In het negatieve hangen

28-10-2013 22:14 11 berichten
Vandaag op her werk commentaar gehad van mijn baas gehad. Maar een klein dingetje, maar mijn baas is daar heel direct in. Bij hem weet je waar je aan bent. Hij zegt direct wanneer hij ook maar een klein dingetje heeft. Vandaag weer gebeurd, weken lang ging alles goed (mijn baas is in grote lijnen ook tevreden over mij), nu klein beetje commenteer, het is allang goed we hebben het uitgepraat en ongetwijfeld zit hij er niet meer mee, maar ik nu des te meer.

Ik kan daar niet mee om gaan als mensen ook maar een klein beetje commentaar hebben direct op mij

Ik ben te gevoelig ofzo, ik weet het niet maar ik zit er dus nog mee. Deze avond wel afleiding gevonden, maar nu lig ik alweer bijna een uur wakker, wilde gaan slapen omdat ik echt heel moe was.

Er zijn vandaag ook twee klanten geweest die mij oprecht een compliment gaven over mijn service met glimlach en mijn heldere uitleg en de tijd die ik voor ze nam. Deze complimenten mag ik in mijn broekzak steken en zouden mij energie moeten geven. Maar het kleine stukje commentaar van mijn baas weegt momenteel zo veel zwaarder.

Ik ben mezelf al aan het toespreken met, choco je kan en bent net als iedereen niet perfect, daar is niets mis mee. Je kan niet altijd alles goed doen. Tegenslagen en commentaar over jou als mens hoort bij het leven, als je dat niet mee maakt kun je er nooit mee leren omgaan.

Maar aargh!!!! Ik vind het nu wel genoeg, ik wil kunnen slapen met de gedachte, je hebt vandaag twee oprechte complimenten gehad, wat goed, en tja, een keer commentaar hoort er ook bij.

Maar het wil deze avond niet lukken en daar baal ik van. Is er iemand die me kan helpen relativeren
choco je kan en bent net als iedereen niet perfect, daar is niets mis mee. Je kan niet altijd alles goed doen. Tegenslagen en commentaar over jou als mens hoort bij het leven, als je dat niet mee maakt kun je er nooit mee leren omgaan
een nuancering daarom, het commentaar van je baas gaat niet over jou als mens, maar over je gedrag
Alle reacties Link kopieren
Waarom je zo vasthouden aan dit denken?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
In plaats van te vechten tegen die gedachte bedenk je twee oplossingen zodat je beter wordt in hetgeen je op bent aangesproken. En dan ga je slapen.
Wat haal jij daar uit?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:sabbaticalmeds schreef op 28 oktober 2013 @ 22:21:

een nuancering daarom, het commentaar van je baas gaat niet over jou als mens, maar over je gedrag

daarbij is je baas ook maar een mens

op zijn tijd misschien té direct, te veel op de omzet gericht, een slechte dag gehad, slecht geslapen........

kom op, laat je niet zo beïnvloeden door 1 opmerking
Als je werkgever over kleine dingen zeurt, dan betekent dat ook dat hij geen grote dingen verkeerd vindt gaan...
Dan lukt het niet vanavond, morgen weer een dag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik ben hier ook heel beroerd in. Misschien helpt het idee dat je hier niet alleen in staat.

Maar wat mij een beetje helpt is je gevoel toelaten. Boos worden, janken, op een kussen slaan, rondje hardlopen. Moet natuurlijk weer niet te lang duren, maar het gepieker erover maakt het juist erger.
Misschien bedoelde hij wel dat je zo in het negatieve kunt blijven hangen dat je het positieve vergeet te vieren. Dat je te gevoelig ofzo bent voor o.a. kritiek.
Bah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven