ik zit in een dip

06-12-2011 18:21 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik hoop dat iemand mij advies kan geven- of gerust kan stellen.

Ik ben een paar maanden geleden aan de kant gezet door mijn laatste liefde en het doet nog steeds pijn. Met die man heb ik ook de meest pijnlijke affaire beleefd tot nu toe. Je zou denken, wees blij dat je van hem af bent, maar ja. Mijn gedachten en gevoelens schieten nog steeds alle kanten op- heel vermoeiend. En waar ik me nu erg bewust van ben is dat ik helemaal nergens zin in heb. Ik voel weerstand bij bijna alles wat ik doe. Ik stort me wel op mijn werk en onlangs heb ik een project bedacht voor in mijn vrije tijd, iets waarbij ik alleen ben en waar ik enige voldoening uit kan halen.

Er valt veel te verbeteren in mijn leven en in mijzelf, maar ik heb gewoon geen zin in dingen aanpakken. Geen zin in sport, cursus, uitgaan, mensen... Ik heb onlangs weer wat laten lopen waarbij ik weer banden kon aanhalen en ik voel me dan zo schuldig dat ik niet op iemands uitnodiging inga. Maar ik kan het gewoonweg niet opbrengen te gaan.

Ik ben wel depressiegevoelig en ik vraag me af wat nu het beste is. Kan ik gewoon thuis aansterken en pas weer de wereld in als ik me niet zo kwetsbaar voel? Of heb ik het juist nodig dat ik weer prikkels krijg? Ook al geeft het mij weinig vreugde en vind ik veel dingen juist pijnlijk.. de confrontatie met het leven, dat maar doorgaat en waar ik niet deel van uit lijk te maken. Mensen die plezier hebben benadrukken mijn onvermogen te genieten.

Is het gewoon ordinair liefdesverdriet wat tijd nodig heeft om weg te gaan? Pff, ik weet het gewoon echt niet meer.

Wat naar voor je dat je zoiets is overkomen. Je mag daar gerust tijd voor nemen. Ik zou zeker geen dingen doen die pijnlijk zijn.

Het is niet erg om een alleen-tijd te hebben. Sociaal contact kan je wel een oppepper geven. Het liefst bij mensen waar je niets verkeerds kan doen, waar je helemaal jezelf kan zijn. Lekker sporten en in de buitenlucht zijn. Doe de dingen waar je blij van wordt.
Heel vaak zie je dat je in eerste instantie geen zin hebt maar dat het later toch wel leuk, gezellig, fijn of prettig was.
Hoi,

Wat naar zeg, wel heel herkenbaar! Voor mij althans. Ik denk dat je soort middenweg moet zoeken.. Ben er van overtuigd dat alleen zijn soms heel goed voor je is (iets dat ik zelf erg eng vindt!) maar je helemaal afsluiten voor andere dingen kan er ook voor zorgen dat je in soort spiraal komt.. Kijk waar je je zelf prettig bijvoelt of prettig door gaat voelen!
meissie toch, wonden moeten helen en daar moet je de tijd voor nemen. Dus huil als je wil huilen, zet de zieligste muziek op. onderdrukken is uitstellen.Jij mag je zo voelen. Praat er veel over met vriendinnen daar zijn ze voor en probeer elke dag de pijn er uit te lopen. Maar zet er ook iets tegenover. Iets waar je energie van krijgt, hobby, schrijven, heilzame massages misschien. Pak een agenda en plan voor elke dag iets leuks in. Als is het een bakkie thee doen of een strandwandeling. Iets kleins kopen zoals mooie oorbellen. Zet muziek op van bijv vroeger, you tube - lekker gabberen :-) leuke herinneringen komen dan naar boven van vroeger. Juist dan krijg je energie en positive vibes. Jouw lichtpuntje! Ik heb ook een zware dip gehad, relatie over en vervolgens een half jaar ziek op bed moeten liggen in mijn nieuwe huisje vol met verhuisdozen waar ik niemand kende. Het gaat nu super goed met me, geloof me. Ook jij ben sterkt genoeg. Als je nu niet de deur uit wil, dan niet. Morgen een nieuwe dag, het maakt niet uit. De wereld veranderd niet zo snel. Heerlijke films kijken of boeken lezen (zelfhulpboeken met tips) maar stel jezelf wel wat doelen, af en toe de deur uit, bewegen, onder de mensen zijn. En als je er geen zin in hebt, dan doe je het de volgende dag.

Ik kreeg de tip om mn ogen dicht te doen, in de wind te gaan staan, armen wijd open te gooien (titanic) mijzelf groot te maken en diep adem te halen. Daar kreeg ik kracht van. Meditaie en oude herinneringen ophalen geven je lijf en psyche en goede boost. Dan is dat eerste zetje gemaakt.

Wonden moeten helen, onderdruk het niet want anders krijg je daar later last van. Heel veel sterkte!!

ps, verse bloemen in huis en misschien een gezelschapsdier kan ook wonderen doen lijkt me :-)
De virtuele knuffels doen me in ieder geval goed

Ik probeer ook niet te streng te zijn en blij te zijn met kleine stapjes vooruit. Maar toch denk ik weleens dat ik misschien teveel in mijn verdriet blijf hangen, het is alweer een paar maanden geleden gebeurd. En ik vraag me af of geluk niet door mij af te dwingen is.

Ik heb ook zo weinig puf, wil mijn bed 's ochtends niet uit en na een dag hard werken ben ik gewoon op en heb geen energie voor andere dingen.

Maar misschien hoort dat er allemaal bij, bij het proces waar ik in zit. Het is fijn te lezen dat een ander er ook bovenop is gekomen, dan gaat het mij ook lukken, toch?! Al kan ik me daar nu niets bij voorstellen.
Bij de ene duurt het langer dan bij de ander. Kop op meis. Omdat er zoveel door je hoofd schiet wordt je moe.

Misschien dat een haptonoom, eft of hypotherapie je kan helpen met het een plekje geven.

Je kan ook al zijn negatieve punten opschrijven, van de stinksokken tot het altijd rekening houden met.. als je in een dip zit kan je het nog eens nalezen, dan bedenk je je geheid dat je zo blij bent dat het over is. Even geen rekening houden met en even niet onbewust door iemand pijn worden gedaan.

even heerlijk op jezelf en zodirect een man tegenkomen die wel goed bij jou past en jou echt gelukkig mag maken!

Probeer af en toe zinnen te verzetten en vooral jezelf te verwennen. Jij bent goed hoe je bent, zelfs met liefdesverdriet. Het mag er zijn en het slijt, echt! Zet voor jezelf lekker een verse bak thee, koop een heerlijk magazine en steek vanavond gezellig een kaarsje aan!

Ongeluk zit in een klein hoekje, geluk zit in de rest!

Sterkte, fijne avond
hypo = hypnotherapie
Had ik ook na een liefdesbreuk.

Ik zat vaak bij vrienden op de bank. Gewoon zitten en tv kijken.

Naar de bios was al teveel en iets plannen was een paniekaanval waard.

Geef jezelf even de tijd, die dip maar glij niet in the darkness.

Ga je niet afsluiten van de mensen om je heen. Je weet denk ik wel bij wie je terecht kan voor gewoon niks doen.

Niks moet, alles mag
Even uppen hoor.

Volgens mij is het gewoon liefdesverdriet. Al weken hou ik mezelf bezig, en alhoewel hij altijd bij me is ging hij een heel klein stapje naar de achtergrond en dat sterkte me.

Vanochtend liep ik met een glimlach op straat, zin in 3 dagen vrij, kerstdiner... en ik zie een poster waarop een vrouw staat met wie hij gezoend heeft (als er niet meer gebeurd is..) en sindsdien probeer ik niet te huilen. Ik ben er zo trots op dat ik dat al weken niet gedaan heb. Waarom blijft die pijn terugkomen, waarom kan ik het niet verkroppen dat hij mij niet wilde. Dit wordt toch wel beter, toch?! :(

Zit ik hier toch weer te janken.

Iemand een bemoedigend woord? :(
Dikke knuffel voor je, Angela. Het zal met ups en downs gaan. Nu heb je even een down, maar er komt vanzelf wel weer een up. Accepteer dat je nu jezelf zo voelt, maar dat het ook weer voorbij gaat, scheelt de helft al.

En jank lekker als je zin hebt, lucht op. Je bent net 'getriggerd', geen wonder dat je even jezelf naar voelt! Ebt echt wel weer weg.
I have my fears but they do not have me
Ha,

je moet trots zijn op jezelf. Je schrijft dat je pijnlijke affaires hebt meegemaakt met hem, en aan de kant bent gezet. Hoewel je niet aangeeft waar het om gaat herken je je waarschijnlijk niet in zijn handelen.

Zelf heb ik het ook op een zeer pijnlijke manier meegemaakt maar ik ben erg blij dat ik "eerlijk" terug kan kijken, en geen moment het gevoel hoef te hebben dat ik iemand heb bedrogen of dat ik gespeeld heb met gevoel. Verdriet komt vaak ook doordat er wellicht een te groot verschil tussen de realiteit en jouw gevoel zat, althans jouw interpretatie van de situatie zoals jij deze aanvoelde. Je zag waarschijnlijk helemaal niet aankomen wat volgde en vertrouwen in dergelijke situaties moet weer worden hersteld.
sterkte!
Dank je. Ik voel me gelukkig weer iets beter. Nu weet ik ,verstandelijk, dat ik hier over heen zal komen. Maar soms zit je weer diep, vast in je verdriet. Gisteren een onverwacht leuke ontmoeting gehad met mensen die ik niet kende. Ik dacht, het leven gaat door en ik zal er weer aan deelnemen. Deze dagen zijn ook een beetje confronterend. 2012 wordt vast leuker dan afgelopen jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven