Ik wil niet meer

26-11-2015 22:13 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even om mijn gedachten op een rij te zetten en misschien een beetje te relativeren.

Volgende week woensdag is mijn kaakoperatie, en ik wil gewoon niet meer. Ik moet van mezelf, want ik weet dat ik anders later spijt ga hebben. Maar ik ben super bang, en ik zie er zo tegenop. Het gevoel komt heel erg in vlagen. Het ene moment laat ik het allemaal maar over me heen komen, en vind ik het niet zo erg. Daarna sla ik helemaal om en ga ik zitten huilen en roep ik dat ik absoluut niet meer wil! Het speelt ook wel mee dat ik de dag van tevoren pas weet hoe laat ik geopereerd ga worden. Het komt gewoon zo dichtbij.

Dit weekend ga ik met mijn vriend sushi eten als een soort laatste avondmaal. Daar grappen we over omdat ik later een week vloeibaar moet eten, maar nu begin ik daar ook heel erg tegenop te zien. Ik ben misselijk en ik heb paniekaanvallen.

Ik moet dit gewoon zien te relativeren maar ik weet niet hoe. Deze operatie heeft alleen zin als ik de vervolg operatie ook neem. Wat nou als dit heel erg tegenvalt? Dan heb ik deze eigenlijk voor niks gedaan!

Zucht. Ik zie het even niet meer zitten.

Edit voor de duidelijkheid: dit is mijn eerste operatie.
quote:hondenmens schreef op 01 december 2015 @ 17:46:

Ik lees even mee, want misschien is dat bij mij ook nodig. Vroeger als tiener gebeugeld, maar nu heb ik een open beet en mijn kiezen zijn wat naar binnen gaan staan, waardoor ze regelmatig tegen elkaar botsen. Nu ben ik een orthodontist aan het zoeken. Volgens mijn tandarts gaat de open beet niet weg zonder operatie en dat vind ik nogal ingrijpend. Volgens hem staat mijn onderkaak wat gekanteld. Hij had het over botankers. Ik wil eerst weten wat de ortho zegt. Want hoop zo dat het alleen met weer een beugel kan opgelost. Ik zie op tegen het nuchter moeten zijn (als ik niet op tijd eet ga ik bibberen en zweten) en het uit roulatie zijn.

Moet je na zo'n operatie echt weken plat liggen? En als je daar moet overnachten, mag je dan wel gewoon naar de wc of krijg je een katheter?

Ik ben ook nog nooit ergens aan geopereerd en weet echt niks.

Na zo'n operatie hoef je geen weken plat te liggen, je zal je alleen 2 dagen kut voelen. Maar dat kan je ook zonder operatie :P

Verder hoef ik daar niet te overnachten, ik kan gewoon aan het eind van de middag weer naar huis. En je mag zelf naar de wc hoor :-) geen katheter nodig!

Morgen word ik om 10.45 verwacht in het ziekenhuis. Ik ben zo rustig nu. Echt totaal niet zenuwachtig. Vreemd, want dat maakt me nu juist angstig. Ik ben bang dat ik de gevolgen niet goed overzie. Naja, ik kan nu niet meer terug! Om 10.15 moet ik 2 paracetamol en een oxycodon innemen. En dan. In het ziekenhuis krijg ik zo charmant overhemd aan. Wat ik me nou afvraag (heel charmant) is of ik daar naakt onder moet, of dat ik er nog wel ondergoed onder aan mag. In series zie je soms zo'n man in blote kont door het ziekenhuis rennen, dus vandaar xD

Morgen kijk ik wel of ik fut heb voor een update :-)
Waarschijnlijk lig je al op 1 oor maar wil je nog heel veel sterkte en succes wensen! Goed juist dat je je heel rustig voelt. Geen idee hoe ik me zou voelen, dat moet ik nog mee gaan maken. Maar fijn om te horen dat je niet je nagels hebt opgevroten tot aan het bot. Toitoitoi dan maar voor morgen!
Succes! Eindelijk niet meer stressen tot het zo ver is, straks is het klaar en kan je herstellen van deel 1!
quote:Chiefseattle schreef op 01 december 2015 @ 22:07:

Waarschijnlijk lig je al op 1 oor maar wil je nog heel veel sterkte en succes wensen! Goed juist dat je je heel rustig voelt. Geen idee hoe ik me zou voelen, dat moet ik nog mee gaan maken. Maar fijn om te horen dat je niet je nagels hebt opgevroten tot aan het bot. Toitoitoi dan maar voor morgen!Ik lig bijna op een oor! Maar toch nog even zeggen dat ik mijn nagels niet kan opvreten, ik heb gelnagels!! (Al heb ik die van mijn wijsvinger af weten te breken xD) nu slapen, en hopen dat mn moeders hond me niet teveel wakker houd xD
Veel sterkte voor morgen!
O nee, gelnagels zijn niet knaagbaar. En je hebt nu een beugel waardoor dat ook niet kan. Ik heb ook honden, als die me wakker maken, geef ik een flinke brul hoor. We wonen vrijstaand dus dat kan. Dan zijn ze sneller stil hier, als mamma het heul erg meent. Of komt ie bij je in bed liggen? Kan gezellig zijn, kan ook je nachtrust kosten. Bruno hier weegt 55 kilo en is zowat net zo groot als een mens als ie zich uitstrekt, en dat doet ie graag, met zijn tenen tegen mijn gezicht bijvoorbeeld. . We hebben een groot bed omdat ie toch altijd wel weer erbij komt liggen, hoe vaak je hem er ook uit dondert. Maar wel lekker warm, honden zijn een graadje warmer dan wij he.

Nou ja, zoete dromen over als het allemaal achter de rug is toegewenst.
Het is zo'n klein hondje, ietwat groter dan een kat, dus slapen is wel gelukt! Lekker bij me in bed

Maar hoera! Weer een probleem! Ben zojuist ongesteld geworden... heerlijk als je nuchter moet zijn (chocola :'( ) En natuurlijk 2 dagen eerder dan gepland. Ik slik de pil en word altijd ongesteld op vrijdagochtend. Soms donderdagavond al.
Howdy viva dames!

Hier een update~

Vanmorgen om 10.45 waren we in het ziekenhuis. Ik kreeg zo'n heerlijk operatiehemd aan en kon toen 2 uur wachten tot de operatie. Gewoon met mijn moeder zitten kleppen, dat was wel fijn. Toen het tijd was om naar de OK te gaan begonnen de zenuwen echt heel erg te worden. Ik lag super te rillen in dat bed, en heb wel 10x gezegd dat ik niet meer wou. Toen bij de voorkamer was er een vrouw die me wat neusdruppels gaf, en het infuus wou prikken. Lukte niet want mijn aders in mijn hand waren zich aan het verstoppen. Dus dat zou ik op de operatiekamer zelf geprikt krijgen. Toen naar de operatiekamer toe gereden door een soort motorclub achtige man. Groot, kaal en met tatoeages. Ondertussen was ik zo aan het shaken dat hij nog zei dat ik van het bed af zou trillen, en dat het maar goed was dat ik vast lag. Op de operatiekamer was er een superlieve vrouw die mijn hand vasthield en me geruststelde. Toen de narcose kwam voelde ik me eerst een beetje fuzzy, en zodra ik hem echt begon te voelen zei ik alleen nog maar huilend "Ik vind het eng, ik vind het zo eng."

En toen werd ik huilend wakker op de verkoever. Met een ijsje. Geen flauw idee waar die vandaan was gekomen. Waarschijnlijk heeft iemand aan me gevraagd of ik er een wilde. Maar op dat moment had ik er echt geen zin in. Toen begon ik wel echt pijn te krijgen, dus kreeg ik nog een shot morfine en wat vloeibare paracetamol via het infuus (die uiteindelijk in mijn arm is gekomen). Daarna mocht ik naar de dagbehandeling toe, waar mijn moeder op me zat te wachten. De arts is nog langs gekomen en zei dat ik bloedneuzen kon krijgen. Inderdaad, 10 minute daarna kreeg ik er een tijdens het aankleden. Daarna naar huis, en nu lig ik met een charmante icepack tegen mijn wang. De pijn valt mee, alleen aan een verstandskies wel wat.

Al met al dus redelijk te doen!
Jaa, goed gedaan! Fijn dat het best wel meeviel, je bent nu echt op de helft joh! En de komende dagen maar lekker rustig aan.
Wat goed, dat klinkt wel okee. Nu de napijn nog natuurlijk maar verder, je hebt het achter de rug! Jeeeej! Gefeliciteerd. Nou nu mag je de hele dag ijsjes, neem ik aan? Beterschap nog!
quote:Chiefseattle schreef op 02 december 2015 @ 23:02:

Wat goed, dat klinkt wel okee. Nu de napijn nog natuurlijk maar verder, je hebt het achter de rug! Jeeeej! Gefeliciteerd. Nou nu mag je de hele dag ijsjes, neem ik aan? Beterschap nog!

Haha, lekker vloeibaar eten, en knuffelen met meneer icepack xD

de napijn valt echt zo reuze mee! Eigenlijk heb ik alleen last van mijn missende kiezen. Ik zou nog steeds niet zeggen dat ik de volgende keer er minder moeite mee ga hebben, maar ik kan nu toch iets beter relativeren!

En ik heb het gevoel in mijn voortanden nog niet terug. Dat is zo'n raar gevoel! Je tandvlees voel je wel, maar je tanden niet!
Oh dat voelt vast heel raar. Ik hoop dat dat inmiddels beter voelt?

En heb je al lekkere vloeibare kost op?
Het voelt inderdaad heel raar! Ik heb een klein beetje gevoel terug, maar nog niet veel.

Verder heeft mijn moeder tomatensoep gemaakt, dan wel met gehaktballetjes, maar die kan ik natuurlijk altijd bij haar kwijt xD

De pijn is nu toch wel redelijk afgenomen. Ik neem voor de zekerheid nog wel die ibuprofen zakjes, want ik ben liever de pijn voor. Maar wakker worden zonder pijn (of met heel weinig pijn) is heerlijk.

Mijn gezicht is nog steeds bezig met opzwellen... Vanmorgen werd ik wakker, en was het onder mijn rechteroog helemaal dik. Van mij mag die zwelling nu wel weer afnemen! Ik voel me als een vis xD
Weer een update!

De zwelling is al aardig aan het afnemen, en ondertussen begint mijn gezicht al lekker geel te worden.

Vanmorgen moest ik beginnen met het draaien aan mijn beugel. Die heeft mijn vriend toen gedaan. Deze avond heb ik het zelf gedaan. Het is heel raar, een van mijn voortanden stond een beetje schuin achter de ander (een klein beetje) en nu staan ze al naast elkaar! Morgenochtend zal er waarschijnlijk al een klein spleetje zijn. Raar, het doet totaal geen pijn, er is alleen een beetje druk. Dat zakt na een paar minuten weer af.

Okee, dat was mijn update! Fijne avond iedereen
Je doet het fantastisch hoor! Ik ben echt blij voor jou.

Nog veel sterkte toegewenst.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven