Lang geleden... deel 2

18-03-2009 17:01 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar is ineens besloten dat topics met meer dan 5000 berichten gesloten worden.

Dus bij deze dan maar het vervolg op Lang geleden verkracht, nooit behandeld.
quote:iry schreef op 03 augustus 2009 @ 14:07:

Ah ja,het waait ook wel over Ster.

Hmm, dit zinnetje komt mij bekend voor.

Iets met deuren die dichtslaan enzo... ;)
Wurm, is het gelukt om er vandaag jouw dag van te maken?

Hoe is het met de rest?

Philo, ik heb je op hyves gelezen en gereageerd. Is het nog gelukt om ook iets leuks te doen vandaag?

Ik heb vanavond even een vriendin op bezoek gehad. Zij gaat op vakantie en ik ga in die tijd voor haar beesten zorgen.

Samen de fles prosecco die ik van Philo had gekregen maar meester gemaakt. Nog bedankt!

Het maakte mij spraakzaam, er kwam ineens van alles uit.

En ja, ook deze vriendin herkende wat ik van de week van die andere vriendin had gehoord. Dat was te verwachten natuurlijk.

Hopelijk heb ik duidelijk kunnen maken dat ik ze niet van me af wil stoten, dat ik juist erg blij met ze ben.

Ze reageerde wel erg fijn.

Fijn, maar zo verdomd lastig.

Mijn ouders negeren me gewoon als het niet goed met me gaat, als ik mij eens uitspreek. Niet tof, maar wel beter te hanteren.

Vind het veel moeilijker om ermee om te gaan als mensen er wel voor me willen zijn, of ik me nou onwijs kut voel of niet.

Denk dan: ga weg, ik ben het niet waard. Maar stiekem ook: blijf bij me, laat me niet in de steek.

K*tzooi! Volgens mij ben ik de knop even kwijt.

Die knop waarmee ik me weet te richten op positieve dingen, de dingen die goed gaan.

Morgen psych maar even mailen, moet toch gebeuren, misschien weet zij me te zeggen waar ik die knop kan vinden.

Pff, sorry, weer een relaas van mij en nauwelijks reactie op jullie.

En ja, ik weet dat ik geen sorry mag zeggen.

Maar voel me zo schuldig.

Ene moment reageer ik niet omdat ik me goed voel en me niet met moeilijke dingen bezig wil houden. Dan weer niet omdat ik me hier niet meer zo thuisvoel. En dan weer niet omdat ik alleen maar met mezelf bezig ben.
Lieve Saartje,

wat goed van je dat je op die manier aan je vriendin hebt verteld hoe het met je gaat! Ik vind het nogal wat. Dat is toch echt wel een wezenlijk ding wat goed gaat hoor denk ik.

Maar goed ik begrijp dat je je niet goed voelt? Zou het kunnen zijn dat je misschien even moet proberen te ontspannen in wat ever je voelt? Dingen kunnen naast elkaar bestaan. Dat je je warrig, verdrietig, onbestemd voelt kan bestaan naast dat je best wel heel goed bezig bent op het sociale vlak. En misschien heb je vandaag een moeilijke dag en morgen weer een betere?

En inderdaad sorry zeggen mag niet!

Die knop vinden dat klinkt alsof je het niet leuk vindt om te voelen wat je voelt. En vaak zit daar ook de knop. Ik weet dat je nu gaat overgeven maar: omarm je gevoel!

Als er even niemand kijkt dan zou je het volgende eens kunnen proberen en ik weet dat ik je hiermee tegen me in het harnas jaag maar dat is dan maar zo:

Doe je ogen dicht, voel wat je voelt en het maakt niet uit wat je voelt, maakt helemaal niets uit, voel het gewoon. Gewoon iets van 10 seconde.

Leg dan een kunstmatige (of echte) glimlach op je gezicht sla letterlijk of figuurlijk je armen om jezelf heen en zeg tegen jezelf (in je hoofd anders voel je je helemaal raar) 'Het is oke, het is goed' . En laat dat even binnenkomen. Meer niet.

Weet je ik (denk dat ik weet) dat je het stom vindt en belachelijk, maar wat het doet is dat je jezelf even rust geeft, even een adempauze. Het is oke. Jij bent oke en wat je voelt is oke. En beter nog: het komt allemaal wel weer goed. Ook dit is een moment.

Nou...pfoe...hoop dat je nu niet mijn hoof eraf hakt...
Tuurlijk hak ik je hoofd er niet af gekkie!

Je bezorgt me al wel een grote glimlach!

(is dat voldoende of moet ik ook echt die oefening doen? )

Oke, eerlijk dan. Ik weet dat het goed voor me zou zijn om eens echt proberen te voelen.

Maar enige wat ik voel als ik dat probeer (oke, niet op de manier die jij noemt) is boosheid. Boos op mezelf.

Of misschien niet echt boos, maar dat denk ik dan, zo voelt het. Ik snap alleen geen reet van gevoel.

Maar ja, dat wil ik juist ook leren.

Of willen... denk dat het goed is.

Hmm, volgens mij ratel ik maar een eind weg nu. loop maar wat op dat toetsenbord te rammen. Prosecco stijgt me naar het hoofd geloof ik

Morgen wordt een goede dag. Dat spreek ik nu met mezelf af. Goed?

Hoe is het met jou nu?
Ach misschien is het ook wel een stomme tip maar hij helpt mij echt wel eens. Gewoon om even stil te staan bij hoe ik me eigenlijk voel in plaats van dat ik niet wil voelen wat ik voel.

Eigenlijk lijkt wat je beschrijft wel een beetje op wat je elders tegen EV zei: door je kwetsbaar op te stellen wordt je gezien en dat is eng. Blijkbaar is het iets dat je ouders ook liever uit de weg gaan. Maar jij bent het nu aan het aangaan en dat zal je leven wellicht lastiger maken nu maar uiteindelijk wel iets moois opleveren. Namelijk echt contact en dat je ook kwetsbaar mag zijn en daarna gewoon weer je eigen sterke zelf. De één sluit de ander niet uit natuurlijk.

Nou ja ik wauwel gezellig nog wat door...
Hahaha tegelijk! Goed spul dus die Prosecco? Ik voelde me al zo'n eikel dat ik het voor je meegenomen had terwijl je een bierdrinker bleek!

Maar het is wel interessant wat je zegt: je voelt alleen maar boos, nou das toch ook voelen en dat mag dan toch even zo zijn?

Met mij gaat het typisch, heb er op hyves wat over geschreven. Had wel een leuke avond met vrienden op een terras aan het water.
De oefening gaat er eigenlijk juist om om dat wat je voelt, of dat nou boosheid is of je grote teen, gewoon te laten zijn. Niet te verzetten. Dat scheelt.
Nee, het is geen stomme tip.

En ik was echt onder de indruk van wat je vertelde van de week, hoe jij dat doet. Stilstaan bij je gevoel.

En dat zeg ik niet met sarcasme ofzo, dat meen ik echt.

En echt, ik ga het proberen. Morgen.

Laat je weten of het lukt, of ik dat kan.

En ja, het is eigenlijk ook dat wat ik tegen EV zei.

Weet je dat ik daar erg over na ging denken nadat jij hier was?

Vond je zo warm en oprechte interesse. En dat vind ik zo enorm lastig om mee om te gaan.
quote:philomein schreef op 03 augustus 2009 @ 23:59:

De oefening gaat er eigenlijk juist om om dat wat je voelt, of dat nou boosheid is of je grote teen, gewoon te laten zijn. Niet te verzetten. Dat scheelt.

En dat verzetten ertegen is juist wat ik altijd doe.

Gevoel mag er niet zijn, dus word ik boos.

Ofzo.

Ik ga even fijn door met langs elkaar heen lullen

En ja hoor, die prosecco ging er goed in.

Heb in stilte ook nog even een proost op je uitgebracht.

Dus geen eikel voelen joh. Want hij was goed te pruimen.

Ik ben (helaas) geen wijndrinkster, maar dit ging er goed in.

En ik ga er blijkbaar lekker van lullen.

Helemaal goed dus!!

Vond het al heel leuk dat je wat meebracht. Behalve jezelf dan, want dat was ook oke hoor
He Saar.

Denk nog eens na over een cursus mindfullnes.

Ik denk echt( ja echt!!!) dat dat iets is wat je verder kan krijgen.

He philo!!
Tsja het is toch het bier onder de wijnen die prosecco, qua prik.

Oh joh ik zit hier maar de hele tijd als een orakel allemaal wijze dingen op te pennen en weer weg te halen. Maar goed het komt er op neer dat ik hoop dat je af en toe probeert gewoon te voelen wat je voelt. Bladiedabladiedoe.

Ik had een leuk idee voor de meeting. Wel een beetje arbeidsintensief maar toch:

Ik ga terug bladeren en dan van iedereen een stukje tekst zoeken dat me geraakt heeft om de één of andere reden en dan kan ik daar een leuk plakseltje van maken voor iedereen!
Hallo dames,

ik heb een nieuwe nick aangemaakt, want om met mijn eigen nick hier te gaan posten voelt 'naakt'. Dus deze stap is gezet, nu de rest nog, maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel durf. Om meerdere redenen:

- jullie 'kennen' elkaar al een tijd

- ik kom maar zo binnenvallen

- nog niet genoeg moed verzameld

- dat ik mijn verhaal aan het net ga toevertrouwen is eng

- durf ik me kwetsbaar op te stellen

- durf ik de confrontatie aan met het verleden

- durf ik de confrontatie aan met mezelf

- wat gaat het met me doen

Ik slaap er een nacht over.
He Iry!

Mindfullnes is ook het plan. Althans wat psych heeft geadviseerd in haar verwijsbrief.

Ze geven intensieve training daarin als het goed is.
He Iry!
He mutsenkind, voel je vrij om je verhaal te vertellen. We zijn hier allemaal mutsen dus je past er naadloos tussen qua naam...
Mooi dat de prosecco er goed in gaat!!

Wij yuppen drinken niet anders,dus de fles kan deze week op tafel!!

Ik wacht met smart je gelul af
En dan denk ik verdorie meteen weer. Jee, Iry vindt me vast stom dat ik hier weer zo in de ruimte loop te lullen. iedere keer weer hetzelfde. Doe er eens wat aan. Sta een swat meer in het hier en nu.
Hoi mutsenkind.....slaap er maar een nachtje over hoor.Maar ej bent vrij om hier je verhaal(of een stukje) te komen vertellen.

Of gewoon hoi te zeggen,alles kan.
ja ik denk ook dat Iry dat denkt... oioioi sorry je had het niet tegen mij

Foei Saar!!!! Dan kan ik ook wel inpakken met mijn gezanik en eigenlijk iedereen hier!
Mutsenkind, voel je welkom hier.

Ik snap dat het lastig is omdat wij elkaar al allemaal wat langer kennen.

Maar laat je daardoor niet tegenhouden. Je komt er vanzelf tussen.

En al die andere redenen: herkenbaar.

Is ook eng enzo.

Maar blijkbaar trekt iets je naar dit topic toe, je maakt er zelfs een andere nick voor aan.

Misschien maar gewoon proberen dan?

Als het niet goed voelt kan je altijd weer weggaan.
Je bent echt even een beetje wiebelig he? Ik vind het eigenlijk wel heel lief dat je dat zo opschrijft nu.
Verdomme Saar doe normaal!!!

Ja ik ben zeker voor het hier en nu.....ik heb ook al jaren(en jaren) therapie achter de rug dus dat heb ik ook niet zelf bedacht.

Maar heb inmiddels geleerd dat dat is waar je het meeste energie in moet steken,anders mis je alles waar je bij staat.

Maar oh oh,het wereld wonder moet bij mij net zo goed nog inslaan.

Want ook ik loop vaak genoeg in herhaling te vallen.

Dus lieve schat...denk eens niet voor anderen,dat kan ik heel goed zelf
Lieve schatten ik ga slapen. Morgen weer aant werk...zucht.

Lieve Saar, je bent een schat!

Lieve Iry, jij ook!

Trusten.
jeetje ik klink streng,waar komt dat nou weer vandaan
Heel leuk idee Philo voor de meeting!

Maar idd wel erg arbeidsintensief.

Bedenk goed wat je jezelf op de hals haalt.

Ik ben te lui niet creatief genoeg voor zoiets.

Maar geef me wat van die prosecco en ik doe voor iedereen een speech. Die schud ik dan wel uit mijn mouw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven