Kan je beter worden van een psychose zonder behandeling?

12-08-2018 12:53 429 berichten
.
anoniem_650aef2a90ae7 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:12
99.89% gewijzigd
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 13:18
@moniaG heb al anti psychoticum (haldol). Ben wel therapie trouw daarin. Wel moeite mee gehad afgelopen weken. Word ik niet vergiftigd. Maar toch geslikt.
Ik twijfel niet zozeer of ik psychotisch ben maar meer of ik het was (en dat dat dus kan).
Waarom heb je geen hogere dosering geslikt?
@ca. Nou het is al twee weken (en week van begin) zo. En het is zelfs rustiger. Dat kan ik niet zien als spoed. Dan kan vanavond er in mijn ogen bij.
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 13:46
@skawa. En weet jij dan ook of een psychose zonder contact hulpverlening kan overgaan of verhoging.medicatie (haldol)? (Want dat zou het bewijs zijn dat ik er geen heb gehad!)

Bedankt voor je post. Ja huisarts voelt wel veel beter dan vervanger afdeling. Hij was de paar keer dat ik hem zag voor somatische klachten aardig. Ze bellen dan toch niet naar je afdeling?
Kan vanzelf overgaan, maar wrs komt de volgende sneller en heftiger. Echt dom dat je geen contact hebt opgenomen met de hulpverlening. Dat weet je zelf ook wel toch?
@nemain. Mijn psychiater schrijft deze dosis voor.
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 13:50
@nemain. Mijn psychiater schrijft deze dosis voor.
En jij hebt bij verergering klachten netjes contact opgenomen zodat hij kon bekijken of een ophoging zinvol zou zijn?

Hoeveel mg slik je?
.
anoniem_650aef2a90ae7 wijzigde dit bericht op 23-09-2018 09:18
99.81% gewijzigd
@nemaim. Ja de dag voor haar vakantie toen het begon
Maar zij verhoogd nooit mijn haldol.
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 14:02
@nemaim. Ja de dag voor haar vakantie toen het begon
Maar zij verhoogd nooit mijn haldol.
Waarom niet? Het is toch tegen psychoses. Dus toch een psychose is meer haldol tenzij je al max slikt, dan een ander middel. Of laten ze je daar gewoon lekker psychotisch rondlopen?
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 14:01
@nemain. Ik vraag het niet omdat ik zonder hulpverlening van een psychose wil genezen. Maar als dat niet kan is het een bewijs dat ik niet psychotisch was (dan kloppen mijn idee dus)

In elk geval vind jij het dom dat is duidelijk. Ik ben de lijntjes kwijd hoe ik dat moet doen. En daarnaast sorry maar daarnaast geloof je mij toch niet als ik vertel hoe ze samenspannen. En daar ga ik echt niet naar toe. Ik wil details geven maar geloven doet niemand het.
En dan weer verder op het level waar mensen mij op willen hebben. Want het level waar ik word bedreigd bestaat zogenaamd niet.
Het is een zeer onfortuinlijke bijzondere samenloop van omstandigheden (psychiater vakantie, stoppen met oude casemanager (grootste wantrouwen naar haar) nieuwe casemanager (niet kunnen spreken want bleek vakantie). Normaal had ik het al geregeld. En natuurlijk had ik daarna elke keer kunnen bellen maar toen vertrouwde ik het zaakje al niet meer en zat ik er diep in. Kan ook net weer zinnen maken. Dus communiceren.

En nu dus huisarts.
Je klinkt iig behoorlijk psychotisch met je complotten.
Alle reacties Link kopieren
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 13:49
@ca. Nou het is al twee weken (en week van begin) zo. En het is zelfs rustiger. Dat kan ik niet zien als spoed. Dan kan vanavond er in mijn ogen bij.
Bel nou maar, dan bepalen zij wel of het spoed is. Daar zijn ze voor.

Jij laat je nu leiden door angsten en gedachten. Je wil bewijs dat het niet zo erg is als iedereen denkt. Je wil geen medicatie erbij. Je wil geen contact met je afdeling. Je wil bewijzen dat het allemaal wel meevalt. Daarom wil je niet bellen met de huisartsenpost, de crisisdienst of de afdeling. Je bent bang dat je angsten waarheid zijn.

De enige die dat kan bepalen is een arts. Dus om zo snel mogelijk van die angst af te zijn, raad ik je aan om de huisartsenpost te bellen.
@nemain. Het is net of je keihard tegen mij schreeuwt wil je daarmee stoppen je gilt gewoon.
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 14:05
@nemain. Het is net of je keihard tegen mij schreeuwt wil je daarmee stoppen je gilt gewoon.
Ik gil niet. Dat is wat jij er van maakt. Ik ga alleen niet mee in je wanen en ik vind dat jij je verantwoordelijkheid moet nemen en aan de bel moet trekken en eerlijk moet zijn.
Alle reacties Link kopieren
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 14:01
@nemain. Ik vraag het niet omdat ik zonder hulpverlening van een psychose wil genezen. Maar als dat niet kan is het een bewijs dat ik niet psychotisch was (dan kloppen mijn idee dus)

In elk geval vind jij het dom dat is duidelijk. Ik ben de lijntjes kwijd hoe ik dat moet doen. En daarnaast sorry maar daarnaast geloof je mij toch niet als ik vertel hoe ze samenspannen. En daar ga ik echt niet naar toe. Ik wil details geven maar geloven doet niemand het.
En dan weer verder op het level waar mensen mij op willen hebben. Want het level waar ik word bedreigd bestaat zogenaamd niet.
Het is een zeer onfortuinlijke bijzondere samenloop van omstandigheden (psychiater vakantie, stoppen met oude casemanager (grootste wantrouwen naar haar) nieuwe casemanager (niet kunnen spreken want bleek vakantie). Normaal had ik het al geregeld. En natuurlijk had ik daarna elke keer kunnen bellen maar toen vertrouwde ik het zaakje al niet meer en zat ik er diep in. Kan ook net weer zinnen maken. Dus communiceren.

En nu dus huisarts.
Bel de huisartsenpost. Echt lieve choco, doen. Je bent het waard.
@nemain. Maar nee ze verhoogd mijn haldol nooit en ik moet huilen om je post want ze bedoeld dat niet verkeerd dus om snap waarom je daar zo gilt
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 14:10
@nemain. Maar nee ze verhoogd mijn haldol nooit en ik moet huilen om je post want ze bedoeld dat niet verkeerd dus om snap waarom je daar zo gilt
Ik gil niet en van wie zeg ik dat ze wat verkeerd bedoelen?
Bel de huisartsenpost, vraag om de crisisdienst, zeg dat je wanen hebt (dat weet je zelf ook wel, anders had je dit topic niet geopend) en dat ze toenemen en dat je hulp nodig hebt.
Begrijp ik nou goed dat je denkt dat als het vanzelf overgaat, het geen psychose geweest?
Gröbbeböl schreef:
12-08-2018 14:17
Begrijp ik nou goed dat je denkt dat als het vanzelf overgaat, het geen psychose geweest?
Ja
@grobbel. Ja. Vooral doordat ik dacht (en daar zijn jullie het niet mee eens merk ik wel) ik ben er weer overheen. Maar dan kan het dus nooit een psychose zijn geweest.
Eens met Nemaìn' overigens.
En daar twijfelde ik dan aan
Nou, Chocoladeballetjes. Mijn vriendin ziet allerlei spinnen en zoemende muggen die ik niet zie en ze communiceert met pannendeksels. In haar gedachten.
Als druk afneemt, gaat dat weer over.
Noem dat maar niet-psychotisch.
Ah okee! Bedankt voor je antwoord!
chocoladeballetjes schreef:
12-08-2018 14:20
@grobbel. Ja. Vooral doordat ik dacht (en daar zijn jullie het niet mee eens merk ik wel) ik ben er weer overheen. Maar dan kan het dus nooit een psychose zijn geweest.
Je berichten staan bol van de wanen. Je bent er helemaal niet vanaf. Stop met jezelf voor de gek houden.
En stel nou dat er niets aan de hand is, dan kan die psychiater van de crisisdienst dat mooi bevestigen en heb je “ bewijs”. Voor je vriendin.
@grobbel. Ik heb ook wel ooit gelezen dat dat kan maar ik zoek dus bewijzen dus bedankt. Wel vervelend voor je vriendin trouwens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven