Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
maandag 1 februari 2010 om 09:48
Het is hier weer helemaal wit, ik hoop dat straks de bus gewoon rijdt (moet naar PMT). Ik vind het wel nog steeds mooi, maar het is minder natuurlijk als je er doorheen moet. Hier op straat zijn nu twee kinderen aan het sneeuwballen gooien, hoeven die niet naar school of zo?
Snel weer weg, want ik moet nog de hond uitlaten voordat ik de deur uitga (haha, natuurlijk ga ik met de hond ook de deur uit, ik laat hem niet binnen uit, lol).
Wens jullie allemaal een goede dag toe.
Snel weer weg, want ik moet nog de hond uitlaten voordat ik de deur uitga (haha, natuurlijk ga ik met de hond ook de deur uit, ik laat hem niet binnen uit, lol).
Wens jullie allemaal een goede dag toe.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
maandag 1 februari 2010 om 14:48
Aaargh, ja, en een goeie zomer ook. Zo warm wordt het in Nederland niet vrees ik.
Ach, met de zon op de gordijnen, en bloeiende potten blauwe druifjes en hyacinten is het hier ook heus al best wel een beetje zomer hoor.
(stookt NU de kachel op tot 30, trekt dr bikini aan en pakt een glas ijsthee)
therapie-ze Saar! Lekker zo'n rustige week. Even tijd voor jezelf, tijd om bij te komen.
Hoe ging de PMT EV?
Ach, met de zon op de gordijnen, en bloeiende potten blauwe druifjes en hyacinten is het hier ook heus al best wel een beetje zomer hoor.
(stookt NU de kachel op tot 30, trekt dr bikini aan en pakt een glas ijsthee)
therapie-ze Saar! Lekker zo'n rustige week. Even tijd voor jezelf, tijd om bij te komen.
Hoe ging de PMT EV?

maandag 1 februari 2010 om 17:33
Grrrrr, mijn kapster belt af voor vanavond
Ze heeft haar pols gebroken en het gips gaat er vrijdag af, dan weet ze meer. Tegenvaller, want het is wel nodig. Qua kleur dan, de rest niet, want ik wil het wat langer laten groeien. Misschien maar even zelf een kleurtje erin gooien?
Ik moet nu wel lachen om het beeld wat Wurm hier schetst: ik zie het al voor me. Die zwangere buik, bikini aan, in een stikhete woonkamer met een glas ijsthee, naar buiten kijkend waar de sneeuw langzaam smelt..
PMT was heftig. Ik ontmoet een steeds jonger kind... en dat kleintje is een en al gevoel, en niet het leukste gevoel. Het is heel vreemd dat daar nu iemand getuige van mag zijn, daar waar ik als kind zo alleen en 'weg' was. Ben doodmoe eigenlijk dus wat dat betreft is het heerlijk dat ik vanavond niet meer weg hoef.
Ze heeft haar pols gebroken en het gips gaat er vrijdag af, dan weet ze meer. Tegenvaller, want het is wel nodig. Qua kleur dan, de rest niet, want ik wil het wat langer laten groeien. Misschien maar even zelf een kleurtje erin gooien?
Ik moet nu wel lachen om het beeld wat Wurm hier schetst: ik zie het al voor me. Die zwangere buik, bikini aan, in een stikhete woonkamer met een glas ijsthee, naar buiten kijkend waar de sneeuw langzaam smelt..
PMT was heftig. Ik ontmoet een steeds jonger kind... en dat kleintje is een en al gevoel, en niet het leukste gevoel. Het is heel vreemd dat daar nu iemand getuige van mag zijn, daar waar ik als kind zo alleen en 'weg' was. Ben doodmoe eigenlijk dus wat dat betreft is het heerlijk dat ik vanavond niet meer weg hoef.
maandag 1 februari 2010 om 23:21
Dat lijkt me heel heftig EV, zo de emoties van dat kleine kind ervaren. Pijnlijk ook.
Heb de kachel trouwens toch maar niet opgevoerd.
Ben heul dapper op de fiets boodschappen gaan doen.
Gelukkig bestaan er nog lieve mensen, want natuurlijk was mijn fiets omgelazert, en toen ik die met mn onhandige buik probeerde omhoog te sjorren reed mn karretje spontaan de weg op...
Een mevrouw-met-hoofddoekje kwam m terugbrengen voor ik precies doorhad wat er nu gebeurde. Lief!
En daarna hield een andere mevrouw mn volgeladen fiets even in de gaten zodat ik rustig mn lege karretje terug kon gaan zetten.
Hoera. Dat zijn de cadeautjes van zo'n dag.
Hoewel het grooste cadeautje van vandaag is dat Wurmini helemaal gezond en okee is.
Opluchting, want die hele depressie en medicatie enzo vreet verschikkelijk aan mn schuldgevoel, maar de kleine had er niet beter uit kunnen zien. Exact op groeischema, en oo wat een moppie.
Lag daar een beetje te smakken en langs gezichtje te wrijven...
Heb geloof ik het eerste kwartier liggen janken van blijdschap en ontroering. Ooo die hormonen.
Zeg appeltje-lief, kom je hier ook even poetsen?
Er is wel gestofzuigd en de wc's zijn schoon, maar de rest van het huis kan ook wel een flinke scheut allesreiniger gebruiken. (doe trouwens maar meteen muscle, want ik vrees dat het hardnekkig vastgekoekt zit allemaal )
Hoe was je therapie?
Heb de kachel trouwens toch maar niet opgevoerd.
Ben heul dapper op de fiets boodschappen gaan doen.
Gelukkig bestaan er nog lieve mensen, want natuurlijk was mijn fiets omgelazert, en toen ik die met mn onhandige buik probeerde omhoog te sjorren reed mn karretje spontaan de weg op...
Een mevrouw-met-hoofddoekje kwam m terugbrengen voor ik precies doorhad wat er nu gebeurde. Lief!
En daarna hield een andere mevrouw mn volgeladen fiets even in de gaten zodat ik rustig mn lege karretje terug kon gaan zetten.
Hoera. Dat zijn de cadeautjes van zo'n dag.
Hoewel het grooste cadeautje van vandaag is dat Wurmini helemaal gezond en okee is.
Opluchting, want die hele depressie en medicatie enzo vreet verschikkelijk aan mn schuldgevoel, maar de kleine had er niet beter uit kunnen zien. Exact op groeischema, en oo wat een moppie.
Lag daar een beetje te smakken en langs gezichtje te wrijven...
Heb geloof ik het eerste kwartier liggen janken van blijdschap en ontroering. Ooo die hormonen.
Zeg appeltje-lief, kom je hier ook even poetsen?
Er is wel gestofzuigd en de wc's zijn schoon, maar de rest van het huis kan ook wel een flinke scheut allesreiniger gebruiken. (doe trouwens maar meteen muscle, want ik vrees dat het hardnekkig vastgekoekt zit allemaal )
Hoe was je therapie?

dinsdag 2 februari 2010 om 05:48
Ev, klinkt als heel heftig hoe je jezelf en jezelf als kind ervaart tijdens therapie.. Maar wel fijn dat je het toe durft en kunt laten nu! Heel knap van je!
Wurm, wat een opluchting dat alles goed is met de kleine wurm!
Kan me voorstellen dat het aan je vreet.. al die gevoelens en medicatie.
Weet je nu al wat het gaat worden? Een wurmina of een wurmino?
Ik zit al uren klaarwakker beneden. Niet handig als je zo moet gaan werken. heb maar amper geslapen.
Dat is de laatste tijd steeds vaker een probleem, dat slapen.
Bang om te gaan slapen, bang voor de volgende dag.
Ik hoop dat dat snel ter gaat, want een slaapprobleem kan ik er niet bij gebruiken nu ik weer steeds meer ga werken.
Therapie was heftig..
Vertel ik later wel over, het is nog steeds niet goed bezonken.
Philo, ook voor jou een hele dikke
Trek je het een beetje?
Wurm, wat een opluchting dat alles goed is met de kleine wurm!
Kan me voorstellen dat het aan je vreet.. al die gevoelens en medicatie.
Weet je nu al wat het gaat worden? Een wurmina of een wurmino?
Ik zit al uren klaarwakker beneden. Niet handig als je zo moet gaan werken. heb maar amper geslapen.
Dat is de laatste tijd steeds vaker een probleem, dat slapen.
Bang om te gaan slapen, bang voor de volgende dag.
Ik hoop dat dat snel ter gaat, want een slaapprobleem kan ik er niet bij gebruiken nu ik weer steeds meer ga werken.
Therapie was heftig..
Vertel ik later wel over, het is nog steeds niet goed bezonken.
Philo, ook voor jou een hele dikke
Trek je het een beetje?

dinsdag 2 februari 2010 om 10:57
Hallo meiden even gewoon een groet, ik moet beginnen aan iets wat op werk lijkt haha (kabelkrantberichten) en ik zit nu alweer uit te stellen. En ik moet ook nog vier berichten van de uitgever doorworstelen, dat beschouw ik ook als werk.
EV en werk.
Nog steeds hetzelfde uitstelgedrag als vroeger met huiswerk. Nu nog erger, want allebei deze activiteiten dienen op de pc plaats te vinden. Misschien moet ik mijn internetverbinding maar even offline zetten. Oh nee, dat kan niet i.v.m. die berichten dus.
EV en werk.
Nog steeds hetzelfde uitstelgedrag als vroeger met huiswerk. Nu nog erger, want allebei deze activiteiten dienen op de pc plaats te vinden. Misschien moet ik mijn internetverbinding maar even offline zetten. Oh nee, dat kan niet i.v.m. die berichten dus.
dinsdag 2 februari 2010 om 20:02
Ja, gelukt, maar ik kreeg er hoofdpijn van.
Niet meer toegekomen aan de berichten van de uitgever, want vanmiddag kwam er een vriendin. Dat was fijn, en een intens gesprek gehad, maar ook daar kreeg ik hoofdpijn van.
Het is allemaal té spannend.
Hoe is het met jou?
En de anderen? Lynne, fijne dag gehad vandaag?
Saartje, hoe bevalt de vrije tijd? Je had toch weinig werkuren deze week?
Niet meer toegekomen aan de berichten van de uitgever, want vanmiddag kwam er een vriendin. Dat was fijn, en een intens gesprek gehad, maar ook daar kreeg ik hoofdpijn van.
Het is allemaal té spannend.
Hoe is het met jou?
En de anderen? Lynne, fijne dag gehad vandaag?
Saartje, hoe bevalt de vrije tijd? Je had toch weinig werkuren deze week?
dinsdag 2 februari 2010 om 22:19