Koopverslaving

22-11-2010 13:59 55 berichten
Zijn er hier mensen met een koopverslaving? En ik bedoel dat je je koopgedrag niet in de hand hebt. Hoe ga je hiermee om? Heb je eerder proberen aan te doen? Is het gelukt? Vertel je je partner/vrienden/familie hierover?
Bedankt voor je advies, Impala. Verkopen is niet mijn ding. Dat heb ik al eerder geprobeerd. Ik vind het ook eng om mensen bij bij te laten komen.

Het hier ter sprake brengen heeft mij al geholpen. Gisteren weer in de verleiding gekomen, maar tocht niets gekocht. Ik lag in bed en dacht aan dat ene ding. Dan dacht ik aan wat stoort me echt in mijn leven. En dat is de rommel thuis. Ik ga het morgen aanpakken (geen tijd vandaag). Ik ga klein beginnen. Ik ga twee dozen halen en met de woonkamer beginnen. Er zijn bij de computer stapels papieren van mijn man en te veel administratiemappen die eigenlijk bijna niet gebruikt worden. De papieren van mijn man ga ik in die dozen doen: kan zeker weg en nog nakijken. Ik heb hem gisteren een ultimatum gegeven: of hij kijkt het na of gaan ze allemaal naar de zolder. De mappen gaan ook naar de zolder. Het speelgoed gaat volledig naar boven. In de kerstvakantie gaan we met de kinderen het speelgoed organiseren en een grote deel weggeven of weggooien. Ik kick er al van!
quote:MEFS schreef op 23 november 2010 @ 09:44:

Verkopen is niet mijn ding. Dat heb ik al eerder geprobeerd. Ik vind het ook eng om mensen bij bij te laten komen.Dat is niet nodig als je via MP verkoopt. Je verstuurt dan je spullen naar de koper en niet voordat het geld op je rekening staat. Jij loopt dus geen enkel risico.
quote:StabiloBoss schreef op 22 november 2010 @ 15:20:

[...]

Nou ja, na andere programmeertalen werd het tijd voor een object georienteerde taal.

Wel een beetje off topic, denk ik.

Nog even off-topic: heb je een tip hoe ik aan zo'n boekenlijst kom?

On-topic: Ik koop heel veel maar bewaar alle bonnen, laat de labeltjes zitten en hang de buit op hangertjes aan speciale haken zodat ik het iedere dag zie. Als ik het na een korte periode niet meer mooi vind dan breng ik het terug.
Pumps, bedankt voor je tip. Ik weet niet of zoiets voor mij zou werken. Woensdag was mijn vrije dag (en dan ga ik vaak de fout in). Ik heb de hele dag de woonkoamer grondig schoongemaakt en veel troep weggegooid. Ook een paar systemen ingevoerd: drie bakjes voor papier: binnengekomen post, af te handelen en op te bergen. Ik heb ook een krantenbak gekocht voor de tijdschriften (ook gelijk wat abonnementen opgezegd). Een vooral, nieuwe regels voor kids en partner om de orde te bewaren. Als beloning heb ik een bos bloem gekocht. In het weekend ga ik verder. Ik heb nog een kast vor dvd's en videobanden. Daar moet ook veel troep weg. Als ik klaar met de woonkamer ben, is de keuken aan de beurt. En, behalve de krantenbak en de bloemen, niet eens in de verleiding gekomen!

Ik moet echter niet uit het oog verliezen dat koopverslaving niet te genezen is, helaas.

Het was voor mij een nuttig topic, met jullie adviezen, vooral van Stabilo (ik heb je lijst in mijn tas en kijk er vaak naar). Wat mij betreft mat dit topic op slot.

Groetjes,

MEFS
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat de beste tip inderdaad is om niet teveel geld mee te nemen. Als je 1 keer per week (of 2 keer) een bedrag pint waarmee je tot de volgende pinbeurt mee rond moet komen kan je het ook niet uitgeven! En je pinpas aan iemand anders geven he ;)

Ook zou ik een aparte rekening voor je spaargeld openen waar je gewoon niet aan kunt komen en zorgen dat je niet in het rood kunt staan bij je lopende rekening! zo heb ik het een tijdje gedaan en dat bespaarde me een hoop geld. k hoop dat je dr wat aan hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven