lang geleden... deel 5
zaterdag 3 april 2010 om 18:52
Vervolg van "lang geleden verkracht niet behandelt maar wel last ervan hebben" deel 4.
Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.
Lang geleden... deel 4
Inmiddels zijn er een aantal wel degelijk bezig met een behandeling( in allerlei vormen) en andere die niet daarvoor kiezen.
Lang geleden... deel 4
anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 03-04-2010 20:14
Reden: link geplaatst
Reden: link geplaatst
% gewijzigd
dinsdag 15 juni 2010 om 22:22
Ik snap het wel hoor Appel, niet willen erkennen dat het niet goed met je gaat. Want je wil zo graag dat het goed gaat.
Pas alleen op dat je het niet pas erkent als je echt de bodem bereikt hebt, want dan is het een lange klim terug naar boven..
EV, je zegt: "toch alleen maar gepraat over je verlangen naar een oermoeder".
Dat lijkt me al heel heftig.
Want zeggen wat je nodig hebt is heel moeilijk. Vind ik tenminste.
Je moet je dan heel kwetsbaar opstellen.
Kan me voorstellen dat het nog flink nawerkt
Pas alleen op dat je het niet pas erkent als je echt de bodem bereikt hebt, want dan is het een lange klim terug naar boven..
EV, je zegt: "toch alleen maar gepraat over je verlangen naar een oermoeder".
Dat lijkt me al heel heftig.
Want zeggen wat je nodig hebt is heel moeilijk. Vind ik tenminste.
Je moet je dan heel kwetsbaar opstellen.
Kan me voorstellen dat het nog flink nawerkt
woensdag 16 juni 2010 om 09:32
Blijkbaar onderschat ik altijd de nawerkingen
maar goed, vandaag gaat het wel weer.
Net de ha-praktijk gebeld omdat ik er eens naar wil laten kijken, die draaierigheid (dit is al de derde keer sinds pasen), maar ik kreeg te horen dat ze computerstoring hebben. Dus ze kunnen geen afspraken maken.
Bel maar over een half uurtje terug. Nou, hetzelfde antwoord. Bel maar over een uurtje terug.
Nou, dan denk ik niet dat het er vandaag nog van gaat komen, die afspraak, want om 13.00 uur heb ik een afspraak met mijn reintegratiecoach. Geen idee trouwens wat ik hem ga vertellen.
Zucht.
Hoe is het met jullie vandaag?
maar goed, vandaag gaat het wel weer.
Net de ha-praktijk gebeld omdat ik er eens naar wil laten kijken, die draaierigheid (dit is al de derde keer sinds pasen), maar ik kreeg te horen dat ze computerstoring hebben. Dus ze kunnen geen afspraken maken.
Bel maar over een half uurtje terug. Nou, hetzelfde antwoord. Bel maar over een uurtje terug.
Nou, dan denk ik niet dat het er vandaag nog van gaat komen, die afspraak, want om 13.00 uur heb ik een afspraak met mijn reintegratiecoach. Geen idee trouwens wat ik hem ga vertellen.
Zucht.
Hoe is het met jullie vandaag?
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
woensdag 16 juni 2010 om 12:32
Hee, ik was hier ook weer even!
Extra kilootje liefde voor Appel, dapper dat je het hier zo opschreef!
Ik vind niet werken trouewns geen teken van dat het niet goed gaat, ik vind op tijd afbellen JUIST een teken van dat het nog okee gaat. Dat je nog voor jezelf zorgt.
But that's just me.
O, enne EV, schreef je nou 'nog eentje dan' bij een foto van Sam? hihi..
Ik vind je leuk, trots bazinnetje.
Extra kilootje liefde voor Appel, dapper dat je het hier zo opschreef!
Ik vind niet werken trouewns geen teken van dat het niet goed gaat, ik vind op tijd afbellen JUIST een teken van dat het nog okee gaat. Dat je nog voor jezelf zorgt.
But that's just me.
O, enne EV, schreef je nou 'nog eentje dan' bij een foto van Sam? hihi..
Ik vind je leuk, trots bazinnetje.
woensdag 16 juni 2010 om 20:19
Jazeker, een trots bazinnetje, maar vandaag ook een boos bazinnetje! Mag ie van mij los lopen op een plek waar het kan, zoals elke dag, komt ie niet als ik roep. Sterker nog: ik zie 'm niet eens meer, want meneer was doodleuk een zijpad in gelopen, terwijl ik de normale weg liep. Nou, dat soort (schrik!) eigen initiatieven, daar doen we dus niet aan hé.
Voor straf mocht ie niet bij het gesprek met de coach zijn en moest ie buiten (onder de veranda) blijven liggen. Zo! We zullen weleens zien wie hier de baas is.
(Intussen wel weer goed gemaakt hoor, na het eten kreeg hij een stukje knakworst van me.)
Voor de rest surf even naar hyves, zou ik zeggen.
Nou ja, voor de geïnteresseerden dan.
Fijne avond!
Ik ga bijkomen van deze enerverende dag.
Voor straf mocht ie niet bij het gesprek met de coach zijn en moest ie buiten (onder de veranda) blijven liggen. Zo! We zullen weleens zien wie hier de baas is.
(Intussen wel weer goed gemaakt hoor, na het eten kreeg hij een stukje knakworst van me.)
Voor de rest surf even naar hyves, zou ik zeggen.
Nou ja, voor de geïnteresseerden dan.
Fijne avond!
Ik ga bijkomen van deze enerverende dag.
donderdag 17 juni 2010 om 18:07
Ster, ik heb je gemaild. Je weet wel.
Hoe is het met de dames hier? Appel? Hoe gaat het vandaag?
Hier zware sessie vanmorgen (zie haaifs) maar wel erg tevreden na afloop, en ook wel stiekem trots op mezelf. Dat is een goed gevoel, I want more.
Verder vandaag wat aangerommeld hier thuis, wasje, hondje, dat soort dingen. Heel rustig, niemand gesproken. En nu is EM thuis en begint met koken. Mmmm.
Hoe is het met de dames hier? Appel? Hoe gaat het vandaag?
Hier zware sessie vanmorgen (zie haaifs) maar wel erg tevreden na afloop, en ook wel stiekem trots op mezelf. Dat is een goed gevoel, I want more.
Verder vandaag wat aangerommeld hier thuis, wasje, hondje, dat soort dingen. Heel rustig, niemand gesproken. En nu is EM thuis en begint met koken. Mmmm.

zaterdag 19 juni 2010 om 18:47
Hoi allemaal! Vanmiddag een echt gezellige middag gehad met iemand hier van het forum. Pups geknuffeld en honden geaaid, en gekletst. Heel, heel leuk.
Thuiskomst was minder leuk, flinke discussie, zal ik maar niet over uitwijden. Tssss.
Hoe is jullie dag?
Thuiskomst was minder leuk, flinke discussie, zal ik maar niet over uitwijden. Tssss.
Hoe is jullie dag?
maandag 21 juni 2010 om 18:57
He lieverds!
Wat is het rustig hier. Hoe is het met iedereen?
Ik heb vandaag mijn laatste groepstherapie gehad.
Best vreemd toch wel, nu helemaal niets meer...
Maar ik geloof dat ik er wel aan toe ben.
Met de groep nog even wat gedronken in de stad als afscheid.
En met een paar mensen afgesproken dat we over een maandje ofzo nog even gezellig bij elkaar komen.
Leuk, want een aantal van hen zal ik toch best missen.
Ik kon van een van hen zelfs een dikke knuffel accepteren, dus dat is best bijzonder
Nu nog van de medicatie af en dan hoop ik helemaal 'beter' te zijn.
Wat is het rustig hier. Hoe is het met iedereen?
Ik heb vandaag mijn laatste groepstherapie gehad.
Best vreemd toch wel, nu helemaal niets meer...
Maar ik geloof dat ik er wel aan toe ben.
Met de groep nog even wat gedronken in de stad als afscheid.
En met een paar mensen afgesproken dat we over een maandje ofzo nog even gezellig bij elkaar komen.
Leuk, want een aantal van hen zal ik toch best missen.
Ik kon van een van hen zelfs een dikke knuffel accepteren, dus dat is best bijzonder
Nu nog van de medicatie af en dan hoop ik helemaal 'beter' te zijn.
dinsdag 22 juni 2010 om 17:23
Ik heb net mijn laatste emdr sessie gehad. Volgende week nog even evalueren, en dan ben ik klaar. Het was bij tijd en wijle erg zwaar. Dan moest sporten op een laag pitje, kon ik niet oppassen of moest ik eerder van mijn werk weg omdat ik het niet trok. Maar al met al is het heel goed gegaan. Voel me goed.
Fijn dat de beerput weer dichtkan. Want die ptss verschijnselen vind ik maar zwaar. Kan me niet voorstellen dat ik daar jarenlang elke dag zo´n last van gehad heb. Hoe ik dat heb volgehouden, daar kan ik nog steeds niet met mijn kop bij.
Fijn dat de beerput weer dichtkan. Want die ptss verschijnselen vind ik maar zwaar. Kan me niet voorstellen dat ik daar jarenlang elke dag zo´n last van gehad heb. Hoe ik dat heb volgehouden, daar kan ik nog steeds niet met mijn kop bij.
dinsdag 22 juni 2010 om 17:57
Wat fijn om te lezen zeg, jullie afrondingen, Hanke en Saar.
Kanjers!
Ik wou dat ik zo ver al was, zucht.
Hoe doe je dat Hanke, de beerput weer dicht?
Als ik (ver) terugkijk, kan ik wel zeggen dat ik ook niet snap hoe ik het allemaal heb volgehouden.
Blegh, en vandaag was ook niet leuk. Helemaal niet in de stemming voor mijn bejaarde vriendinnen. Pfff. Ik wou dat ik in mijn tuin was blijven zitten.
Morgen wel iets leuks: ik ga kijken in het atelier van de mozaïekmevrouw. Over twee weken gaan we beginnen (voor degenen met hyves: zie blogs over de zonnewijzer). Ik vind het wel spannend hoor, moet ik zeggen, dat bezoek.
Kanjers!
Ik wou dat ik zo ver al was, zucht.
Hoe doe je dat Hanke, de beerput weer dicht?
Als ik (ver) terugkijk, kan ik wel zeggen dat ik ook niet snap hoe ik het allemaal heb volgehouden.
Blegh, en vandaag was ook niet leuk. Helemaal niet in de stemming voor mijn bejaarde vriendinnen. Pfff. Ik wou dat ik in mijn tuin was blijven zitten.
Morgen wel iets leuks: ik ga kijken in het atelier van de mozaïekmevrouw. Over twee weken gaan we beginnen (voor degenen met hyves: zie blogs over de zonnewijzer). Ik vind het wel spannend hoor, moet ik zeggen, dat bezoek.
dinsdag 22 juni 2010 om 19:48
Gefeliciteerd Saar en Hanke! Dat hebben jullie toch maar mooi afgerond!!!
Dat is een klein feestje waard hoor!
Saar: bijzonder he, dat je met zo'n groep echt een band op kan bouwen! Ik heb ook nog contact met mensen uit mijn groep van 5 jaar terug.
Philo: nice avatar! Je bent weer pietsie meer online he? Fijn om je regelmatig voorbij te zien fietsen!
Ev: spannend, morgen! Ik hoop dat het is wat je ervan verwacht!
Dat is een klein feestje waard hoor!
Saar: bijzonder he, dat je met zo'n groep echt een band op kan bouwen! Ik heb ook nog contact met mensen uit mijn groep van 5 jaar terug.
Philo: nice avatar! Je bent weer pietsie meer online he? Fijn om je regelmatig voorbij te zien fietsen!
Ev: spannend, morgen! Ik hoop dat het is wat je ervan verwacht!

dinsdag 22 juni 2010 om 23:27
Vanmiddag op Timon gereden lekker in de duinen .Bij de boerderij zag ik Rilana haar auto(eigenaresse) en zag haar met een shetland pony en 2 kleine kinderen(een ervan was haar zoon) Hij verzorgt die sheltland pony regelmatig en rijd erop zei ze.Als hij nu goed leert rijden kunnen ze later samen rijden!
Vanochtend naar landgoed Elswoud geweest;op de fiets samen met het vrouwenathelier.Lekker met thee en koek en een kleed om op tezitten/liggen;heerlijk!
Wurm gefeliciteerd met je kleine!
Gaat het weer een beetje Hanke,na je EMDR?
Philomein die avatar;fantastisch!(had een tekening van mij kunnen zijn,heb die foto's jammer genoeg nog niet op mijn hyves)
Ster bedankt nog voor je berichtje+je initiatief!
Vanochtend naar landgoed Elswoud geweest;op de fiets samen met het vrouwenathelier.Lekker met thee en koek en een kleed om op tezitten/liggen;heerlijk!
Wurm gefeliciteerd met je kleine!
Gaat het weer een beetje Hanke,na je EMDR?
Philomein die avatar;fantastisch!(had een tekening van mij kunnen zijn,heb die foto's jammer genoeg nog niet op mijn hyves)
Ster bedankt nog voor je berichtje+je initiatief!
woensdag 23 juni 2010 om 11:04
Goh Sponge, dat lijkt me nou altijd zo gezellig, het vrouwenatelier waar jij zo vaak over schrijft. Zou er hier ook zoiets zijn?
Ik ga vanmiddag ook iets leuks doen, hoop ik: naar het mozaïekatelier. Camera mee, hoop dat ik ook foto's mag maken.
En ik heb een besluit genomen over ons creagroepje: ik ga ermee stoppen. Zo géén zin meer en dat al maandenlang eigenlijk, ik pas niet meer bij ze. Ze zijn veeeeel te oud, maar dat is niet het enige. Ook veel te zweverig. Ach, ook dat is niet het enige. Nu nog kijken hoe ik ze dat ga vertellen over drie weken.
Ik ga vanmiddag ook iets leuks doen, hoop ik: naar het mozaïekatelier. Camera mee, hoop dat ik ook foto's mag maken.
En ik heb een besluit genomen over ons creagroepje: ik ga ermee stoppen. Zo géén zin meer en dat al maandenlang eigenlijk, ik pas niet meer bij ze. Ze zijn veeeeel te oud, maar dat is niet het enige. Ook veel te zweverig. Ach, ook dat is niet het enige. Nu nog kijken hoe ik ze dat ga vertellen over drie weken.