link kopieren Quote
Je bent niet ziek misschien, maar je bent nu even niet in staat tot werken. Daar heb je volgens mij alle reden toe. Doe even rustig aan, blijf in overleg met je werkgever en geef jezelf wat tijd.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve To,

Wat een super collega's!!
Mensen om je heen zien vaak eerder wat je nodig hebt dan jijzelf. Zelf helaas ook ervaring mee. Probeer niet stoer te doen en mag van jezelf even extra goed voor jezelf en je kids zorgen ❤️
Neem echt die dagen vrij en miss de komende maand even ook een dagje minder werken?
Wie weet voel je je over een maandje weer een stuk meer jezelf.
Wat bij mij ook helpt is 'alleen' tijd invullen met ontspannen niet hoogdravende dingen en mezelf een beetje verwennen: kopje koffie en krantje ergens, strand of bos, of gewoon t park, mooie muziek waar je je emoties miss wat in kwijt kunt, een mooie bos bloemen, iets voor jezelf of je dochters kopen, iets gezelligs als gezin doen.
Slecht slapen is ook echt funest, ik hoop dat je dat kunt doorbreken. Miss een warme douche nemen of white noise? Wie weet een gesprek hierover met de huisarts/praktijkondersteuner om te kijken of je iets in je slaap routine kunt veranderen wat helpt?
Sterkte ik snap precies hoe je je voelt 😘
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom open je deze OP wanneer er feitelijk niets aan de hand is ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is nu niks, maar je hebt het de afgelopen tijd wel heftig gehad. Natuurlijk ben je moe! Niks om je over te schamen hoor. Neem rust, luister naar je collega's. Wat een topcollega's trouwens, dat lijkt me heel zeldzaam!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven