Incompleet zonder relatie?

22-12-2011 21:50 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom voelen zoveel mensen zich incompleet zonder relatie?

Gaat het om bevestiging en aandacht? Of om het feit (?) dat het leven met zn 2n leuker is? Of zoeken we in onze partner iets dat we niet in onszelf kunnen vinden?

Ik kom uit een relatie met een man die al jaren vreemdgaat en liegt. En toch... Ik had hem zijn gang laten gaan als hij maar bij ons was gebleven. Een keuze gebaseerd op angst en onzekerheid weet ik nu. Maar toen ik hem zelfs een verstandshuwelijk voorstelde dacht ik écht dat ik het niet zou overleven als hij weg zou gaan. En hoewel de momenten van opluchting (geen wantrouwen en achterdocht meer) steeds vaker voorkomen, overheerst ook het gevoel van het missen van een 'teamgevoel'. Dat onvoorwaardelijke maatje (dat hij overigens allang niet meer was, maar dat wist ik toen niet). Die arm. En het gevoel dat ik met hem de wereld aankon..

Waarom kan ik dat (nog) niet uit mezelf halen? Daarmee krijgt het topic een andere wending maar eigenlijk wil ik vragen: waarom hebben veel mensen een relatie nodig en is het zo verschrikkelijk om alleen te zijn?
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
quote:Soyli schreef op 22 december 2011 @ 21:50: waarom hebben veel mensen een relatie nodig en is het zo verschrikkelijk om alleen te zijn?Geen flauw idee. Ik vind het juist heerlijk om alleen te zijn en een relatie lijkt me maar niks. Zeker niet als je dan ook nog moet samenwonen. Gruwel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Helemaal eens met Tonkje. Ben nu een jaar of 5 single and enjoying every minute of it!

Ik ben gewoon geen relatiemateriaal.
Huts!
- Om dingen te delen met elkaar

- Om steun te hebben aan elkaar

- Om het gevoel dat je bij elkaar wilt zijn

- Om het gevoel te hebben dat je elkaar kunt vertrouwen

- Om het gevoel te hebben een team te kunnen vormen

- Om voor iemand te kunnen zorgen

- Om om iemand te geven

- Om veel liefde te geven

- Om intiem te kunnen zijn

- Om lekker tegen aan te kunnen kletsen en zeuren

- Om liefde te voelen stromen

- Om te kunnen dromen over de toekomst samen

- Om nog zoveeeeeeeel meer redenen!

Ik vind het niet leuk om alleen te zijn.
Na een paar jaar teveel met iemand bezig geweest te zijn die niet 100% voor mij ging, ben ik nu weer single, nou ja was ik al en vermaak me prima als single zijnde maar ik zou nu toch wel een leuke man willen ontmoeten die echt een keer voor mij gaat. Het positieve is dat ik wel blij ben dat ik nu weer open sta voor andere mannen na mij te lang gefocussed te hebben op iemand die niet voor mij wou gaan, zonde van de tijd maar so be it, weer les geleerd
hoe lang is het geleden dat je relatie is verbroken?

Om je vraag te beantwoorden: ik denk dat veel mensen geen relatie nodig hebben, maar 'm gewend zijn. Het is niet verschrikkelijk om alleen te zijn, maar wel zo vreemd dat het verschikkelijk kan lijken als je daarvoor altijd een (al dan niet functionerend) team was.

Ik ben jarenlang gelukkig vrijgezel geweest, en toen ik een relatie kreeg vond ik het vreselijk om mijn alleen-zijn kwijt te raken. Niets zonder overleg, het gevoel dat ik de wereld opeens moest delen (bah). En ook dat wende.

Kinderachtige vergelijking misschien, maar als jij al 20 jaar koffie bij je ontbijt drinkt, en iemand zet je ineens thee voor, denk je ook dat je dag niks wordt. Terwijl thee 'an sich' niet erg is

Je kan het zelf, echt! Sterkte!
quote:registreerjenu schreef op 22 december 2011 @ 21:59:

- Om dingen te delen met elkaar

- Om steun te hebben aan elkaar

- Om het gevoel dat je bij elkaar wilt zijn

- Om het gevoel te hebben dat je elkaar kunt vertrouwen

- Om het gevoel te hebben een team te kunnen vormen

- Om voor iemand te kunnen zorgen

- Om om iemand te geven

- Om veel liefde te geven

- Om intiem te kunnen zijn

- Om lekker tegen aan te kunnen kletsen en zeuren

- Om liefde te voelen stromen

- Om te kunnen dromen over de toekomst samen

- Om nog zoveeeeeeeel meer redenen!

Ik vind het niet leuk om alleen te zijn.Eens! Maar wát als veel van die dingen er niet zijn.. Dan nóg blijven mensen hangen in relaties. Om maar niet alleen te hoeven zijn. Ik ben er zo eentje trouwens; ex heeft uiteindelijk iemand gevonden die ook bij partner wegging dus die twee zitten lekker in flatje samen nou maar als hij niet vertrokken was had ik m gewoon laten blijven hoor. Uit pure angst voor het alleen zijn.. Bizar vind ik dat van mezelf..
quote:BellatrixVanDetta schreef op 22 december 2011 @ 21:57:

Helemaal eens met Tonkje. Ben nu een jaar of 5 single and enjoying every minute of it!

Ik ben gewoon geen relatiemateriaal.*high five smiley*

En toch....toch beland ik er elke keer weer in, om vervolgens na een paar maanden te denken...nee, ik ben leuker in mijn uppie!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:nieuwemaan11 schreef op 22 december 2011 @ 21:59:

hoe lang is het geleden dat je relatie is verbroken?

Om je vraag te beantwoorden: ik denk dat veel mensen geen relatie nodig hebben, maar 'm gewend zijn. Het is niet verschrikkelijk om alleen te zijn, maar wel zo vreemd dat het verschikkelijk kan lijken als je daarvoor altijd een (al dan niet functionerend) team was.

Ik ben jarenlang gelukkig vrijgezel geweest, en toen ik een relatie kreeg vond ik het vreselijk om mijn alleen-zijn kwijt te raken. Niets zonder overleg, het gevoel dat ik de wereld opeens moest delen (bah). En ook dat wende.

Kinderachtige vergelijking misschien, maar als jij al 20 jaar koffie bij je ontbijt drinkt, en iemand zet je ineens thee voor, denk je ook dat je dag niks wordt. Terwijl thee 'an sich' niet erg is

Je kan het zelf, echt! Sterkte!

Dankje..

3,5 maand. Na een relatie van dik 15 jaar. Mét kinderen. Dát maakt het extra moeilijk want ik mis de gezinsdingen vreselijk en heb dit nooit gewild voor mijn kindjes...
Ik ben weleens eenzamer geweest in een relatie, dan dat ik alleen was. Inmiddels heb ik ook de grote liefde van m'n leven beleefd, we waren 7 jaar samen, hij is bijna 3 jaar geleden overleden. Inmiddels ben ik een zeer gelukkige single mom. Ik denk weleens zou er weer plek zijn voor iemand, maar eigenlijk bevalt het me prima zo. Weer wennen aan al die vreemde fratsen van iemand, nee hoor, nog even niet. En ik heb natuurlijk in man in m'n leven, maar die is net 89 cm.
quote:Soyli schreef op 22 december 2011 @ 22:03:

Dankje..

3,5 maand. Na een relatie van dik 15 jaar. Mét kinderen. Dát maakt het extra moeilijk want ik mis de gezinsdingen vreselijk en heb dit nooit gewild voor mijn kindjes...

Oh joh, da's relatief gezien soort van eergisteren nog maar dus! Niemand zal zeggen dat je daar al over heen en "blij met single Zelf" hoeft te zijn, dus wees niet zo streng voor jezelf.

En nou je er toch bent, lees een willekeurig aantal topics door van al die sterke vrouwen hier die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en het príma doen nu!

Het is niet verschrikkelijk. Op een gegeven moment is dat de realiteit en je leeft zo prettig mogelijk door

Sommigen maken het verschrikkelijk omdat ze zich de meest eenzame en depressieve momenten voor de geest halen en dan tegen zichzelf vertellen: en zo zal het altijd zijn.

Ja logisch dat je dan tegen jezelf zegt: dat wil ik absoluut niet; dan maar een ploert als ik maar niet alleen ben.
it's a big club and you ain't in it
Mss omdat we ergens toch nog groepsdieren zijn.
quote:En hoewel de momenten van opluchting (geen wantrouwen en achterdocht meer) steeds vaker voorkomen, overheerst ook het gevoel van het missen van een 'teamgevoel'. Dat onvoorwaardelijke maatje (dat hij overigens allang niet meer was, maar dat wist ik toen niet). Die arm. En het gevoel dat ik met hem de wereld aankon..

Het heeft nu eenmaal voor en nadelen. Je kan niet alles hebben. Misschien tref je later wel iemand die je dat alles geeft maar je maakt jezelf ongelukkig als je elke dag tegen jezelf vertelt wat je mist.

Je haalt het beste uit de dag en that's it. Misschien kan ik ooit naar de maan maar ik ga er niet op wachten tot het kan.
it's a big club and you ain't in it
Samen is heel vaak leuker dan alleen. Heel vaak ook niet. Het is maar net wie je als partner hebt.
Kom ook eens kijken op het topic: "alleen zijn en gelukkig met jezelf".

Weet je, als je in een ongelukkig relatie zit die over jouw grenzen heen gaat. Liegen en bedriegen b.v. en je houdt dat in stand dan verneder je jezelf en dat is wel een hoge prijs, lijkt mij. Bovendien ben je dan ook niet 'vrij' om wel een goede man te treffen.

Ik ben echt liever alleen dan vast te zitten in een ongelukkige relatie.
I have my fears but they do not have me
Je kan iets delen samen. Of dat nu ellende is of liefde. Gedeelde smart is halve smart en gedeelde liefde is dubbel zoveel liefde.

Ik ben gewoon geen relatiemateriaal.

Hier nog zo eentje die er zo over denkt. Lekker doen en laten waar je zin in hebt, geen moeilijke toestanden (die heb ik op mijn werk al genoeg ).

Als ik om me heen kijk naar al de mensen die bij elkaar blijven om maar niet alleen te hoeven zijn vind ik dat diep triest. Onder het motto iets is beter dan niets.

Erg om zo afhankelijk te zijn van een andere persoon omdat je denkt het in je eentje niet te kunnen redden.

Ben nu een jaar of 5 11 single and enjoying every minute of it!

Ik ben gewoon geen relatiemateriaal.Hier nog 1. Ben niet bereid om mijn tijd langer dan hooguit een uur of 3 a 4 met een man te delen.
quote:Aranea schreef op 23 december 2011 @ 09:11:

[...]

Erg om zo afhankelijk te zijn van een andere persoon omdat je denkt het in je eentje niet te kunnen redden.Precies!! Als ik dát nou ook eens ging voelen.. Praktische red ik het wel, financieel moet ook gaan lukken hoop ik, maar emotioneel vind ik het zo moeilijk op dit moment. En waarom? Zeker na de relatie waar ik uit kom. Eentje waar ex jarenlang tegen me gelogen heeft en de ene na de andere affaire erop nahield (waarschijnlijk omdat hij (ook?) iets zocht dat ie niet in zichzelf kon vinden..)..
quote:aponi schreef op 22 december 2011 @ 23:40:

Kom ook eens kijken op het topic: "alleen zijn en gelukkig met jezelf".

Eigenlijk was dat één van de redenen waarom ik dit topic opende.. Want juist in dát topic lees ik vooral over mannen, verliefdheden, en pijn.. Ik lees hier nauwelijks nog iets terug over mensen die er echt bewust en vol overgave voor kiezen om eens een tijdje alleen te zijn en het geluk in henzelf te vinden.
quote:Soyli schreef op 23 december 2011 @ 09:51:

[...]

Precies!! Als ik dát nou ook eens ging voelen.. Praktische red ik het wel, financieel moet ook gaan lukken hoop ik, maar emotioneel vind ik het zo moeilijk op dit moment. En waarom? Zeker na de relatie waar ik uit kom. Eentje waar ex jarenlang tegen me gelogen heeft en de ene na de andere affaire erop nahield (waarschijnlijk omdat hij (ook?) iets zocht dat ie niet in zichzelf kon vinden..)..In dit geval je eigen motto nog maar eens goed lezen
quote:nieuwemaan11 schreef op 22 december 2011 @ 22:11:

[...]

Oh joh, da's relatief gezien soort van eergisteren nog maar dus! Niemand zal zeggen dat je daar al over heen en "blij met single Zelf" hoeft te zijn, dus wees niet zo streng voor jezelf.

En nou je er toch bent, lees een willekeurig aantal topics door van al die sterke vrouwen hier die iets vergelijkbaars hebben meegemaakt en het príma doen nu!

Dankje :-)

Het is inderdaad nog maar heel kort.. En veel mensen om me heen zeggen ook dat ik niet zo streng voor mezelf moet zijn. Dat ik eerst maar eens de tijd moet nemen om op te krabbelen en te genieten van de rust die er nu ook weer in huis komt. En dat doe ik ook, maar ik betrap mezelf erop dat ik tóch al vooruit kijk en hoop ooit nog eens in een evenwichtige relatie te komen. Dat kan overigens alleen als ik die relatie ga zien als aanvulling, en niet als noodzaak (zoals die waar ik net uitkom; iets wat ik mezelf aangedaan heb overigens). Dus het is gewoon goed om eerst de zoektocht naar mezelf te voltooien.

Maar dan denk ik weer aan mijn jeugd, toen ik elke kerstavond dacht 'misschien zit ik hier volgend jaar met zn twee' (ik leerde ex kennen toen ik 23 was terwijl vriendinnen allemaal al vanaf hun 16e 'aan de man' waren). Op de één of andere manier voelde ik me minder(waardig) zonder relatie; en dat gevoel is er nu weer. Heel bizar want ik zie de singles om me heen absoluut niet als minder maar mezelf blijkbaar wel (ook iets uit mijn jeugd overigens waarin één van mijn ouders altijd riep en uitstraalde dat met iemand zonder relatie toch écht iets mis was )..
En daarom ook mijn vraag.. Ook om tegenwicht te geven aan mijn (bizarre) idee dat ik zonder relatie minder ben. Want dat is toch niet zo (vraagt ze heel onzeker terwijl ze het antwoord eigenlijk wel weet maar (nog) niet voelt)??
quote:Dibbes1 schreef op 23 december 2011 @ 09:54:

[...]

In dit geval je eigen motto nog maar eens goed lezen Haha! Daarom juist dat motto; om mezelf over de streep te trekken (rationeel lukt dat al redelijk, emotioneel nog lang niet pff)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven