Meditatie hulp

18-12-2010 17:31 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een van mijn goede voornemens is meer tijd voor mezelf nemen. Ik zou graag elke ochtend vlak nadat ik opsta een kwartier willen mediteren. Alleen hoe te beginnen.. Klinkt makkelijk gewoon gaan zitten en ... maar toch dwalen mijn gedachte te snel af. Kan iemand mij een goede hulp cd aanbevelen waardoor ik erin kan komen zeg maar..Andere tips zijn welkom natuurlijk!
Je zou kunnen beginnen met de absolute aandacht te geven aan de gedachten die zich aan je opdringen en daar zo bewust op ingaan, dat die gedachten zich oplossen in niets, dan heb je iets goeds voor jezelf gedaan en je bent weer een stapje verder op weg naar je staat van meditatie.

Het leven laat zich niet negeren en het ego al helemaal niet, dus is het het beste om daar eerst mee aan de slag te gaan, dan wordt het vanzelf stil.

Asl je daar een boek over wilt lezen, probeer dan eens"Een cursus in wonderen"het zal je goed doen.
quote:sainttropez schreef op 18 december 2010 @ 17:31:

Een van mijn goede voornemens is meer tijd voor mezelf nemen. Ik zou graag elke ochtend vlak nadat ik opsta een kwartier willen mediteren. Alleen hoe te beginnen.. Klinkt makkelijk gewoon gaan zitten en ... maar toch dwalen mijn gedachte te snel af. Kan iemand mij een goede hulp cd aanbevelen waardoor ik erin kan komen zeg maar..Andere tips zijn welkom natuurlijk!

Dat is niet 1,2,3 uit te leggen op deze manier.

Ik kan je wat Muziek aanraden..

Zoeken op youtube naar;

- meditatiemuziek

Zelf heb ik erg veel van Budha Bar, ook op youtube te vinden.

Maar je kan opzetten wat je wilt...uiteindelijk gaat het er om dat je diep in jezelf kunt gaan.....het vinden en openstaan voor innerlijke rust.
Doe een cursus, ik doe deze vorm van meditatie al jaren.
Ik gebruik zelf de cd's van Rene Diekstra om het mediteren te oefenen. Zijn niet duur 9,95 en via Bol te bestellen. Hij heeft een prettige stem en de oefeningen duren max een half uur.

Verder is op een aantal sites demo's te vinden als je googeld op meditatie/zelfhypnose/mp3.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven