Knuffelen jullie je ouders?

19-05-2020 15:38 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanuit een ander topic kwam deze vraag naar boven. Ben heel benieuwd!

nb. Het gaat me om knuffelen buiten het corona gebeuren

Knuffel je met je ouders?

Totaal aantal stemmen: 235

Ja (43%)
Nee (57%)
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2020 18:55
Jammer. Wil je als je zelf verdriet hebt ook niemand knuffelen dan?
Ik niet nee, ik word het liefst met rust gelaten als ik verdriet heb. Verwerk dat liever alleen
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2020 18:38
Wat is er gek aan een volwassen ouder die huilt dan?
En je zou dan niets doen? Blijven zitten?
En een vriendin of vriend die huilt?
Het klinkt heel vreemd voor mij.
Ik maak het nooit mee.
Alle reacties Link kopieren
Nee, vind het awkward. (Als ze ooit geleefd hebben krijg ik er vast spijt van, maar nu heb ik die behoefte totaal niet).
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2020 18:55
Jammer. Wil je als je zelf verdriet hebt ook niemand knuffelen dan?
Soms wel soms niet. Maar ik ga er niet om vragen.
Ik huil eigenlijk nooit, en liever al helemaal niet in het bijzijn van mensen. Vreselijk, ik moet er niet aan denken dat het dan allemaal nog groter wordt gemaakt door mij uitgebreid te gaan knuffelen.

Bij het overlijden van mijn ouder wilden er natuurlijk wel mensen knuffelen. Ik vind dat eigenlijk intiemer dan drie zoenen. Ik vond dat ook niet altijd prettig.
anoniem_639a9136a72af wijzigde dit bericht op 19-05-2020 19:37
7.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2020 18:55
Jammer. Wil je als je zelf verdriet hebt ook niemand knuffelen dan?
Ik heb nooit verdriet... En anders zou iemand die aan me zou zitten het niet oplossen.
Let wel, ik heb een heel infantiel idee bij knuffelen ;-) even een arm om me heen en 'sterkte' vind ik prima. Daarna los.

Kleine kinderen knuffel je heel anders.
Quincy2 schreef:
19-05-2020 19:09
Ik maak het nooit mee.
Wees maar blij dan dat je nooit ellende hebt.
rumforviva schreef:
19-05-2020 19:10
Ik huil eigenlijk nooit, en liever al helemaal niet in het bijzijn van mensen. Vreselijk, ik moet er niet aan denken dat het dan allemaal nog groter wordt gemaakt door mij uitgebreid te gaan knuffelen.

Bij het overlijden van mijn ouder wilden er natuurlijk wel mensen knuffelen. Ik vind dat eigenlijk intiemer dan drie zoenen. Ik vond dat ook niet altijd prettig.
Soms zijn die situaties er nou eenmaal. Bij ziekte of overlijden, maar toch ook wel tranen van geluk.
Het is ongezond om nooit te huilen.
pipootje schreef:
19-05-2020 20:18
Soms zijn die situaties er nou eenmaal. Bij ziekte of overlijden, maar toch ook wel tranen van geluk.
Het is ongezond om nooit te huilen.
Ongezond? Nou, dat geloof ik niet zo hoor. Ik druk niets weg ofzo, ik hoef gewoon zelden te huilen. Ja, bij het overlijden van mijn vader natuurlijk wel. Maar niet elke maand als je ongesteld bent of als er iemand boos op je is of als je gefrustreerd bent, dat zijn bij mij geen huilsituaties. Ik voel de aandrang gewoon niet. Ik krijg er ook vreselijke hoofdpijn van, het lucht bepaald niet op.
Alle reacties Link kopieren
ñuca schreef:
19-05-2020 17:32
Ow, lastig lijkt me dat, geen ruimte voor spontane begroetingen. Je zult er wel aan gewend zijn, maar toch jammer.
Eigenlijk erger ik me er meestal aan, maar ja het is niet anders
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2020 17:48
Degenen die dat niet doen, doen jullie ook niets als ze bv huilen?
Maak ik ook niet mee, ze laten hun emoties niet zien. Ook geen tranen van geluk dus.
Alle reacties Link kopieren
pipootje schreef:
19-05-2020 20:18
Soms zijn die situaties er nou eenmaal. Bij ziekte of overlijden, maar toch ook wel tranen van geluk.
Het is ongezond om nooit te huilen.
Bij de een ligt de grens wat verder weg. Als iemand ziek wordt ga ik niet huilen bijvoorbeeld. Van geluk huil ik ook nooit.
Ja met mijn moeder knuffel ik wel dat mis ik ook nu ik haar al lang niet meer heb gezien . Niet overdreven maar bij binnenkomst of weggaan even vastpakken en een zoen. Mijn schoonmoeder kust mij het liefst op de mond de gruwel en dat ontwijk ik door haar snel vast te pakken ;)
libe schreef:
19-05-2020 19:10
Nee, vind het awkward. (Als ze ooit geleefd hebben krijg ik er vast spijt van, maar nu heb ik die behoefte totaal niet).
Als ze ooit geleefd hebben ??
Alle reacties Link kopieren
.
bubbel° wijzigde dit bericht op 20-05-2020 18:31
99.64% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee. Mijn ouders hebben het nooit gedaan.
Ik heb heg mezelf aan moeten leren om mijn kinderen te knuffelen.
Mijn moeder had een paar jaar geleden behoefte aan een knuffel van mij omdat ze het moeilijk had. Het lukte me niet. Je kunt niet iers van me verwachten wat je ons zelf niet geleerz hebt, flapteik eruit. Blijkbaar zat het heel diep bij mij.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
19-05-2020 21:04
Als ze ooit geleefd hebben ??
Ik ga er vanuit dat ze eerder dood gaan dan ik.
Do you want to be right? Or happy?
Alle reacties Link kopieren
Ik knuffel iedereen die het wil.

Mijn ouders nooit. Maar ja, 1 dood, de ander afstandelijk.
I wanna live my life with the volume full!
Nee, maar dat ligt geheel aan mij. De enige die ik graag knuffel zijn mijn kinderen en verder niemand 😅

Kan me dus ook niet herinneren dat knuffelen mij is bij gebracht of dat mij ouders dat vaak met mij deden.

Ze knuffelen wel graag mijn kinderen .. dusja niet meegekregen 🙂
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
19-05-2020 21:55
Ik ga er vanuit dat ze eerder dood gaan dan ik.
Ik snap hem ook niet. Bedoel je dat je misschien spijt krijgt als ze straks dood zijn?
Alle reacties Link kopieren
Mijn ouders zijn daar heel afstandelijk is, ook bij het begroeten en we zien elkaar niet vaak door de afstand. Altijd drie zoenen en ook bij het weggaan. Ik heb dit toch wel gemist. Schoonouders zijn wel meer van een knuffel geven. Ik knuffel mijn eigen kinderen juist heel veel en hoop dit heel lang vol te kunnen houden. Oudste jongen van 9 komt nu nog regelmatig even een knuffel halen. :D
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is echt gestopt rond mijn 13e. En we feliciteren elkaar ook niet met 3 kussen op verjaardagen ofzo. Het is elkaar een hele afstandelijk, op 1/2 meter afstand, “gefeliciteerd!” toeroepen. Voor ons is deze Corona afstand ook niet zo moeilijk nu, hier trainen we al jaren voor. :-D
libe schreef:
19-05-2020 21:55
Ik ga er vanuit dat ze eerder dood gaan dan ik.
Hoe het er staat klopt het in ieder geval niet. Bedoelde je iets in de trant van: als ze ooit uitgeleefd zijn, of: als ze ooit hun leven geleefd hebben? (Dus: als ze niet meer leven). In het Nederlands zeg je dat in ieder geval niet zo.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
19-05-2020 22:53
Hoe het er staat klopt het in ieder geval niet. Bedoelde je iets in de trant van: als ze ooit uitgeleefd zijn, of: als ze ooit hun leven geleefd hebben? (Dus: als ze niet meer leven). In het Nederlands zeg je dat in ieder geval niet zo.
Belg mss? Ik begreep het onmiddellijk.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Maud*de*Braose schreef:
19-05-2020 16:15
Ja, en ik mis het ontzettend.
Ik ook. Afschuwelijk vind ik het en zij ook.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven