Mijn vader rookt wiet

06-11-2015 16:48 227 berichten
Ik was gisteren bij mijn vader hij is nu thuis op zijn dood te wachten. (Uitgezaaide kanker)

Ik betrapte mijn vader dat hij wiet zat te roken verbaasd. Als antwoord kreeg het verlicht mijn pijn. Ik weet niet wat ik hier mee moet.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-11-2015 19:49
Reden: verwijzen naar geanonimiseerd topic
% gewijzigd
Tjonge, ik zie het. Denk dat ik even afhaak. Wat erg zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Orangetree schreef op 06 november 2015 @ 18:52:

[...]

Lees haar andere topics even zou ik zo zeggen. Werkt verhelderend.ik forum mobiel, zal later eens kijken op de PC.
Kun je de laatste periode van je vader niet beter besteden dan de moraal ridder uit te hangen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Ttas28 schreef op 06 november 2015 @ 18:15:

Ik gedraag me ook wel kinderachtig ik heb slechte ervaring met drugs.

ik wens hem echt geen pijn. Alleen een gesprek zou fijn zijn. Het is ook niet niks al die pijn en elende en weten dat je doodgaat.

Als ik jou in real life zou kennen zou ik jou eens flink door elkaar schudden. Moeilijk doen omdat het kan is echt jouw levensdoel.

Een gesprek met je vader? Dat kan toch? Maar niet als het weer over jouw zelfbedachte rechten gaat zoals een hut in het buitenland.

En wiet is echt heel prettig als he gaat sterven en. Vergaat van de pijn. Maar jij denkt natuurlijk met je minimale hersenen dat hij nu een junk is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Straks blowt hij al zijn geld weg.
quote:Ttas28 schreef op 06 november 2015 @ 16:59:

En hij vermijd serieuse zaken ik wil fatsoenlijk met hem kunnen praten. Over situaties en financielee zaken. Ik wil hem zoveel vragen en weten. Maar hij weigert met mij te praten hij kucht en steunt en daarbij loopt hij te blowen. Ik vind het best pijnlijk net ging ik hem maar even bellen zegt hij aa tass ik heb zoveel pijn tas vel straks maar.Niet zo gek met zo'n dochter. Hoe gaat het trouwens in het bankwezen Tas?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Moiren_ schreef op 06 november 2015 @ 19:18:

Straks blowt hij al zijn geld weg.

Aliquando et insanire lucundum est
Nou, wat een lol weer.
Ik zeg dit niet vaak maar neem een haaltje je knapt er vast van op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Kwetsend dat deze topic ook weer uit de hand moet gaan lopen, wat is er zo moeilijk aan om niet te reageren?
triest.... die man is aan de laatste fase van zijn leven begonnen en mag dat niet eens doen op de manier waarbij hij zich het prettigst voelt.

dan gaat zijn dochter namelijk zeuren, dat hij over geld moet praten en andere serieuze dingen........

echt, diep triest!
quote:Ttas28 schreef op 06 november 2015 @ 19:44:

Kwetsend dat deze topic ook weer uit de hand moet gaan lopen, wat is er zo moeilijk aan om niet te reageren?Reageer dan op de reacties die wel serieus zijn.

Kwetsend dat deze topic ook weer uit de hand moet gaan lopen, wat is er zo moeilijk aan om niet te reageren?

Je moet je eigen reacties in dat topic over de erfenis nog eens teruglezen.

Kun je dan met droge ogen beweren dat de reacties hier kwetsend zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Misschien is het niet zo'n goede vergelijking, maar toen mijn grootmoeder terminaal was, weigerde één van de artsen haar meer morfine toe te dienen, ze zou verslaafd kunnen raken. Nou was dat in 1977, palliatieve sedatie bestond nog niet, of misschien wel zonder dat iemand daar weet van had.
verba volant, scripta manent.
beetje begrip doet geen pijn, he
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Fenrir-Greyback schreef op 06 november 2015 @ 18:53:

Nou Tas, zelfs Marianne zegt het. En die leeft nog in de 19e eeuw. Dussss.Forget it. Ik mag dan wel in 1950 geboren zijn maar ik ben alles behalve conservatief. Ik heb meer gezien en meegemaakt dan een heleboel forummers, been there, done that, de uitvinding van de pil, de seksuele revolutie, het hippie tijdperk, lang leve de lol. De generaties ná mij zijn zo conservatief als de p***, materialistisch, uitzonderingen daargelaten, maar er is wel commentaar op bejaarden van 50 en ouder. Iedereen wordt ouder, dat is niet tegen te houden, ook niet met botox of een mesje.
verba volant, scripta manent.

Echt even een advies:

Denk na voordat je een topic opent en waarover en weet dat je de reacties soms/vaak niet leuk gaat vinden.

Je hebt al een geschiedenis hier.....
quote:MarianneDavids schreef op 06 november 2015 @ 20:00:

[...]

Forget it. Ik mag dan wel in 1950 geboren zijn maar ik ben alles behalve conservatief. Ik heb meer gezien en meegemaakt dan een heleboel forummers, been there, done that, de uitvinding van de pil, de seksuele revolutie, het hippie tijdperk, lang leve de lol. De generaties ná mij zijn zo conservatief als de p***, materialistisch, uitzonderingen daargelaten, maar er is wel commentaar op bejaarden van 50 en ouder. Iedereen wordt ouder, dat is niet tegen te houden, ook niet met botox of een mesje.Grappig, ik lig best vaak met je overhoop maar dit ben ik dan weer helemaal met je eens . Ik ben wat jonger dan jij denk ik, maar ik verbaas me ook met grote regelmaat over de enorme zeikerigheid van de generaties die na mij zijn geboren. Echt, je mag helemaal niks meer tegenwoordig, de vertrutting ten top.
En je hebt alweer geklaagd in het modtopic lees ik.
@allen: We willen iedereen vriendelijk verzoeken om met respect te discussiëren en zich aan de huisregels te houden. We hebben helaas al passende maatregelen moeten nemen. We zullen het topic nauwlettend in de gaten houden.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:MarianneDavids schreef op 06 november 2015 @ 19:51:

Misschien is het niet zo'n goede vergelijking, maar toen mijn grootmoeder terminaal was, weigerde één van de artsen haar meer morfine toe te dienen, ze zou verslaafd kunnen raken. Nou was dat in 1977, palliatieve sedatie bestond nog niet, of misschien wel zonder dat iemand daar weet van had.Oh ja, dat deden ze bij mijn opa ook, zelfde jaar. Ik was toen pas acht maar ik kreeg een heleboel mee zeg maar. En ik vond het toen al belachelijk. Ik bedoel, die man was toch al op sterven na dood dan kan zo'n verslavinkje er ook nog wel bij niewaar.
Tja Ttas,de beste man gaat dood hè en of jij nou wel of niet anti drugs bent dat doet er niet toe..

Het draait namelijk niet om jou.!
Ik heb niet alles gelezen, maar wat je vader doet is volkomen begrijpelijk. Medicinale wiet wordt zelfs door sommige zorgverzekeraars vergoed, dat zegt toch voldoende over de werking voor sommige patiënten?
Ik moet enorm mijn best doen om iets te schrijven wat niet banwaardig is dus ik heb de eerste 5 posts die ik wilde schrijven weer gedelete. Heb er uiteindelijk van gemaakt:

Tas, je hebt hier geen moer over te zeggen. Je vader heeft groot gelijk en je zult er mee moeten dealen. Wereld draait niet om jou, zeker nu niet.
Tjezus, wat vals

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven