mijn kind is drugsverslaafd, ik ben de slechtste moeder ooit
zondag 12 oktober 2025 om 09:16
Mijn zoon is verslaafd aan drugs. Hier ben ik nog niet zo lang geleden achtergekomen. Hij is 20 en al 5 jaar verslaafd aan oxicodin en wat hij maar te pakken krijgt neemt hij in. Ik zat in het buitenland voor werk toen ik een telefoontje kreeg. Een vriend van hem, hey Max zei ik, hoe gaat het? Nou niet zo goed Dennis heeft een overdosis genomen om zelfmoord te plegen, hij ligt in de ambulance. Mijn wereld stortte in. 5 uur later stond ik aan zijn bed op de IC. Hij werd in slaap gehouden en was vastgebonden aan zijn bed. We waren pas geleden verhuisd, hij had verteld dat hij depressief was maar dat hij heel blij was in de nieuwe woning, leuke buurt, vriendelijke buren, huisje met een tuintje waar hij meteen een bbq hield met vrienden en buren. Ik dacht zo komt alles toch nog goed. Nu gaat hij naar de afkickkliniek en een psycholoog. Ik heb hem naar zijn vader gestuurd, ga daar maar wonen zei ik, want ik kan de zorg niet aan. Ik ben veel in het buitenland en ik kan er niet van op aan dat hij clean blijft als ik er niet ben. Dit brengt enorm veel stress met zich mee. Hij is boos op mij, ik ben boos op hem en op zijn vader. Ik roep al 5 jaar dat er wat mis is met hem, dat ik denk dat hij drugs gebruikt en dat ik hem wil testen op drugs. Zijn vader vond dat ik overdreef. Maar ik had gelijk. We hebben huisdieren die mogen niet mee naar zijn vader, ze moeten naar het asiel want ik ben alleen in de weekenden thuis. Mijn hart is gebroken van verdriet. Verdriet om mijn kind, mijn dieren, ik voel me zo in de steek gelaten door alles en iedereen. Ik maak me elke dag zorgen, ik kan er niet van slapen. als ik zo doorga kom ik in een depressie, kan ik niet meer werken en raak ik mijn huis ook kwijt. Mijn zoon vindt dat ik alleen aan mezelf en aan mijn werk denk. Maar geloof mij als ik zeg dat ik al jaren met hem opzoek ben geweest naar een passende therapie om van zijn depressie af te komen. Het heeft mij heel veel geld gekost om hem die therapieen te kunnen geven. Kostbare tijd is verloren gegaan, want hij was al die tijd verslaafd maar dat vertelde hij er niet bij. Logisch dat je depressief bent, drugs zorgt ervoor dat je depressief wordt zodat je meer drugs gaat gebruiken. En ik voel me zo bedrogen en in de zeik genomen door mijn zoon. Ik kan hem niet meer om mij heen hebben. Ik wil alleen nog maar schreeuwen, schelden en vloeken tegen hem en tegen zijn vader. Mijn zoon had aangegeven dat hij voor de dieren kon zorgen als ik er niet ben. Maar nu vertrouw ik hem niet meer. Ik denk dan ga je hier vast drugs gebruiken of zelfmoord plegen. Ik had het buurmeisje gevraagd of ze op de dieren wou passen als ik weg ben, maar ze is allergisch. Dus helaas mijn kat van 16 jaar moet naar het asiel. En ik denk dat ik dan pas echt breek. Ik ben zelf een harde vrouw, ik ben opgegroeid in harde omstandigheden, in armoede opgegroeid, mensen om mij heen waren verslaafd, ik heb altijd gezegd als ik erachter kom dat mijn kind verslaafd is staat hij op straat. Alsof ik het op mezelf heb afgeroepen. Ik maak me meer zorgen om mijn dieren dan om mijn zoon. Een oppas vd dieren kan ik niet betalen. 20 dagen per maand ben ik weg. Wat kan ik doen?
zondag 12 oktober 2025 om 10:41
Ik denk dat je momenteel compleet overspoeld bent door emoties en de post in blinde paniek hebt geschreven. Ook ik lees veel woede en paniek. Hoe nu verder?
Volgensmij heb je jezelf de afgelopen 5 jaar een slag in de rondte gewerkt zonder al te veel hulp te hebben gehad van ex partner en al veel kopzorgen gehad omtrent zoon.
Maak even pas op de plaats TO.
Je zoon heeft je nodig OOK doordeweeks. Wat valt er te regelen met het werk? Zorgverlof? Desnoods meld je jezelf even ziek aangezien je compleet overspannen bent.
Laat de dieren niet naar het asiel gaan dat levert uiteindelijk nog meer verdriet op, zowel voor jou als zoon.
En NEE je bent niet de slechtste moeder ooit. ZEKER NIET. Wellicht kun je zelf ook wat ondersteuning gebruiken van je omgeving, praktijkondersteuner etc etc.
Volgensmij heb je jezelf de afgelopen 5 jaar een slag in de rondte gewerkt zonder al te veel hulp te hebben gehad van ex partner en al veel kopzorgen gehad omtrent zoon.
Je zoon heeft je nodig OOK doordeweeks. Wat valt er te regelen met het werk? Zorgverlof? Desnoods meld je jezelf even ziek aangezien je compleet overspannen bent.
Laat de dieren niet naar het asiel gaan dat levert uiteindelijk nog meer verdriet op, zowel voor jou als zoon.
En NEE je bent niet de slechtste moeder ooit. ZEKER NIET. Wellicht kun je zelf ook wat ondersteuning gebruiken van je omgeving, praktijkondersteuner etc etc.

zondag 12 oktober 2025 om 10:42
Je zoon doet dit niet om jou dwars te zitten. Hij zal dit ook niet gewild hebben. Hij heeft zijn moeder nodig en jij wijst hem nu heel hard af en zet je werk boven hem.
Die kat kan wel even wachten.
Ga eens samen met zijn vader kijken of jullie eea kunnen verdelen voorlopig. Kijk of je wat ruimte op je werk kan maken voor zorgverlof oid.
Die kat kan wel even wachten.
Ga eens samen met zijn vader kijken of jullie eea kunnen verdelen voorlopig. Kijk of je wat ruimte op je werk kan maken voor zorgverlof oid.
Terug van weggeweest
zondag 12 oktober 2025 om 10:43
Een kind dat op minderjarige leeftijd verslaafd raakt, zou ik eigenlijk niet Schuldig noemen.KooktMetKnoflook schreef: ↑12-10-2025 10:34Zeg gaat het goed met je?
TO legt schuld waar hij hoort, namelijk bij haar zoon, en ze benoemt de gevolgen: als dit dan dat.
En ze vertelt overduidelijk dat ze 5 (vijf) jaar lang keihard geprobeerd heeft om hem te helpen.
Dat het niet is gelukt ligt duidelijk aan haar zoon.
Terwijl zij vermoedde dat er drugs in het spel waren werd dat door zoon en vader ontkend.
En dat een verslaafde ontkent dat hij verslaafd is, is ook niet zo gek. Dat hoort een beetje bij dat hele verslavingsdingetje.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 12 oktober 2025 om 10:45
Probleem met de dieren was er ook geweest als zoon (om andere redenen) bij vader was gaan wonen, in een andere stad ging wonen vanwege opleiding/samenwonen/werk etc. Dit moet los staan van zoon. De zorg/verantwoordelijkheid voor de dieren kan helend zijn voor zoon, maar moet hem niet aan huis binden als hij wat anders wil.
zondag 12 oktober 2025 om 10:48
Ik herken je hardheid ergens wel, TO, maar bij je eigen kind zou toch je eerste zorg kunnen zijn dat het met hem weer goedkomt? Hij is op dit moment geen stelende en onbetrouwbare junk, hij is een droevig, depressief kind dat middelen gebruikt en niet meer wil leven. En daar zul je toch iets mee moeten, liefst in samenspraak met vader. Jij bent hier niet het slachtoffer, dat is zoon. Zoon is verslaafd en verslaafden zijn ziek. Ja, ze kunnen ook naar zijn en gevaarlijk, doodeng en ongeïnteresseerd, geloof maar, ik weet er van alles van. Maar je kunt je ervaringen van vroeger beter niet op je zoon projecteren.
Jij bent de aangewezen persoon hem te helpen, maar omdat hij meerderjarig is, kun je hem ook compleet in de steek laten als dat is wat je wilt.
Jij bent de aangewezen persoon hem te helpen, maar omdat hij meerderjarig is, kun je hem ook compleet in de steek laten als dat is wat je wilt.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 12 oktober 2025 om 11:45
zondag 12 oktober 2025 om 11:46
Get your act together. Je zoon heeft je nodig. Het kan toch niet waar zijn dat je kind vanaf zijn 15e al zoveel alleen is? Waarom moet hij nu naar zijn vader? Waarom moeten de dieren de deur uit? Hij is volwassen dus hij kan best voor de dieren zorgen. Er ineens wel voor hem zijn gaat hem nu ook niet helpen. Hij zal in een goed afkickprogramma moeten zitten en jij en zijn vader moeten hem steunen en niet nu alle stabiliteit onder hem vandaan trekken. En jij moet even ophouden met jezelf zielig vinden. Handel!
zondag 12 oktober 2025 om 12:00
Zoek hulp voor jezelf, ik denk dat dat echt de beste stap is. Je hoeft niet zo hard te zijn voor jezelf en je zoon. Je mag echt meer mededogen met jezelf en je zoon hebben.
Dit is nu je primaire reactie, dit is hoe jij reageert als je net iets heel heftig hebt ervaren. Die reactie mag er zijn. Maar wacht even met handelen tot je minder boos bent.
Waar is de vader in dit verhaal? Hebben vader en zoon een goede band?
Je zoon is ziek, dat hij niet verteld heeft dat hij drugs gebruikt hoort bij zijn ziekte. Accepteer dit.
Dit is nu je primaire reactie, dit is hoe jij reageert als je net iets heel heftig hebt ervaren. Die reactie mag er zijn. Maar wacht even met handelen tot je minder boos bent.
Je zoon is ziek, dat hij niet verteld heeft dat hij drugs gebruikt hoort bij zijn ziekte. Accepteer dit.
zondag 12 oktober 2025 om 12:07
Dit.Phlox24 schreef: ↑12-10-2025 12:00Zoek hulp voor jezelf, ik denk dat dat echt de beste stap is. Je hoeft niet zo hard te zijn voor jezelf en je zoon. Je mag echt meer mededogen met jezelf en je zoon hebben.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 12 oktober 2025 om 12:29
2 ouders die er niet zijn ?Grobbekuiken_ schreef: ↑12-10-2025 11:58Ik mis vader sowieso in dit verhaal behalve dat ie to's zorgen niet serieus nam.
zondag 12 oktober 2025 om 12:39
Je bent niet de slechtste moeder ooit. Je kind is ziek en daar kun je niets aan doen. Je kunt hem nu wel helpen. Je schrijft dat je je door iedereen in de steek gelaten voelt. Doorbreek die cirkel en zorg dat je er juist nu wel voor je zoon bent. Neem zorgverlof op en kijk hoe je je zoon kunt helpen. Bij voorkeur samen met zijn vader, in plaats van tegenover hem te staan.
zondag 12 oktober 2025 om 12:50
Dikke knuffel voor jou, wat zul je geschrokken en verdrietig zijn! Boosheid hoort hier ook bij, dat mag er ook zijn. Probeer het even los te trekken; wat als je zoon een poging tot zelfmoord had gepleegd met medicijnen, zonder de drugsverslaving.. had je dan op dezelfde manier gereageerd. Feit is dat hij zelfmoord heeft proberen te plegen, dat is los van zijn depressie ook een schreeuw om hulp. Jij bent zijn moeder, hij zal zich vast en zeker enorm ellendig voelen. Door hem weg te duwen, letterlijk naar zijn vader, zal dat er niet beter op worden. Je mag hem best vertellen dat je boos bent, verdrietig, je bedonderd voelt, hij weet het vast allemaal wel. Maar 20 jaar gelden ben je moeder geworden, en dat blijft je.. dat betekend soms ook dat je keuzes moet maken voor je kind, die voor jou misschien niet leuk zijn. Laat hem zien dat je van hem houdt en er voor hem gaat zijn, op voorwaarde dat hij (onder begeleiding) gaat stoppen met drugs en zoek met hem naar goede hulpverlening. Hij heeft je nodig..
zondag 12 oktober 2025 om 13:25
Nou ja, to is boos, verdrietig, bang, in paniek (en schrijft vanuit die mindset nu wat rare dingen denk ik zomaar) maar is wel meteen naar zoon gereden vanuit buitenland. Ik lees niks over of vader zelf ook actie heeft ondernomen en of er nu überhaupt steun is.
Ook een reden waarom ik niet meteen te hard wil oordelen over to. Wmb heeft vader absoluut ook het eea laten liggen. Die mag ook zijn verantwoordelijkheid wel nemen maar nam het allemaal niet serieus.
Maar misschien zit ik ernaast, kan.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 12-10-2025 13:27
7.53% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 12 oktober 2025 om 13:26
Even in praktische zin: laat je zoon voor de dieren zorgen, zoek desnoods iemand (via een buurtapp bijvoorbeeld) die een deel van de dagen op zich neemt, als het teveel of te ver weg is ofzo. Of zoek een tijdelijk plek, vrienden bijvoorbeeld, waar (een deel van) de huisdieren kunnen blijven. Sowieso is het iets om over na te denken; ook als je zoon niet ziek was geweest, had je er op den duur niet meer op kunnen rekenen dat hij er altijd maar is voor die dieren. Hij is 20, als hij niet naar een afkickkliniek en zijn vader was gegaan, had het ook gewoon iets anders kunnen zijn.
En verder: zoek een plek waar je je gevoelens kunt uiten. Er zijn genoeg groepen voor familieleden van verslaafden. Want ja, je gevoelens zijn logisch, maar je zoon gelijk wegsturen uit boosheid, is niet wat hem helpt bij beter worden. Je schrijft dat je een harde vrouw bent, en je OP klinkt inderdaad hard. Maar misschien zit onder die boosheid wel veel verdriet verscholen? Hoe dan ook heeft je zoon ook baat bij een moeder die hem vasthoudt. En als dat je niet lukt, dan is het denk ik wel je taak als moeder om ervoor te zorgen dat dat je toch gaat lukken. Veel sterkte.
En verder: zoek een plek waar je je gevoelens kunt uiten. Er zijn genoeg groepen voor familieleden van verslaafden. Want ja, je gevoelens zijn logisch, maar je zoon gelijk wegsturen uit boosheid, is niet wat hem helpt bij beter worden. Je schrijft dat je een harde vrouw bent, en je OP klinkt inderdaad hard. Maar misschien zit onder die boosheid wel veel verdriet verscholen? Hoe dan ook heeft je zoon ook baat bij een moeder die hem vasthoudt. En als dat je niet lukt, dan is het denk ik wel je taak als moeder om ervoor te zorgen dat dat je toch gaat lukken. Veel sterkte.
zondag 12 oktober 2025 om 13:45
Klopt wel wat je zegt. ik heb bijna een burn-out gehad, ik ben van; niet zeuren maar doorgaan tot je wat beters hebt gevonden. Nu van werkgever gewisseld, meer vrije tijd 5\5 rooster. 5x werken 5x vrij en de dagen dat ik er niet ben weet ik niet wat hij doet. Ik had al aan zijn vader gevraagd mag hij bij jou? Dat kon niet want de poezen mochten niet mee en zoonlief wou niet daar wonen omdat hij dan geen poezen bij zich had. 5 jaar geleden had ik het al gevraagd en enkele keren per jaar had ik het aan zijn vader gevraagd, iedere keer kon het niet vanwege de poezen. De poezen werden als ik er niet was thuis verwaarloosd, 1 kat werd broodmager, de kattenbakken waren altijd smerig, ze piesten op de handdoeken die in de badkamer op de grond lagen. Zoonlief vertelde dat hij depressief was omdat hij alleen was. Ik heb hem zelfs met vrienden van hem laten samenwonen die binnen 4 weken al vertrokken omdat hij verslaafd was en enge mensen over de vloer liet, toen pas ben ik erachter gekomen. Maar als ik minder ga werken of ander werk ga doen dan word ik ook depressief. In mijn vak is het of 5 dagen van huis en weekenden thuis of 5 dagen van huis en 5 dagen thuis. Wil je alle avonden thuis zijn dan verdien je nog maar de helft. We zitten in een vrije sector, verdien je plots minder dan kan je de huur niet betalen en je krijgt geen toeslag voor deze woning, terug naar sociale huur met een gemiddelde wachttijd van 25 jaar? Geen optie. Ik heb van alles geprobeerd om hem beter te maken. Maar ik wist niet dat ik met een verslaafde te maken had. Een verslaafde heeft gespecificeerd hulp nodig, had ik het geweten dan had ik hem 5 jaar geleden naar een kliniek gebracht. Dus ja ik ben heel boos ik voel me enorm in de zeik genomen. Ik begrijp heus wel dat je niet aan je moeder verteld dat je verslaafd bent, maar ik had hem gewaarschuwd, altijd gezegd dat ik uit harde omstandigheden kom en er niet mee kan omgaan als mijn kind verslaafd is. Bovendien was ik met hem meegegaan naar meetings voor anonieme verslaafden. De zelfmoordpoging was de druppel waar ik mijn verstand verloor. 5 jaar spanning kwamen eruit, ik kan alleen nog maar huilen en schreeuwen. Het is beter voor hem dat hij me niet ziet. Voorlopig moet ik aan mezelf werken. Een afspraak staat al gepland bij de psycholoog. Aan iedereen die zo hard oordeelt, jullie lezen de tekst niet goed door en weet je maar een paar dingen uit deze 5 stressvolle jaren, ik ben altijd een liefdevolle moeder geweest die altijd het beste voor had met mijn kinderen, ze waren verwend, goed gekleed, goed gevoed, goed opgevoed, iedereen was altijd gek op mijn kinderen, ik was een thuisblijf moeder want ik wou ze de veiligheid en geborgenheid van een warm thuis geven. Iets wat veel te weinig voorkomt. Ouders zijn altijd druk met hun carrière. Ik dacht als de kinderen groot zijn kan ik ook werken maar alleen iets waar ik zelf ook gelukkig van word. Ik heb de tijd genomen om mijn baan te vinden, ik heb opleidingen gevolgd om dit werk te kunnen doen. 16 jaar was hij toen ik fulltime ging werken. 18 jaar toen ik 5 dagen van huis ging werken en weekenden thuiskwam en sinds een paar maanden werk ik 5 om 5. Voor mezelf en voor hem ben ik van werkgever veranderd 5 dagen van huis en 5 dagen thuis en een nog beter inkomen als voorheen. Maar soms kun je nog zo hard je best doen, je kind kan je van alles kwalijk nemen. En als er niet over word gepraat, word het alleen maar erger. Ik moet mezelf nu van hem distantiëren om hem te beschermen tegen mijn overspannen reacties en om mezelf de rust te geven die ik nodig heb om niet gillend gek te worden. Ik hou enorm veel van mijn zoon. Des te pijlijker is deze situatie en zoveel pijn kan ik op dit moment niet aan.PickingUpThePieces schreef: ↑12-10-2025 10:41Ik denk dat je momenteel compleet overspoeld bent door emoties en de post in blinde paniek hebt geschreven. Ook ik lees veel woede en paniek. Hoe nu verder?
![]()
zondag 12 oktober 2025 om 13:45
Wat lees ik hier een wanhoop en verdriet. Ondanks zo je best doen toch dit zien gebeuren is ook keihard. Dat je dan uit zelfbescherming een harnas optrekt is echt zo raar niet. Pas als je zelf blijft functioneren kan je je kind ondersteunen immers. Ik zou aanraden om pas op de plaats te maken. Wat heb jij nodig, wat doet dit met jouw trauma's. Ga naast je zoon helpen ook daarmee bezig ipv vluchten in werk. En overleg met de hulpverlening wat nu slim is. Als ouder kan je weinig, een volwassen kind moet ook heel erg zelf aan de slag anders wordt het onmogelijk, maar als ouder kan je wel iets doen. Wat dan slim is kunnen zij je mee helpen
zondag 12 oktober 2025 om 14:44
Heel lastig dit allemaal; heb met je te doen.
Maar alsnog vind ik een aantal dingen raar, je doet me denken aan m’n ex-schoonmoeder. Toen mijn ex-man haar ging vertellen onder dwang van mij dat hij eigenlijk al 10 jaar verslaafd was. Waar ik pas achterkwam, na het trouwen en 4 maanden zwangerschap ergens in 2010
Ze begon toen zo te huilen en het was zo erg voor haar; wat heeft ze toch misdaan in het leven dat dit haar overkomt. Dat haar zoon verslaafd was
gechoqueerd was ik. Hetzelfde met dat ze begon te huilen toen we haar verraste met een romper want baby 3 was onderweg; en ze weer begon te huilen want 2 kinderen waren toch meer dan genoeg; en haar andere kind kon geen kind krijgen; dat is toch niet eerlijk dat ik er 3 had. Terwijl ik m’n kinderen en haar zoon onderhield, ((zelfs z’n verslaving, eenmaal verslaafd is altijd verslaafd al kickt iemand af, terugval-herval, horen erbij)) ze paste verder nooit op en ik woonde in een andere stad; Deze huwelijk heeft het niet gered, mede door deze mevrouw en haar karakter.
- Onder hardheid gaat meestal pijn en verdriet; je hebt leren vechten strijden; brood op de plank toveren. Maar vergeet de essentie; niet barmhartigheid, warmte, liefde in het leven. Wees warm en er voor je zoon. Straks maak je iets kapot wat onomkeerbaar is; door je hardheid en uitingen.
Je zoon is trouwens niet verantwoordelijk voor jou katten. Als je te vaak in het buitenland bent, kan je ze beter wegdoen.. en ja ik heb er zelf 4 ..
Maar alsnog vind ik een aantal dingen raar, je doet me denken aan m’n ex-schoonmoeder. Toen mijn ex-man haar ging vertellen onder dwang van mij dat hij eigenlijk al 10 jaar verslaafd was. Waar ik pas achterkwam, na het trouwen en 4 maanden zwangerschap ergens in 2010
Ze begon toen zo te huilen en het was zo erg voor haar; wat heeft ze toch misdaan in het leven dat dit haar overkomt. Dat haar zoon verslaafd was
- Onder hardheid gaat meestal pijn en verdriet; je hebt leren vechten strijden; brood op de plank toveren. Maar vergeet de essentie; niet barmhartigheid, warmte, liefde in het leven. Wees warm en er voor je zoon. Straks maak je iets kapot wat onomkeerbaar is; door je hardheid en uitingen.
Je zoon is trouwens niet verantwoordelijk voor jou katten. Als je te vaak in het buitenland bent, kan je ze beter wegdoen.. en ja ik heb er zelf 4 ..
zondag 12 oktober 2025 om 15:01
je hebt zelf tegen je zoon gezegd dat je er niet mee om zou kunnen gaan als hij verslaafd zou zijn. Hoe kun je dan verwachten dat hij je vertelt dat hij verslaafd is?
Ik begrijp zeker wel dat dit heel heftig bij je binnen is gekomen en neem even de tijd om dit in te laten zinken, maar daarna moet je verder.
Ik begrijp zeker wel dat dit heel heftig bij je binnen is gekomen en neem even de tijd om dit in te laten zinken, maar daarna moet je verder.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
zondag 12 oktober 2025 om 16:20
TO is snap dat je heel erg geschrokken bent maar probeer je eens in je zoon te verplaatsen. Je moeder is een thuisblijfmoeder, die zelf een zware jeugd heeft gehad wat doorwerkt in jullie leven. Rond je 15e gaat het mis en kom je in aanraking met drugs. Je moeder maakt zich zorgen en gooit er van allerlei hulp tegenaan en wil zelfs dat je bij je vader gaat wonen. Haar katten zijn haar alles maar je vader wil deze katten niet dus besluit je bij je moeder te blijven om voor die katten te zorgen. Op een gegeven moment wil ze weer gaan werken, super fijn voor haar maar je voelt je alleen. Want van alle dagen thuis ben je ineens door de weeks alleen. 18 jaar officieel volwassen maar je moeder nog wel nodig. Je red het niet alleen. Je geeft bij je moeder aan dat je eenzaam bent. Een andere baan wil ze niet want daar wordt ze depressief van en gaat door. Ze signaleerd wel dat het niet goed gaat, je depressief bent, vreemde mensen in huis haalt en de katten niet goed verzorgd. De eenzaamheid blijft en drugsgebruik erger. Totdat ze erachter komt. Ze je naar je vader stuurt en roept dat de dieren naar het asiel moeten. Een andere baan zoeken wil ze nog steeds niet.
TO ik denk echt dat je met je beste bedoelingen gehandeld hebt. Ik denk alleen wel dat je belangrijke signalen gemist hebt in een lastige tijd van het leven van je zoon.
Je doet het niet expres, daar ben ik van overtuigd. Je hebt vast zelf ook veel meegemaakt. Maar in plaats van de schuld op anderen te schuiven, durf naar je eigen aandeel te kijken, daar ligt vaak de oplossing.
TO ik denk echt dat je met je beste bedoelingen gehandeld hebt. Ik denk alleen wel dat je belangrijke signalen gemist hebt in een lastige tijd van het leven van je zoon.
Je doet het niet expres, daar ben ik van overtuigd. Je hebt vast zelf ook veel meegemaakt. Maar in plaats van de schuld op anderen te schuiven, durf naar je eigen aandeel te kijken, daar ligt vaak de oplossing.
zondag 12 oktober 2025 om 16:25
Wat goed dat je zelf in therapie gaat. Je eigen sores waren nog niet opgeruimd toen je ellende begon met je zoon. Dat moet je nu inderdaad echt gaan doen want je bent nu meer bezig met hoe dit voor jou is dan met in gezamenlijkheid oplossingen zoeken.
Met de katten ging het dus al helemaal niet goed. Dat klinkt echt als dierenmishandeling. Als je niet dichterbij kan werken breng ze dan elders onder, dit is echt zielig.
Met de katten ging het dus al helemaal niet goed. Dat klinkt echt als dierenmishandeling. Als je niet dichterbij kan werken breng ze dan elders onder, dit is echt zielig.
•
zondag 12 oktober 2025 om 16:41
de katten zijn van hem.Seniccrocodile326 schreef: ↑12-10-2025 14:44Heel lastig dit allemaal; heb met je te doen.
Ze begon toen zo te huilen en het was zo erg voor haar; wat heeft ze toch misdaan in het leven dat dit haar overkomt. Dat haar zoon verslaafd wasgechoqueerd was ik. Hetzelfde met dat ze begon te huilen toen we haar verraste met een romper want baby 3 was onderweg; en ze weer begon te huilen want 2 kinderen waren toch meer dan genoeg; en haar andere kind kon geen kind krijgen; dat is toch niet eerlijk dat ik er 3 had. Terwijl ik m’n kinderen en haar zoon onderhield, ((zelfs z’n verslaving, eenmaal verslaafd is altijd verslaafd al kickt iemand af, terugval-herval, horen erbij)) ze paste verder nooit op en ik woonde in een andere stad; Deze huwelijk heeft het niet gered, mede door deze mevrouw en haar karakter.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in