mijn moeder drijft mij tot het gekste

02-09-2013 16:44 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van haar maar soms kan ik haar echt wel schieten..

Laatst was ik 5 minuten te laat thuis dan ik had gezegd en ik kreeg al meteen de grootste preek.

Ik mag best veel, maar ze wil wel graag controle over mij hebben.

Gister was ik bij mijn vriend en haalde ze mij daar op omdat ik een feestje had en anders niks kon drinken als ik zelf moest rijden.

Toen was ze nog helemaal onder de indruk van hem en vond ze hem geweldig.

Nu vertel ik dat ik vanavond naar hem toe ga en dan zegt ze dat ze dat liever niet wil omdat we elkaar gisteren ook al gezien hebben.. het lijkt net of ze mij het geluk niet gunt.

Ik kan niet uit huis gaan want ik zit nog op school en ben over twee jaar klaar.

Ik heb gewoon geen zin meer in die controle van haar, ze drijft mij soms zo tot het gekste dat ik soms echt zelfmoordneigingen in mijn hoofd heb,

Dan heeft zij rust (denk ik, want het voelt alsof ze mij niks gunt)

En heb ik rust, maar ik wil de lieve mensen hier niet verlaten.

Nu ga ik vanavond gewoon naar mijn vriend, maar ik heb al geen eens zin meer omdat mijn moeder mij net toch al de grond heeft ingeboord.

Soms hoop ik gewoon dat ze sterft, dan kan ik doen wat ik wil..

die gedachte is heel erg. Maar ik word stapelgek van haar soms.

Ze zegt dingen ook niet rustig, alles moet op een schreeuw toon en niks is goed.

School is begonnen dus ik moet maar voor school bezig gaan.. terwijl ik dat echt wel doe als ik iets moet doen en dat weet ze heel goed want ik haal altijd goede cijfers.

Ik ben totaal geen probleemkind, maar soms als zij haar bui niet heeft dan word ik helemaal afgezeikt. En mijn vriend ook, terwijl we allebei de schuldige niet zijn.
Dit klinkt alsof je 16 bent en je moeder gewoon moeite heeft om jou los te laten.. Omdat ze van je houdt en ergens niet wil dat haar meisje te snel groot wordt..

Mijn moeder kan precies hetzelfde reageren - nog steeds trouwens - maar ik weet dat het komt omdat ze gewoon heel graag moeder is en dus altijd zal blijven moederen over mij. Tja.. Moet je daar van die nare puberale gedachten door krijgen? Beetje overdreven hè.. Ze gunt je heus wat want ze komt je zelfs van een feest afhalen zodat jij kan zuipen..
Hoe oud ben je?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zou toch eens naar een psycholoog gaan want het is nooit goed als je suïcidale gedachtes en hebt en soms je moeder dood wenst.

Hoe oud ben je?
In je vorige topic zei je dat je moeder vond dat je je vriendje zo weinig zag.

Ik weet niet wat je geslikt hebt, maar wat enorm aanstellerig en overdreven doe je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
19 is deze dame... loepje....
Ja en amen zeggen, tegelijkertijd toch zoveel mogelijk doen wat je zelf wil en wat jou het beste lijkt. Op kamers gaan (en dus een baan) ligt het meest voor de hand. Maar als dat niet mogelijk is zul je toch echt met haar en haar buien moeten leven dus probeer zelf los te komen van het akelige gevoel dat het jou geeft.
Ga op kamers en laat je niet meer door je moeder ophalen als jij wil zuipen.
Jouw moeder is gewoon een dominant heerschap. Ik herken dat, want mijn moeder is ook zo.

En nu is dat de laatste jaren eindelijk eens aan het afnemen! en intussen ben ik 43........

in sommige gevallen zal zij gelijk hebben, in sommige gevallen jij. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar verzaak je school en andere verplichtingen daarbij niet. Eigen verantwoording, daar heb je nu de leeftijd voor. Handel daar naar. En dwing acceptatie af door daarin rustig je gang te gaan en niet te veel de discussie aan te gaan. Want de redelijkheid is dan toch ver te zoeken.

Bedoel je dat je je moeder wil vermoorden? Dat was laatst eens op tv: dochter van veertien kan aanvankelijk goed met moeder overweg en de twee zijn ogenschijnlijk dol op elkaar, kind krijgt vriendje, dochter trekt naar vriendje, moeder maakt een onaardige opmerking naar vriendje, vriend haat moeder, dochter is het eens met vriend en getweeën hebben ze de moeder omgebracht (terwijl zij de Tina zat te lezen op de achterbank) om voortaan samen te kunnen zijn. Hij heeft haar vermoord met messteken en zij heeft de boel gecleaned.

En verder ging het scenario niet. Ze wisten niet waar ze van moesten leven en hoe het verder moest met moeder in de achterbak van haar eigen auto in de garage, ze werden loslippig tegenover vrienden en toen werden ze gepakt. Ze getuigden tegen elkaar en kregen zeer lange gevangenisstraffen.

Ik zeg dit om je te waarschuwen tegen ondoordachte impulsen voor het geval je echt met de gedachte speelt.

Advies: ga naar je huisarts voor hulp.
quote:Istar_ schreef op 02 september 2013 @ 17:00:

Ga op kamers en laat je niet meer door je moeder ophalen als jij wil zuipen.Inderdaad, want daar is mama dan weer wel goed genoeg voor
Als ik jouw OP lees heeft jouw moeder groot gelijk dat je meer aan school moet doen. Maar dat is een ander verhaal.

Je klinkt eerder als een meisje van 14 dan als één van 19.

Als ik jou was zou ik zeker naar een psycholoog gaan.

Wees blij dat je een moeder hebt die het wat interesseert wat jij doet. Die van mij gaf me 50 gulden en daar kon ik voor de hele maand van eten omdat mevrouw liever haar vriend lag te neuken dan thuis was. Toen was ik 15.

Denk maar eens goed na of jij het wel echt zo vreselijk hebt thuis.

Werk je erbij of mag moeders ook nog alles voor je betalen?
quote:blommit schreef op 02 september 2013 @ 17:11:

Bedoel je dat je je moeder wil vermoorden? Dat was laatst eens op tv: dochter van veertien kan aanvankelijk goed met moeder overweg en de twee zijn ogenschijnlijk dol op elkaar, kind krijgt vriendje, dochter trekt naar vriendje, moeder maakt een onaardige opmerking naar vriendje, vriend haat moeder, dochter is het eens met vriend en getweeën hebben ze de moeder omgebracht (terwijl zij de Tina zat te lezen op de achterbank) om voortaan samen te kunnen zijn. Hij heeft haar vermoord met messteken en zij heeft de boel gecleaned.

En verder ging het scenario niet. Ze wisten niet waar ze van moesten leven en hoe het verder moest met moeder in de achterbak van haar eigen auto in de garage, ze werden loslippig tegenover vrienden en toen werden ze gepakt. Ze getuigden tegen elkaar en kregen zeer lange gevangenisstraffen.

Ik zeg dit om je te waarschuwen tegen ondoordachte impulsen voor het geval je echt met de gedachte speelt.

Advies: ga naar je huisarts voor hulp.Holy crap...
Joh, ben je echt al 19? Je klinkt alsof je 14 ben. Wat een lieve moeder heb je, zo zorgzaam dat ze je zelfs nog ophaalt van een feestje.Als je moeder door heeft dat je je volwassener gedraagt dan zal ze je ook meer als een volwassen dochter behandelen.
OMG soms hoop je dat ze sterft?

WTF mafklapper.!
19 jaar en nog vol in de puberteit...
Sole-mare, je onderschrift is heel toepasselijk in dit geval.

Je kan niet het huis uit want je zit nog op school? Hoe denk je dat anderen dat doen, die bijv. ver van huis gaan studeren? Dat ze bij mama blijven wonen want dat is zo lekker goedkoop? Echt niet. Je werkt maar voor je geld en als het goed is krijg je ook gewoon studiefinanciering. Maar ja, je wenst je moeder dood maar ondertussen is ze wel goed genoeg om je te onderhouden.

Echt, wat een idioot ben jij. Je klinkt alsof je 14 bent en je stelt je echt ongelofelijk aan.
Ik vind dat je overdrijft. Bijna alle ouders doen zo (die van mij ook) en ik ga ook niet even daarom aan zelfmoord denken. Al helemaal niet mijn moeder dood wensen. Er zijn mensen die veel grotere problemen hebben dan dit klein prul ding van jou.

Ziek in je hoofd? Denk dat jij erger bent dan je moeder.
Als je oud genoeg bent om auto te rijden ben je ook oud genoeg om op jezelf te wonen. Dat school-argument is kul, daarvoor is stufi en het Bijbaantje uitgevonden. En verder ben ik van mening dat je erg overdrijft.
quote:lopke1 schreef op 02 september 2013 @ 16:44:

die gedachte is heel erg. Die gedachte is inderdaad heel erg. Ga je schamen, verwend nest!
I am surrounded by morons
Wat BGB zegt, wat heb jij achter je kiezen ?
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
------
Schaam je.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Jij schrijft je verhaal vanuit jouw optiek, maar er is natuurlijk ook een andere kant en ik denk dat je moeder het anders ziet.

Jij doet alsof je moeder allen maar tegen jou is en je niets gunt. Maar het kan zomaar zo zijn dat je moeder hele goede redenen heeft voor de dingen die ze doet/vindt/zegt.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze vanuit bezorgdheid handeld?

De gedachten die je over haar hebt zijn wel erg naar en dat verdiend ze niet.

Probeer haar eens van de andere kant te zien, niet als iemand die tegen jou is maar als iemand die bezorgd is en van je houd en je graag op de goede manier wil groot brengen.

natuurlijk zijn moeders niet perfect, maar je doet net of ze de vijand is. probeer het eens een beetje anders te bekijken.
quote:mamsky schreef op 02 september 2013 @ 18:25:

Jij schrijft je verhaal vanuit jouw optiek, maar er is natuurlijk ook een andere kant en ik denk dat je moeder het anders ziet.

Jij doet alsof je moeder allen maar tegen jou is en je niets gunt. Maar het kan zomaar zo zijn dat je moeder hele goede redenen heeft voor de dingen die ze doet/vindt/zegt.

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze vanuit bezorgdheid handeld?

De gedachten die je over haar hebt zijn wel erg naar en dat verdiend ze niet.

Probeer haar eens van de andere kant te zien, niet als iemand die tegen jou is maar als iemand die bezorgd is en van je houd en je graag op de goede manier wil groot brengen.

natuurlijk zijn moeders niet perfect, maar je doet net of ze de vijand is. probeer het eens een beetje anders te bekijken.Precies! Ze is gewoon te overbezorgd. Omdat ze om TO geeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven