Kan jij iemand vermoorden

05-12-2021 21:48 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nav het topic over schuld bij daders. Leek me dit een interessante vraag.

TO begint. Ja ik denk van wel
Alle reacties Link kopieren
Ik denk altijd dat ik wel zou kunnen moorden als ik 1 van mijn kinderen zou moeten redden. Maar ik vraag het me af of ik in zulke nood wel kan handelen en niet bevries. Geen idee.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is in staat om te doden als je in doodsnood bent. Iemand afknallen omdat ik iemand niet leuk vind. Denk het niet. Ik zou niet willen zitten en ik ben denk ik ook niet zo intelligent om met moord weg te komen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
05-12-2021 21:51
Iedereen is in staat om te doden als je in doodsnood bent. Iemand afknallen omdat ik iemand niet leuk vind. Denk het niet. Ik zou niet willen zitten en ik ben denk ik ook niet zo intelligent om met moord weg te komen.
Woorden uit mijn mond
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ieder mens onder bepaalde omstandigheden een ander mens van het leven kan beroven.
Moord impliceert voor mij iets met voorbedachte rade, dat denk ik niet dat ik zou kunnen, maar vanuit emotie, wat hierboven gezegd wordt bijvoorbeeld als iemand mijn kinderen iets aandoet, denk ik zeker dat ik in staat ben tot doodslag.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik denk dat vrijwel iedereen in de juiste omstandigheden tot moord in staat is en ik dus ook.
Kijktip voor als je het nog niet gezien hebt: https://www.npo3.nl/ik-heb-iemand-gedoo ... _101406972
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het wel. Maar ligt er wel aan waarom ik diegene wil vermoorden en hoe. Want ik denk dat ik eerder zou kunnen schieten dan bijvoorbeeld iemand doodsteken.
Alle reacties Link kopieren
Quinnepin schreef:
05-12-2021 21:51
Iedereen is in staat om te doden als je in doodsnood bent. Iemand afknallen omdat ik iemand niet leuk vind. Denk het niet. Ik zou niet willen zitten en ik ben denk ik ook niet zo intelligent om met moord weg te komen.
Was het maar zo
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren
Misschien wel hoor, als het mijn leven of dat van de ander is.
Of als iemand mijn kind wil vermoorden en ik heb een pistool in mijn handen, dan moet je wel, toch?
Ik zou niet weten hoe ik dan aan dat wapen kom, maar dat is een ander verhaal. Uit zelfverdediging dus wel denk ik ja.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben daar best benieuwd naar, of ik dat zou kunnen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
BeauCis schreef:
05-12-2021 21:54
Ja, ik denk dat vrijwel iedereen in de juiste omstandigheden tot moord in staat is en ik dus ook.
Precies
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat uiteindelijk ieder mens in staat is tot moord. Maar de een doet het voor z'n lol of lust, of anders om er beter van te worden, en de ander moet ertoe gedreven worden. En dat laatste, ertoe gedreven worden, daar ligt de drempel bij de een eerder dan bij de ander.
Maar je zult het nooit zeker weten, totdat je er voor staat. Laten we hopen dat dit nooit zal gebeuren. Het lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-12-2021 22:02
Ik ben daar best benieuwd naar, of ik dat zou kunnen.
Ik ook wel eerlijk gezegd. Ik denk wel dat ik tot veel in staat ben als ik in het nauw gedreven wordt.
Alle reacties Link kopieren
Suykerspin schreef:
05-12-2021 22:05
Ik ook wel eerlijk gezegd. Ik denk wel dat ik tot veel in staat ben als ik in het nauw gedreven wordt.
Moet je niet nieuwsgierig naar zijn. Op het moment dat jij die grens over gaat, is er iets in je geknapt en daar is iets vreselijks aan vooraf gegaan en dat wil je niet meemaken.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet want ik heb het nog nooit gedaan.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-12-2021 22:06
Moet je niet nieuwsgierig naar zijn. Op het moment dat jij die grens over gaat, is er iets in je geknapt en daar is iets vreselijks aan vooraf gegaan en dat wil je niet meemaken.
Daar heb je gelijk in. Zou ook niet op dat punt willen komen, maar ben ergens wel benieuwd waar dat punt voor mij ligt.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
05-12-2021 22:07
Ik weet het niet want ik heb het nog nooit gedaan.
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook wel hoor! Maar ik hoop toch heel erg dat ik er nooit achter kom. Het is een van die ervaringen die ik nooit wil meemaken. Net zoals per ongeluk iemand aanrijden zodat die dood of gehandicapt wordt door mijn toedoen.
Alle reacties Link kopieren
kmh schreef:
05-12-2021 22:13
Ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan.
Pippi L
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Daar sluit ik me wel bij aan. Ik hoop dat ik nooit in een dergelijke situatie kom!
Ik denk het wel.

Genuanceerde alternatieve vraag: zou je iemand op diens verzoek kunnen doden?
Alle reacties Link kopieren
Ceder schreef:
05-12-2021 22:16
Ik denk het wel.

Genuanceerde alternatieve vraag: zou je iemand op diens verzoek kunnen doden?
Om geld? No way!
Alle reacties Link kopieren
Moord is met voorbedachte rade toch? Dat is iets anders dan jezelf of een ander verdedigen of in een vlaag van verstandverbijstering iemand aanvallen.

Of ik iemand kan doden: geen idee. Ik kan het me nauwelijks voorstellen maar dat zegt natuurlijk niks. Ik denk dat het uitmaakt of je kinderen hebt, of in ieder geval, ik kan me voorstellen dat je voor je kinderen bereid bent grenzen over te gaan die je eerst niet voor mogelijk hield.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
iones schreef:
05-12-2021 22:17
Om geld? No way!
Om uitzichtloze toekomst? Heel erg ziek?
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven