kijk niet zo boos!!

17-12-2011 15:31 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Brrrr word helemaal kriebelig van de opmerking die ik heel vaak te horen krijg.

Waarom kunnen de mensen niet begrijpen dat ik gewoon zo'n gezichtsuitdruking heb?

Gister werd er op mijn bijbaantje gevraagd of ik het nog leuk vond terwijl ik daar met een ziekerig hoofd heb staan werken. Ik zei; ja hoor. En meteen kreeg ik te horen: je vind het echt niet leuk hoor! Rrrr ik kan zo'n iemand dan wel wat als die zoiets zegt!

Wanneer iemand het mij vraagt dan word ik juist echt pissig

Je kunt toch niet de hele dag met een glimlach lopen?

Krijgen jullie ook vaak deze opmerking te horen? En wat zeg je dan?
Vroeger hoorde ik dit regelmatig, nu nooit meer. Ik ben ook veranderd in de tussentijd. Ik was toen trouwens niet boos, maar wel behoorlijk gesloten (muurtje om me heen).
Ik ben niet gesloten. Ben geen wild persoon die met iedereen een praatje maakt maar zeker niet boos! Snap niet dat sommige mensen niet kunnen begrijpen dat sommige mensen gewoon zo'n uitstraling hebben..
Bij mij eigenlijk precies hetzelfde als new_in_town
quote:Turkooiss schreef op 17 december 2011 @ 15:38:

Bij mij eigenlijk precies hetzelfde als new_in_townHee, wat grappig om te lezen!
Bij sommige baantjes moet je nu eenmaal de hele dag lachen. Ik kan er niet tegen wanneer het personeel allemaal met een chagerijnige kop staat te werken (bediening). Ga dan maar naar huis.

Zelf kreeg ik ook te horen dat ik wel eens kwaad kon kijken, nu had ik al niet zo'n goeie ogen want ik had ook een bril, maar na ze nog eens getest te laten hebben toch maar op lenzen over gegaan. Ik schijn nu een stuk vriendelijker te kijken!
Het gekke is juist dat ik mezelf er helemaal niet chagerijnig uit vind zien
Ik ken het TO. Mijn neutrale/ontspannen gezichtsuitdrukking is blijkbaar vrij nors dus kreeg die opmerking ook best regelmatig als mensen mij nog niet kenden.

Ik laat het maar gaan, zodra ik in gesprek ben merken ze vanzelf dat ik helemaal niet boos ben maar juist erg veel lach tijdens het praten.

Vroeger vond ik het wel irritant. Tegenwoordig trek ik het me helemaal niet meer aan, hoewel het nu al een tijd niet meer tegen me is gezegd nu ik erover na denk.
Ik heb hetzelfde. Mijn neutrale gezichtsuitdrukking is gewoon een beetje nors. Maar boos worden gaat echt niet helpen Bloem55, ik zeg altijd dat mijn gezicht gewoon zo het lekkerst zit.
quote:Magdalan schreef op 17 december 2011 @ 15:42:

Vroeger vond ik het wel irritant. Tegenwoordig trek ik het me helemaal niet meer aan, hoewel het nu al een tijd niet meer tegen me is gezegd nu ik erover na denk.Heb je enig idee of er iets veranderd is (in je houding, gezichtsuitdrukking, blik op de wereld, ...)?
Ik heb donkere, zware wenkbrauwen en felle ogen. Veel mensen denk en van mij ook dat ik boos ben terwijl dat niet zo is. Mijn wenkbrauwen goed laten epileren helpt. Dan wordt mijn gezicht opener. En geen pony. Een pony die echt mijn voorhoofd bedekt is funest.
Ik trek mij er ook niks van aan want ik vind het maar een domme opmerking. En ook al kijkt iemand chagerijnig? Praat er dan niet mee en geef geen aandacht voor die persoon. Geen gezeur, klaar.
quote:bloem55 schreef op 17 december 2011 @ 15:44:

Ik trek mij er ook niks van aan want ik vind het maar een domme opmerking. En ook al kijkt iemand chagerijnig? Praat er dan niet mee en geef geen aandacht voor die persoon. Geen gezeur, klaar.Je komt wel een beetje boos over.
quote:bloem55 schreef op 17 december 2011 @ 15:44:

Ik trek mij er ook niks van aan want ik vind het maar een domme opmerking. En ook al kijkt iemand chagerijnig? Praat er dan niet mee en geef geen aandacht voor die persoon. Geen gezeur, klaar.

Dat is niet waar. Je wordt er kriegelig van en opent er een topic over.

Wat voor werk doe je?
Wat kijkt je avatar boos TO
hahaha ben ik niet de enige met een boze avatar daydream

mijn bijbaantje is in een restaurant, afwas haha! Daarbij hoef je niet te lachen

En klopt het kwam een beetje boos over wat ik net zei maar ik zo denk ik er over.
En gelukkig weten mensen die mij kennen wel dat ik niet boos ben
Ik heb het ook wel eens gehoord op mijn werk van destijds. Ik moest 8 uur per dag geconcentreerd van een beeldscherm lezen en beslissingen nemen over wat ik las. Ja, niet zo gek toch dat je daar niet de hele dag bij loopt te lachen? Ik vond het echt een belachelijke opmerking.
Tja, ik zou een sarcastische opmerking terug maken. Maar misschien kan je er ook wel wat aan doen. Ik merk vaak toch ook wel dat mijn gezicht wat gespannen is als ik de vraag krijg of ik boos ben. Als ik dan ontspan zie ik er toch net even anders uit...
Idem. Geef altijd als reactie dat dat nou eenmaal mijn hoofd is.
Hoi!

Vroeger op school werd ik gepest. Uiteindelijk vertelde de vertrouwenspersoon mij dat mijn 'neutrale' gezichtsuitdrukking nogal nors was. Zij was ook op andere punten heel aardig en behulpzaam, dus ik vertrouwde haar erg. Dus toen zij zei dat vooral mijn mondhoeken wat ver naar beneden stonden en ik eens kon proberen zo vaak mogelijk mijn mondhoeken wat naar boven te doen, ben ik dat gaan proberen. Ze zei dat het een gewoontje kon worden, zegmaar, dat die spieren die je mondhoeken omhoog houden gewoon wat sterker worden ofzo en dat het dan meer vanzelf zo blijft staan. Ik heb het idee dat het geholpen heeft. Het is dus echt net een klein beetje omhoog, niet zo'n maffe fake-glimlach produceren.
quote:kaetje schreef op 17 december 2011 @ 15:53:

Tja, ik zou een sarcastische opmerking terug maken. Maar misschien kan je er ook wel wat aan doen. Ik merk vaak toch ook wel dat mijn gezicht wat gespannen is als ik de vraag krijg of ik boos ben. Als ik dan ontspan zie ik er toch net even anders uit...Waarom een sarcastische opmerking? Dat is meteen weer zo .... eeeh.... boos.
@ aaaanne: wat goed dat die vrouw je zo geholpen heeft. Hoe reageren mensen nu op je?
Ik herken het ook. Krijg er zó vaak een opmerking over. 9 van de 10 keer ben ik dan gewoon geconcentreerd bezig. Mijn werk is niet altijd even makkelijk en dan moet ik goed nadenken. En dat schijnt men dus niet te kunnen onderscheiden van chagerijnig/kwaad/boos.

Ik heb ook donkere wenkbrauwen en blauwe ogen en dat werkt nog meer 'averechts'.

Meestal reageer ik met nee ik ben niet boos, ik ben me aan het concentreren. Ik ben hard aan het werk. Ik vind de opmerking van zo zit mijn gezicht het lekkerst wel een goeie.

En als ik écht boos ben dan merk je dat gelijk hoor bij mij.
@New: Ja goed, nooit meer last van en ik hoor ook nooit dat ik sjacherijnig kijk (tenzij ik dat ook echt ben ). Het was middelbareschooltijd en dat is precies de leeftijd dat mensen er wel achter je rug grapjes om maken maar er niemand is die het even aan je uit wil leggen. Want ik had natuurlijk geen flauw idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven