Is er nog iemand wakker? Ik ben zo vreselijk bang…

05-01-2023 05:04 363 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik weet niet of dit onder kinderen moet of onder psyche. Ik ga geen andere nick aanmaken, want wie mij herkent, is mij over het algemeen lief. Ik ben wel bezorgd over wat ik deel, uit angst en machteloosheid.

Mijn 15-jarige heeft gisteren een zelfmoordpoging gedaan door een overdosis. Ze heeft me ‘s ochtends gewaarschuwd en ligt nu in het ziekenhuis. Ik weet niet hoe het verder moet. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij klinkt het alsof je er heel helder instaat. Je hebt groot gelijk dat je de achtergronden overlaat aan de mensen die er verstand van hebben en dat jij je puur richt op "wat heeft mijn kind nodig". Ik snap ook je houding naar het vriendinnetje toe, isoleren is echt een slecht plan, daar kweek je alleen maar weerstand mee bij jouw dochter en je bevestigd inderdaad het "zij tegen de wereld" gevoel. Ik vind het knap van je.

Vannacht heeft je dochter bij je ouders geslapen, heb je al contact met haar gehad? Hoe gaat het er de komende dagen uitzien? En dan natuurlijk een hart onder de riem van de ene moeder voor de andere.
Een kind dat unhappy is is een zwarte last en ik gun je je zorgeloos wakker worden over een poosje!
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Lieve Hupsel, wat een verhaal zeg.
Hele dikke knuffel voor jou!

Wat fijn dat je ex deze kant op komt, dan hoef je het niet alleen te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ze heeft buikpijn, ter hoogte van haar lever. Ze is nu met haar vader onderweg naar de spoed.

Het is een nachtmerrie
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat is het zeker Hupsel. Houdt je ex je op de hoogte van alles?
Ik hoop dat het meevalt...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hupsel schreef:
06-01-2023 11:33
Ze heeft buikpijn, ter hoogte van haar lever. Ze is nu met haar vader onderweg naar de spoed.

Het is een nachtmerrie
Supernaar. En toch hoop ik dat juist dit soort dingen haar volgende keer weerhoudt van een overdosis paracetamol.

Ben je niet ook een beetje boos?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Boos nu niet. Machteloos. Ze is zó in zichzelf gekeerd, het is net of mijn kind kwijt is en ze een soort van vage blauwdruk heeft achtergelaten.

Blijkbaar heeft de ggz in eerste instantie de spoedaanvraag afgewezen, maar het wijkteam heeft met drie man sterk de hele ochtend zitten bellen met de ggz en het is nu toch goedgekeurd. Het ziekenhuis zou vanochtend de officiële aanvraag indienen, maar heeft dat nog niet gedaan. Het crisis-interventieteam gaat daar nu achteraan, maar waarschijnlijk zal de ggz wegens ‘vrijdagmiddag, vakantie en bijna weekend’ vandaag geen contact meer met ons opnemen.

Dus komt het crisisteam vandaag weer langs om te bespreken hoe het nu gaat en een veiligheidsplan te maken voor het weekend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoera voor het wijkteam, antipluim voor ziekenhuis en ggz. Ik vrees dat dit aan de orde van de week gaat zijn, de frustratie om en rond instanties.
Je doet wat je kan meis!

Hoe is ze de nacht doorgekomen bij je ouders?
Wat vreselijk om te zien dat je dochter even "verdwenen" lijkt. Wat zou er toch in haar omgaan.

Hupsel, maakt je dochter lastig contact met leeftijdsgenootjes? En is ze nu wellicht zo ontzettend blij met dit vriendinnetje dat ze zelf helemaal lijkt te verdwijnen?
Hoe is op dit moment het contact tussen de meiden, heb je daar zicht op?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahum, crisisteam is ook van ggz waarschijnlijk… (qua antipluim).
Hupsel, dit is een rollercoaster voor je dochter, voor jou en iedereen die van haar houdt.
Elke dag is er nu één. Er gaat zoveel gebeuren, er gaat zoveel op jullie afkomen. Heb enerzijds vertrouwen in de hulpverleners, blijf er anderzijds bovenop zitten.
Uiteindelijk zal er duidelijkheid komen, en kan er gewerkt gaan worden aan herstel.

Zoek hulp voor jezelf. Ga naar de huisarts en laat je doorverwijzen naar de poh, of naar een maatschappelijk werker of psycholoog. Zodat jij jezelf niet verliest in deze situatie.

Wat ik me nog herinner van toen ik 15 was, was dat ik me totaal verdoofd voelde, me afsloot voor de buitenwereld. En dat ik zo'n groot schuldgevoel naar mijn ouders had, dat ik me nog waardelozer ging voelen.

Maar elke situatie, en elke puber, is anders. Probeer het per dag te bekijken.
Wat omschrijf je het mooi en liefdevol Hupsel.
Over je dochter, je zorgen, maar ook over het vriendinnetje.
Knap dat je dat zo helder kan blijven zien, door alle emoties heen.
Dat je je niet gek laat maken.

Het klinkt alsof je goede strijdpartners hebt. Dat wijkteam is goud waard, net als de psychiater die echt luisterde en zag.

Is er op de spoedeisende hulp nog iets gevonden met betrekking tot de buikpijn?

En jij? Wat heb jij nu verder nodig om even te kunnen ontspannen en de zorgen af en toe even los te kunnen laten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Leverwaarden waren in principe goed genoeg. Vanavond slaapt ze bij haar vader. We hebben met haar afgesproken dat ze morgen vriendinnetje anderhalf uur mag zien, hier thuis en ik ben er bij. Laten we het er maar op houden dat ze heel, heel erg kwaad was en dit belachelijk vond. En vervolgens ging moeder van vriendinnetje los via de app, op behoorlijk agressieve wijze.

Ik heb voor mezelf maandagmiddag een afspraak bij de huisarts en vraag dan ook om een doorverwijzing voor een psycholoog, voor mij. Jongste dochter hou ik intussen ook in de gaten, die zit op eigen verzoek ook bij alle gesprekken met de hulpverlening.

Dochter wil niet meer op haar zolderkamer slapen, want dat is nu ‘besmet’. Dus de komende dagen knappen we een andere kamer op, richten die in en wordt het een soort grote volksverhuizing. Iets waar ik niet bepaald naar uit kijk, maar dochter en haar vader wel.

Maandag wil ze gewoon naar school. En ergens is dat heel goed, maar ik vind het ook vreselijk eng,
Dat kan ik me indenken. Toch is ze daar relatief veilig lijkt me, tussen al die andere mensen? Zit haar vriendin op dezelfde school?

Volksverhuizing waaaaaah. Maar misschien wel fijn dat ze minder 'alleen' en 'ver' zit?
Hoop dat vader en dochter het samen gaan doen, zodat jij je daar iig niet te druk mee hoeft te zijn.

Jemig, wat heb jij alles helder voor jezelf en goed geregeld. Huisarts al gepland, jongste dochter in de smiezen...
Kom je nog aan voelen toe, of zit je volledig in de handelen en ratio?

En die moeder van vriendin...... Op jouw app hoop ik, niet op de foon van dochter?
Allemegaggies...
Vriendin heeft het ongezonde gedrag en omgaan met emoties dus van huisuit meegekregen. Wat verdrietig voor zo'n meisje toch.

Enorm respect voor jou.
Je lijkt me een fijne moeder, voor wat je eraan hebt.
Avocadeau schreef:
06-01-2023 21:07
Dat kan ik me indenken. Toch is ze daar relatief veilig lijkt me, tussen al die andere mensen? Zit haar vriendin op dezelfde school?

Volksverhuizing waaaaaah. Maar misschien wel fijn dat ze minder 'alleen' en 'ver' zit?
Hoop dat vader en dochter het samen gaan doen, zodat jij je daar iig niet te druk mee hoeft te zijn.

Jemig, wat heb jij alles helder voor jezelf en goed geregeld. Huisarts al gepland, jongste dochter in de smiezen...
Kom je nog aan voelen toe, of zit je volledig in de handelen en ratio?

En die moeder van vriendin...... Op jouw app hoop ik, niet op de foon van dochter?
Allemegaggies...
Vriendin heeft het ongezonde gedrag en omgaan met emoties dus van huisuit meegekregen. Wat verdrietig voor zo'n meisje toch.

Enorm respect voor jou.
Je lijkt me een fijne moeder, voor wat je eraan hebt.
Dat is dus gissen. Verder eens met je post!

TO, hou je jongste goed in de gaten. Dit kan een enorme impact op haar gaan hebben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Laten we het er maar op houden dat moeder van vriendinnetje niet helemaal spoort. En dat heeft zeker invloed op het doen en laten van vriendinnetje en is op zich al een hele zorgelijke situatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie het even helemaal niet meer zitten. En besef dat dat logisch en niet te vermijden is en er bij hoort en dergelijke….

Komt ook omdat het weekend is. De afgelopen dagen waren zo lang, maar ook met zoveel contacten en nu staat dat even stil en moeten we het zien te redden tot maandag.

Ik ben zó blij dat ex er is. Het contact is een hele tijd heel moeilijk geweest, maar dit kunnen we als ouders samen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hupsel schreef:
07-01-2023 09:15
Ik zie het even helemaal niet meer zitten. En besef dat dat logisch en niet te vermijden is en er bij hoort en dergelijke….

Komt ook omdat het weekend is. De afgelopen dagen waren zo lang, maar ook met zoveel contacten en nu staat dat even stil en moeten we het zien te redden tot maandag.

Ik ben zó blij dat ex er is. Het contact is een hele tijd heel moeilijk geweest, maar dit kunnen we als ouders samen.
Zo ontzettend herkenbaar; als we het weekend maar doorkomen, maar hoe?
Geen tips helaas, zit er zelf middenin. Dikke knuffel voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
:hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
MevrouwM123 schreef:
07-01-2023 09:28
Zo ontzettend herkenbaar; als we het weekend maar doorkomen, maar hoe?
Geen tips helaas, zit er zelf middenin. Dikke knuffel voor jullie :hug:
Ik zat gisteren aan je te denken. Ik weet niet hoelang dit al speelt bij jullie, maar wat vreselijk ontzettend gruwelijk zwaar. Ook hele dikke knuffel voor jullie :hug:
Alle reacties Link kopieren Quote
Superfijn dat ex er is. Is hij er ook op emotioneel niveau, Hupsel? Kunnen jullie je angsten bij elkaar kwijt of is het vooral praktisch? (ook heel fijn trouwens!)
Maakt je jongste dochter zich zorgen om haar zus.

De kamer is "besmet", dit zegt mij wel iets over haar gemoedstoestand, is dit herkenbaar voor je?
En dan vandaag de grote volksverhuizing dus. Jullie zijn er echt enorm druk mee.

Hoe is dochter de nacht doorgekomen bij je ex? En jij, heb jij een beetje kunnen slapen?
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Hupsel schreef:
06-01-2023 23:06
Laten we het er maar op houden dat moeder van vriendinnetje niet helemaal spoort. En dat heeft zeker invloed op het doen en laten van vriendinnetje en is op zich al een hele zorgelijke situatie.
Dit klinkt naar maar ook een beetje eng. Schijnbaar vindt moeder van vriendinnetje dat ze tegen jou tekeer mag gaan op de app terwijl jij op dit moment maar één zorg hebt.
Lukt het je om duidelijk en begrenst te communiceren naar haar? Is haar agressie van dien aard dat er wellicht andere instanties op de hoogte gebracht moeten worden? (lees politie).
...
Alle reacties Link kopieren Quote
Herken dit wel van mijn eigen keren, dat kamers of plekken besmet voelen.

Hoe is het ondertussen met haar buikpijn?
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Rooss4.0; we kunnen deels angsten bij elkaar kwijt. De scheiding is niet makkelijk verlopen, heeft lang geduurd en het voelt nu raar, maar ook bekend. Niet vertrouwd, dat is een te groot woord.

Jongste dochter maakt zich zeker zorgen. Zij heeft qua karakter dezelfde instelling als ik; wat is het probleem en hoe los je dat op. Zij voelt zich dus ook heel machteloos en daarom hou ik haar heel erg in de gaten. Maandag begint school weer en heb ik ook contact met haar school over alles.

Dochter is gisteren even op haar kamer geweest om wat kleding te pakken, met haar vader erbij. Ze vond het minder eng dan ze dacht dat het zou zijn.

Moeder van vriendinnetje is een probleem. Daar zitten we over te peinzen, over wat wij kunnen en wat mogelijk is. Dat wil ik hier niet open en bloot neerzetten, omdat ook daar een kind bij betrokken is.

@ Kohaku; ik kan me er ook iets bij voorstellen. Die plek, waar dat gebeurde, dat is een dieptepunt.

De buikpijn is ver weg getrokken, gelukkig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn Hupsel dat ondanks alles wat tussen jou en jouw ex is gebeurd dat jullie in eerste plaats ouders kunnen zijn voor jullie dochter. Niet iedereen kan dit helaas.

Valt deze moeder van dat vriendinnetje jullie lastig? Mocht dit het geval zijn dat zou ik toch overwegen contact met de politie op te nemen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn liefste Huppel, ik ben erg blij dat het crisisteam toch in is geschakeld. Zelfs ik voel opluchting

Mijn wederhelft kwam met iets waardevols. Kijk hoe de zorg daar is geregeld. Mocht ex kind meenemen is het wel belangrijk (duh) dat ze daar ook hulp krijgt.
In eerste instantie ben ik nl ook heel erg voor kind uit situatie halen zodat er geen contact meer kan zijn. Cold turkey afkicken. Maar, heel nuchter gezien, vraag ik me af in hoeverre dat dat kan. Juist omdat moeder van gewoon niet meewerkt.

Ik denk aan jou. Veel. En waar ik je mee kan helpen, uurtje van je af♡
Alle reacties Link kopieren Quote
Miek_ schreef:
07-01-2023 12:06
Fijn Hupsel dat ondanks alles wat tussen jou en jouw ex is gebeurd dat jullie in eerste plaats ouders kunnen zijn voor jullie dochter. Niet iedereen kan dit helaas.

Valt deze moeder van dat vriendinnetje jullie lastig? Mocht dit het geval zijn dat zou ik toch overwegen contact met de politie op te nemen.
Moeder van komt nu in ieder geval heel instabiel en we maken ons daardoor ook zorgen om vriendinnetje. Het laatste overwegen we nu inderdaad, maar met alle voorzichtigheid.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven