lang geleden... deel 5

03-04-2010 18:52 931 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.

Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.

Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
Ik denk dat je niet meer online bent. Dan lees ik het morgen wel, want hier gaat de pc nu uit. Hoofdpijn en spierpijn en doodmoe na PMT vanmiddag, uitslover die ik ben.

Liefs voor jou en de anderen hier. Fijne avond!

En Wurm..... joehoe!!!!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Ier, van je vrienden moet je het hebben.

Wat ontzettend pittig zeg, dit. Vind het ook wel reuze stoer van je dat je er nog een zinnig woord uitkreeg tegenover haar.

EV hoe was de PMT?

Lieve appel, hoe gaat ie met je?

Liefs voor jullie allemaal!
Vind je het nog te moeilijk om hem ex te noemen Iry?

Valt me op dat je hem nog steeds vriend noemt.

Hoe is het gesprek gegaan?
Lieve Ier,

Wat een afschuwelijk verraad...ben er gewoon stil van.

Je klinkt wel iets sterker weer, misschien ook omdat dingen nu op z'n plek vallen? Dat het verwijt naar jou ongegrond, een verschrikkelijk laag bij de grondse afleidingsmanoeuvre, bleek?

Ach lieverd, ongelofelijk dat twee mensen die dichtbij je staan je zo hebben verraden. Gatverdamme!!

Knuffel
en een voor iedereen...
anoniem_68765 wijzigde dit bericht op 07-06-2010 22:58
Reden: spelfout
% gewijzigd
Ja dat vind ik idd nog heel moeilijk Saar, ik ben nog niet los.

Wat heel apart is na alles wat ik in de afgelopen weken over mij heen heb gekregen.

Kennelijk.....voel ik mij vreselijk verbonden met hem?

Nah ja, dat is dan wel mooi stom van mij want hij totaal niet met mij, misschien wel nooit geweest.

Ster, ik kreeg er prima wat zinnigs uit, niet fraai zinnig, maar ik heb daar geen enkele moeite mee,boosheid kan ik prima verwoorden.

Nu nog leren andere delen te uiten.

Gesprek ging op zich goed.

Hij is heel duidelijk in het feit dat hij zich diep schaamt en wil door het stof zo zegt hij om ons respect en vertrouwen in hem terug te winnen.

Met het doel dat hij het enorm belangrijk vindt om normaal met elkaar om te kunnen gaan als ouders en de band met de kinderen te behouden/herstellen(oei die gaat pittig worden met mijn dochter).

Hm... eigenlijk had hij dat allemaal veel eerder moeten bedenken, beetje te laat allemaal.Maar goed ik vind het voor het ouderschap net zo belangrijk en ik sla de deur niet snel dicht dus die kans krijgt hij.

Hij is wel erg duidelijk in het feit dat de relatie definitief over is.

Ik zal wel een bitch geweest zijn.
En ook van mij en voor iedereen.
terug Iry, kun je wel gebruiken denk ik..

Wat een verraad, wat staat je wereld op de kop. Twee mensen die je vertrouwde hebben dat wel heel erg beschaamd.

Fijn dat de intentie er is om de kinderen voorop te stellen, aan hun belang te denken. Denk je dat het gaat lukken goede afspraken te maken?

Liefs!
Hmm... ik weet het even niet Lynne.

Er zullen voorlopige afspraken gemaakt moeten worden, definitieve dat gaat voorlopig niet lukken omdat ik geen vertrouwen meer heb, en die basis heb je wel nodig.

Vooral ook geen vertrouwen in goed gedrag zeg maar, en daar mijn kind achterlaten voelt even lastig, dat heb ik ook aangegeven.

Moet nu gaan nadenken wat ik haalbaar vind en voorleggen zodat hij kan kijken of hij daar voorlopig vrede mee kan hebben.

Hij begrijpt mijn gevoel daarin wel, maar is van mening dat frummel er geen hinder van ondervind.

Die mening deel ik even niet.Moet het allemaal even laten bezinken. Djeez wat kan er veel gebeuren in een korte tijd.

Ik moet er haast om lachen omdat het te bizar is allemaal, maar het is eigenlijk niet grappig.
Ik kan me voorstellen dat je nu aan alles twijfelt, maar die verbondenheid is er natuurlijk wél ooit geweest, anders hadden jullie niet samen kinderen gekregen. Alleen is er gaandeweg 'iets' veranderd en is die verbondenheid er niet meer of niet meer genoeg. Simpel gezegd natuurlijk, en in de praktijk is het voor jou natuurlijk een grote daad van verraad die t.o.v. jou gepleegd is. Afschuwelijk dat er op die manier een einde aan komt.

Hij is in ieder geval duidelijk dat het definitief over is; nu kunnen jullie je richten op hoe het verder moet met het ouderschap. En dat hij vertrouwen moet terugverdienen is duidelijk en dat is ook aan hem; hij heeft het vertrouwen beschaamd. Niet jij. Hij zal idd aan dochter een hele kluif hebben, maar dat is nu eenmaal het gevolg van zijn handelen.

Hebben jullie het ook al gehad over het huis en dat soort praktische zaken of is dat nog te snel?

Heel veel sterkte met alles!

En schrijf van je af zoveel je maar wilt en nodig hebt.
Ik wil niet weer deel uitmaken van een kapot gezin en er middenin moeten staan.

Ik wil het gewoon echt niet maar kan geen kant op.
Die beslissing is nu voor je genomen, terwijl jij hem niet echt aan zag komen.

Dat is kut, je hebt er geen controle over.

Hij heeft die beslissing genomen en jij moet het er maar mee doen.

Waar je wel controle over hebt is hoe jullie uit elkaar gaan en met elkaar omgaan als ouders.

Helemaal waar Saar.

Alleen, ik wil eerlijk gezegd gewoon weg niet meer.

Mijn grenzen zijn mijlenver overscheden.

Heb sterk de neiging de handdoek in de ring te gooien vandaag.

ik weet rationeel dat het geen optie is, maar ik wil gewoon weg niet meer.
Wat wil je niet meer?
Heel heldere samenvatting, Saartje.

Ik vraag ook: wat wil je niet meer?

Ik zit vandaag ook met de vraag: wil ik nog of niet meer? Maar dat heeft te maken met dat crea-groepje waar ik elke keer gefrustreerd en teleurgesteld van wegga. Voel ik mij daar nog wel thuis, voegt het iets toe, wat heb ik nog met die vrouwen? Ja hoor, de vraag 'echt contact' staat even flink op de voorgrond. Lastig is dat ik me vandaag echt opgefokt voel. Maar misschien komt dat juist goed uit. Ik ben benieuwd hoe ik dat vanmiddag allemaal ga doen. Straks dus naar dat groepje! Eerst ff uitwaaien met de hond.

Liefs voor jullie allemaal, tot later.
EV, als je er iedere keer gefrustreerd en teleurgesteld weg gaat lijkt het me idd goed om je af te vragen of je daar nog mee verder wil gaan.

Zoiets moet toch voor de leuk zijn en je energie geven.

Ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat.

Gister had ik echt een rotdag.

Werd vroeg mijn bed uit gebeld door broer en ondanks dat ik erg moe was stond ik meteen in de startblokken en onder de douche gesprongen. Want ja, iemand had me nodig. Stel je voor dat ik dan nee zou zeggen...

Vervolgens weer een telefoontje dat het toch niet nodig was, grrr.

Te wakker om terug naar bed te gaan en mezelf de ochtend een beetje doorgesleept. Zou 's middags therapie hebben. Maar ben in slaap gevallen terwijl ik even een uurtje op bed wilde lezen. Hele middag geslapen en therapie dus gemist.

Balend, boos op mezelf en jankerig de avond doorgekomen.

Maar gelukkig vandaag weer een nieuwe dag!!
Voor jullie Saar en Ev

Ook geworstel met nee zeggen lees ik, en eigen grenzen voelen/aangeven?

En wat daarop volgt zijn emotie's.

Ik wil niet meer gewoon, alles niet, ik wil gewoon weg.

Tabe! bekijk het maar, ik doe niet meer mee.

Zoek het maar uit.

Het is te groot en ik heb geen zin in een kapot gezin.

Anderen doen ook maar wat het beste is voor henzelf.

Nou, dat zou ik ook weleens een keer willen.

En niet altijd maar conformeren aan andermans keuzes, ik wil gewoon niet meer.
Tja Iry, natuurlijk heb je geen zin in een kapot gezin.

Maar zo staan de feiten er wel voor en daar kan je niet voor weglopen, ook al groeit het je boven je hoofd. Je hebt nou eenmaal kinderen, zoals je zelf ook altijd zegt.

En daarbij, weg willen maakt de situatie niet anders.

Natuurlijk doet het pijn en heb je veel verdriet en dat mag ook, dat mag je er laten zijn.

Maar je zal er toch aan moeten, daar heb je inderdaad geen keuze in. Je hebt echter wel een keuze in hoe je dat gaat doen.

Heb je trouwens al iets van dat herstellingsoord gehoord?
Saartje
Nog niets Saar, dat zou mij wellicht even de rust geven in alles wat boven mijn hoofd groeit.

Aan de andere kant, door het verlies aan vertrouwen is het nog moeilijker om dit aan te grijpen.

Pfff, ben gewoon vreselijk in de war vandaag.
Saar, idd een rotdag gisteren zeg, gaat het vandaag beter?

Hoe is het trouwens met de kleine van je broer en schoonzus?

Vanmiddag heb ik me eigenlijk wel vermaakt, moet ik zeggen. Al voelde ik me vanmorgen heel rot, zwaar hoofd etc. Toen ik op de fiets zat en langs het huis van mijn therapeute reed, dacht ik: hoe voel ik me nu wérkelijk? En dat voor mezelf erkennen heeft geholpen. Ik had veel minder het idee dat zij (de crea-vrouwen dus) ernaast 'moesten' vragen. Op de een of andere manier heb ik daar gewoon als enige zitten tekenen en kleuren, en af en toe zitten keten en uitdagen, en het was goed zo. Misschien scheelt het ook dat ik gisteren al een hoop aandacht heb gehad bij PMT (anderhalf uur voor mij alleen!).

Misschien is het gewoon goed als ik mezélf ben en niet doe alsof ik het leuk vind als ik het niet leuk vind. Zoiets. Niet verwachten van anderen dat ze vragen hoe het gaat als ik dat niet eens aan mezelf durf toe te geven.

Nou, dit klinkt nu ineens heel ingewikkeld, terwijl het voor mezelf onderweg op de fiets heel helder was.
quote:iry schreef op 08 juni 2010 @ 17:23:Aan de andere kant, door het verlies aan vertrouwen is het nog moeilijker om dit aan te grijpen.Waarom?

Is je vertrouwen in hem als vader ook weg?
Ik vind het wel helder klinken eigenlijk Ev.

Zoiets van geen verwachtingen want dat levert enkel terleurstellingen op, maar wel gaan leren zelf aan te geven(of te voelen?) als je iets kwijt wil?

hmm.. dat is idd best lastig als je het zo bedoelt want dat betekend ook dat je aan jezelf toe moet gaan geven dat je het waard bent je plek in te nemen, en dat niet laat afhangen wanneer andere je een plek geven.
quote:Elmervrouw schreef op 08 juni 2010 @ 18:14:

[...]

Waarom?

Is je vertrouwen in hem als vader ook weg?

Ja beetje wel Ev, hij is echt volledig veranderd, en pikt zijn leven direct op zoals voor onze relatie.

Wat inhoud, ehm... lang leven de lol.

Bovendien liegt hij dus de hele tijd, leugen op leugen, ik moet wel op hem aan kunnen.

Nou ja, we zullen zien of hij zelf nu inziet dat dat gewoon niet kan.
voor Ster.

Saar had je vandaag een betere dag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven