leven dat van mij word afgenomen part 2

24-11-2014 14:08 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi mensen,

ik heb hier 1 maand terug ook een topic over geopend. Ik heb veel aan de reacties gehad en het advies opgevolgd.

Het gaat om het volgende:

Ik ben een lesbische vrouw van 26 en mijn omgeving geloofd dat niet. Ze denken dat ik niet lesbisch ben en zetten iedereen tegen me op. Ik word zelfs lastig gevallen op straat en feitelijk aangesproken. Hoe dit kan weet ik niet, ik heb niet groot lesbienne op mijn hoofd staan. Ook mensen die ik opnieuw leer kennen doen hier aan mee en geven opmerkingen als je gaat de verkeerde Kant op, je moet met een man want dat is de natuur. Ook opmerkingen dat ik niet in de hemel kom en dat het een zonde is etc. Dit gebeurd wel 50x op een dag en daarom vermijd ik sociaal contact. Ook mijn vrienden hebben zich in korte tijd allemaal van me afgesloten, totdat ik met een man ben.. dan komen ze allemaal weer terug. Ik voel dat niet en heb nu het idee dat ik gemanipuleerd word.

De vorige keer gaven een aantal forummers aan bij een psycholoog aan te kloppen.. Ik heb dit gedaan en hij zegt dat ik gewoon pech heb in deze situatie en dat ze mijn gedachten met zn allen proberen te beinvloeden.

Ik huil nu en weet niet meer hoe ik een leuk leven krijg, als ik trouw aan mezelf blijf, het maakt me kapot! Het is heel vermoeiend als ze dit met zn allen doen en ik alleen sta en gewoon niet word geloofd.

Ik heb niemand meer over van mijn vrienden en ik ga hier finaal kapot aan, maar weet niet hoe dit te stoppen.

Ik ben bij een detective geweest hiermee en hij zegt dat ik "gekidnapt" ben door mijn familie. Mijn familie daarentegen zegt niets te doen.

Op deze manier blijven leven hou ik Niet langer vol, dit speelt al 2,5 jaar.

Ik ben bang hier niet meer uit te komen Als ik trouw blijf aan mezelf, dus mijn geaardheid.

Mijn leven is een hel geworden sinds die 2,5 jaar en ik weet niet meer hoe hieruit te komen. Ik ben hopeloos!

Ik hoop nog wat tips te krijgen, want ik trek dit niet veel langer.

Alvast bedankt voor het lezen!
quote:human-rights schreef op 25 november 2014 @ 10:42:

[...]

Doornroosje, wat die persoon meemaakt is dat ook ongeveer hetzelfde als ik beschrijf?

Ja, het lijkt er wel op. De oorzaak van alle problemen was (en is nog steeds) ook een invloedrijke persoon.

Maar ik kan niet beoordelen wat er precies aan de hand is met jou en ik raad jou ook aan om naar een psychiater te gaan om waanideeën volledig uit te sluiten.
Life is short. Eat dessert first.
gebeurt wel vaker ja, dat als iemand de ander niet kan krijgen ze heel akelige verhalen over je rond gaan strooien.

alleen gaat het bij jou wel net iets verder
Een psychloog is geen arts, een psychiater is een arts.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waarom ben je in 1 maand bij 3 verschillende psychologen geweest? Het is beter als je meerdere gesprekken krijgt bij 1 psycholoog. Bevalt deze je niet (bij het GGZ hebben ze niet altijd de beste en meest ervarene), zoek dan een vrijgevestigde (psycholoog of psychiater) bij jou in de buurt.

Print je topics uit en neem ze mee. Heb je die psychologen precies hetzelfde verteld als dat je hier geschreven hebt? Dus ook dingen als 'niet naar links kijken, want daar staat een kruis'?
Dag Human Rights, is het je gelukt om een afspraak bij de huisarts te maken?
Human Rights, hopelijk is het gelukt een afspraak met je huisarts te maken. Ik zou het fijn vinden als je even laat weten hoe het met je gaat.
Hoe gaat die persoon ermee om?

En wat is precies wat diegene doormaakt?

Misschien heb ik wat aan de tips.

Mensen om mij heen zien wat er gebeurd en ze zeggen dat dit hardnekkig stalken is. Dat diegene mij isoleert en ik weet dat er wel wat speelt, maar wat weet ik niet. Het is zo vermoeiend.

quote:doornroosje9 schreef op 25 november 2014 @ 17:48:

[...]

Ja, het lijkt er wel op. De oorzaak van alle problemen was (en is nog steeds) ook een invloedrijke persoon.

Maar ik kan niet beoordelen wat er precies aan de hand is met jou en ik raad jou ook aan om naar een psychiater te gaan om waanideeën volledig uit te sluiten.
Lieve mensen,

Ik heb vandaag een afspraak bij een psycholoog. Ik ben bij de arts geweest en diegene noemt t verschrikkelijk wat mij word aangedaan. Verder kon ze er weinig aan doen, alleen een doorverwijzing naar de psycholoog om toch sterk te blijven en mijn eigen keuzes te maken, zonder me teveel te laten beinvloeden door de rest.

Ik snap dat het voor vele onwerkelijk is, snap ook niet dat dit kan maar er zijn teveel dingen die gebeuren dat het geen toeval meer kan zijn.
Goeiemorgen Human Rights, wat fijn dat je vanmiddag weer naar een psycholoog gaat. Ben je eerder bij deze geweest? Is het een vrijgevestigde of iemand van een grotere instelling?

Nog een keer het zelfde advies: print je topics uit en neem mee. Het is belangrijk dat je psycholoog een goed beeld krijgt van wat jij ervaart.

Succes!
quote:human-rights schreef op 26 november 2014 @ 09:39:

Hoe gaat die persoon ermee om?

En wat is precies wat diegene doormaakt?

Misschien heb ik wat aan de tips.

Mensen om mij heen zien wat er gebeurd en ze zeggen dat dit hardnekkig stalken is. Dat diegene mij isoleert en ik weet dat er wel wat speelt, maar wat weet ik niet. Het is zo vermoeiend.

[...]

Bedreigd hij jou ook? Als het echt gaat om hardnekkig stalken, zou ik aangifte blijven doen bij de politie.

Sorry, maar ik kan echt niets zeggen over die andere persoon. Dat gaat nog een stukje verder dan jouw situatie en dat wil ik niet uitgebreid op een forum neerzetten.

Ik kan ook geen tips geven, dat laat ik over aan professionals. Heel rot wat je doormaakt, dat moet verschrikkelijk zijn.
En eens met Frizz.
Psychiater, psychiater.........
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:viva-amber schreef op 26 november 2014 @ 10:20:

Psychiater, psychiater.........Als de arts doorverwijst naar een psycholoog is het toch wel handig daar eerst nog eens heen te gaan. Ook via een psycholoog kun je uiteindelijk bij een psychiater terecht komen.
Begrijpelijk!

ik ben een keer bedreigd door een onbekende op straat met betrekking op dit.

Politie kan geen aangifte opnemen, omdat ik geen tastbaar bewijs heb. Er liggen een aantal meldingen.

quote:doornroosje9 schreef op 26 november 2014 @ 10:18:

[...]

Bedreigd hij jou ook? Als het echt gaat om hardnekkig stalken, zou ik aangifte blijven doen bij de politie.

Sorry, maar ik kan echt niets zeggen over die andere persoon. Dat gaat nog een stukje verder dan jouw situatie en dat wil ik niet uitgebreid op een forum neerzetten.

Ik kan ook geen tips geven, dat laat ik over aan professionals. Heel rot wat je doormaakt, dat moet verschrikkelijk zijn.
Heb er printscreen van gemaakt.

Het is bij een GGZ instelling. Deze psycholoog heb ik nog niet gehad

hoop dat het snel wat beter gaat.

quote:Frizz schreef op 26 november 2014 @ 10:02:

Goeiemorgen Human Rights, wat fijn dat je vanmiddag weer naar een psycholoog gaat. Ben je eerder bij deze geweest? Is het een vrijgevestigde of iemand van een grotere instelling?

Nog een keer het zelfde advies: print je topics uit en neem mee. Het is belangrijk dat je psycholoog een goed beeld krijgt van wat jij ervaart.

Succes!
Waarom heb je steeds een andere psycholoog? Is daar een reden voor? Is het wel steeds bij dezelfde GGZ?
quote:human-rights schreef op 26 november 2014 @ 11:05:

Heb er printscreen van gemaakt.

Het is bij een GGZ instelling. Deze psycholoog heb ik nog niet gehad

hoop dat het snel wat beter gaat.

[...]

Oh ja topics uitprinten is lastig hè? Ik denk dat vooral jouw postings belangrijk zijn. Ik zal eens kijken of er sinds het nieuwe forum handigere mogelijkheden zijn. Ben zo terug!
Kijk, je kunt op je eigen profiel wel aanklikken dat je alleen je eigen reacties wil zien. Hier is een linkje daarvan:

http://forum.viva.nl/forum/find/poster/209711/messages

Je kan dat kopiëren en dan plakken in een Word document. Wordt niet erg mooi, maar de tekst is het belangrijkst.

Is dat een idee? Of anders samen inloggen op betreffende link?
Thnx voor de tips. Ik zal samen gaan inloggen met haar.quote:Frizz schreef op 26 november 2014 @ 11:25:

Kijk, je kunt op je eigen profiel wel aanklikken dat je alleen je eigen reacties wil zien. Hier is een linkje daarvan:

http://forum.viva.nl/forum/find/poster/209711/messages

Je kan dat kopiëren en dan plakken in een Word document. Wordt niet erg mooi, maar de tekst is het belangrijkst.

Is dat een idee? Of anders samen inloggen op betreffende link?
Je bent goed bezig! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Weet ook niet waarom ik telkens een nieuwe krijg, zal dat eens vragen.

Is wel bij dezelfde GGZ nog steeds.

quote:doornroosje9 schreef op 26 november 2014 @ 11:18:

Waarom heb je steeds een andere psycholoog? Is daar een reden voor? Is het wel steeds bij dezelfde GGZ?
Dat zal ik doen! Thnx!! en nu hopen dat het stopt.quote:Frizz schreef op 26 november 2014 @ 11:58:

Je bent goed bezig! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Is het niet misschien de crisisdienst of het FACT-team? Dan heb je wel vaak dat je gewoon degene krijgt die op dat moment beschikbaar is. Ik hoop met je mee dat het stopt!
quote:human-rights schreef op 26 november 2014 @ 11:58:

Weet ook niet waarom ik telkens een nieuwe krijg, zal dat eens vragen.

Is wel bij dezelfde GGZ nog steeds.

[...]

Ah, zij beslissen dat. Als het dezelfde GGZ is, is jouw dossier tenminste daar, dat lijkt me belangrijk.
Nee hoor, het is een gewone psycholoog. Maar zal het vandaag eens vragen waarom ik telkens een ander iemand krijg.quote:Frizz schreef op 26 november 2014 @ 12:00:

Is het niet misschien de crisisdienst of het FACT-team? Dan heb je wel vaak dat je gewoon degene krijgt die op dat moment beschikbaar is. Ik hoop met je mee dat het stopt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven