je ideale leven

14-12-2010 14:06 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik ben benieuwd hoe jullie ideale leven eruit ziet en hoe ver je daar vanaf staat.

Ik ben hier nieuwsgierig naar omdat ik wil proberen mijn leven zo in te richten dat het zo dicht mogelijk bij mijn idealen staat. Ik denk dat het voor veel mensen een valkuil is, zo ook voor mij, om dingen te doen omdat het nou eenmaal zo hoort of zo gelopen is.

Ik zal vast beginnen.

In mijn ideale leven zou ik:

- met mijn vriend samenwonen in een authentiek eigen huisje, knus en gezellig ingericht en een sprookjesachtige dichtbegroeide tuin. aan de rand van de stad, bij het bos.

- drie of vier kinderen hebben (ligt aan het temperament van de kindjes!)

- pleeggezin zijn voor kinderen in nood of een kindje adopteren.

- een golden retriever!

- vrijwilligerswerk doen met daklozen of ouderen oid. Echt iets kunnen betekenen voor iemand anders.

- veel tijd hebben om taaren te bakken met de kindjes en andere huiselijke mutsedingen ;)

- twee keer per jaar op vakantie gaan naar idyllische plekjes, hoeft niet luxe of heel ver te zijn.

- financien moeten geen probleem zijn, maar ik hoef niet rijk te zijn. Modaal of liever iets daar boven gezien grote gezin en vrijheid.
Ik heb mijn idealen die ik had ervaren.

Het knusse huis, de 2 labradors, de bijpassende man en dubbele riante inkomens.

En nee het heeft mij niet gelukkig gemaakt.

Nu alles behalve ideaal, maar wel gelukkig
Mijn ideale leven zou best lijken op mijn huidige leven: een liefdevolle relatie met mijn droomman, een mooi en gezellig huis (we hebben nu de miniversie) bij het strand en bos in de buurt. Veel lieve vrienden en familie in de buurt die niet zo druk zijn dat ik ze nauwelijks zie. Een baan die voelt als een hobby, en regelmatig op vakantie of weekendjes weg. 2 honden en wat kippetjes erbij.

Maar het lijkt me vooral fijn om gezond te zijn.
ik zou graag een leuke relatie hebben en een baan.

een beter huis, kinderen en de rest volgt vanzelf.

ik wil graag rust, en gezelligheid, en gezondheid, groei en ontwikkeling.
en een auto.

die wil ik dolgraag.

nu ga ik hardlopen, om het deel van de gezondheid te verwezenlijken.
Leuk topic!

Mijn ideale leven...daarin heb ik een leuke, creatieve baan, eentje met een mooi licht kantoor en veel kunst aan de muur. Ik heb een vriend die actief is en initiatief neemt (niet zo'n bankhanger) en die mij helemaal geweldig vindt. Als wij trouwen (mooi weer, liefst sneeuw met een zonnetje) is het een heerlijke dag vol vrienden en familie, en later als we kinderen krijgen, dan heeft hij papa-dag. We reizen veel, nooit geldproblemen, etc. etc. Heerlijk zo dromen ;)

In de realiteit zit ik in m'n studentenkamertje te zwoegen, is het dan te koud, dan te warm, maar ben ik wel heel gelukkig, want vrienden en familie die van me houden. Daar hoef ik niet over te fantaseren, wat dat heb ik al.
Ja, in mijn ideale leven was ik ook gezond gebleven, had ik stapels energie.

Mijn ideaal zou nog steeds zijn in een warm land te wonen. Helaas is dat met mijn huidige leven moeilijk te bereiken, daarom geniet ik zomers extra veel en probeer ik 's winters de kou en donkerte te negeren
Later is nu
Ja inderdaad, in mijn ideale leven schijnt overdag altijd de zon, en regent het alleen 's nachts als ik warm in m'n bed lig. Wat heerlijk zou dat zijn!
Mijn ideale leven:

Waar dan ook in Yorkshire.

Als het maar samen met mijn vriend is.
Ah know`t, tha shunt
Ik vind het ook een leuk topic, en een beetje wegdromen mag best toch ... Bovendien vertelt het je ook in welke richting je het geluk moet zoeken, zelfs als het niet tot in detail werkelijkheid wordt.

In mijn ideale leven vind ik een betekenisvolle baan die complex genoeg is om uitdagend te zijn maar toch niet teveel stress geeft, met een fijn salaris dat me de vrijheid geeft om m'n leuke plannen (ontwikkeling, reizen) te kunnen uitvoeren. Ik combineer deze baan moeiteloos met een liefdevolle relatie (waarin we samen leuke dingen te doen en verliefd op elkaar blijven), twee prachtige, lieve, slimme kindjes, 3 keer per week sporten (--> toplichaam), een spetterend sociaal leven en lekker en altijd biologisch eten. Een aantal keer per jaar reis ik (voor mijn werk of als losse opdracht) naar verre gebieden om te schrijven en te fotograferen. Dat doe ik niet voor het geld, maar ik heb er wel succes mee . We hebben een hacienda in Mexico waar we zo vaak mogelijk genieten van het vrije leven.. Mijn ouders en schoonvader blijven ook lang gezond en gelukkig.

Zo ideaal zou het wel niet worden . Maar betekenis, zelfstandigheid en warmte kan ik wel degelijk zo goed mogelijk nastreven. Ik word hier eigenlijk best blij van.
Wat een heerlijk topic, lekker dagdromen!

Mijn ideale leven..een groot deel ervan heb ik al: gezondheid, lieve vriend, lief zoontje, lieve familie. Wat ik nog wil: een leuke baan voor 3 dagen in de week, een groter huis met tuin, een flinke spaarrekening zodat we ons geen zorgen hoeven maken over een droger die kapot gaat o.i.d. En tijd, ik wil meer tijd voor leuke dingen en ontspanning. Oh en ik wil ook goed altviool kunnen spelen of heel mooi zingen, lijkt me leuk.
Tigmo, in jouw ideale leven hebben de dagen ook 36 uur en de weken 8 dagen?
Later is nu
Ik zou gezond willen zijn, dan ging ik elke dag fietsen.
Zoiets als dit:

Is notabene een echt huis! Lucky bastard..
Mijn ideale leven heb ik bijna. Op wat financiële strubbelingen na gaat eigenlijk hier alles wel naar wens. Ik heb voor mij de meest fantastische man getroffen. Die doe ik nooit meer weg. De hond heb ik, géén Labrador maar een prachtkruising, 3 katten lopen hier ook al bijna 17 jaar rond in redelijk goede gezondheid. 2 kinderen die ik heb gekregen op de manier zo als ik kinderen wilde, kant en klaar afgeleverd en ze kunnen alles zelf al.

Oh, ik zou nog wel graag 12 kilo Ratteke minder willen hebben. En iets gezondere longen. Graag. Dat is toch wel mijn ideaal.

Ik sluit me dus aan bij de wens alles te kunnen eten zonder aan te komen.
Nooit meer werken voor een baas. Lekker bezig zijn met mijn paarden, honden, Nijnen en opvangdieren. Een vrijstaand huis op het platteland waar ik al deze dieren kan houden en waar ik met man en kind lang en gelukkig leef.

Ben al een eindje op weg, maar dat huis moet nog.
In mijn ideale leven hebben vriendlief en ik genoeg geld om beiden niet te werken, besteden we onze tijd aan elkaar, aan onze paarden en 2 russels. Verder gaan we geregeld even naar de zon en hebben we ook nog zeeen van tijd voor onze vrienden, familie en leuke dagjes weg. En in mijn ideale leven wil ik ook kunnen vreten wat ik wil zonder dik te worden

Mijn leven nu is trouwens ook erg leuk. We werken allebei maar kunnen toch bijna altijd doen wat we willen qua tijd en geld (op de extreme dingen na dan, maar dat lijkt me normaal).
quote:dreamer schreef op 14 december 2010 @ 15:36:

Tigmo, in jouw ideale leven hebben de dagen ook 36 uur en de weken 8 dagen?

Graag, want er moet natuurlijk ook wat tijd overblijven voor luieren en tijdschriften lezen . Maar een ideaal leven hoeft niet reeel te zijn toch; ik ben nu ook al heel tevreden!

@ Groll: wow, dat is wel even wat anders, maar toch heel mooi. Doet me stilstaan bij wat ik allemaal heb en kan.
Ik ben ook heel tevreden met mijn huisje in de tropen, twee kinderen, hond, leuke baan, gezondheid, gewicht blablabla etc.

In mijn ideale leven zou ik wat slimmer willen zijn en zou ik dus ook een paar miljoen achter de hand hebben.
Zo'n opdracht moesten wij pas doen...hoe je wil dat je leven eruit ziet over tien jaar! (en aangezien ik dan 31 ben, is dat wel de leeftijd van samenwonen, trouwen, kinderen etc.)

Dus: getrouwd met een lieve man, samen hebben we 2 kinderen, we wonen in een vrijstaand huis dichtbij de stad, maar wel in een rustige wijk. We hebben ook wat huisdieren; 2 katten en 'n konijn.

Ik werk 2 dagen in de week en verder ben ik thuis om voor de kinderen te zorgen. Mijn man werkt 5 dagen in de week.

We vangen pleegkinderen op vanuit crisis-pleegzorg. Mijn ouders zijn nog helemaal gezond en wonen redelijk dichtbij, dus daar komen we vaak even gezellig op bezoek.

En in de zomer maken we reizen naar tropische en verre landen, zoals Afrika en Borneo!

Uhh, eigenlijk heb ik nog niets hiervan bereikt. Maar daarvoor is het ook dagdromen, hé.
Mijn ideale leven was een jaar of 15 geleden. Net mijn huidige partner leren kennen waar ik nu ook nog heel gelukkig mee ben.

Mijn ouders leefden toen nog, ik had een leuke baan die wegbezuinigd is, ons stamcafe bestond nog, familiebanden waren nog aanwezig.

De toekomst zie ik somber tegemoet, ben bang om in deze maatschappij oud en ziek te worden en heel eenzaam dood te gaan.
Mijn ideale leven:

De sfeer en de locatie van de woning die ik nu heb, alleen dan toch een aantal vierkante meters erbij (1 slaapkamer is toch krap)

Een fijne relatie met mijn prins die WEL tegen een stootje kan (de fijne relatie waren we hard voor aant knokken, uitzending van mijn prins maakt dit ook na thuiskomst even moeilijk)

Mijn eigen bedrijf is een succesvolle buisness geworden, zodat dingen uitbesteed kunnen worden en mijn bankrekening een beetje gespekt wordt.

Het contact met mijn moeder is vertrouwd en prettig (op dit moment hebben wij sporadisch contact en het contact dat we hebben maakt me niet gelukkig)

Mijn broers, zusjes, broertje, vader en aanhang zijn gezond. (is op het moment ook, maar als ik dan mag wensen)

1x per week een uur sporten is net zo effectief als 3x 1,5 uur om de strijd van de kilo's te winnen.

hmmm... mijn ideale leven staat op sommige punten mijlenver van mijn bestaan, het contact met mijn moeder, daar heb ik geen invloed op, dus er moet iets heel bijzonders gebeuren wil dit veranderen...

Maarja, even dromen was wel lekker, toch?
In mijn ideale leven blijf ik nog heel lang net zo gezond als ik nu ben en is er een lieve man die van mij houdt en met mij de wereld rondreist .
Ik wens op dit moment dat mijn leven rustig door kabbelt om af en toe in een stroomversnelling of draaikolk te geraken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven